Werkt een RivaTNT 8MB zonder koeler?

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
De koeler van mijn Hercules Dynamite RivaTNT (1) 8MB maakt een gigantische herrie.

Nu wil ik 'm alleen voor in een server gebruiken, dus geen OpenGL of andere 3D toepassingen.

Kan ik de koeler er dan afhalen en blijft ie dan gewoon werken?

De kast heeft een goede airflow, of moet er echt iets van een heatsink (+koeler) op de GPU? :?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
De TNT's werden nog geen GPU genoemd ;)
Het zal waarschijnlijk geen probleem zijn als de fan niet draait, zolang er een redelijke airflow in je kast is. Ik heb zat TNT kaarten gezien die uberhaupt al geen actieve koeling hadden.

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 05-10-2004 17:44 ]

{signature}

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mijn oude TNT2 M64 werd geleverd met heatsink, nu wil dat natuurlijk niet zeggen dat de TNT1 daarom ook geen fan nodig heeft.
Ik kan me weinig anders voorstellen dat de oude TNT zou crashen zonder koeler in 2D mode, toch eens even van te voren proberen te voelen of je chip warm wordt. :)

🌞🍃

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
wel even een koelblokje op zetten (van bijvoorbeeld een socket 7 koeler), daarna lijkt me een FAN niet meer nodig.

Verwijderd

Fan niet laten draaienis genoeg, gewoon stroom draadje door knippen en GO:)

• Epitome
Ik heb net een koeler gevonden die van een ATi Radeon 9700Pro af komt!

Maar hoe bevestig ik die op mijn RivaTNT kaartje? :?

De twee gaatjes die op de ATi Radeon zitten ontbreken helaas op deze kaart.

Verwijderd

1 seconde lijm,( je kan ook dat dure artic silver gebruike alleen is beetje zonden voor een TNT1 kaartje ) -- je kan moeilijk gaten in je kaartje gaan boren, druppeltje seconde lijm op de hoeken van de core en in het midden een beetje koelprut en het moet lukken( wel de pennetjes uit het koelblok van de R9700 halen )

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 18:01 ]

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Ze maken er niet voor niks een heatsink op met fan. Dus met helemaal nix zal hij waarschijnlijk doorbranden. Alleen een heatsink lijkt me wel voldoende, mits je hem niet te zwaar belast. :'(

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:47

Nik

Gewoon een heatsinkje ergens vandaan slopen, en een goedkope 80mm fan halen bij de pc boer. Deze fan zet je op 5 of 7 volt (even google gebruiken en je weet hoe), en je hoort hem niet meer, terwijl hij toch goed gekoelt blijft.

Verwijderd

ik heb een TNT2 32MB PCI (die nog warmer worden dan AGP) waar helemaal geen cooler opstaat , gewoon de blote chip , verbrand me er wel flink aan :+ Maar ja , de ene is de andere niet ...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Zalman Heatsinkje van 5 € erop pleuren :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Epitome schreef op 05 oktober 2004 @ 17:59:
Ik heb net een koeler gevonden die van een ATi Radeon 9700Pro af komt!
Maar hoe bevestig ik die op mijn RivaTNT kaartje? :?
De twee gaatjes die op de ATi Radeon zitten ontbreken helaas op deze kaart.
nu heb ik toevallig een 9700 pro.
en ik heb daar de koeler ook van vervangen omdat ik hem een tering herrie vond maken (vervanfen met een zalman koel lichaam)
ik ben van mening als je toch een fan moet gebruiken dan een zo groot mogelijke.
die kun je dan langzamer laten draaien dus ook minder herrie.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:41

Thandor

SilverStreak

Ik heb hier een GeForce DDR 256 liggen. Deze kan zonder heatsink & fan draaien. Dus met "blote" core :). Met GTA : Vice city draait 'ie gewoon door ;)
De levensduur zal wel afnemen omdat de kaart ontzettend heet word, maar een heatsinkje lijkt mij genoeg.

Wat je ook zou kunnen doen is een 80mm fan eronder plakken o.i.d. die op 5V draait. Lekker stil en meer dan genoeg koeling :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Epitome
Ik heb de fan er gedeeltelijk af kunnen halen, toen maar wat multispray ertussen gespoten. :Y)

Weer in elkaar geduwt en voila, geratel herrie is helemaal weg!

Nu maken de andere fans meer herrie dan die van de videokaart!

Toch bedankt voor de tips, voor als de fan er helemaal mee ophoudt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Epitome op 05-10-2004 19:20 ]

Pagina: 1