[WinXP Sp1] Win XP .msc console opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• RpR
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-02-2022
Goedemorgen mensen,

Deze is hier al eens eerder langsgekomen, maar eindigde open (zonder oplossing). Ik kamp nu helaas met hetzelfde probleem.

Specs:
PIII 933Mhz, 256mb, 60 Gb enz.
Windows XP Pro SP1 + laatste updates & hotfixen (excl. SP2)
McAfee VirusScan 7.1 + allerlaatste updates & definitie's

Vooraf
Uiteraard ingelogd onder administrator account met alle lokale + domein rechten. Het probleem is eigenlijk spontaan ontstaan, er zijn geen ingrijpende dingen veranderd en het systeem draait verder prima.

Probleem
Zoals al beschreven in het oudere draadje, alle MMC consoles geven de volgende melding bij het opstarten (Bij mijn eigen PC in het Engels):

"MMC kan het bestand c:\windows\system32\compmgmt.msc niet openen" een mogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat , geen MMC console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden heeft voor het bestand."

MSC bestanden zijn stuk voor stuk niet los te openen, geeft de zelfde melding als hierboven (ander msc bestandsnaam). Zoals bekend heeft het vervangen van MMC.exe geen nut, want het programma zelf werkt goed. Wanneer MMC.exe los wordt opgestart, kan de lege console gevuld worden met de snap-ins en deze werken ook. Hiermee uiteraard in het EventLog gekeken maar kan op zich geen bijzondere events vinden.

Iemand die nog suggestie's / ideëen heeft? Alvast vriendelijk bedankt.

An assumption is the mother of all fuck-ups

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het extracten van de .MSC vanaf je CD (bv: op een commandprompt:
code:
1
extract D:\I386\dnsmgmt.ms_ C:\test.msc
) en dan de .msc opstarten - werkt het dan wel?

(je krijgt dan als het goed is een foutmelding over een activex die niet bestaat - maar je hoort niet de door jou eerder genoemde foutmelding te krijgen) :)

• RpR
Helaas, ik krijg de zelfde foutmelding...
(Opdracht 'extract' is trouwens niet bekend op mijn PC, ik heb 'expand' van de CD gebruikt.)

• RpR
/me DjRp gaat deze topic kicken aangezien het probleem nog steeds niet is opgelost en het nu ook op andere Windows XP Home PC voordoet

Ik begin het MMC probleem aardig beu te worden mensen :(

Zijn er nog tweakers met het zelfde probleem en eventueel een oplossing? Alle hulp wordt gigantisch gewaardeerd. :D

edit: Oplossingen als het opnieuw plaatsen van de .msc files en "sfc /scannow" hebben geen resultaat gehad...

[ Voor 16% gewijzigd door RpR op 27-11-2004 15:28 ]

• RpR
Oke mensen, ik heb na weken eindelijk de oplossing! :7

Voor iedereen die bovenstaande probleem heeft: Deze Microsoft update installeren!

Het is een update voor MSXML parser, om onderdelen als MMC na een bepaalde Windows update nog goed te laten functioneren.

Hoera! B)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je had ook nog adminpak.msi kunnen proberen ... Howel ik er bij moet zeggen dat dit ook de Windows Server beheertools installeert :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1