Aansluiting sub-woofer hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:29
Ik heb net een sub-woofer aangeschaft ..... alles is me wel duidelijk behalve hoe ik de coaxiale kabel moet aansluiten op de sub-woofer zelf.

Ik heb dus 1 kabel (coaxiaal) maar op de achterkant heb ik dus 2 ingangen 1 rode en 1 witte...... nu weet ik dus niet in welke ik de kabel moet drukken ..... in de FAQ kon ik het niet vinden. De winkelier weet het ook niet :( en in de gebruiksaanwijzing staat het ook niet :(

Zou iemand mij van deze ellende kunnen verlossen ..... ik durf hem dus niet zomaar in 1 van de 2 ingangen te drukken.

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

Een plaatje van de achterkant van de subwoofer is wel handig.
IK vermoed gezien het rood/wit feit dat het een subwoofer met een stereo aansluiting. Dus of dubbele woofer of een ingebouwd filter. Maar zonder foto, merk omschrijving kunnen we vrij weinig

Rampen bak 2004

• RoaDHouse
Het merk is Acoustic-Research sub 30a

Ik heb geen foto sorry ,,,,,,,,

Er staat LINE-IN bij .... wit L rood R ..... en in 1 van die 2 tulpaansluitingen moet
hij aangesloten worden ....... maar welke ?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 09:24

Sick Nick

Drop the top!

Hij zal het in allebei doen, evne kijken welke het beste geluid geeft he. Anders kan je altijd nog een splittertje kopen zodat je je enkele line-out split naar 2 tulpjes voor in je sub.

• RoaDHouse
Dus het maakt niet uit ?????

Is een splitter noodzakelijk voor het geluid ?

[ Voor 43% gewijzigd door RoaDHouse op 07-10-2004 22:43 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
NEE!! Niet aansluiten in één van de ingangen, en dan luisteren welke beter klinkt :P . Zorg dat je de éne kabel uitsplitst naar twéé kabeltjes. Sluit dus zowel rechts als links aan! Als je dit niet doet zal het geluid een stuk zachter overkomen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RoaDHouse
Barry|IA schreef op 07 oktober 2004 @ 22:42:
NEE!! Niet aansluiten in één van de ingangen, en dan luisteren welke beter klinkt :P . Zorg dat je de éne kabel uitsplitst naar twéé kabeltjes. Sluit dus zowel rechts als links aan! Als je dit niet doet zal het geluid een stuk zachter overkomen.
Dus een Splitter is noodzakelijk ?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Ja ok, maar het is nu beter dan niks toch :p Neem aan dat ie geen splittertje heeft liggen.

• RoaDHouse
Ik heb het net geprobeerd ..... hij doet het zowel in de Linker/Rechter .......... maar ik MOET dus een Splitter hebben ????????

Wat klinkt dan beter (harder) .... de sub? of normale luidsprekers ?

• RoaDHouse
RoaDHouse schreef op 07 oktober 2004 @ 22:47:
Ik heb het net geprobeerd ..... hij doet het zowel in de Linker/Rechter .......... maar ik MOET dus een Splitter hebben ????????

Wat klinkt dan beter (harder) .... de sub? of normale luidsprekers ?
Het klinkt goed ..... en ook hard .... de SUb staat half open ...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

De sub, die krijgt nu namelijk maar de helft van het signaal binnen. Je filter maakt van de 2 kanalen die hij binnen krijgt 1 signaal voor de sub. Nu stuur je dus maar 1 signaal binnen. Wel een beetje vreemd trouwens dat je sub geen sub-input heeft vanuit een versterker, die is bijna altijd gewoon met 1 stekker.

• RoaDHouse
Sick Nick schreef op 07 oktober 2004 @ 22:49:
De sub, die krijgt nu namelijk maar de helft van het signaal binnen. Je filter maakt van de 2 kanalen die hij binnen krijgt 1 signaal voor de sub. Nu stuur je dus maar 1 signaal binnen. Wel een beetje vreemd trouwens dat je sub geen sub-input heeft vanuit een versterker, die is bijna altijd gewoon met 1 stekker.
Nee die zit er niet op .... maar als ik het goed begrijp moet ik een splitter halen om het beste eruit te halen.
Heeft zo'n splitter een speciale naam ? anders sta ik weer voor joker .... trouwens wel vreemd dat ze het bij VINK niet een weten, en het hier moet vragen ,,,, dat is toch erg !

