Win XP .msc console opstart probleem

Pagina: 1
Acties:

• Barthvis
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-11-2025
Probleem:

Ik ben ingelogged met beheersrechten en plotseling geven alle .msc consoles de volgende melding bij het opstarten: "MMC kan het bestand c:\windows\system32\compmgmt.msc niet openen" eenmogelijke oorzaak is dat het bestand niet bestaat , geen MMC console is, of dat het met een nieuwere versie van MMC is gemaakt. Ook is het mogelijk dat u onvoldoende toegangsbevoegdheden heeft voor het bestand."

Voor 'compmgmt' mag je elk.msc bestand invullen. Ze openen allemaal met de zelfde foutmelding. Ik heb MMC.exe al vervangen, zonder resultaat.

Info: Windows XP Pro/ SP1 + meest recente updates en virus Check.

Wie herkent dit?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: de bestanden bestaan nog wel? Eventueel kan je ook de MSC files even opnieuw van CD halen.

offtopic:
Trouwens welkom op GoT! :)

edit:

Krijg je trouwens een eventID / wordt er iets over gezegd in je event log?
Barthvis schreef op 07 december 2003 @ 16:50:
Naar een logboek entry kan ik helaas niet kijken want de eventvwr.msc is 1 van de management consoles die ik niet meer kan opstarten.
oeps :X :D

[ Voor 60% gewijzigd door F_J_K op 07-12-2003 16:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Barthvis
Bedankt voor je snelle reactie! :)

Helaas, de bestanden staan er. Ik heb ze ook al van een (goedwerkende) image teruggehaald.
Naar een logboek entry kan ik helaas niet kijken want de eventvwr.msc is 1 van de management consoles die ik niet meer kan opstarten.

Heel vreemd...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er als je 'mmc.exe' zelf op start - dit lukt ook niet vermoedelijk? Je zou overigens je eventlog even kunnen uitlezen vanuit een andere pc (start -> run -> eventvwr.msc \\naamvankapottepc) of via dumpel

• Barthvis
'mmc.exe' start goed op, alleen is mijn 'Consolebasis' helemaal leeg. Klopt dat? horen daar geen consoles?

Bedankt voor de link naar dumpel. Wat is de default eventlog naam? Ik kan er even niet meer naar zoeken want zelfs dat is een msc console.... |:(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ja die hoort leeg te zijn, via "File -> Add/remove snap in -> Tab "Extensions"" kan je dan eventlogs toe gaan voegen.

"System" en "Application" kunnen eventlogs zijn waar je iets aan hebt :)
Pagina: 1