asus v9999 gamers edition

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
misschien is die 12*5 hardcoded, terwijl je die 16*6 zelf hebt ingesteld...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Slash500 schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:52:
Hier staat 12x1,5

[afbeelding]

Terwijl hier 16x1,6 staat

[afbeelding]

Hoor dit zo of is het een fout :S
Je moet wel dat allow enabling hardware masked units aanvinken.

Overigens heb ik wat vreemds geconstateerd. Als ik mijn kaart (zonder extra pipelines open) overklok naar 400/1180 oid, dan haal ik 4900 met 3D Mark '05
Als ik vervolgens de extra vertex shader aanzet gaat de score naar 4000. Zonder artifacts uiteraard.
Zet ik dan de kloksnelheden weer normaal, dan gaat de score weer omhoog naar 4300.

Iemand enig idee :?

En.. weet iemand toevallig al hoe je de refresh rates kan regelen tijdens spellen?
Hij gooit mijn openGL standaard naar 60Hz. Ben ik niet altijd zo blij mee.

[ Voor 43% gewijzigd door Pkunk op 15-08-2005 13:51 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 03:36
Die kaart heeft een fabriek / GPU fout, daarom is die kaart als v9999GE verkocht. Dus dan werkt de kaart slechter als je hem unlockt dan als je hem stock houd.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Coolmaster schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:27:
Die kaart heeft een fabriek / GPU fout, daarom is die kaart als v9999GE verkocht. Dus dan werkt de kaart slechter als je hem unlockt dan als je hem stock houd.
En waar baseer je dat op? Ik heb de kaart ook ge-unlocked en haalde ultra scores met dat ding.

Geen gezever in de ruimte aub :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 18:37:
Heeft er hier al iemand de Arctic Cooling Silencer NV5 (rev.2) uitgeprobeerd als koeler voor de Asus GE :?

Komt de stock-cooler er en beetje makkelijk af,.. hoe zit het met de geheugen-chips met die stock-cooler,.. komt het zaakje er in zijn geheel af incl. de koeling die op de mem-chips zitten :?

Wat zou het verschil in koelprestaties zijn in vgl. met de Zalman VF700Cu :?
De Silencer zijn fan draait aan 2000 rpm. max. denk ik,.. zal dus ook wel lekker stil zijn zeker :?

http://www.arctic-cooling...2.php?idx=40&data=1&disc=

En op volgende link staan er nog wat mooie pics. over die koeler ;)

http://www.ocia.net/articles/6800/page2.shtml
Ik heb zelf de zalman vf-700cu. Hij bevalt me redelijk. Ik denk dat de artic toch wel iets beter is.
Want het geheugen word beter gekoeld dat die ramsinks. Ook blaast de artic de warme lucht meteen je kast uit. Ik ga de artic zeker proberen want ik wil me geheugen nog hoger kunnen klokken.

momenteel draai ik hier 16/1.6 427/1193 (geheugen wilt niet hoger zonder artifacts) Dus ik moet iets zien te verzinnen dat me geheugen sneller kan.

ik haal 12739 3dmarks03 en 5836 3dmarks05
Temp 50 graden en 52 a 56 stresst
Geheugen 48 graden en 50 a 52 stresst

Met een 6800GT bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Coolmaster schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:27:
Ja zover was ik zelf ook al :p Kijk nog maar eens goed naar de scores die ik poste.

Niet overklokt:
Zonder pixelshader: 4000
Met pixelshader: 4300

Je zou dan daar ook verlies in snelheid moeten zien, maar dat is dus het tegenovergestelde. Erg vreemd. Daarbij, als die kaarten een GPU fout hebben, waarom kun je er dan zoveel succesvol unlocken?

Maar goed. Weet al iemand hoe je je refresh rate voor openGL kan bepalen?

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie nog van plan is goedkoop een V9999 te kopen kan dit bij mycom.nl doen, want zij krijgen a.s. vrijdag nog 500 van deze kaarten die enkelt via het web worden verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
HTT-Thalan schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 14:33:
[...]

En waar baseer je dat op? Ik heb de kaart ook ge-unlocked en haalde ultra scores met dat ding.

Geen gezever in de ruimte aub :{
Dat verhaal gaat niet voor jou op uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Timlog schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:05:
[...]

Je zou dan daar ook verlies in snelheid moeten zien, maar dat is dus het tegenovergestelde. Erg vreemd. Daarbij, als die kaarten een GPU fout hebben, waarom kun je er dan zoveel succesvol unlocken?

Maar goed. Weet al iemand hoe je je refresh rate voor openGL kan bepalen?
Dat je de kaarten kan unlocken is normaal en zegt helemaal niks over de pipeline en vertex shader of ze werken of kapot zijn. Openen kan altijd. Unlocken werkt alleen met een mod bios of rivatuner, dat is er speciaal voor ontwikkeld. Maar asus verkoopt ook kaarten die wel helemaal goed unlockt kunnen worden, deze kaarten worden als GE verkocht omdat ze niet helemaal hoog geklokt kunnen worden of te warm worden met stock koeler. Dan gaat ze die kaart echt niet allemaal even oppeppen totdat het wel werkt. Gewoon een pipeline en shader eraf, en laag klokken en de GE is geboren.

Ik heb nog steeds geen pencil mod voor de Vmem gevonden, solderen heb ik niet zoveel zin aan. En ik weet zeker dat het dan me kaart kost.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 15-08-2005 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Coolmaster schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:25:
[...]

Dat je de kaarten kan unlocken is normaal en zegt helemaal niks over de pipeline en vertex shader of ze werken of kapot zijn. Openen kan altijd. Unlocken werkt alleen met een mod bios of rivatuner, dat is er speciaal voor ontwikkeld. Maar asus verkoopt ook kaarten die wel helemaal goed unlockt kunnen worden, deze kaarten worden als GE verkocht omdat ze niet helemaal hoog geklokt kunnen worden of te warm worden met stock koeler. Dan gaat ze die kaart echt niet allemaal even oppeppen totdat het wel werkt. Gewoon een pipeline en shader eraf, en laag klokken en de GE is geboren.

Ik heb nog steeds geen pencil mod voor de Vmem gevonden, solderen heb ik niet zoveel zin aan. En ik weet zeker dat het dan me kaart kost.
De GE staat bekend als een kaart met enorm overklokpotentieel, en er is me nog niet 1 verhaal ter ore gekomen van iemand die het niet voor elkaar kreeg of met artifacts te kampen had :{

Fabrikanten verkopen hun mainstream produkt ook wel eens als 'budget' uitvoering omdat het specifiek produceren van een low-budget product duurder is dan het verlies dat ze maken op het goedkoper verkopen van hun topprodukt.