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Splitter is niet nodig. Het signaal wordt in de sub toch weer samengevoegt, dus je hebt er totaal niets aan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RoaDHouse
Beetje verwarrend nu .... wel/geen splitter ... 8)7

• Millennium
  • Laatst online: 24-07 14:17

Millennium

Bug free !!!

just 1 question die Line in (Rood en wit) is dat de enigste aansluiting (power kabel mag je vergeten)

Rampen bak 2004

• RoaDHouse
Millennium schreef op 07 oktober 2004 @ 23:15:
just 1 question die Line in (Rood en wit) is dat de enigste aansluiting (power kabel mag je vergeten)
Ja ..... op de achterkant zitten : power aansluiting/ Ingangen rood/wit / crossover /
phase / voltage / en een zooi speaker aansluitingen ... thats all

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-08 16:47
deepspace schreef op 07 oktober 2004 @ 22:55:
Splitter is niet nodig. Het signaal wordt in de sub toch weer samengevoegt, dus je hebt er totaal niets aan.
Is correct.

Trouwens, een goed afgeregelde sub merk je nauwelijks... 'k krijg het gevoel dat hij bij jou vooral zo hard mogelijk moet :/

Verwijderd

ja idd... krijg er beetje kriebels bij... Moet niet aan denken dat hij mijn REL stadium II gaat aansluiten :P :+ (zooi aan aansluitingen)

Maar je zegt zelf over de aansluiten...
Stroom
L/R - Ingang (de hele topic kwestie)
En daarna nog wat... Hele zooi aan speaker aansluitingen... FOTO!!!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 23:59:
En daarna nog wat... Hele zooi aan speaker aansluitingen... FOTO!!!
Simpel: high level ingangen, eventueel met uitgangen erbij, die misschien wel een highpass filter hebben...

Verwijderd

Ik heb zelf ook een subwoofer versterker laatst aangeschaft (de XXL amp van Barry), en ik kan je wel vertellen dat als je het signaal in alleen de rode of de witte LINE-IN doet, dat het geluid wat zachter over komt. Dit hoeft geen probleem te zijn, alleen moet je dan misschien je "level" wat hoger zette om hetzelfde effect te krijgen (qua geluidsniveau). wat je dus kan doen is het volgende:
  • De tulp stekker in óf alleen de witte, óf alleen de rode LINE-IN ingang doen. Het geluid zal dan ietsjes zwakker zijn, maar dit kan je bijregelen met de level knop.
  • Als je geluid niet mee kan komen met je speakers, (level vol open en nog niet hard genoeg, DAN zou ik je aanraden om een splitter te gaan halen.
Ik heb mijn amp op mn sub-out van mn Cambridge Soundworks DTT3500 gehangen, en ik kan je vertellen dat het bij mij wenselijk was om het signaal te splitten, omdat het anders te zacht klonk.
(overigens heb ik die nog niet aangeschaft omdat ik mn subwoofer tijdelijk gewoon aan de line-out van mn pc heb hangen)

