Toon posts:

[XP] Extern Bureaublad werkt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Zoals de titel al zegt: Het remoten van mijn pc thuis wil niet werken. Heb al van alles geprobeerd zoals mijn modem goed instellen, firewall uitschakelen, port 3389 forwarden, enz enz...
Nu dacht ik, weet je wat, ik ga het eens lokaal met een simpel switchje proberen. Ook dat wil niet werken. Tenminste wat betreft mijn pc. Op die van m'n pa wil het natuurlijk weer wel lukken.
Specs zijn als volgt:
PC 1) P4 3,0 ghz (alsof dat uitmaakt...) & Win XP PRO SP1 enkele hotfixes SP2
PC 2) AMD 2600+ & Win XP PRO SP1 ook enkele hotfixes SP2
PC 3) Laptop met WIN XP Home.

Van mijn Laptop naar PC 2 wil wel lukken, van mijn laptop naar PC 1 (de mijne dus) wil NIET lukken... :'(

Ik heb echt daadwerkelijk van alles geprobeerd, half google afgezocht, Topics op GoT nagecheckt en uitgeplozen enz. enz.

En om nu mijn pc helemaal opnieuw te gaan installeren zie ik ook zo 1 2 3 niet zitten. (liever als allerallerlaatste redmiddel.)

Wie mij kan helpen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Thanx, Erik.

• Bezzerk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58
Heb je op je PC(1) aangevinkt dat remote desktop gebruikt mag worden op die PC? ( http://www.microsoft.com/...started/enableremote.mspx )

Welke foutmelding krijg je?

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Bezzerk was mij net voor met het vinkje voor 'remote desktop'
Verder ben ik natuurlijk ook benieuwd waar het dan niet goed blijkt te gaan.
Krijg je de melding dat je geen verbinding kan maken met de pc op afstand?
Of zijn er problemen met inloggen?

Verder kan je even kijken of de service wel aanstaat. ("Terminal Services" in de lijst met Services). Alhoewel deze waarschijnlijk aan staat als je het scherm kan bekijken welke Bezzerk voor je heeft opgezocht.

[edit1]
Bij problemen met inloggen kan je kijken of de gebruiker wel rechten heeft om van afstand in loggen. Deze moet of administrator van de computer zijn of lid zijn van de groep "Remote Desktop Users". Van die laatste groep kan je ze vinden onder de knop "Select Remote Users" in hetzelfde scherm als dat Bezzerk al aangaf.

[edit2]
Hier heb ik XP Pro SP2 erop staan en "Remote Desktop" werkt perfect.
Over welke firewall heb je het? die van windows of nog andere software?

[ Voor 41% gewijzigd door purge op 06-10-2004 00:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb dat inderdaad allemaal heel netjes ingesteld.

Over het algemeen komt ie met een "time-out"...

Het lijkt er bijna op alsof het iets met SP2 te maken heeft, maar dan zou het in de hotfixes moeten zitten, want ik heb expres al geen SP2 geinstalleerd...

Maar iets in mijn pc blokt die remote control. Dat lijkt zeker...

edit:

volgende melding verschijnt er:

Time-out bij het maken van een verbinding. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het over de "gewone" firewall van Windows XP.

Ik ben heel netjes Administrator op beide pc's, dus daar kan het ook niet aan liggen.

• purge
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nog even gekeken in de topics op GoT.
Zelf denk ik niet dat deze oplossingen in het volgende topic ( [rml][ XP] Remote desktop en Emule?[/rml] ) een oplossing bieden maar je kan het proberen. Nu ga ik toch echt naar m'n bed.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat je nog eens kan controleren is of je "terminal services" en "Remote Desktop Help Session Manager" services wel draaien. Dus in computerbeheer -> services.

offtopic:
Das op zich niet "netjes" om als administrator te werken, maar iedereen doet het inderdaad.

[ Voor 88% gewijzigd door Room42 op 06-10-2004 00:45 ]

Koop al mijn ads!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gister ook maar gaan slapen... :Z Was een beetje moe geworden.

Op dit moment zit ik op mn werk, dus kan jammer genoeg niet kijken of ik die "Remote Desktop Help Session Manager" services aan heb staan. En als ik dat wel had gekund, had het hele zaakje gewoon gewerkt, en had ik deze topic niet eens hoeven starten...

Maar goed... :'(

Ik ga straks even kijken of dat het geval is, maar ik ga er eigenlijk van uit dat dat wel zo is, en mocht er dus iemand zijn met nog wat heldere momenten, GRAAG!!!

Groeten, Erik.

Verwijderd

ServicePack 2 geinstalleerd?
Dan moet je bij je Firewall van je TCP/IP verbinding Remote Desktop uitsluiten.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2004 09:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja... SP2...

Moet dat? Ik ben zelf niet zo'n fan van Service Poep 2...

En daar komt bij dat PC 2, probleemloos ge-remote kan worden zonder dat daar SP2 op staat.
Zou het een optie zijn om alle Hotfixes te verwijderen?
Of is dat niet zo verstandig? |:(

Verwijderd

service poep 2 firewall even uitzetten werkt ook wel. Dat ding is de poep in service poep 2

Verwijderd

Topicstarter
Door Buffel2k - woensdag 06 oktober 2004 12:00

service poep 2 firewall even uitzetten werkt ook wel. Dat ding is de poep in service poep 2
Dat is nou juist zo grappig, ik heb geen SP2 geinstalleerd... Dus SP2 zou het probleem helemaal niet moeten zijn.
Tenzij de SP2-hotfixes moeilijk zouden kunnen doen...

Maar dat lijkt me stug, aangezien deze ook op de andere PC staan, welke wel goed geremote kan worden.

Erik

Verwijderd

je kan ook een andere fw gebruiken in de standaard editie van xp zat al een fw overigens.

als je netstat -an|find /i "3389" doet, vind je dan een regel met "listening"

Verwijderd

Ik zeg ook niet dat je SP2 MOET installeren. Als je hem hebt geinstalleerd weet ik dat je daar voor op moet letten.

Installeer Terminal Service ff opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Door iis5_rulez - woensdag 06 oktober 2004 13:20

je kan ook een andere fw gebruiken in de standaard editie van xp zat al een fw overigens.

als je netstat -an|find /i "3389" doet, vind je dan een regel met "listening"
JA, ik zie een regel met listening. (ik neem aan dat je dit op de host-pc moet doen...)
Door Iznogoud - woensdag 06 oktober 2004 18:27

Ik zeg ook niet dat je SP2 MOET installeren. Als je hem hebt geinstalleerd weet ik dat je daar voor op moet letten.

Installeer Terminal Service ff opnieuw.
Waar kan ik Terminal Services het beste installeren? Downloaden via Microsoft of via Config-scherm en dan Software...?

Verwijderd

ik denk dat het door één van die sp2 fixes komt,. nadat ik gister op me sp1 install wat fixes heb gedownload,... werken apache en remote desktop niet meer

microsoft heeft dit ook bekend gemaakt ergens
Pagina: 1