Toon posts:

[XP] Remote desktop en Emule?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand heel veel problemen met remote desktop. Ik krijg dan heel slecht verbinding en als ik em al heb dan loopt ie helemaal niet. Ook loopt Remote desktop heel vaak vast.

Nou heb ik net ontdekt (in de grafische display) dat Emule waarschijnlijk de boosdoener is. Als ik em niet aanzet gaat alles goed. Upload staat op 16 (40 max.) dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Wie weet wat eraan te doen is? Ik heb dit een jaar lang zo gebruikt zonder problemen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 05:32
Misschien teveel connecties voor je router? Zet max connections in eMule eens wat lager :)

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ik inderdaad wel es doen, maar naar mijn weten heeft het zoals het nu staat al 2 maanden gedraaid. Ik ga het toch ff proberen.

Ik heb nu 800 connecties en ik zal em terugzetten naar 600. Wat ik al eerder schreef, als ik inlogde viel mijn download bij Emule terug naar o!? Dat vind ik toch wel vreemd. Ik heb de connecties inmiddels angepast, maar kan pas testen op het moment dat ik ook echt downloads heb. Ik kom er nog ff op terug.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding wordt wel iets beter, maar is nog steeds heel erg slecht. Een vriend van mij heeft geen problemen en gebruikt Emule en Remote desktop wel samen. Hij heeft dezelfde aantal connecties als dat ik had, namelijk 800.

Het enige wat ik kan doen wellicht, is Emule 0.30e ervan af gooien en weer Emule 0.30a gaan gebruiken of zo. Of overstappen naar Plus. Heeft iemand daar een tip of zo?

• internetinfo
Dat zegt niks, ikzelf heb hem op 1450 staan zonder problemen, hangt dus van je router af.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net weer getest met inloggen en nog steeds dezelfde problemen. Na twee keer inloggen en vastlopen kom in erin. De hele download van Emule is ingestort.

Wat ik met het routerverhaal aanmoet weet ik ook niet, ik heb nix gewijzgd in het ding en het heeft een jaar goed gefunctioneerd.

Iemand suggesties? Heb een Linksys WRT54G router en poort 3389 is geforward.

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 08:32
misschien dat remote desktop+die 16kbyte/sec up van emule je upload dusdanig volpompen dat je download snelheid instort

Verwijderd

Topicstarter
Kan natuurlijk altijd, maar wel gek dat het een hele tijd heeft gefunctioneerd. Daarbij heeft Remote Desktop nog altijd 24 kb upload over om te misbruiken. Moet genoeg zijn. Heb nu upload Emule op 10 gezet, dus 30 over. Es kijken hoe dat gaat.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 11:23
emule vreet je hele upload op
zet trouwens remote desktop eens op een 56K verbinding dan zal het stukken lekkerder lopen

• internetinfo
eMule vreet alleen je hele upload op als jij hem daar opdracht voor geeft.
Probeer inderdaad eens te spelen met de Weergave en Gebruikerservaring. Veel visuele settings zijn optional, dus niet echt nodig voor het beheren van bijvoorbeeld een server.

Het staat btw niet in je post of het voor LAN of extern is, ookal denk ik het eerste. Mocht het toch extern zijn heb je natuurlijk al wel de connectie van de andere kant gecheckt he :*

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het klinkt mij toch ook als een bandbreedte probleem in de oren - vergeet niet dat bij het openen van remote desktop, er de gehele desktop (ipv. alleen incremental updates) doorgestuurd moeten worden.

Het 'begin' van een RDC sessie is dan ook een van de meest kwetsbare momenten.

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 20:42
Probeer het eens met radmin. Die is bij mij nog nooit vast gelopen (ook niet op 8K up lijntje met emule op 3K). Zuigt bovendien een stuk minder upload.

tvw

• internetinfo
Maar radmin is weer zwaarder qua CPU load. Ik weet niet of dit wat uitmaakt, want TS geeft verder geen info over de systemen. :) Als het intern is voldoet RealVNC goed. Extern ben ik er niet zo'n fan van, vanwege het ontbreken van 128bit encryptie.

[ Voor 18% gewijzigd door internetinfo op 15-02-2004 03:36 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 20:42
internetinfo schreef op 15 februari 2004 @ 03:35:
Maar radmin is weer zwaarder qua CPU load. Ik weet niet of dit wat uitmaakt, want TS geeft verder geen info over de systemen. :) Als het intern is voldoet RealVNC goed. Extern ben ik er niet zo'n fan van, vanwege het ontbreken van 128bit encryptie.
Hoe kom je daar dan op? Ik gebruik radmin vooral voor m'n router (een P1-200mmx). En die is meer dan snel zat voor wat extern mIRCen, eMule downloads ed. :)

tvw

• internetinfo
Ik heb mijn post nu 3 keer opnieuw gelezen en ik zie nergens staan dat het traag is :+
Ik wou er mee zeggen dat het voor machines met weinig geheugen en een wat langzamere CPU misschien wat minder geschikt is.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb hetzelfde probleem. Echt een probleem wil ik het niet noemen, want ik ken de oorzaak ;) Ik heb een Netgear MR314 router, en die kan ook maar een bepaald aantal connecties aan. Ik heb Windows 2003 Server als het OS en gebruik de Remote Desktop feature wel eens van mijn werk.

In principe kan ik zonder problemen bijv. 3 Bittorrent downloads hebben lopen en nog zonder al te veel problemen een stabiele Remote Desktop openen. Maar als ik eMule heb gestart - met de standaard waarden van 500/200 - dan is het ellende ;)

Ook mijn Internet aan de "binnenzijde" van het netwerk is dan een stuk trager.... Ik probeer dan ook het gebruik van eMule zoveel mogelijk te beperken, totdat ik een goede kandidaat heb gevonden voor het vervangen van de router. En omdat ik toch geen massadownloader ben staat dat op een lage prioriteit ergens.

Eerst van het weekend maar eens een weekendje naar Palm Desert bijvoorbeeld ;)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Heb de oplossing eindelijk gevonden (na hele lange tijd).

Als ik bij de opties bij het inloggen alles uitvink bij lokale bronnen, dan werkt ut als een tiet. Vooral de optie printer maakt veel problemen.

Wellicht ook een oplossing voor anderen.
Pagina: 1