Ik heb gezocht in de diverse topic's maar heb geen oplossing kunnen vinden.
Probleem, ik heb een Alcatel Speedtouch modem van ca. 2,5 jaar oud. Deze heb ik onlangs getweaked naar PRO omdat er een switch achter moest komen. Alles draait sindsdien naar behoren naar nu komt het:
Hij vraagt plotseling om username + password als ik wil inloggen, terwijl ik zeker
weet dat ik dat niet heb ingesteld
Ben ik soms gehacked
Het lijkt me sterk want ik had een portscanner erop losgelaten (van buitenaf). Die vond geen open poorten. De modem staat n.l. in NAT mode.
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd om het user + password te verwijderen:
* De reset knop aan de achterzijde ingedrukt en modem aangezet. Heeft niet geholpen, username password gaan niet weg. De port mapping lijst is wel weg denk ik. (low-id in Emule).
* Ping-to-defaults procedure gedaan op deze pagina. Helaas !
* Alle denkbare username passwords getest, incl Admin, user, guest, EXPERT e.d.
Ik weet het nu niet meer...8)7
Alles staat redelijk standaard ingesteld in de modem; 10.0.0.138, DHCP enabled enzo. Ik had met tweaken wel het probleem dat de EXPERT mode het pas deed in een oude firmware versie (niet in de nieuwste). Inmiddels heb ik de nieuwste firmware wel geactiveerd. Nu kom ik dus nergens meer bij.
Wie heeft nog een suggestie ?
Probleem, ik heb een Alcatel Speedtouch modem van ca. 2,5 jaar oud. Deze heb ik onlangs getweaked naar PRO omdat er een switch achter moest komen. Alles draait sindsdien naar behoren naar nu komt het:
Hij vraagt plotseling om username + password als ik wil inloggen, terwijl ik zeker
weet dat ik dat niet heb ingesteld
Ben ik soms gehacked
Het volgende heb ik allemaal geprobeerd om het user + password te verwijderen:
* De reset knop aan de achterzijde ingedrukt en modem aangezet. Heeft niet geholpen, username password gaan niet weg. De port mapping lijst is wel weg denk ik. (low-id in Emule).
* Ping-to-defaults procedure gedaan op deze pagina. Helaas !
* Alle denkbare username passwords getest, incl Admin, user, guest, EXPERT e.d.
Ik weet het nu niet meer...8)7
Alles staat redelijk standaard ingesteld in de modem; 10.0.0.138, DHCP enabled enzo. Ik had met tweaken wel het probleem dat de EXPERT mode het pas deed in een oude firmware versie (niet in de nieuwste). Inmiddels heb ik de nieuwste firmware wel geactiveerd. Nu kom ik dus nergens meer bij.
Wie heeft nog een suggestie ?