[PC] Locomotion (Transport Tycoon 2) deel 2

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 5.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12

momania

iPhone 30! Bam!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/wytze.posthumus/stuff/locomotion.jpg
Locomotion
Zou het dan eindelijk zover zijn? een opvolger van Transport Tycoon?
Zo te zien wel want een interview met Cris Sawyer geeft hoop op een vervolg van de nog steeds veel gespeelde game.
Het vervolg zou Locomotion moeten gaan heten en het zou gebruik maken van de RollerCoaster Tycoon 2 engine.
Het interview
GameSpot: Thanks for taking the time out for this interview, Chris. Can you give us a brief overview of this next project?

Chris Sawyer: I'm working on a new management strategy game where you construct and run transport networks, very much in the mold of Transport Tycoon. Internally we're calling it Locomotion.

GS: After the considerable success of the RollerCoaster Tycoon series, why did you decide to revisit Transport Tycoon?

CS: Ever since the original, I've wanted to create a new version of Transport Tycoon. In fact, I've been working on new versions on and off since 1996. However, these projects were either abandoned or postponed while I concentrated on RollerCoaster Tycoon and RollerCoaster Tycoon 2. In fact, both [of these games] grew out of code written specifically for a new version of Transport Tycoon. Once RollerCoaster Tycoon 2 was finished, I decided to concentrate fully on creating a new transport game, using all the ideas and experience from the previous attempts and from the original game.

GS: How is this project going to be at least as engaging as both the original Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon? What features or themes are you planning to emphasize?

CS: I think the fun in both Transport Tycoon and RollerCoaster Tycoon is 50 percent in the construction process and 50 percent in world-watching. Of course, there are other things people enjoy in these games, like making a profit and beating other companies, but the main enjoyment comes from building things and watching the world in action. This is also my goal for the new game--to ensure that the construction process is inspiring and the world-watching process is fun and rewarding.

GS: The RollerCoaster Tycoon series is known not only for its family-friendly gameplay, but also for just how easy it is to pick up and play. Will Locomotion be as accessible? How are you making sure that the game has enough depth while making sure it isn't too complicated?

CS: I think that, if anything, Locomotion will be simpler to play than Transport Tycoon. Over the years I've learned that adding complexity doesn't necessarily mean a game is more fun to play. Of course some people like complexity, but most people just want to have fun. In many ways, playing Locomotion will only need similar skills to playing RollerCoaster Tycoon: If you can master roller coaster construction in RollerCoaster Tycoon, then you'll be adept at building transport routes in Locomotion. The depth of the new game comes from the interaction with the landscape and the activities of competing companies. There's always something interesting going on in the game, and much of what goes on depends on how you play the game.

GS: Obviously, things have changed a bit since 1994, when Transport Tycoon was first released. There's more advanced technology available to craft graphics, sound, and additional features like online support. We've seen that RollerCoaster Tycoon 3 will attempt to take advantage of some of these new developments. How are you approaching the development of Locomotion, and what are you doing differently than you did with Transport Tycoon?

CS: To me, the most useful advance in technology since Transport Tycoon is the amount of processing power and memory available to the new game. I was never happy with the AI of competing transport companies in Transport Tycoon, but with around a hundredfold increase in processor power, I've been able to create much more effective and challenging opponents for players in the new game. It also meant [the new game] could handle many more transport vehicles, larger maps, and multiple-level bridges and tunnels instead of just land-based construction.

GS: Can you address your approach to gameplay with Locomotion?

CS: Getting the gameplay right in Locomotion was always the top priority, and other aspects of the game, like the graphical style, were designed specifically to work well with the gameplay. Given that the gameplay mostly involves construction and world-watching, two things become a priority--firstly, that the player can see everything on the screen at the maximum level of detail so they can always see what's going on without having to constantly move, rotate, and zoom the view around to home in on individual objects, and secondly, that the construction process be presented in a clear and consistent way so that players can quickly get a feel for whether track or road sections will fit, without having to worry about the perspective making things different sizes depending on [distance]. The isometric viewpoint suits both these issues perfectly. It gives maximum detail regardless of how near or far objects are from the screen, and it gives a very consistent view for the construction process. It also allows much more to be seen onscreen at any one time and makes the game feel like it's your own toy world you're playing in, a bit like looking down at a tabletop train set.

GS: We understand that you've essentially been developing the game in isolation, without any input from publisher Atari or from many other sources, for that matter. Why did you choose this approach, and how has it affected development?

CS: I've always had a clear idea of what I wanted to achieve in the new game but until recently wasn't sure whether I could achieve it or how long it would take. Developing the game independently meant I could take the risk without having to commit to a particular design and a completion date, neither of which were certain until very recently. It also meant I was free to shift focus and experiment with other ideas along the way, either in terms of completely new games or in terms of changing the game design depending on what did or didn't work well. RollerCoaster Tycoon started off as just an experiment using Transport Tycoon 2 game code in 1996/97.