Mijn GE draaide als een zonnetje op ultra waardes inclusief alle pipes en shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de V9999Games Edition bi jde Mycom weg, alleen er zit geen webcam bij.
Die webcam hoort er toch bij te zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:00:
Lees het topic eens door. Dan zul je zien dat er versies zijn met en zonder webcum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:08:
Wie nog van plan is goedkoop een V9999 te kopen kan dit bij mycom.nl doen, want zij krijgen a.s. vrijdag nog 500 van deze kaarten die enkelt via het web worden verkocht.
en ik ga er gebruik van maken is een mooie actie namelijk!!! :) morgen is eerst mijn 6600gt terug brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 14:00

njh

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 23:00:
zit het wel in de doos waar er ruimte voor de webcam is?
heb je korting gehad omdat de webcam er niet bij zit?

in feite betaal je niet alleen voor de kaart, maar ook voor de extra's

(ik heb hem ook bij mycom gehaald, maar daar zat wel een webcam in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 10:48:
Mijn pc hangt op bij een snelheid van de V9999GE van 395 bij 1100 als ik hem op 394 zet bij 1100 gaat het goed, betekend dit dat dit mijn max van mijn kaart is of van mijn pc.???????

En bij 390 bij 1080 is ie in 3DMark03 ook sneller dan bij 394 bij 1100 iemand nog ideeen. Heb ook problemen met het uitlezen van de temparaturen in rivatuner werkt het niet :(
Ik zal nog wat extra informatie toevoegen, misschien wel makkelijker;

Ik heb de volgende setup:

Athlon64 3000+ SO754
MSI nForce3 motherboard
1 GB geheugen
500 W Huntkey voeding
3x Harddisk (120GB, 2x 200GB)
1x DVD Brander (NEC 3520)

Ik hoop dat jullie een idee hebben, het vastlopen gebeurt pas als ik hem ga lopen testen met 3DMark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:12:
[...]
Ik hoop dat jullie een idee hebben, het vastlopen gebeurt pas als ik hem ga lopen testen met 3DMark.
Het ligt naar alle waarschijnlijkheid niet aan je pc... het ligt eerder aan je kaart... Ik draai met onderstaande config op 420/1200 zonder problemen _/-\o_

VIA k600 chipset
AMD athlon 2600+
1 gig geheugen
1 x 120 Gb maxtor
1 NEC3500
360 W chieftec voeding

Zoals je ziet een behoorlijke slag minder pc... :'( :'( maar kan gewoon dikke vette scores halen in 3dmark 03 en 05 >:) >:)

Een tip die ik je wel kan geven is dat de voeding naar je kaart moet bestaan uit 2 apparte 12 volt lijnen (2 apparte draden!!) (<== dus geen molex spliter gebruiken!!)... Verder zou ik op geen van die 12 volt lijnen een ander apparaat aansluiten.... Dus echt deze reserveren voor je Videokaart...
De rest van de 12 volt lijnen gebruiken voor de overige fannetjes/harddisks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roadcee
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-09 14:02
HTT-Thalan schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 15:51:
[...]

De GE staat bekend als een kaart met enorm overklokpotentieel, en er is me nog niet 1 verhaal ter ore gekomen van iemand die het niet voor elkaar kreeg of met artifacts te kampen had :{

Fabrikanten verkopen hun mainstream produkt ook wel eens als 'budget' uitvoering omdat het specifiek produceren van een low-budget product duurder is dan het verlies dat ze maken op het goedkoper verkopen van hun topprodukt.

Mijn GE draaide als een zonnetje op ultra waardes inclusief alle pipes en shaders.
Ik ben helaas een van de pechvogels, als ik mijn pipelines openzet, kan ik niet meer overklokken. de shaders doen t wel daarentegen.

wel vervelend, aangezien mijn huisgenoot het wel voor elkaar krijgt en dus veel betere prestaties neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hey mensen,

Nadat ik, na alleen maar problemen, mijn ATI 800 Pro keihard teruggestuurd heb met het voornemen om noooooit meer Ati te kopen, ben ik nu eigenaar van een 6800 GE en weer terug bij het ouwe vertrouwde Nvidia. Het valt me op dat deze kaart in BF2 eerder sneller is dan trager dan die Ati 800 Pro.

Mijn vraag:

Ik ben nogal een stilte-freak .. en wil zo weinig mogelijk van die cooler horen .. maar geen custom cooler kopen ofzo.

Wat zijn nou de beste waardes voor die Smartcooling (er even vanuitgaande dat ik NIET overclock) ? Oftewel .. hoe warm mag dat ding worden en continue zijn ?

Heb nu:

Slow: 55
Medium: 60
Fast: 65
Fastest: 70

Echter nu blijft de cooler hangen op 'Medium', omdat de temp. ongeveer 56 a 57 graden is bij normaal gebruik in Windows. Als ik de 'Slow' waarde op 58 zet .. heeft dat niet zoveel zin .. want dan stijgt de temp. ook weer meteen .. en eindigt hij alsnog op medium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Hmm ik heb nu via Rivatuner die 2 vinkjes gezet bij de gedisable'de Vertex Unit en Pixel Unit. Tevens 'Allow enabling hardware masked units' aangevinkt en gereboot. Hij laat nu netjes 16x1,6vp zien bij 'Target Adapter'.

BF2 loopt prima hierna .. zonder rare dingen in beeld. Verder via de Asus tool de engine op 420 gezet en geheugen op 1100. Ook hierna geen problemen.

Ben ik dan een lucky guy ?? En waarmee is de kaart dan te vergelijken .. met een GT ? Of Ultra ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BoXie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:09:
Hmm ik heb nu via Rivatuner die 2 vinkjes gezet bij de gedisable'de Vertex Unit en Pixel Unit. Tevens 'Allow enabling hardware masked units' aangevinkt en gereboot. Hij laat nu netjes 16x1,6vp zien bij 'Target Adapter'.

BF2 loopt prima hierna .. zonder rare dingen in beeld. Verder via de Asus tool de engine op 420 gezet en geheugen op 1100. Ook hierna geen problemen.

Ben ik dan een lucky guy ?? En waarmee is de kaart dan te vergelijken .. met een GT ? Of Ultra ?
Kwa snelheid met de GT want je geheugen moet anders nog een stapje harder, ik zal als ik jou was proberen om te kijken waarin dat resulteert. Ik ben helaas 1 van degene waarbij hij niet al te ver te klokken is bij 395 1100 loopt me pc vast :( . Maar dat zijn er maar weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Heb met dit alles (16x1,6vp en 420 / 1100) even een 3dmark gedaan:

Resultaat: 11410

Weet niet of dit hoog of laag is ?

Heb een P4 2.53 Ghz
1024 MB RAM (333 Mhz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
BoXie schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:09:

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

Kwa snelheid met de GT want je geheugen moet anders nog een stapje harder, ik zal als ik jou was proberen om te kijken waarin dat resulteert. Ik ben helaas 1 van degene waarbij hij niet al te ver te klokken is bij 395 1100 loopt me pc vast :( . Maar dat zijn er maar weinig.
Zijn dit dan niet de snelheden van een Ultra?

[ Voor 38% gewijzigd door johoo op 16-08-2005 17:49 ]

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Ik heb het nu ook zo staan maar ik heb een vraag zijn dit artifacts (ik zelf denk het wel :( )
Ik weet het niet omdat hij geen errors aangeeft.

Afbeeldingslocatie: http://img342.imageshack.us/img342/5326/artifacts0ay.th.jpg

Wel klikken he :P

[ Voor 4% gewijzigd door Slash500 op 16-08-2005 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:30:
[...]

