[WIN2000] USB werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goedenavond,

Ik heb hier een laptop (Compaq Armada 110) die net gerepareerd is. De reparatie betrof een hardware-probleem, maar nu werken USB-apparaten opeens niet meer.
De pc is niet opnieuw geinstalleerd ofzo en voor de reparatie werkte alles nog perfect. Er draait Windows 2000 (Professional) op.
Bij het installeren van een apparaat krijg ik netjes dat scherm van 'Nieuwe hardware'. Dan word er wel een stuurprogramma gevonden, maar bij het installeren krijg ik deze fout:

Er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat.

De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit aparaatexemplaar.

Ik heb op GoT gezocht, en deze gevonden:
usb werkt niet meer.
[win2000] USB Storage Drivers flippen?

Alles wat daarin wordt aangeraden heb ik gedaan: apparaat verwijderen bij apparaatbeheer, in bios gekeken of usb uitstond (was geen optie voor), enz.
Inloggen als Administrator helpt ook niet.

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

En een verse Windows 2000 installatie?

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• user109731
  • Niet online
Tja, dat kan ik idd proberen als niks anders werkt, al zou het wel jammer zijn.
Ik ga nu denk ik maar eens kijken wat BartPE, Knoppix en Mephis drvan vinden.

• user109731
  • Niet online
Sorry voor de late reactie.
Ik heb het nu dus met de Mepis live-cd geprobeerd, hier werkt alles gewoon. Het ligt dus niet aan de hardware maar aan Windows.

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 05:24
Ik zit nu met exact dezelfde error melding. Ik heb me psc700 uit me usb port getrokken omdat er even een usb key in moest. En toen wilde ik de printer weer aansluiten en toen werkte hij niet meer. Dus ik dacht o ik installeer hem wel even opnieuw. En toen kwam deze error naar boven.

Is hier behalve een fresh install al een oplossing voor?

P.S. Die 2 topics waar de TS mee kwam heb ik uiteraard bekeken.

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5