Disk Space Lost

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 13:21
Ik heb een 250G WD (1 partitie) met ongeveer 200G aan data, maar ik heb maar 17,5M vrij, iemand enig idee wat ik er aan kan doen zonder m'n data te verliezen?

- NTFS
- Win2000 Pro (wel op een andere disk)
- Promise ATA100 controller

Alvast bedankt!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-03 20:31
Service Pack 1 of 2 geinstalleerd? Harddisk geformatteerd?
edit: Overigens krijg je zoieso geen 250GB, maar 244. Dit ivm het 1024/1000 mb per gb.

[ Voor 44% gewijzigd door Spiller op 07-10-2004 14:48 ]

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Faq :Z

of bedoel je niet dat je te weinig ruimte over hebt... je mist dus een GB of 40.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2004 14:50 ]

• MischaBoender
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-03 13:21
Service Pack 2, HDD op max geformatteerd (dus inderdaad geen volledige 250), maar ik ben nu dus inderdaad zo'n 40G kwijt. Als ik wat bestanden van 4,5G verwijder krijg ik er geen vrije ruimte bij...

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
250 miljoen bytes = 233 GB

Is 'ongeveer 200GB' de echte grootte, of de grootte op schijf ?

Je zou eens een schijfcontrole kunnen doen (lost cluster).
Ik neem aan dat je de 'recycler' map al bekeken/gecontroleerd/geleegd hebt ?
(anders even verborgen bestanden/mappen zichtbaar maken, dan krijg je ook de recycler-mappen van evt. andere accounts in beeld).

Als je er ooit XP op hebt gehad (of virussen):
Jezelf rechten geven op de map "System Volume Information", bij 2000 hoort daar in principe alleen maar een logfiletje van 20KB in te staan. Alles wat er meer in staat mik ik altijd weg (heb ik alleen last van op een USB2-harddisk als die aan een XP-bak heeft gehangen).

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bluediss, het is hier op GoT de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt o.a. het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum :)

Aangezien je hier relatief nieuw bent, heb ik het idee dat het belang van de [faq]registratievoorwaarden[/] jou helemaal is ontschoten. Bij deze verzoek ik je dan om deze alsnog aandachtig te doornemen, incluis alle onderliggende linkjes. In dit geval had je dus de FAQ van dit subforum (OM FAQ / Beleid) moeten checken onder "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?" ;)

Nul inzet van de topicstarter + FAQ-gevalletje, dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.