Zet eens bij overclocking je 2d en 3d snelheid beiden op 395mhz. En kijk wat daar gebeurt. En download coolbits2 en check dan bij debug wat je kaart doet, hij probeert namelijk terug te klokken maar de drivers hebben daar waarschijnlijk problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Hmm interessant ... als ik Aquamark3 benchmark doe maakt het NIKS uit of ik die extra pipelines rn shaders unlocked heb.
Op mijn kaart kan ik alles unlocken EN enablen .. maar in Aquamark scheelt het niks .. beiden precies score van 46.037

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Slash500 wat voor progje heb je daar draaien wat die artifacts maakt?

ik heb ook pipelines geunlocked maar met speelen gaat het goed, maar bij de nvidia demo nalu
zie ik wel artifects http://www.nzone.com/object/nzone_nalu_downloads.html

denk dat toch hardware bug in de V9999GE zit
(of ik moet me voltage nog hoger zeten)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
@Ttlcecube Ati Tool en zijn het echt artifacts :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik kan wel de "vertex unit" unlocken maar niet de "pixel unit" want dan krijg ik
artifects, niet bij ati tool wel bij nvidia demo maar geef niet haal nu ook 11000+ score 3dmark03

Mij oude kaart was GeForce Ti4200 4xAGP, dus dit is ff wennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Die NVIDIA demo's gaven bij mij aan dat ik geen NVIDIA kaart had geinstalleerd ! (Heb dus gewoon een unlockte V9999 GE). En later kon ik de .exe's niet eens uitvoeren .. er gebeurde dan niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Ik heb sinds kort ook een vreemde ervaring. Powerstrip geeft aan dat ik een engine clock van 200 Mhz heb, memory clock van 599 Mhz, wanneer bij advanced memory timings gekozen word voor Performance 3D. Ik heb 350/1000 wanneer ik daar kies voor Standard 2D.

Bij Rivatuner standard 2D 350/1000, low power 3D 350/1000 en Performance 3D 200/599 met 2 uitroeptekentjes op de chip en geheugen icoon.

Kaart staat gewoon helemaal standaard. Heb dit met zowel 77.77 als 80.40 drivers.

Met powerstrip kan ik dus niet OC-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
Zijn die gele puntjes artifacts ???

Edit: als het zo is ik heb pixel nog wat :P uitgezet en hij draait nu op 400/1100 is dat goed ?
Edit 2: De GPU warmte is 51 Graden en Ram Warmte is 58 Graden is dat normaal ?
Warmte van Ram liep op naar 68 dus terug gezet naar Default alles als ik een Zalman koop is de warmte dan minder ?

[ Voor 107% gewijzigd door Slash500 op 16-08-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn kaart is blijkbaar niet te unlocken,..
ik heb het geprobeerd geprobeerd met RivaTuner,.. mijn beeld trok al verschrikkelijk scheef bij het 1ste aankondigingsscherm van 3DMark03,.. dat van die vliegerkes,.. "Wings of fury" dacht ik.

Wat doe ik fout :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slash500 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:52:
Zijn die gele puntjes artifacts ???

Edit: als het zo is ik heb pixel nog wat :P uitgezet en hij draait nu op 400/1100 is dat goed ?
Edit 2: De GPU warmte is 51 Graden en Ram Warmte is 58 Graden is dat normaal ?
Warmte van Ram liep op naar 68 dus terug gezet naar Default alles als ik een Zalman koop is de warmte dan minder ?
je die gele puntjes zijn artifacts (ze hooren er niet)
en is wel vreemd dat ram zoveel warmer is GPU, maar fix eerst je artifects :)
die stock cooler is best goed vind ik, kan beter

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
artifacts zijn weg gehaald en toen deed ik 400/1100 zonder artifacts alleen memory werd 68 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand deze methode al eens uitgeprobeerd om de pipes en vertex shader te unlocken :?

Patch te vinden op onderstaande link.

http://www.ocia.net/articles/6800/page4.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njh

njh

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:15:
Heeft iemand deze methode al eens uitgeprobeerd om de pipes en vertex shader te unlocken :?

dit is eigenlijk hetzelfde als rivatuner doet, de batch veranderd een paar waardes in het register, nu kan je met deze batch dat ook doen, zonder rivatuner te installeren

edit:
mijn videoproblemen zijn weg, oorzaak was de 80.40forceware driver, toch corrupt geraakt ofzo.
draai nu 77.77WHQL

[ Voor 12% gewijzigd door njh op 17-08-2005 11:03 . Reden: fixed :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:46:
je die gele puntjes zijn artifacts (ze hooren er niet)
en is wel vreemd dat ram zoveel warmer is GPU, maar fix eerst je artifects :)
Niet zo vreemd, die gele puntjes zijn geheugen artifacts.

Ook ooits een gehad, S3 geheugen tever overgeclockt --> gele puntjes. Geheugen teruggeklokt --> nog steeds gele puntjes :'(
Dus ik zou er even mee oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

In de praktijk is dit nauwelijks haalbaar tenzij je 2 voedingen hebt. Ik heb 4 HDD's in mijn systeem, 1xDVD rom, 1xDVD+/-RW+3 extra fans en zometeen de V9999GE. Ik heb nu al geen molex meer vrij dus zal ik onherroepelijk moeten splitten... (en dit met een Antec NeoPower 480).
Smarty77 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 11:57:
[...]

Een tip die ik je wel kan geven is dat de voeding naar je kaart moet bestaan uit 2 apparte 12 volt lijnen (2 apparte draden!!) (<== dus geen molex spliter gebruiken!!)... Verder zou ik op geen van die 12 volt lijnen een ander apparaat aansluiten.... Dus echt deze reserveren voor je Videokaart...
De rest van de 12 volt lijnen gebruiken voor de overige fannetjes/harddisks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Splitten werkt bij mij prima ... 350W Aopen voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
  • Laatst online: 08-07 22:16
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 00:15:

Zou ik niet doen, als je verder leest zie je dat t van de maker van rivatuner komt.
Overigens was die batchfile omdat er nog geen nieuwere rivatuner was(is er nu wel)
Ook gaat t om kaarten met 128 mb ddr1 geheugen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oooh,.. ik lees maar wat af koosjebram ;)
Voor die paar %-ten dat je wint kan je er nog een héle hoop %-ten miserie voor in de plaats krijgen.

Ik heb mijn 9800Pro ooit ook geflasht met als resultaat dat die na 1 jaar en 3 maanden de geest heeft gegeven. Ik heb het er dus een beetje mee gehad ,.. met dat softmodden,.... ik laat mijn GE lekker gelijk ie is,... loopt hard genoeg zo,... misschien gewoon wat OC'en,.. meer niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Laatst online: 30-08 10:46
pulleke schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 11:08:
In de praktijk is dit nauwelijks haalbaar tenzij je 2 voedingen hebt. Ik heb 4 HDD's in mijn systeem, 1xDVD rom, 1xDVD+/-RW+3 extra fans en zometeen de V9999GE. Ik heb nu al geen molex meer vrij dus zal ik onherroepelijk moeten splitten... (en dit met een Antec NeoPower 480).