GS: As the creator of one of the most popular management strategy games in recent years, what are your thoughts on the state of such games? Are management games due for a comeback?

CS: There have been some great management strategy games on the PC in the last few years, and I'm sure we'll continue to see a steady supply of new ones, albeit mainly based on the current genres of successful management games.

GS: What are your thoughts on how the rise of consoles has factored into the development of management games, if at all--and can both PC and console audiences support such games in the future?

CS: The PC is ideal for this kind of game. High-resolution graphics for maximum detail on screen, mouse control for easy point-and-click construction, and massive memory and hard disks for maximum simulation detail and world size. Consoles are another matter. Apart from the differences in screen detail and interface style, players tend to want a much quicker fix of entertainment from a console, and this lends itself to a very different style of game. I'm sure management strategy games can be successful on a console, but the design needs to be very carefully adapted to suit both the console hardware and the type of player who plays on a console.

GS: Considering your background with strategy games like the Tycoon series, is it safe to assume that you'll continue to make such games in the future? Will we see a RollerCoaster Tycoon 4 and a Locomotion 2, or will we see completely different kinds of games from you?

CS: I expect I'll stick to the style of games I enjoy most--anything which focuses on construction and management--but who knows what might inspire me in the future? RollerCoaster Tycoon was born out of a sudden fascination with roller coasters, and if other new ideas come along which really inspire me, then I could end up creating something very different.

GS: Finally, is there anything else you'd like to add about Locomotion?

CS: Locomotion has been a long time in the making, but I'm sure that when it's finished players will appreciate that it's not just a nice-looking game; it's one of the best-playing games of its type. Watch out for the official announcement soon!

GS: Thanks, Chris.
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen002.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/2004/news/04/02/locomotion_screen003.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr1.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/locoscr9.jpg
http://www.worthplaying.com/press/134/Screenshot4.jpg
DEMO
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=9911
Release Date
jammerlijk genoeg nog niet bekend
Links
Interview met Cris Sawyer
Screenshots
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/blank.gif

De informatie is nog een beetje schaars.
als je nog wat weet zeg het dan maar... dan zet ik het er wel ff bij.

Vorige topic: [rml][ PC] Locomotion (Transport Tycoon 2)[/rml]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Jeej, deeltje 2 alweer! :)
- Em, misschien de release date van 'jammerlijk genoeg nog niet bekend' afhalen?
- FAQ seinen/kruisingen/klaverbladen oid
- Algemene FAQ (dat alles snel verouderd weten we nu wel; als je iets anders dan standaard in je karretje wilt vervoeren, moet je het knopje langer indrukken; en dat soort dingen)

Verder overigens wel _/-\o_ voor de snelle TS :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Mad Marty op 07-10-2004 12:34 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 21:53
Misschien is het handig om de Release date te updaten ;)

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-04 16:25

evaarties

Powerball @ 12.582

En links naar fansites?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-04 11:15
Beetje karig hoor :)
Kan een hoop meer bij :P
Kan je het starttopic nog veranderen? Misschien kan iemand anders het toesturen? Zodat momania het kan veranderen.

Nieuw klaverblad met een aantal veranderingen. Het ouwe klaverblad werkte perfect alleen had ik veel treinen er op rond rijden met verschillende snelheden (80 KMH - 299KMH) en dat vond ik zonde.
Dus de 2 middelste sporen zijn voor de snelle treinen en de 2 buitenste voor de langzamere. (80 KMH - 144KMH)
Het werkt perfect alleen moet je wel aangeven op welk spoor ze moeten gaan rijden na een wissel en welke "blad" ze moeten gebruiken. (Als ze die gebruiken)

[ Voor 135% gewijzigd door Loev op 19-10-2017 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 06:49
Het spijt me zeer dat ik niet gepost had :(. Maar ik wou het eff anders aan pakken. Met voornamelijk uitleg over het treinsysteem, wissels bochten, bruggen en tunnels :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgrovert
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-04 21:53
DarkJedi schreef op 07 oktober 2004 @ 14:29:

[afbeelding]
*Clickable*
Nieuw klaverblad met een aantal veranderingen. Het ouwe klaverblad werkte perfect alleen had ik veel treinen er op rond rijden met verschillende snelheden (80 KMH - 299KMH) en dat vond ik zonde.
Dus de 2 middelste sporen zijn voor de snelle treinen en de 2 buitenste voor de langzamere. (80 KMH - 144KMH)
Het werkt perfect alleen moet je wel aangeven op welk spoor ze moeten gaan rijden na een wissel en welke "blad" ze moeten gebruiken. (Als ze die gebruiken)
Volgens mij kan je klaverblad nog efficiënter.
Bij de klaverbladen zelf laat je treinen op de buitenste sporen eerst invoegen, en daarna pas uitvoegen. Hierdoor is het onmogelijk dat op hetzelfde moment een trein invoegd en een andere uitvoegd op hetzelfde spoor. Draai je dit om, dus zorg je dat eerst de treinen uit kunnen voegen, en daarna andere treinen pas invoegen op en een spoor, verbeterd de doorstroming nog meer.