• RoaDHouse
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 00:16:
Ik heb zelf ook een subwoofer versterker laatst aangeschaft (de XXL amp van Barry), en ik kan je wel vertellen dat als je het signaal in alleen de rode of de witte LINE-IN doet, dat het geluid wat zachter over komt. Dit hoeft geen probleem te zijn, alleen moet je dan misschien je "level" wat hoger zette om hetzelfde effect te krijgen (qua geluidsniveau). wat je dus kan doen is het volgende:
  • De tulp stekker in óf alleen de witte, óf alleen de rode LINE-IN ingang doen. Het geluid zal dan ietsjes zwakker zijn, maar dit kan je bijregelen met de level knop.
  • Als je geluid niet mee kan komen met je speakers, (level vol open en nog niet hard genoeg, DAN zou ik je aanraden om een splitter te gaan halen.
Ik heb mijn amp op mn sub-out van mn Cambridge Soundworks DTT3500 gehangen, en ik kan je vertellen dat het bij mij wenselijk was om het signaal te splitten, omdat het anders te zacht klonk.
(overigens heb ik die nog niet aangeschaft omdat ik mn subwoofer tijdelijk gewoon aan de line-out van mn pc heb hangen)
Bedankt voor de duidelijke uitleg ........ ik heb hem nu dus in de rode (rechts) zitten en het is al ernorm powerfull ...... als ik hem in de witte (links) druk merk ik geen verschil .......... maar ik begrijp dat het beter is om een Splitter te plaatsen ...... dus die haal ik morgen maar :)

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:02
Alleen aansluiten op 1 (meestal de witte) tulp aansluiting is voldoende.
Meer heb je echt niet nodig

Edit: Hier nog wat meer info en dan net iets over de helft van het topic, ff doorlezen dus :P
reciever en sub woofer aansluiten.

[ Voor 52% gewijzigd door Ad de Jong op 08-10-2004 01:00 ]

Mijn profiel op Discogs

• RoaDHouse
Txs voor de uitleg .... nu is het me duidelijk :) _/-\o_

• Ad de Jong
Ik hoop voor je buren dat je het niet vanacht nog uitgeprobeerd hebt :+

Mijn profiel op Discogs

• RoaDHouse
Ja dat heb ik dus wel gedaan :) maar ja... dat moet een keer kunnen :)

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
laat je niks wijsmaken, je hebt echt geen splitter nodig

je hoeft maar op 1 ingang aan te sluiten, het klopt idd dat het signaal dan zachter is. maar net of dat boeit, draai je m gewoon wat harder

dit moet dus ook zeker wel in de handleiding staan hoor, er staat ook meestal een voorkeur bij voor als je maar eentje gebruikt...

PIII 800@804 Mhz

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ViperGTS schreef op 08 oktober 2004 @ 12:59:
laat je niks wijsmaken, je hebt echt geen splitter nodig

je hoeft maar op 1 ingang aan te sluiten, het klopt idd dat het signaal dan zachter is. maar net of dat boeit, draai je m gewoon wat harder

dit moet dus ook zeker wel in de handleiding staan hoor, er staat ook meestal een voorkeur bij voor als je maar eentje gebruikt...
8)7 het signaal wordt HELEMAAL niet zachter :D :D

Dit is de situatie die er is:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/42747/full.gif

Als je dus die splitter weg laat, bereik je precies het zelfde.

Mijn god, "laat je niets wijs maken" :D

• Ad de Jong
RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 12:55:
Ja dat heb ik dus wel gedaan :) maar ja... dat moet een keer kunnen :)
Ohhh was jij dat die ik vannacht hoorde :+
Ik maar denken dat vliegtuig blijft neer storten :P

Mijn profiel op Discogs

• RoaDHouse
Plague schreef op 08 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

[afbeelding]

Dank je voor deze info ...... ik moet ook zeggen dat het erg goed klinkt zonder splitter .... en het is absoluut niet zacht. Dus ik heb ook een beetje m'n twijfels of het nodig is ......... Wat ik zou kunnen doen is een splitter halen en gewoon proberen.
Dan zou ik het hier kunnen posten of het inderdaad beter is >:)

• Plague
  • Niet online
RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 13:42:
[...]

Dank je voor deze info ...... ik moet ook zeggen dat het erg goed klinkt zonder splitter .... en het is absoluut niet zacht. Dus ik heb ook een beetje m'n twijfels of het nodig is ......... Wat ik zou kunnen doen is een splitter halen en gewoon proberen.
Dan zou ik het hier kunnen posten of het inderdaad beter is >:)
Haal je em dan wel bij een winkel waar je em ook weer terug kan brengen? ;)

• RoaDHouse
Okee ............. ik heb gebeld met 3 zaken over deze discussie ......