[...]
In de meeste "normale" systemen is dit zeker wel mogelijk... Ik denk dat de meerderheid geen 4 HD's heeft.... Ik heb 2 dvd stations, 1 hd, 1 cpu cooler, 3 waaiers, 1 hd cooler, en 2 VRIJE 12 volt lijnen voor mijn v9999GE :Y) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarty77 schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:12:
[...]

In de meeste "normale" systemen is dit zeker wel mogelijk... Ik denk dat de meerderheid geen 4 HD's heeft.... Ik heb 2 dvd stations, 1 hd, 1 cpu cooler, 3 waaiers, 1 hd cooler, en 2 VRIJE 12 volt lijnen voor mijn v9999GE :Y) :Y)
Ga dan denk maar mijn harde schijfen splitten zit nu met 3 HD's, 2x DVD, 1x CPU, 1x Fancontrol dus zit al aardig vol maar ga het toch proberen. thx voor de tip nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand inschatten hoe groot de kans op slagen is bij het unlocken van een 6800 ge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoXie
Ik denk niet dat dat in te schatten is ... bij mij werkte het gewoon prima .. bij anderen niet.

Ik zet echter wel vraagtekens bij de snelheidswinst / kwaliteit die je dan wint ... volgens mij is dat nl. vrijwel nihil. Bij mij maakt het volgens mij geen bal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
BoXie schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 18:32:
Ik denk niet dat dat in te schatten is ... bij mij werkte het gewoon prima .. bij anderen niet.

Ik zet echter wel vraagtekens bij de snelheidswinst / kwaliteit die je dan wint ... volgens mij is dat nl. vrijwel nihil. Bij mij maakt het volgens mij geen bal uit.
Als het bij jou niets uitmaakt dan werkt het dus niet. Ik ging van 3D2003 9825 naar 11216 en 3D2005 van 4216 naar 4888. Scheelt dat ik wel degelijk. Zonder OC, de standaard 350/1000 snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
Slash500 schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 23:49:
artifacts zijn weg gehaald en toen deed ik 400/1100 zonder artifacts alleen memory werd 68 graden
Ik zie dat je de oc op dezlefde waardes hebt staan. 400/1100 als je eerder bericht waarin je meld dat je die artifacts had. Artifacts zijn weggehaald zeg je nu...hoe heb je dat gedaan?

Zalman koeler of......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash500
ik heb de pixel unit weer dicht gedaan.
Toen geen artifacts dan overclocken naar 400/1100 geen artifacts alleen de temperatuur van me geheugen klok ging naar 68 graden terwijl ik zat te internetten volgens mij is dat te warm.

[ Voor 6% gewijzigd door Slash500 op 17-08-2005 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 17:54:
Kan er iemand inschatten hoe groot de kans op slagen is bij het unlocken van een 6800 ge?
Dat is echter verschillend. Elke kaart zal anders reageren.

De ene zal 12/1.6 400/1200 doen
De ander zal 16/1.5 440/1230 doen
Weer een ander zal 16/1.6 425/1100 doen.

Het is echt verschillend. Meestal zal je de vertex shader wel kunnen unlocken.
Ik heb een kaart wat toevallig 16/1.6 427/1189 doet.
Maar uiteraard probeer ik hoger te komen. Als dat lukt is altijd mooi.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 17-08-2005 22:29 ]

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48

Weet je dat wel zeker dan want bij mij maakte dat weldegelijk uit :)

Verwijderd

Ik denk dat je een paar opties niet hebt aangevinkt in Rivatuner waardoor het lijkt dat ze aan staan maar stiekum toch niet.
Allow enabling hardware masked units en unlock professional capablilities zijn het.

Performance moet er toch zijn na het openen van de pijpjes. 8)

Verwijderd

Ik ben ook vanplan om de v9999GE my Mycom te halen.

Ik lees dus overal over die softmod. Nu is mijn vraag, als de softmod mislukt en je dus niet die extra pl en pp krijgt is de kaart dan ook meteen kapot,is hij minder dan voorheen of maakt niks uit?

vervalt de garantie als je het probeert of het nou lukt of niet?

• BoXie
Nee de kaart is niet stuk dan ... je kunt het gewoon weer terugzetten en de kaart word er niet meer of minder om.

@SASRELIC : 'unlock professional capabilities ' ?? Is dat ook nodig ? Is nieuw voor mij. Dacht dat dat was op Quadro chips te emuleren ofzoiets.

• Robin4
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 07:12:
Ik ben ook vanplan om de v9999GE my Mycom te halen.

Ik lees dus overal over die softmod. Nu is mijn vraag, als de softmod mislukt en je dus niet die extra pl en pp krijgt is de kaart dan ook meteen kapot,is hij minder dan voorheen of maakt niks uit?

vervalt de garantie als je het probeert of het nou lukt of niet?
Je moet eerst wel testen of 16x1.6 wel werkelijk werken. Maar meestal zie je het meteen
Als ze niet werken dus kapot zijn dan krijg je artifacts, of rare strepen/vlekken of stippen door het beeld. Dan kan je ook geen softmod doen. Openen kan je altijd, maar of ze goed werken is de vraag. Niet elke kaart is het zelfde. Het is wel een gok. Ik zou deze kaart zo weer kopen ookal had ik 12/1.5
Dan heb ik toch nog een betere videokaart dan de ati radeon 8500 64ddr die ik had. En toevallig kon ik met gemak op ultra deluxe draaien. Het is ook aan te raden om de kaart met ati tool op artifacts te scannen, anders leeft je kaart niet erg lang. Als je echt zeker weet kan je altijd nog een softmod doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 18-08-2005 12:30 ]

• BoXie
Nou ik heb nog ff gebenchmarkt met Aquamark3.

Alles standaard : 44.197
16/1.6 (niet overgeklokt) 44.445

Maakt dus geen bal uit als je het mij vraagt (bij mij tenminste).

En ja . ik had het zaakje aangevinkt (enable hardware masked blah blah).

Ik laat hem lekker standaard dus .. en af en toe wat overklokken voor games.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Ik heb zelf ook een GE en denk dat ik vanavond ook ff met RivaTuner ga spelen.
Wat ik mij echter nog af zet te vragen: Coolmaster heeft er nog een Ultra bios op geflashed.. maakt dat nou nog veel uit (extra optie's of snelheidswinst)? en kun je er eventueel een GT bios op flashen (daar de GE toch dichter bij de GT dan de Ultra ligt).

Ben benieuwd hoe mijn kaartje reageert...

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 12:29:
[...]