Lost In Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:06

Corpii

Le Tostie

ik ben wel toe aan een aantal tips :P zeker over klaverbladen en seinen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Iemand al wat gehoord of er een patch uitkomt? Er moet het nodige gefixed worden in het spel :/

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
btw waar zijn de booreilanden gebleven?
ik zit nu in het 4e level van medium maar nog geen booreiland gezien

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackazz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08-2021
Erkens schreef op 08 oktober 2004 @ 11:38:
Ik heb even wat (nuttige) linkjes uit het vorige topic opgevist:

Beginner Tutorial: Het aanleggen van een spoorweg
zijn er nog mer van die tutorials??

want dat is wel handig voor een "beginnende" speler zoals mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
wat doet locotool dan?
wel raar, de concorde kan meer passagiers vervoeren dan de Boeing 747 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

joostve schreef op 08 oktober 2004 @ 22:31:
btw waar zijn de booreilanden gebleven?
ik zit nu in het 4e level van medium maar nog geen booreiland gezien
Die zijn er ook niet...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

Mike78

Always

KeeZ schreef op 09 oktober 2004 @ 11:29:
[...]

Die zijn er ook niet...
Ze zijn er wel, alleen volgens mij niet in de standaard scenarios. Maak zelf maar eens een scenario en dan kan je ze gewoon selecteren

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120370

Leuk spel dit, alleen die schepen... :(
Ik had met TT al dat mijn schepen voortdurend dikke verliezen leden.
In Locomotion is dat nog steeds zo, alleen de schepen die over een wat kortere afstand varen brengen wat op.

Wat blijkt; sommige van mijn schepen varen tegen de kust aan en blijven daar tegenaan bonken, in plaats van eromheen te varen.
Gevolg is dat ze alleen geld kosten en niks opbrengen 8)7

Nogal irritant is dat, ik heb ook al met waypoints geprobeerd om het op te lossen, maar die schepen blijven raar doen.

Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Anoniem: 120370 schreef op 09 oktober 2004 @ 13:02:
Wat blijkt; sommige van mijn schepen varen tegen de kust aan en blijven daar tegenaan bonken, in plaats van eromheen te varen.
Gevolg is dat ze alleen geld kosten en niks opbrengen 8)7

Nogal irritant is dat, ik heb ook al met waypoints geprobeerd om het op te lossen, maar die schepen blijven raar doen.

Iemand een suggestie?
had ik ook last van
ze varen in een soort trap lijn naar de haven toe, maar er moet niks in de weg liggen want dan blijven ze daar achter hangen :(
omvaren doen ze niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37006

hmm geen last van. Als je de waypoints zowel heen als terug goed plaatst moet het eigenlijk geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107304

joostve schreef op 09 oktober 2004 @ 13:18:
[...]

had ik ook last van
ze varen in een soort trap lijn naar de haven toe, maar er moet niks in de weg liggen want dan blijven ze daar achter hangen :(
omvaren doen ze niet
laat maar... ro1xo was me te snel af :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 107304 op 09-10-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Anoniem: 107304 schreef op 09 oktober 2004 @ 13:24:
[...]

laat maar... ro1xo was me te snel af :Y)
nee maar het is wel raar
een bus zoekt toch ook zelf zijn weg naar het station op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Heeft dit spel een beetje het TT DX gevoel?
Want als ik de plaatjes bekijk loop ik er niet echt warm voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37006

Ook bussen zoeken in eerste instantie een rechte lijn naar hun bestemming, waardoor ze vaak doodlopende straten inrijden. En ze leren het ook niet, want elke keer proberen ze het weer.

Bij het uitzetten van de route voor schepen moet je denkbeeldige lijnen trekken tussen de waypoints en daar mag niets tussen liggen. Ga ook niet te krap langs kusten, want de schepen hebben de neiging om horizontaal/verticaal te varen ipv diagonaal.

EDIT: Wat die andere Joost dus ook al zei 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 37006 op 09-10-2004 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ja, je moet natuurlijk ook waypoints hebben voor de terugweg 8)7
Pff.....daar lag het dus aan.

Ik heb trouwens ook net een ondergronds spoor gebouwd onder het water.
Mooi man. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Anoniem: 120370 schreef op 09 oktober 2004 @ 19:07:
Oh ja, je moet natuurlijk ook waypoints hebben voor de terugweg 8)7
Pff.....daar lag het dus aan.

Ik heb trouwens ook net een ondergronds spoor gebouwd onder het water.
Mooi man. 8)
Kan j niet dezelfde waypoint gebruiken maar dan anderom?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Mike78 schreef op 09 oktober 2004 @ 11:51:
[...]