Het volgende is me verteld ..... een SPLITTER is alleen nodig boven de 80 Hz als
je de range beneden de 80 Hz ingesteld wordt is het niet nodig. ( maar op mijn versterker kan ik het niet lager instellen dan 100 LFE.... dus ik heb wel een SPLITTER nodig ...... anders kan je traceren waar de sub-woofer staat.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 13:59:

Het volgende is me verteld ..... een SPLITTER is alleen nodig boven de 80 Hz als
je de range beneden de 80 Hz ingesteld wordt is het niet nodig. ( maar op mijn versterker kan ik het niet lager instellen dan 100 LFE.... dus ik heb wel een SPLITTER nodig ...... anders kan je traceren waar de sub-woofer staat.
:X wat een onzinverhaal. Het ene heeft nu ook werkelijk niets met het andere te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door voodooless op 08-10-2004 14:04 ]

• Noedelsupke
Plague schreef op 08 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

[afbeelding]

ik kan je afbeelding niet zien hier, maar ik dacht me te herinneren dat mijn sub wel zachter was met maar 1 plug aangesloten, niet dat dat boeit! voor de duidelijkheid ik heb er nu dus ook maar 1

PIII 800@804 Mhz

• Noedelsupke
RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 13:59:

welke zaak heeft je dit in godsnaam wijsgemaakt....

enne heb jij echt geen boekje bij je sub? bij mij staat alles helder uitgelegd in het boekje (B&W)

PIII 800@804 Mhz

• RoaDHouse
ViperGTS schreef op 08 oktober 2004 @ 14:04:
[...]

welke zaak heeft je dit in godsnaam wijsgemaakt....

enne heb jij echt geen boekje bij je sub? bij mij staat alles helder uitgelegd in het boekje (B&W)
Ik heb met Soundgallery, Eringa en Hifi-Corner gebeld ........ en die zeggen echt
allemaal hetzelfde .........

[ Voor 3% gewijzigd door RoaDHouse op 08-10-2004 14:11 ]

• RoaDHouse
Dit is allemaal wel leerzaam :) wat ik ga doen is NU zo'n Splitter halen, dat ding kost maar 7 Euro .... dus ik heb nix te verliezen :) in een paar uur weet ik het en zal dan meteen hier posten of het beter/slechter is >:)

[ Voor 4% gewijzigd door RoaDHouse op 08-10-2004 14:15 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-08 15:23
Groninger dus :P

Ik heb hier eens exact dezelfde vraag gesteld: Hoe aan te sluiten? :+ En het werkt uitstekend met één ingang, zonder splitter.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• RoaDHouse
Abbadon schreef op 08 oktober 2004 @ 14:22:
Groninger dus :P

Ik heb hier eens exact dezelfde vraag gesteld: Hoe aan te sluiten? :+ En het werkt uitstekend met één ingang, zonder splitter.
Ik geloof je .... maar stel je voor dat het toch beter klinkt ..... dan is die 7 euro een goede investering :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 14:25:Ik geloof je .... maar stel je voor dat het toch beter klinkt ..... dan is die 7 euro een goede investering :)
Het zal nooit beter klinken ;)

• Noedelsupke
RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 14:25:
[...]

Ik geloof je .... maar stel je voor dat het toch beter klinkt ..... dan is die 7 euro een goede investering :)
het zal niet beter klinken, hoogstens harder, waar ik nu wel benieuwd naar ben aangezien ik nu ook twijfel :P

dus koop die splitter maar en post je bevindingen >:)

PIII 800@804 Mhz

• RoaDHouse
Ik heb dus een splitter gehaald :) 9,95 Euro :P en voor mij is het nu helemaal duidelijk.
Het maakt dus een enorm verschil !!!!!!!! de bas is heel "gesloten"

Ik heb dezelfde DVD nu 10 keer beluisterd met Splitter en zonder Splitter, en ik kan je wel vertellen dat het een behoorlijk verschil maakt ....... het klinkt niet "harder" maar wel strakker :)

Dus het verhaal "het maakt niet uit gaat niet op" die theorie klopt niet :)

Die 9.95 Euro is de beste investering die ik de laatste tijd gedaan heb :)

eringa,soundgallery enz ...... hebben dus wel degelijk gelijk....