Je moet eerst wel testen of 16x1.6 wel werkelijk werken. Maar meestal zie je het meteen
Als ze niet werken dus kapot zijn dan krijg je artifacts, of rare strepen/vlekken of stippen door het beeld. Dan kan je ook geen softmod doen. Openen kan je altijd, maar of ze goed werken is de vraag. Niet elke kaart is het zelfde.
maar als je de kaart test op 16x1.6 dan heb je de softmod toch al uitgevoerd :?
want in de reply van, voor deze quote staat dat het geen schade doet als het mislukt.

dus snap er nog weinig van. ;)

• njh

njh

Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:02:
[...]

want in de reply van, voor deze quote staat dat het geen schade doet als het mislukt.

je kan de vinkjes altijd weer terug zetten en dan is alles zoals het was,

ik ben er wel op vooruit gegaan,

3dmark 2005:
zonder pipes en zonder overclock:4092
met pipes en vertex en overclocked op 420/1196:5390

overigens ging ik zonder overclock al 900punten omhoog, ben alleen nog een beetje aan het aftasten wat de beste snelheid is, qua artifacts maakt het hier geen drol uit, heb er nooit last van, alleen als ik mijn mem echt te hoog zet gaat de score omloog, thats all

edit:
en als reactie op dat splitten en te weinig molexen hebben,
koop een levicom visible power 500 watt,
heb je 8 molexen :)
ook wel makkelijk als je 5hdd's hebt, dvd speler, v9999GE cpu koeler en nog diverse drive cage koelers

[ Voor 13% gewijzigd door njh op 18-08-2005 19:39 . Reden: voeding ]

• Robin4
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 18:02:
[...]

Maar als je ze met rivatuner op 16/1.6 zet wilt niet zeggen dat ze altijd op 16/1.6 blijven staan.
Als je rivatuner erop laat staan wel. Maar zonder rivatuner niet meer. Dan moet je het bios aanpassen zodat hij altijd op 16x1.6 blijft staan. Als je met rivatuner alleen de pipelines open zeten kan er idd niks kapot gaan.

• Robin4
MetalRush schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 17:17:
Ik heb zelf ook een GE en denk dat ik vanavond ook ff met RivaTuner ga spelen.
Wat ik mij echter nog af zet te vragen: Coolmaster heeft er nog een Ultra bios op geflashed.. maakt dat nou nog veel uit (extra optie's of snelheidswinst)? en kun je er eventueel een GT bios op flashen (daar de GE toch dichter bij de GT dan de Ultra ligt).

Ben benieuwd hoe mijn kaartje reageert...
Ik heb verschillende biossen geprobeerd om te testen of ik nog hoger kon overklokken.

Ik had eerst stock bios
toen een ultra bios
toen ultra.rom waarvan 16/1.6 altijd open blijft
toen v9999ge waarvan 16/1.6 altijd open blijft
toen 6800GT bios
nou gainward 6800GT GS.

Ik heb ook nog een paar BFG OC biossen en EVGA biossen die ik ga proberen.

Maar het maakt weinig uit eigenlijk Ik kon alleen met de v9999GE en v9999GE 16/1.6 altijd open blijft
bios asus smartdocter volledig gebruiken bij de rest niet. Ik wil eigenlijk nog hoger met me score.
zou graag boven de 6000 3dmarks05 willen en 13000 3dmarks 03.
3dmarks03 kan ik zoiezo nog hoger komen door de cpu te overklokken. alleen 3dmark05 gaat wat moeilijker.

[ Voor 4% gewijzigd door Robin4 op 18-08-2005 19:50 ]

Verwijderd

eerst met rivatuner op 16x1.6 zetten dus geen flash dus als prog uit staat loopt de vid ook niet op 16x1.6
Zo paar dagen/weken laten lopen veel gamen, testen op artifacts (met welk prog???) en 3dmark03/05.
Geen rare dingen voor doen dan gaan flashen.
Welke rom schijnt de beste hiervoor te zijn?

als ik dus zo te werk ga is de kanst het kleinst dat er wat mis kan gaan?

ALs ik met rivatuner al artifacts krijg te zien dan is het dus niet aanteraden om een flash uit te voeren maar heb ik de kaart dan al beetje "gesloopt"?

zit er een temp sensor op de kaart?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2005 22:32 ]

Verwijderd

Ik heb hier,...
na toch wat prutsen hier gehad te hebben met SmartDoctor die plots hier steeds terug in Manual fan-mode opstartte als ik PC aanzet en niet in auto- of Smart-cooling mode zoals stond ingesteld,...
ondervonden dat als je SmartDoctor uninstalled er toch nog regkeys achter blijven die keer op keer voor die prutsen zorgen.

Alle achtergebleven keys verwijderd met regcleaner vooraleer ik SM terug installeerdde en alles werkte terug normaal hier.

SM houdt blijkbaar niet echt van een samenwerking met andere programma's zoals speedfan blijkbaar want nadat ik wat met speedfan had zitten experimenteren was den boel hier plots om zeep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
Coolmaster schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:49:
[...]

.....

Maar het maakt weinig uit eigenlijk Ik kon alleen met de v9999GE en v9999GE 16/1.6 altijd open blijft bios asus smartdocter volledig gebruiken bij de rest niet

.....
Ik gebruik nu een Asus V9999GT bios en daar werkt SM ook volledig mee!

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Goed... ik snap er nu al geen drol meer van 8)7
Heb gedaan wat in dit linkje staat (eerder genoemd).
Het gaat echter bij het 1e schermpje al fout: in het stukje [Target adapter] behoort in de 2e regel iets te staan als "256-bit NV40 blablabla"... dat doet ie bij mij dus niet :( hij zegt bij mij: "No additional information available".
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64906/full.jpg
Als ik gewoon doorga met de handleiding kom ik op het tabje [AGP]. Deze laat bij mij dus niet de gewenste onderdelen zien :( (zie plaatje en vergelijk met plaatje van bovenstaande link)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/64907/full.jpg
Ik snap het ff niet... weer een versie verschil oid?
(draai met RT V2.0 RC15.6)

[ Voor 3% gewijzigd door MetalRush op 19-08-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Probeer anders even een oudere versie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 08:48
Ligt niet aan de versie van rivatuner want ik gebruik exact dezelfde met de nieuwste drivers van Nvidia. forceware 77.77 en bij mij werken de tabs wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalRush

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Coolmaster heeft echter toch gelijk... ik heb nu de 15.5 geinstalleerd (en daarna de 15.6 er weer overheen :P) en heb nu WEL dat extra tabje :|
Denk dat dus een clean install van de 15.6 nog een install 'bugje' heeft

* MetalRush draait nu ook met 16x1,6 @ 399/1100 :P

[update]
Helaas :'( * MetalRush moest terug naar 16x1,5 @ 399/1100 anders had ie artifacts ;( @ BF2

[ Voor 31% gewijzigd door MetalRush op 19-08-2005 02:22 . Reden: [update] ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
bosaap22 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:00:
[...]

Puur misleiding..... Gewoon aangeven wat voor kaart het is, dat ie utra snelheden aankan is leuk meegenomen, maar het blijft een V999GE!

Ik zet toch ook niet deze processor te koop alsof het een P4 7133mhz is. :+
Nou zaten jullie over mij te zeiken, maar detmer kan dat ook:

http://www.marktplaats.nl...htm%3Foudei%3D60%26js%3D1

Hij ligt helemaal de boel op. :(

Member DB87, of DM87 (op dit forum)

Hij verkoopt de kaart als ultra deluxe terwijl het een asus v9999 Gamers edition is.