Ze zijn er wel, alleen volgens mij niet in de standaard scenarios. Maak zelf maar eens een scenario en dan kan je ze gewoon selecteren
idd ik had net zelf een missie waarbij er een random map gegenereerd werd en daar zaten ze wel in

vroeger vond ik het juist zo gaaf om van die olie tankers over zee te laten varen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AuC
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-04 19:50

AuC

Die tutorial ligt nu down. Om de een of andere reden is mijn host waarschijnlijk afgesloten en zijn alle contents gewist. :s Heb hem waarschijnlijk ook niet meer op de pc staan...

Hij is alweer terug.

[ Voor 5% gewijzigd door AuC op 11-10-2004 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
gebruiken jullie weleens die smalle spoortjes?
k heb ze zelf nog nooit gebruikt maar het lijkt mij ook wat nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

joostve schreef op 10 oktober 2004 @ 12:32:
gebruiken jullie weleens die smalle spoortjes?
k heb ze zelf nog nooit gebruikt maar het lijkt mij ook wat nutteloos
in de bergen zijn ze wel handig, want ze kunnen stijlere hellingen nemen, helaas niet zo snel maar voor de korte stukjes erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
aha dan ga ik die maar eens proberen wanneer nodig

waar ik wel aan moet wennen is dat alles zo snel duurder wordt naar mate de tijd vorderd, gelukkig gaat je winst mee omhoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-04 21:05

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Ff een vraagje hè? In TT kon je vroeger van die repair depots maken, maar ik kan het hier nergens vinden, waardoor je eigenlijk continue bezig blijft met het vervangen van treinen...op zich niet zo erg in het begin, maar nu ik zo'n 50 treintjes heb, begint het te irriteren...
Of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Laatst online: 23:43
kreator schreef op 10 oktober 2004 @ 18:31:
Ff een vraagje hè? In TT kon je vroeger van die repair depots maken, maar ik kan het hier nergens vinden, waardoor je eigenlijk continue bezig blijft met het vervangen van treinen...op zich niet zo erg in het begin, maar nu ik zo'n 50 treintjes heb, begint het te irriteren...
Of zie ik iets over het hoofd?
Is al meerdere keren in het topic besproken. Er zijn geen depots.
IMHO één van de grootste minpunten aan dit spel.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Oh en mis ik nu de tunnels of zijn ze er gewoon niet?

-edit- gevonden...

[ Voor 18% gewijzigd door kreator op 10-10-2004 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

NitroX infinity schreef op 10 oktober 2004 @ 18:33:
[...]

Sorry, maar bij post 250 van de 1000 ben ik afgehaakt, omdat het alleen maar over of het wel of niet een verbetering van TTC is ging...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

kreator schreef op 10 oktober 2004 @ 18:38:
[...]

Sorry, maar bij post 250 van de 1000 ben ik afgehaakt, omdat het alleen maar over of het wel of niet een verbetering van TTC is ging...
daar is een mooi knopje voor in elk topic: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/zoek2.gif daarmee kan je zoeken binnen een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

NitroX infinity schreef op 10 oktober 2004 @ 18:33:
[...]

Tsja daar is nou die patch voor dat je je treintjes niet meer hoeft te repareren ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmm.. dan wordt het spel wel erg makkelijk hoor vind ik.. je bent ook al zo uit de schulden nl.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

KeeZ schreef op 11 oktober 2004 @ 07:48:
[...]

Tsja daar is nou die patch voor dat je je treintjes niet meer hoeft te repareren ;)
*zoeken gaat*

overigens gaat dit spel niet om het makkelijk vind ik zelf. Het gaat om het bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

Noem me dan maar een nepnerd ofzo, maar ok met de search-in-topic vind ik die patch niet....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kreator schreef op 11 oktober 2004 @ 09:53:
Noem me dan maar een nepnerd ofzo, maar ok met de search-in-topic vind ik die patch niet....?
Het staat zelfs in dit topic. :?
Je moet de nobreakdownsmod hebben, maar dat snap je wel denk ik.
edit:
Maandagmorgen is altijd zwaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door Muse op 11-10-2004 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kreator

kreator

:o. Ik zocht op patch. En ik had daar overheen gelezen. B-).

Nu ja, ik geef de schuld aan maandagmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123569

joostve schreef op 09 oktober 2004 @ 14:09:
[...]

nee maar het is wel raar
een bus zoekt toch ook zelf zijn weg naar het station op
nou ook niet helemaal waar. het voertuig welk het ook is zoekt altijd de snelste weg, ik moet bij treinen ook zeker wel waypoints gebruiken voordat ze doorhebben waar ze langs moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
  • Laatst online: 31-12-2023

Shit doesn't happen by it self, it's made by a arsehole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96597

Wat ik mij afvraag: zit de mogelijkheid om andere companies over te nemen nog in het spel? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Ik vond het in TTD altijd een handige manier van uitbreiding: een goed lopende concurrent vijandig overnemen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Anoniem: 96597 schreef op 12 oktober 2004 @ 11:47:
Wat ik mij afvraag: zit de mogelijkheid om andere companies over te nemen nog in het spel? Ik kan het namelijk nergens vinden.

