Network cable unplugged

Pagina: 1
Acties:

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 21:21
Hallo,

Ik ben absoluut nieuw op het gebied van netwerken etc... en zit nu met wat probleempjes.

1: Ik heb deze week m'n demon adsl lijn opgeleverd gekregen, en dit werkt perfect....op mn laptop. Ik hoefde alleen maar m'n utp kabeltje in te pluggen en had meteen internet! yay! Maar nu wil ik het op mn gewone PC installeren maar dat lukt dus niet. M'n ''Local Area Network" status blijft telkens op "Network cable unplugged"

Waar kan dit allemaal aan liggen? Utp kabel zit er in. Als ik mn PC met m'n laptop verbind is er ook geen probleem, alleen modem-PC werkt niet.

Ik draai windows XP pro.

[ Voor 11% gewijzigd door Mivadebe op 05-10-2004 16:37 ]

Verwijderd

Ten eerste is het laptop ;)

Ten tweede: wat voor kabel gebruik je daarvoor? Gebruik eens dezelfde kabel tussen je PC en modem als die je tussen je laptop en modem had.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Welke kabel gebruik je voor je PC? Probeer eens dezelfde kabel als die je voor je laptop gebruikt. Volgens mij zit je met een crosskabel te klooien.

edit: ja hoor, 2e keer al te laat vandaag :/

[ Voor 15% gewijzigd door DeMoN op 05-10-2004 16:34 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Demon levert dacht ik een modem met kabelcrossing, zo uit mijn hoofd.
Probeer hoe dan ook even een crosskabel te gebruiken want die heb je normaliter wel nodig bij pc-modem.

//edtie// Andersom dus :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 16:35 ]

• Mivadebe
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 21:21
Voor alles verbindingen heb ik de zelfde 20 meter utp kabel gebruikt.
Modem -> PC = network cable unplugged.
Laptop -> PC werkt gewoon.
Modem -> Laptop werkt ook gewoon.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Majita schreef op 05 oktober 2004 @ 16:40:
Voor alles verbindingen heb ik de zelfde 20 meter utp kabel gebruikt.
Modem -> PC = network cable unplugged.
Laptop -> PC werkt gewoon.
Modem -> Laptop werkt ook gewoon.
Weet je ook zeker dat je de kabel elke keer in dezelfde ingang van je modem stopt?
Je moet em in de crosscable ingang stoppen.

Je zegt dat PC - > flaptop werkt.. dus je gebruikt iig een crosscable. Let hier nog eens op :)
Uit ervaring weet ik dat een demon dsl modem 2 verschillende ingangen kan hebben... straight en cross.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Dit is vermoed ik een crosskabel dan :D

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een normale kabel bij de pc-boer om de hoek kopen?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Demon gebruikt mac adress

Toen jij met je laptop verbinding maakte gebruikte demon meteen jouw mac adress van je laptop en sluit alle andere mac adressen uit, dus ook die van jouw pc.

De modem die je erbij krijgt kun je als het een zyxel betreft omzetten naar een router.

Daarna moet je even bellen of naar een speciale site gaan van demon om het mac adress te wijzigen.

Daarna kun je wel met meerdere pc's tegelijk internetten :)

Als je niet zelf met de modem wilt gaan rommelen, kun je natuurlijk ook een losse router halen en dan het mac adress veranderen die nu bij demon staat geregistreerd.

Ahum ik zie net dat je helemaal geen verbinding krijgt :o

Dan zou het idd nog een ander probleem kunnen zijn (ook al andere nic geprobeert? )

Maar als je het mac adress al geregisteerd had, dan is mijn bovenstaande verhaal alsnog van toepassing ;) ) Dan zul je als je verbinding krijgt met je pc nog steeds niet kunnen internetten zonder het mac adress aan het passen...

[ Voor 25% gewijzigd door tweakduke op 05-10-2004 18:52 ]

Tweakers Discord

Verwijderd

Kicken doen we op dit forum pas na 24 uur. Lees onze policy nog eens door: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

Ik heb je kick getrashed.
Pagina: 1