Ik zit trouwens ook te denken om toch voor pci-e te gaan, want ik ben bang dat een toekomstige upgrade nogal lastig gaat worden, en niet meteen geld hebt voor cpu+mobo+graka+geheugen. Dan zou het beter zijn als ik al een pci-e graka zou hebben. Het wachten op de Uli m1695 AGP+pci-e TGI duurt me te lang+ denk niet dat het zo gaat uitpakken zoals ik het wel gezien zou hebben.
Durf bijna te wedden dat die borden slecht te overklokken zullen zijn. Om nou een 2e AGP bord te kopen zie ik ook niet zo zitten voor 100 euro en daarnaast daalt mijn huidige mobo ook nog eens in prijs en zou hem nog graag kwijt willen. Pci-e is wel duur, maar met een redelijk grafische kaart als de x800GT 256MB DDR3 kom ik er ook nog wel mee door.
Misschien was het de verleden keer een beetje te duur met me prijs. Maar ik zou toch wel iets meer als 200 euro voor me grafisch kaart willen, want dan heb je wel DE zekerheid dat je op ultra kan draaien...

[ Voor 50% gewijzigd door Robin4 op 19-08-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Jongens klopt het dat een 6800ultra lossere timings heeft dan een 6800GT. En een 6800GT dus strakkere timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
Coolmaster schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Wat hebben wij met marktplaats te maken? Als jij zo lame bent en mensen op wilt lichten, ga je gang, maar doe dat niet op tweakers en wijs ook niet naar anderen. Als we erachter komen dat een ander op tweakers de boel oplicht zal die persoon dat ook te horen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ik heb even met de timings lopen spelen. Ik heb nou een BFG ultra OC bios, maar ik kom ook weer niet veel hoger dan 1193. Ik ik heb net 10 mhz nodig en op 1200Mhz kunnen laten staan.(voor het geheugen)
Ik heb via rivatuner opgezocht welke timings mijn kaart gebruikt. Dat is namelijk:

0813211B In nvtimings de volgende waardes : 27,33,19,8,0
0A01060A In nvtimings de volgende waardes: 0,6,0,0,1,0,7
20270509 In nvtimings de volgende waardes: 9

Nou had ik de volgende timings gebruikt:

09162b1F In nvtimings de volgende waardes: 31,43,22,9,0
09010807 In nvtimings de volgende waardes: 0,7,0,0,1,0,7
2325090C In nvtimings de volgende waardes: 12

Ik heb Nvtimings gebruikt om achter de waardes te komen van de instellingen.
Voor de gene die niet weet wat Nvtimings is. Het is een programmatje (een soort tabel)
waarmee je de timings van je kaart kan veranderen, dit is wel voor eigen risico.
Ik heb dit gedownload op www.mvktech.net

Nou dacht ik dat ik de timings losser had gezet, maar in dos kreeg ik allemaal rare tekentjes door het beeld (waarschijnlijk timings te snel). Maar klopt het dat ik dan lager moet met de waardes wil mijn kaart geheugen losser laten lopen? Ik hoop dat iemand dit weet, want ik zit blijkbaar niet voor niets op tweakers.net. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
waarom heb je eigenlijk die 10 MHz nodig? (want je blijft er over doorgaan). Die 10 MHz geeft je zeer weinig performancewinst.

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Coolmaster schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:46:
Ik heb even met de timings lopen spelen. Ik heb nou een BFG ultra OC bios, maar ik kom ook weer niet veel hoger dan 1193. Ik ik heb net 10 mhz nodig en op 1200Mhz kunnen laten staan.(voor het geheugen)
Ik heb via rivatuner opgezocht welke timings mijn kaart gebruikt. Dat is namelijk:

0813211B In nvtimings de volgende waardes : 27,33,19,8,0
0A01060A In nvtimings de volgende waardes: 0,6,0,0,1,0,7
20270509 In nvtimings de volgende waardes: 9

Nou had ik de volgende timings gebruikt:

09162b1F In nvtimings de volgende waardes: 31,43,22,9,0
09010807 In nvtimings de volgende waardes: 0,7,0,0,1,0,7
2325090C In nvtimings de volgende waardes: 12

Ik heb Nvtimings gebruikt om achter de waardes te komen van de instellingen.
Voor de gene die niet weet wat Nvtimings is. Het is een programmatje (een soort tabel)
waarmee je de timings van je kaart kan veranderen, dit is wel voor eigen risico.
Ik heb dit gedownload op www.mvktech.net

Nou dacht ik dat ik de timings losser had gezet, maar in dos kreeg ik allemaal rare tekentjes door het beeld (waarschijnlijk timings te snel). Maar klopt het dat ik dan lager moet met de waardes wil mijn kaart geheugen losser laten lopen? Ik hoop dat iemand dit weet, want ik zit blijkbaar niet voor niets op tweakers.net. ;)
Jij zet de timings juist strakker kerel. Goed op de letters en cijfers letten. En maar 1 timingset is de juiste en dat zie je terug in RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MeMoRy schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:06:
waarom heb je eigenlijk die 10 MHz nodig? (want je blijft er over doorgaan). Die 10 MHz geeft je zeer weinig performancewinst.
die 10Mhz is toch nog even goed voor nog wat punten erbij on 3dmark05.
Jij zegt wel dat het te verwaarlozen is, maar dat is het zeker niet!
Ik had eerst me geheugen op 1150mhz. en toen haalde ik iets van 5600 3dmarks05
Nadat ik met geheugen nog 30mhz hoger had gezet kreeg ik 5836 3dmarks05. Voor een 6800LE zal het zeker niet veel zin hebben, voor een v9999Ge en hoger zeker wel want die hebben sneller DDR3 geheugen. En ik merk dat de kaart er sneller van word. Want het laden van de benchmarks gaan dan eens een stuk sneller.

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 20-08-2005 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
MindedRaptor schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 23:07:
[...]

Jij zet de timings juist strakker kerel. Goed op de letters en cijfers letten. En maar 1 timingset is de juiste en dat zie je terug in RT.
Dus als de getallen( de waardes) lager worden, dat zet je het geheugen zeker losser? Ik moet het iets losser zetten voor 1200MHZ te halen. En ik zal en moet dat halen _/-\o_

Dus dan zou ik de timings op:

080C2112 18,33,12,8,0
09010608 0,6,0,0,1,0,7
21240407 7

zetten i.p.v

0813211B 27,33,19,8,0
0A01060A 0,6,0,0,1,0,7
20270509 9

[ Voor 20% gewijzigd door Robin4 op 20-08-2005 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Iemand die iets meer weet van timings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog een tip!, als het goed draait blijf er met je poten van af!!
gekut met pc's word gek van :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en als je de extra pipelines en vertex shaders niet kan openen gaan dan niet sneu lopen doen door een rma te doen.
das zwak!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Ja idd dat vind ik ook zwak. Neem het gewoon want stock doet de kaart het ook niet slecht!

derde keer dat ik het vraag, kan iemand mij met die timings helpen? Anders kan ik het zo maar weer proberen, dan kom ik er zelf wel erachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-09 11:50
Wat is jullie framerate met deze kaart in de games

Ik zit met Joint Ops bv. op een rate van 25 / 35

Terwijl ik iedereen hoor jammeren als ze een drop hebben naar de 40 ... Wat doe ik fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
  • Laatst online: 28-08 11:54
Zonder enig reden loopt mijn v9999 op 2/3e kracht, altans, zo lijkt het. Hij heefd moeite op sommige plekken in een spel (zoals filmpjes of hectische momenten) moeite met het berekenen van de grapighs.