Ik vond het in TTD altijd een handige manier van uitbreiding: een goed lopende concurrent vijandig overnemen >:)
nee dat kan niet meer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Is al vaak langgekomen... nee dat gaat niet :)

Ik was begonnen aan die beruchte eerste scenario van medium... harstikke leuk maar ik zit een beetje vast op 94.zoveel procent en heb zo een heerlijke tegenstander op 100% zitten... pijnlijk... :( Misschien toch maar opnieuw proberen en de stations van mijn stedentrip (groot rondje door alle steden) vanaf het begin wat groter maken. Dit gaat nogal moeilijk als de steden al in 1990 zitten ;(

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 09-04 10:45
Heeft iemand nog een savegame waarin een (mega)klaverblad zit? Ben benieuwd hoe ze precies in elkaar zitten...

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corpii
  • Laatst online: 09:06

Corpii

Le Tostie

waar zijn de mooie screens van gemaakte contructies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik kom maar niet verder dan het level vache and vineyards in Medium :(

een maandelijks inkomen van 26.000 halen en boven je concurenten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 06:49
Ultimateb schreef op 12 oktober 2004 @ 12:05:
Is al vaak langgekomen... nee dat gaat niet :)

Ik was begonnen aan die beruchte eerste scenario van medium... harstikke leuk maar ik zit een beetje vast op 94.zoveel procent en heb zo een heerlijke tegenstander op 100% zitten... pijnlijk... :( Misschien toch maar opnieuw proberen en de stations van mijn stedentrip (groot rondje door alle steden) vanaf het begin wat groter maken. Dit gaat nogal moeilijk als de steden al in 1990 zitten ;(
De naam geving is wel makkelijk :) Aerophobia bedoel je ?
Goed start als volgt :
Bouw zoveel mogelijk ondergronds, in het begin lijkt het onbetaalbaar en doe alleen het station. Enkel spoor naar andere stad, stuk veder op, anders levert het niks op :). Daar bouw je ook het station ondergrond. Als dat begint te lopen, ben je zo binnen. En dan bouw je alles ondergrond, gewoon constant 2 steden aan elkaar knopen. Dan wel dubbelspoor :). ALs je instresse hebt, wil ik me savegame van Aerophobia wel eff uppen, dan kan je zien hoe ik het gedaan heb :).

Maar ik zat laatst heel theoretisch te denken, als je nou een ring maakt in een level, langs alle grote steden. En je maakt bij iedere stad als het ware een afslag. Hier door krijg je een toch vrij hoge doorvoering :). Maar zou het werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltimateB
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Ik heb hiervoor dus een ander medium level gespeeld en daar inderdaad zo een ring gemaakt met steeds stations van 3-4 breed en dan weer verder. Dit liep gigantisch goed en ik kon ook andere treinen met spullen over die lijnen laten lopen naar zo ongeveer overal op de kaart. Ik heb toen voor die aerophobia ditzelfde gedaan maar dan met enkele stations en hier liep ik tegen erg veel problemen op. Zo een ring werkt dus wel perfect :) Alleen niet te kleine/korte stations bouwen ;)

Geld was trwouens in aerophobia al heel snel geen probleem meer. Kreeg meer binnen dan ik op kon maken na een nette kolen route ;)

Bottom line, opnieuw beginnen.

[ Voor 13% gewijzigd door UltimateB op 12-10-2004 15:51 ]

SWIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Laatst online: 29-04 17:15
Nog ff iets heel irritants. Als een fabriek of weet-ik-veel-wat sluit dan ruimten de concurrenten hun station's en spoorlijnen niet op! Grrrrr...

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Hmmmm..

Tijdens een klik foutje had ik de 'hernoem' functie gevonden.

Deze had ik niet nodig maar had al de naam aangepast (ik lees nooit ;) ).
Iets wat ik terug wou draaien maar wist het nr niet meer van de trein.
Dus * []InTeR[] dacht, ik maak hem leeg... Dan verandert hij hem vast niet

Ik had gelijk, maar het spel crash'de wel meteen.
En dat na een paar jaar de game niet gesaved te hebben... GRRR waar is de autosave als je hem nodig heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-04 13:44
HOE DURF JE DIT SPEL TRANSPORT TYCOON 2 TE NOEMEN?! dit is het dus totaal niet en het was ook zeker de bedoeling van chris saywer niet...het is gewoon een wat opgepoetste versie op zijn oh zo mooie rollercoaster tycoon engine...

en als eerlijk moet zijn vind ik de graphics van de origienel transport tycoon nog mooier!

en oh ja dit spel kost 20 euro in de winkels dus je ziet al dat ie het gewoon weh wilt hebben.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoezo niet? waarom is dit minder dan de orrie-sjienele transport tycoon?
Vanwege het ontbreken van de depots, het niet kunnen opkopen van de concurrent en vanwege de verandering in de grafische weergave?