(als het niet zo was.... had ik het ook wel gezegd)

[ Voor 12% gewijzigd door RoaDHouse op 08-10-2004 17:51 ]

• Plague
  • Niet online
RoaDHouse schreef op 08 oktober 2004 @ 17:49:
Ik heb dus een splitter gehaald :) 9,95 Euro :P en voor mij is het nu helemaal duidelijk.
Het maakt dus een enorm verschil !!!!!!!! de bas is heel "gesloten"

Ik heb dezelfde DVD nu 10 keer beluisterd met Splitter en zonder Splitter, en ik kan je wel vertellen dat het een behoorlijk verschil maakt ....... het klinkt niet "harder" maar wel strakker :)

Dus het verhaal "het maakt niet uit gaat niet op" die theorie klopt niet :)

Die 9.95 Euro is de beste investering die ik de laatste tijd gedaan heb :)

eringa,soundgallery enz ...... hebben dus wel degelijk gelijk....

(als het niet zo was.... had ik het ook wel gezegd)
JvS in "Kabels"

:+

Nahja, ik vind het vreemd. Het is 1 amp, hoe kan dat in godsnaam verschil maken, lol

Ik weet wel dat het bij mijn sub geen drol uit maakt (DT300 met Adire Shiva). Heb em zowel op een stereosub aansluiting en een monosub aansluiting gehad: geen verschil :Y)

• TTLCrazy
  • Laatst online: 08:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

9,95 voor een splitter, wat een afzetters, maar goed.

je zou es een a-b test moeten doen waarbij je niet weet of de splitter er tussen zit of niet. 10 tegen 1 dat je geen verschil hoort.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• RoaDHouse
Waarom zou ik daar over liegen ???? als het niet zo is dan zei ik het echt wel.....

Ik ben geen expert op dit gebied ..... maar aan mijn gehoor mankeert nix ...... en er is "echt" wel een degelijk verschil.

Als mensen het hier niet geloven maakt dat voor mij nix uit ..... ik ben er nu enorm mee geholpen. :)

Nogmaals bedankt voor alle moeite......

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

TTLCrazy schreef op 08 oktober 2004 @ 20:54:
9,95 voor een splitter, wat een afzetters, maar goed.

je zou es een a-b test moeten doen waarbij je niet weet of de splitter er tussen zit of niet. 10 tegen 1 dat je geen verschil hoort.
Nou je zult wel degelijk een verschil horen in een blinde a-b test, met splitter is het namelijk 6dB harder :+. Het verhaal van dat het veel beter klinkt is weer een mooi voorbeeld van hoe onze hersenen in staat zijn om ons voor de gek te houden ;). Zoals Deepspace al zei: het signaal wordt gewoon weer bij elkaar opgeteld. Wat je doet als je een splitter gebruikt, is twee keer zoveel signaal aanbieden, dat is het enige verschil. Precies hetzelfde als de volumeregeling 6dB harder zetten. En dat kan je dan idd omschrijven met mooie termen als strakker, meer dynamiek, opener, meer diepgang, of wat je wat je ook maar wilt verzinnen :).

Verwijderd

Hee hallo, tis half vijf snachts, en wie moet ik hier nou geloven?? 8)7 8)7 8)7

• TTLCrazy
  • Laatst online: 08:32

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je moet je eigen gehoor geloven. Da's t enige wat voor jouw van belang is.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Barry|IA
Wat een onzinnig gelul! Het geluid is alleen harder.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• RoaDHouse
Barry|IA schreef op 09 oktober 2004 @ 12:34:
Wat een onzinnig gelul! Het geluid is alleen harder.
Je spreekt jezelf nu tegen ....... ik refereer dan naar je vorige post "kijk wat beter klinkt"

• Barry|IA
Mij lijkt het ''beter'' klinken waneer het volume van je sub op een volume staat, waar die ook echt voor gemaakt is....

Pagina: 1