Voorbeeld:

Als je bij Pro Evolution Soccer 4 een doelpunt scoorde en je ziet een scenere waar de spelers dat vieren, daalde de frame-rate tussen de 30-20.

Toen ik de 256mb v9999 installeerde had ik die probleem niet, het bleef ver boven de 60fps. Nu echter niet, soms haperd 't spel als de spelers hun doelpunt vieren en op een moment gebeurde het zelfs dat de framerate daalde naar 20-15fps!!!

Dus mijn probleem is: hij heeft moeite op plekken in de spellen die hj anders normaal nooit had.

Ik heb geprobeerd:
Nvidia 77.77 + Asus Drivers
Alleen Nvidia 77.77
Alleen Asus Drivers....niets helpt.

Steam ID: TheLastOttoman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
LordMistery

Dat is ook de reden dat de kaart als V9999 Gamers edition over de toonbank is gegaan. Bij de kaart word niet alleen gekeken op de pipelines open kunnen maar ook of de GPU wel het altijd FPS hoord te halen. Als dit niet zo is word de kaart op minder settings uitgeprobeerd of die dan beter werkt. Zo ja dan word het een mindere kaart. Dus als je er alleen maar verlies op de prestaties hebt en dat het stock sneller is, kan het hem beter gewoon stock houden.

BTW. Er zit niet veel meer in me kaart. Of heb al gekeken of het aan de koeling lag, door er een hele grote ventilator er naast te poten. De kaart word 51 graden wat niet echt bepaald warm is.
Ik heb de vcore verhoogt naar 1.5v. Ik kon me geheugen nou wel zonder fouten op 1200Mhz zetten maar toch weer artifacts in ATi Tool. Dus ik denk dat ik het maximale wel hebt bereikt. En vind het nou wel best zo....
Kaart draait nou op 428 / 1154 wat veilige waardes zijn. Anders vraag ik teveel van het geheugen en staat het alleen onder druk wat me weer punten kost in 3dmark05

[ Voor 41% gewijzigd door Robin4 op 20-08-2005 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Je snapt 't niet, hij heeft moeite op sommige scene's in spellen wat hij nog een week geleden NIET had!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Probeer desnoods de leaked 80.40 drivers. Die vind ik momenteel nog de beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLastOttoman
Nope, nog steeds hetzelfde, alsof ik een opgevoerde 128mb heb in plaats van een magere 256mb... :'(

Monitoring Chip : Winbond W83627HF
CPU Core : 1.50 V
+3.3V Voltage : 3.30 V
+5V Voltage : 5.01 V
Chassis Fan : 3096 rpm
Processor Temperature : 46.5 °C
Mainboard Temperature : 40 °C
Hard Disk Temperature Maxtor 6Y080L0 : 44 °C
Hard Disk Temperature #3 : 43 °C
Video Core Clock: 57c
Video Memory Clock: 60c

[ Voor 63% gewijzigd door TheLastOttoman op 21-08-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Bij mycom hebben ze nu ook ee Ati X800 voor 200 euro ..deze asus kaart is ook 200 euro..
Welke kaart is nu beter?
Volgens mij egt de Deze V9999Ge

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
DutchGamer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:21:
Bij mycom hebben ze nu ook ee Ati X800 voor 200 euro ..deze asus kaart is ook 200 euro..
Welke kaart is nu beter?
Heb ff wat forums doorgelezen ..

De x800 is slecht!!
heeft maar 4 piplines!!
als gamer is het een slechte kaart..
je kan er wel tv mee opnemen en radio op luisteren.. is wel leuk..
Maar de ASUS V9999GE Is VEEEl beter!!
haha :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
Volgens mij heb jij geen leven, als je zo op je eigen vraag reageerd. Misschien is het pieterbaan centrum wat voor jou :Y) |:( (Last van een persoonlijkheids storenis.)

Modbreak:Nogal zwaar respectloze post dit, die daarnaast 0,0 aan het topic toevoegt. Denk ajb eerst even zelf na over een post voordat je commentaar op anderen levert ;)

[ Voor 52% gewijzigd door Pollewob op 22-08-2005 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
DutchGamer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:21:
Welke kaart is nu beter?
Die kaart is niet zo goed,dacht eerst dat het een 800xt was maar het is de ve ofzoiets.
De asus is standaard beter en misschien kan je m nog lekker overklokken als je mazzel hebt

ps:hoe gaat t met de timings Coolmaster?

[ Voor 5% gewijzigd door koosjebram op 22-08-2005 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
johoo schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:48:
Ik heb sinds kort ook een vreemde ervaring. Powerstrip geeft aan dat ik een engine clock van 200 Mhz heb, memory clock van 599 Mhz, wanneer bij advanced memory timings gekozen word voor Performance 3D. Ik heb 350/1000 wanneer ik daar kies voor Standard 2D.

Bij Rivatuner standard 2D 350/1000, low power 3D 350/1000 en Performance 3D 200/599 met 2 uitroeptekentjes op de chip en geheugen icoon.

Kaart staat gewoon helemaal standaard. Heb dit met zowel 77.77 als 80.40 drivers.

Met powerstrip kan ik dus niet OC-en.
De 200/599 clocksnelheid komt omdat je kaart niet genoeg stroom krijgt. Check je kabels... en anders is wellicht je voeding niet sterk genoeg.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
koosjebram schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:37:
[...]

Die kaart is niet zo goed,dacht eerst dat het een 800xt was maar het is de ve ofzoiets.
De asus is standaard beter en misschien kan je m nog lekker overklokken als je mazzel hebt

ps:hoe gaat t met de timings Coolmaster?
Hij kan beter de x800 PRO VIVO nemen die is ook al te krijgen voor 199,95! Kan je proberen te unlocken naar x800xt / PE

Dan moet je wel de asus x800PRO TVD nemen en NIET TD

Ik ben met de timings maar gestopt. Ik heb eerst nog gekeken of ik de kaart beter kon koelen.
Dit heb ik gedaan met een ventilator op stand 3. Maar kon hem niet hoger klokken zonder artifacts te krijgen, ik denk dat ik de max al hebt gehaald met me kaart. Misschien dat ik hem weer ga verkopen en dan een x800xl of x800PRO TVD ga kopen. Of hem nog even houden en naar de nieuwe generatie van ATI ga wachten en in begin 2006 een kaart koop. Ik heb ook nog andere ouderdelen te halen als:

Geluidskaart (audigy 2 denk ik)
Nieuw moederbord met AGP/PCI-e (wil wel toekomst voorbereid zijn)
Nieuwe voeding met betere cable managment (deze zijn veelste lang voor mijn behuizing)
Nieuwe HDD. (Ik draai nog met een 40GB Maxtor met 2 MB cache
Andere monitor (momenteel een brakke CRT die heel me bureau in neemt)
Blue-ray drive (Ik wil geen DVD writer meer vanwege het korte leven nog en wacht op blue ray
Fan`s en andere Casemod stuff
Heb een overklokkings cpu dan nodig (veel reviews gelezen word denk ik toch een zalman 9500 (alleen nog even wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Laatst online: 12-07 18:27
DutchGamer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:22:
[...]