Kijk eens naar de voordelen!
Je kan nu ondergronds bouwen (vind ik fenomenaal), er zijn meer voertuigen, er is nu een mogelijkheid om trams te bouwen, en ik ben vast nog wel wat vergeten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126050

Ik heb heeel veel TTD gespeeld en dat was het beste spel van die tijd en misschien nog steeds wel op locomotion na :) ik heb ook al die tijd al gefantaseerd over een opvolger van TTD en heb toen trafic giant gekocht (nog steeds mijn slechtste koop ooit) en railroadtycoon, dat was ook niet wat is zocht. dus met andere worden de opvolger van TTD moest niet heel anders zijn maar wel verbeterd en dat is locomotoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
YoshiBignose schreef op 13 oktober 2004 @ 19:09:
HOE DURF JE DIT SPEL TRANSPORT TYCOON 2 TE NOEMEN?! dit is het dus totaal niet en het was ook zeker de bedoeling van chris saywer niet...het is gewoon een wat opgepoetste versie op zijn oh zo mooie rollercoaster tycoon engine...

en als eerlijk moet zijn vind ik de graphics van de origienel transport tycoon nog mooier!

en oh ja dit spel kost 20 euro in de winkels dus je ziet al dat ie het gewoon weh wilt hebben.
Ga lekker buitenspelen jongen. Het lijkt of je wat gestressed bent...

Locomotion is een waardevolle opvolger voor TTD. En misschien komen er nog wel wat diverse upgrades uit om bijvoorbeeld de concurrent wél op te kunnen kopen. Desalnietemin is het nu ook al een top spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Ik ben het volledig met Koenovic, C-mansjoe & TutanRamon eens.
De na veel openTTD te hebben gespeeld was ik wel toe aan een wat nieuwere versie. Ik vindt het bouwen van bruggen, tunnes en mooie bochten ipv 90 hoeken echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
Precies.

[ Voor 98% gewijzigd door TutanRamon op 14-10-2004 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126124

Eindelijk kan ik eens reageren, veel gelezen, maar er niet aan toegekomen om te registereren ...

Locomotion is als een droom die na 7 jaar uitkomt .. TTdx2 is er!!! :)

Wat ik wel lees is dat iedereen zomaar lekker makkelijk alles doet ... ik had toch (heb nogsteeds) best wel moeite :) ...

ach de tijd zal het leren

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 126124 op 14-10-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou wat het is, in het begin is het wel lastig en dan doe ik hem nog wel is opnieuw een leveltje maar als je eenmaal je eerste pasagiers rails heb liggen kan het niet meer fout gaan. even iets anders ik heb die level editor gedownload die op dit forum stond en dan kon je iets van zwart wit plaatjes omzetten in een level weet iemand er meer over hoe het werkt of waar ik dat kan leren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik vind de beginner tot en met eind medium nog leuk spelen, daarna wordt het landschap te bergachtig en raak je snel het overzicht kwijt. ook de ai gaat volgens mij vals spelen.
als je ziet dat hij in het begin al een grote brug over het water maakt vraag ik me af hoe hij dat betaald, ook al kan je lenen

maar nu ik bij challenge ben aangekomen begint het gewoon te vervelen :(
afgelopen dagen speelde ik een paar missies per dag maar tegenwoordig heb ik nieteens meer zin om een nieuw level te beginnen.
na een paar jaar heeft de ai al zoveel vervoer aangelegt dat er nog weinig overblijft voor mezelf om te bouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]joostve schreef op 14 oktober 2004 @ 19:25:
ik vind de beginner tot en met eind medium nog leuk spelen, daarna wordt het landschap te bergachtig en raak je snel het overzicht kwijt. ook de ai gaat volgens mij vals spelen.
als je ziet dat hij in het begin al een grote brug over het water maakt vraag ik me af hoe hij dat betaald, ook al kan je lenen

Jah klopt ik heb het zelfde de levels worden steeds irritanter o te bouwen en dan is de lol er ook snel af.
daarom wil ik ook eigen levels kunnen maken en niet op die manier van het spel want dat is echt 1 van de grootste achteruitgangen tenop zichte van TTD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96696

Het is dan ook veel leuker om gewoon zelf een scenario te genereren en in je eentje proberen een goed lopend spoornet op te zetten. Of natuurlijk een van de andere transport mogelijkheden, maar het trein gedeelte is zeker het meest uitgebreid.

Wat je ook kan doen is een scenario spelen waar je de CPU limiteert tot het gebruik van een bepaald soort vervoer (vliegtuigen bijvoorbeeld) en dat probeer jij aan te pakken met een ander soort transport.

Overigens heb ik mijn scenario (zie vorige thread/post) nog verder uitgebreid met een boel vliegtuigen en treinen. Ik heb nog wat stations aangepast en vervolgens heb ik het beestje 200 jaar laten draaien. In die tijd zijn er 0 treinen vastgelopen en bleven al mijn treinen winstgevend (ok, op 2 goederentreinen na omdat de fabriek sloot). Het is dus wel degelijk mogelijk om ingewikkelde constructies goed te laten lopen in Loco, het kost alleen zo belachelijk veel tijd :)
Ik heb het dan ook een beetje gehad met deze game, omdat ik alle mogelijkheden heb benut. Hoewel ik maar twee missies heb uitgespeeld..

