Onbekend wachtwoord in getweakt speedtouch modem

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Ik heb gezocht in de diverse topic's maar heb geen oplossing kunnen vinden.

Probleem, ik heb een Alcatel Speedtouch modem van ca. 2,5 jaar oud. Deze heb ik onlangs getweaked naar PRO omdat er een switch achter moest komen. Alles draait sindsdien naar behoren naar nu komt het:
Hij vraagt plotseling om username + password als ik wil inloggen, terwijl ik zeker
weet dat ik dat niet heb ingesteld
:X

Ben ik soms gehacked :? Het lijkt me sterk want ik had een portscanner erop losgelaten (van buitenaf). Die vond geen open poorten. De modem staat n.l. in NAT mode.

Het volgende heb ik allemaal geprobeerd om het user + password te verwijderen:

* De reset knop aan de achterzijde ingedrukt en modem aangezet. Heeft niet geholpen, username password gaan niet weg. De port mapping lijst is wel weg denk ik. (low-id in Emule).

* Ping-to-defaults procedure gedaan op deze pagina. Helaas !

* Alle denkbare username passwords getest, incl Admin, user, guest, EXPERT e.d.

Ik weet het nu niet meer...8)7

Alles staat redelijk standaard ingesteld in de modem; 10.0.0.138, DHCP enabled enzo. Ik had met tweaken wel het probleem dat de EXPERT mode het pas deed in een oude firmware versie (niet in de nieuwste). Inmiddels heb ik de nieuwste firmware wel geactiveerd. Nu kom ik dus nergens meer bij.
Wie heeft nog een suggestie ?

Verwijderd

At the back of the modem there is a small push button labeled "Defaults". Via this button a hardware reset of the modem, the Switch-to-Defaults, is possible.

Proceed as follows:

Make sure your modem is turned on.
Use a pencil to press the push button at the back of the modem.
Release the button. Via the flashing front panel LEDs, you will notice that the modem will reboot. Wait to allow the POST to end. The modem will come online with manufacturing defaults.

Bovenstaand is de manier om de router hardware matig te resetten.
Denk er aan dat je dan echt alle settings kwijt bent (ook ip van de router) !!!!

Voordat je dit doet zou ik eerst nog even wat andere dingen proberen.
Heb je bijvoorbeeld al eens geprobeerd om geen username and pass in te vullen maar gewoon op enter te drukken?

Als je er echt niet in komt reset de boel en begin dan opnieuw, zoek even naar een goede step by step handleiding om de router te tweaken. (google)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Kijk eens in de handleiding van het Pro modem op de site van KPN. Daar staat wat standaard het wachtwoord en login is.
Mits dat natuurlijk standaard is.

[ Voor 26% gewijzigd door My-life op 07-10-2004 17:43 ]

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:39

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er is toch een procedure om die "Defaults knop" 50 seconden lang in te drukken :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Heb ik ook gehad, ik snapte er niks van maar het is blijkbaar mogenlijk dat ze van buitenaf in je modem kunnen komen. Ik heb het modem gereset en nieuwe wachtwoorden ingegeven. sindsdien geen last meer gehad.
Ik merkte het doordat het internet plotseling erg traag werdt en wou mijn modem chekken. Iedereen zei dat het niet mogenlijk was, maar de feiten zeiden anders.
:(

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:21

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb met een getweaked alcatel modem ook eens gehad dat ik van buitenaf opeens het configscherm van het modem voor m'n neus kreeg; sindsdien heb ik er ook een pwd op staan.
Ping to defaults heeft bij mij overigens wel al eens soelaas geboden toen ik eens het pwd vergeten was; de hardware reset werkte toen bij mij ook niet.

Intentionally left blank

Verwijderd

Dat klopt, bij een getweakt modem werkt de reset niet goed

• defrag
Dat default knopje had ik al eerder geprobeerd, heb hem net nog even een minuut ingedrukt gehad, maar er gebeurd niets. Het lijkt erop dat hij het ook niet doet met spanning eraf en aanzetten met knopje ingedrukt opstarten.

Het is niet zo simpel dus.

• defrag
btw, niets invullen en standaard passwords enzo doen het niet. |:(

Verwijderd

Td en expert user geprobeerd?

Ik las ook dat er gegevens die je ingevuld hebt tijdens de tweak als username en wachtwoord ingesteld kunnen worden

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

stop anders die mxstream cd erin, dan ff installeren, dan wordt het modem opnieuw geinitialiseerd en is alles weer zoals het was. Dan moet je alleen ff opnieuw ppp instellen enzo :)

JayGTeam (213177)

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-02 21:31

Dxue

PSN:EvilDrunk

moet je alleen niet te vaak doen, heb gehoord dat deze modems na 3x resetten het niet meer doen en je dus ee nieuwe kunt aanschaffen.(hoezo snel geld verdienen 8)7)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

• defrag
Tjee, dat wordt dus een ander modem kopen :?
Het zou toch te gek voor woorden zijn! :(

Zit er op de printplaat zelf geen reset optie (een jumper ofzo)?

• Dxue

Dxue

heb je misschien de helpdesk geprobeert te bellen?
daar horen ze meer te weten en weet je direct of het idd waar is dat het na 3x je het weg kan gooien.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Verwijderd

Dxue schreef op 08 oktober 2004 @ 20:46:
heb je misschien de helpdesk geprobeert te bellen?
daar horen ze meer te weten en weet je direct of het idd waar is dat het na 3x je het weg kan gooien.
Ik denk niet dat ze je daar helpen met een getweakte modem...

• DarkFlow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-02 14:03
De tweakguide die in de FAQ gelinkt staat begint met het achterhalen van een "Expert" wachtwoord die blijkbaar standaard in de modem staat. Misschien dat je daar nu tegenaan loopt? Je kan het altijd proberen...

Link: http://www.bruring.com/nu...iewarticle&artid=1&page=2

• Dxue

Dxue

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:00:
[...]

Ik denk niet dat ze je daar helpen met een getweakte modem...
oeps, was ik even vergeten O-)

Verwijderd

edit, sorry account van collega

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 20:21 ]

• defrag
Inmiddels heb ik een andere speedtouch modem (510) via Ebay voor heel weinig 8) Dit modem hoeft niet getweakt te worden, je user/password kun je standaard invullen dus dat verliep vlotjes.

Nu heb ik het volgende probleem. Na ca. 10 minuten had ik opeens een heel trage internet verbinding. Daarvoor ging alles vlotjes.

* Pingen naar 10.0.0.138 : suuuper traag of helemaal geen responce.

* Telnet ging wel, maar scherm werd super langzaam opgebouwd (50 baud 8)7 ?)

* reset modem hielp niet !

* Oude modem terug geplaatst, geen probleem meer.

Kan die nieuwe Speedtouch defect zijn :? Iemand ervaringen?

[ Voor 3% gewijzigd door defrag op 03-11-2004 20:24 ]

Pagina: 1