Heb ff wat forums doorgelezen ..
In één minuut? Had je dat dan niet eerst kunnen doen? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
Coolmaster schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:51:
[...]

Hij kan beter de x800 PRO VIVO nemen die is ook al te krijgen voor 199,95! Kan je proberen te unlocken naar x800xt / PE
Site?
kan het niet vinden bij pricewatch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Benotti schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

Wat hebben wij met marktplaats te maken? Als jij zo lame bent en mensen op wilt lichten, ga je gang, maar doe dat niet op tweakers en wijs ook niet naar anderen. Als we erachter komen dat een ander op tweakers de boel oplicht zal die persoon dat ook te horen krijgen.
Ik heb die gast even gemaild, om aan te geven dat hij fout bezig is. Hij verkoopt een gemodde GE als zijnde een ultra. Nu mailt hij terug met de melding dat daar niks van waar is, ik lieg, hij verkoopt echt een échte ultra.

En hij stuurde een screenshot mee om het te bewijzen :D

Afbeeldingslocatie: http://img372.imageshack.us/img372/7580/video9vv.th.jpg

... 6800 Ultra By TweakRUs.com :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Coolmaster schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 00:16:
die 10Mhz is toch nog even goed voor nog wat punten erbij on 3dmark05.
Jij zegt wel dat het te verwaarlozen is, maar dat is het zeker niet!
Ik had eerst me geheugen op 1150mhz. en toen haalde ik iets van 5600 3dmarks05
Nadat ik met geheugen nog 30mhz hoger had gezet kreeg ik 5836 3dmarks05. Voor een 6800LE zal het zeker niet veel zin hebben, voor een v9999Ge en hoger zeker wel want die hebben sneller DDR3 geheugen. En ik merk dat de kaart er sneller van word. Want het laden van de benchmarks gaan dan eens een stuk sneller.
Uhm hier geloof ik niet zo veel van. Op het moment dat een kaart ~35 GB/s aan data door z'n geheugen kan stouwen zal 2,6% meer bandbreedte in de kaart zelf of minder daar geen merkbaar effect op hebben. De kaart heeft namelijk maar 256MB geheugen wat met die 30+ GB/s bus binnen 1 honderdste van een seconde vol zou kunnen zitten. Maar veel belangrijker is dat de kaart is verbonden met het werkgehougen via een relatief trage AGP of PCI-E bus. Die bus, je processor, het werkgeheugen en je harde schijf zorgen voor 99% van alle laad tijd. Het overclocken van je video geheugen heeft daat weinig invloed op. Wil je snellere laad tijden dan moetje zorgn voor een sterkere proc, mem, mobo combi die aan een snelle raid array hangt.

En Die verbetering van je scores is ook veel te groot om alleen te kunnen worden verklaart met een 2,6% OC van het geheugen op je video kaart. Je hebt je mem 2,6% hoger geclockt dus zouden je scores ook met maximaal 2,6% moeten verbeteren als je mem snelheid zo belangrijk is voor je score. In iedergeval kan het niet zo zijn dan met een 2,6% hogere geheugen snelheid je 4% meer prestatie krijgt.

De core snelheid is veel belangrijker als je mem. Zeker bij de GE/GT/Ultra's waar het geheugen toch al erg snel is. De verhouding is meestal dat er voor het effect van 10Mhz extra core 40 tot 70Mhz extra mem nodig is. Die 70 geld dan bij benadering voor de GE/GT/Ultra's en de 40 voor hoog ge clockte LE's. Dat is afhankelijk van de verhouding core/mem snelheid waar mee je kaart draait. Bij een LE/NU op 16x1.6 @ 450Mhz met 700Mhz ddr zal het geheugen natuurlijk een veel grotere bottle neck zijn als bij een GE/GT/Ultra met de zelfde core snelheid maar met 1200Mhz geheugen. Bij een LE is het dus juist veel zinvoller om het geheugen te overclocken als bij een GE

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
DutchGamer schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 11:44:
[...]

Site?
kan het niet vinden bij pricewatch..
Hier staat ie:

pricewatch: Asus Radeon X800 Pro 256MB (AGP, DVI TV-in), AX800 PRO/TVD

TVD staat voor VIVO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
HTT-Thalan schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 12:12:
[...]

Ik heb die gast even gemaild, om aan te geven dat hij fout bezig is. Hij verkoopt een gemodde GE als zijnde een ultra. Nu mailt hij terug met de melding dat daar niks van waar is, ik lieg, hij verkoopt echt een échte ultra.

En hij stuurde een screenshot mee om het te bewijzen :D

[afbeelding]

... 6800 Ultra By TweakRUs.com :D
Het is echt een 6800GE.

Hij heeft eerst alle pipes en shaders unlockt, daarna overklokt en gekeken of hij op ultra kon draaien.
Dit werkte blijkbaar goed.
Heeft een ultra bios gepakt en daar de hardware mask controlle uitgeschakelt zodat de 16/1,6 open blijft staan en toen heeft hij de kaart geflasht naar ultra. Dat met die tweaksrus had ik ook.
Is gewoon oplichting dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Coolmaster schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Member DB87, of DM87 (op dit forum)
http://www.telefoongids.e...e%2Chousenr&search=Zoeken

Whehehehe. Ik heb gezegd dat hij die kaart beter van marktplaats af kon halen, omdat dit pure oplichting is. Kijken of hij nog antwoord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koosjebram
@Coolmaster

Ik zou echt geen andere kaart halen,een maat van me heeft een x800xt en scoort max maar 1000 punten meer in 03.
Geheugen koelen werkt bij mij trouwens ook niet,is hier met die zalman 10gr koeler maar geheugen gaat niet hoger als 1110.
En als voeding kan ik je wel een ozc modstream aanraden(450 of 520),alleen de 12v rail is een beetje zwak maar verder prima ding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Die zwakke 12 volt lijk heb ik ook gemerkt met de OCZ PowerStream 420 watter. de 12 volt zakt onderbelasting 0,3 volt in (er hangt dan wel tegen de 300 watt aan de 12 volt lijn) Dus koop als je de keuze heb een 520 watter.

BartonM 2700Mhz @ 2,15 volt = 160+ watt
6800GT 440/1200 @ 1,4 volt = 130 watt (maar er komt ook een gedeelte van de 5 volt af)
DFI Infinity
Maxtor 80 gig
cd brander
dvd brander
zipdrive
floppydrive
Creative liveplayer platinum
2x enermax 120mm
4x zalman 80mm

[ Voor 5% gewijzigd door martijn_tje op 22-08-2005 16:50 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.