De game verliest sowiezo snel zijn waarde als je eenmaal ontdekt hoe je echt snel geld kan verdienen. Dat kan ik hier gaan beschrijven maar dat mag je zelf ontdekken :P Tot die tijd heb ik me echter goed vermaakt.

Ik zal trouwens later de savegame posten van het scenario als ik weer thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ja ik vind het voertuigen aanbod wat tegenvallen
in TTDX had je nog maglevs en dergelijke en kwamen er na 2000 nog meer nieuwe voertuigen maar hier houdt het wat snel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 22-04 19:46

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

joostve schreef op 14 oktober 2004 @ 21:46:
ja ik vind het voertuigen aanbod wat tegenvallen
in TTDX had je nog maglevs en dergelijke en kwamen er na 2000 nog meer nieuwe voertuigen maar hier houdt het wat snel op
Misschien komt hier wel een uitbreiding voor :9~

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik hoop het wel, en ik denk het eigenlijk wel. Iemand met zo'n naam en reputatie zal dat niet snel op het spel zetten. Het spel is ook nog niet super lang op de markt, dus geef het de tijd zich te ontwikkelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
Indeed, het is een meesterlijk spel.

Mischien moet ie het wat modulairder opzetten.
Zodat ook derden makkelijk updates of patches kunnen maken.

het 1nigste minpuntje wat ik kan vinden is als je b.v. een heel lang spoor maakt (1e kant van de kaart naar de andere). Dat je daarna rsi hebt en een kappote muisbutton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol, dat was mijn probleempje eigenlijk ook .... het ff een lijntje leggen (uuhhum) is er niet meer bij....

Trouwensm of dat de AI aan het cheaten was kwam ik gister ook al tegen... Ik was die Oil-field-scenarion aan het doen (op 97% NIET gered, ja zo slecht ben ik nog), en opeens had de AI een lijn van links naar rechts liggen, over water en met bruggen ... Da kan natuurlijk nooooiitt!!

ofwel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
damn k wilde ff een potje netwerken met 3 players maar helaas ondersteunt het spel maar voor 2 players :(

TTD ondersteunt ook maar 2 players toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

de AI kan meteen in de lucht beginnen (als in: met brug, verhoogd) als ze een spoorlijn aanleggen. ik weet nu wel hoe je ondergronds begint met het aanleggen van een spoorlijn, zonder eers 2 tegels te verlagen, maar hoe doe je dus op een brug beginnen?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
je zou kunnen controleren of de ai vals speelt
kijk gewoon bij zijn geld stroom, zoals je dat ook bij jezelf kan.

maar misschien leent hij aan het begin wel het maximale en legt hij daarvoor een goede treinverbinding aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allricght, ik zal vanavond ff checken ... Rare is wel dat ik de Oilfields niet voor elkaar krijg, maar de volgende lvl de ene naar de andere doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• []InTeR[]
joostve schreef op 16 oktober 2004 @ 17:34:
damn k wilde ff een potje netwerken met 3 players maar helaas ondersteunt het spel maar voor 2 players :(

TTD ondersteunt ook maar 2 players toch?
De oude versie heeft ook maar ondersteuning voor 2 players.

Het lijkt me ook een leuke optie om co-op te kunnen spelen. Met ze 2e bij 1 bedrijf. Zodat de 1 zich bezich kan houden met het bouwen van nieuwe trajecten en de andere met de treintjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Trouwens hoe haal je olie van een olieplatform? Ik kan debote niet laten aanmeren daar :|

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 14:41

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je moet er een dock aanbouwen. Duurde bij mij ook even voor ik het door had.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat moet een hoop centen kosten ,.... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 126124 op 18-10-2004 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:55
Ik word ondertussen echt een beetje simpel van de "bug" (naar mijn idee) waarbij treinen niet altijd de goede kant uit een station rijden. Dit zorgt af en toe voor grote vertragingen en een lagere stationrating.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43371/full.jpg

Trein 1 rijd ok weg, maar trein 2 gaat de verkeerde kant uit.
Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Ik plaats aan 1 kant van het station alleen one-way-signals.. dat loopt bij mij tot nu toe altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ik heb aan 1 kant alleen one way signals staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan het niet maar, staan aan de andere kant wel die electric-rails aan?

ik heb ook wel eens gehad dat de treinen niet over delen heen wou.... lag daaraan. Vooral als het om de stations en rails gaat waar je bent begonnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Overal is elektrische bekabeling aanwezig. Want trein 2 draait vrijwel meteen weer om en rijd dan wel weer goed door.

