Toon posts:

virtual server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem: Ik wil graag op afstand kunnen inloggen op onze server via remote desktop connection. Nu moet ik daar virtual servers maken. Ik heb de volgende opstelling: eerst een e-tech adsl modem, dan een asus wl500 die weer draadloos is doorverbonden naar de volgende wl500. De laatste wl500 zit met een kabel op de server. alleen tussen de 2 wl500's is een wireless verbinding.
Het volgende heb ik al gedaan: ik heb op alle drie de apparaten (modem en 2 wl500's) een virtual server aangemaakt, dus ip van de server (192.168.100.1) poort 3389 en zowel TCP als UDP.
wat doe ik fout.....

Verwijderd

Geef eens schematisch aan welke IP-adressering je waar gebruikt en welke poorten je precies waarnaartoe gemapt hebt.

Verwijderd

Topicstarter
in de modem heb ik alles naar de server laten verwijzen, in de wl500's ook

Verwijderd

tussen de routers apparte subnetten?

dan moet je poort van modem naar router forwarden - daarna 1ste router forwarden -> 2de router en laatste router forward dan naar de server.

Ik begrijp alleen deze opstelling niet - staat het adsl modem in een ander gebouw dan je netwerk? anders is gewoon een kabel trekken beetje eenvoudiger.

Verwijderd

Topicstarter
staat opzich niet ver uit elkaar, maar een kabel trekken is onmogelijk en gevaarlijk hier :) wel geprobeerd

Verwijderd

Je hebt nou nog steeds niet verteld waar vighor en ik naar vragen: hoe zit je IP-adressering in elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
modem + router e-tech = 192.168.100.254
wl500 1 = 192.168.100.100
wl500 2 = 192.168.100.200
server = 192.168.100.1

subnet = 255.255.255.0

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

kalm kalm, we zijn aan het denken... :/

staan op beide wl500 ook pc's die wel al werken?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Topicstarter
via een lokale pc kan ik er wel in met de remote desktop

Verwijderd

Topicstarter
in de wl500 hoeft verder toch niets ingesteld te worden?

Verwijderd

Kicken doen we hier na 24 uur pas. En voor toevoegingen heb je de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop.

Houd je alsjeblieft aan onze regels.

Verwijderd

In princiepe zou je alleen hoeven doorlinken in de eerste router (de link met het internet) naar het ip van je server....

offtopic:
Hoezo is een kabel trekken gevaarlijk? ik ben nieuwsgierig...
Pagina: 1