[ Voor 59% gewijzigd door DutchCommando op 18-10-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

DutchCommando schreef op 18 oktober 2004 @ 15:57:
Ik heb aan 1 kant alleen one way signals staan...
Dat wel, maar je hebt aan beide uiteinden van een perron een dubbelsein staan, dus nog voor je de wissel op gaat. Vervang aan 1 kant deze seinen door een enkelsein, dan zal het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ehm, nee. Ik heb bij de ingang 2 way signals staan en bij de uitgang oneway signals? Als je 2x oneway signals bedoelt: ook met 1x oneway signal heb ik dit probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door DutchCommando op 18-10-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemokar
  • Laatst online: 25-06-2024
Denk dat het probleem is dat het tweede sein weggehaald moet worden. dus:
voor ingang station een two way signal, einde station een one way signal dan (signal weg) en na samenkomst lijnen weer een one way signal.

/edit
signal weghalen waar trein 1 bijna is.

[ Voor 11% gewijzigd door chemokar op 18-10-2004 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Kan je de screenshot maken met de oneway pijltjes aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ander voorbeeld dan, omdat jullie in de war raken door een tweede rij oneway signals:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/43383/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Hmmm ja zo zou het toch goed moeten lopen.. ik denk dat je gewoon de pech hebt dat je treintje te lang moet wachten en daarom terugkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
Ook als er net 3x wood is gedropt en er komt 1x een papertrein aan is dit probleem aanwezig... Dus neen, het is gewoon een bug. Net als in TTD trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:55
Dit probleem heb ik ook vaker meegemaakt...de enige manier die ik kon verzinnen is bij aankomst de one-way signaal zo dicht mogelijk bij de 2way signaal te zetten. De wissels moet je dan kort houden...is helaas vrij lastig. Nu maar wachten op een update van Loco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109824

DutchCommando schreef op 18 oktober 2004 @ 18:13:
Ander voorbeeld dan, omdat jullie in de war raken door een tweede rij oneway signals:

[afbeelding]
Misschien heb ik 't fout hoor, maar waarom zet je niet gewoon je one way signals achter je station ipv ervoor?? Daardoor zal je trein misschien wel omkeren als ie te lang moet wachten maar kan je trein nooit voorbij de signal.

dus:

===|<station>||====

waar | een one way en || een two way is, en de rijrichting >>> die kant op gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

dat gaat niet goed als je meerdere perrons hebt, de trein kiest dan niet altijd een leeg perron uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
evaarties schreef op 18 oktober 2004 @ 18:23:
Hmmm ja zo zou het toch goed moeten lopen.. ik denk dat je gewoon de pech hebt dat je treintje te lang moet wachten en daarom terugkeerd.
De ouwe transport tycoon heeft dat ook wel eens, dan gaat de trein gewoon de andere kant op omdat hij te lang moet wachten waardoor treinen die wachten op een plekje in het station weer langer moeten wachten (alhoewel ik het nu met TTD zo heb gekregen dat er een geen een trein echt lang hoeft te wachten op een plekje enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
wat ik een beetje krom vind is dat sommige treinen 90 mph kunnen maar de wagons maar maximun 75 :X

heb je een lekker snelle trein, heb je er dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 22-04 19:46

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

joostve schreef op 18 oktober 2004 @ 22:24:
wat ik een beetje krom vind is dat sommige treinen 90 mph kunnen maar de wagons maar maximun 75 :X

heb je een lekker snelle trein, heb je er dus niks aan.
daarom komen er ook nieuwe wagons ;)

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 10-04 11:15
Waarom heb je voor het station een een dubbele sein? Maak van deze ook een single sein probleem opgelost.
Ik weet die 100% zeker, al zovaak dit op deze manier gedaan. Post de save game anders hier.

[ Voor 32% gewijzigd door Loev op 19-10-2004 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier V
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 09:55
DarkJedi schreef op 19 oktober 2004 @ 12:13:
Waarom heb je voor het station een een dubbele sein? Maak van deze ook een single sein probleem opgelost.
Ik weet die 100% zeker, al zovaak dit op deze manier gedaan. Post de save game anders hier.
als je een single sein plaatst zullen de treinen niet meer de verschillende perrons kiezen. Maar ik wil wel een plaatje zien hoe jij dat doet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mduijvendijk schreef op 19 oktober 2004 @ 12:10:
[...]

daarom komen er ook nieuwe wagons ;)
wanneeer komt er eigenlijk een update/patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
Anoniem: 126124 schreef op 20 oktober 2004 @ 09:00:
[...]

wanneeer komt er eigenlijk een update/patch?
ja wisten we dat maar, ik zit er ook op te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit nu in 2018 ofzo, en er is nog geen Maglev of Mono-rail uitgevonden...
Zit dat er soms niet in?
Zou wel jammer zijn... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
dat mis ik dus ook
die zitten er gewoon niet in
ga maar eens naar de senario editor daar kan je zien welke voertuigen er allemaal in zitten.

volgens mij hebben ze dat expres voor de uitbreiding bewaard :(

Pagina: 1 2 3 Laatste