Toon posts:

[2000/XP] Remote Desktop Connection: geen connectie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om mijn server (Windows 2003) te beheren gebruik ik Verbinding met extern bureaublad, oftewel Remote Desktop Connection. Sinds ik Service Pack 2 op Windows XP heb geïnstalleerd kan ik geen verbinding meer maken met het Externe bureaublad van Win2k3. :'(

Op Windows 2k3 heb ik Extern bureaublad wél aangezet.
Ik heb de Firewall die standaard in WinXP SP2 zit uitgeschakeld.

Toch krijg telkens de volgende foutmelding:
De verbinding is vanwege een netwerkfout verbroken. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

In de volgende thread was er ook iemand met hetzelfde probleem, maar hier werd geen goede oplossing gegeven.

Wie kan mij helpen?

• NootjesBV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09-2023
wat je eerst eens moet proberen is te pingen naar de andere pc om zeker te zijn dat er een verbinding is tussen de pc's.

start > uitvoeren > cmd > ping <ip andere pc>

Verwijderd

Topicstarter
Er is een verbinding met de server (pingen werkt).
Telnet naar server op poort 3389 werkt ook. Al weet ik niet hoe het protocol werkt.

• Tiwaz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-04-2025
Niet echt een oplossing, maar toch wat info:

Ik heb twee PC's, op verschillende locaties. Gebruik ook regelmatig Remote Desktop. Beide PC's Windows XP. Toen ik destijds op een van de twee Service Pack 2 geïnstalleerd had, kon ik niet meer van Remote Desktop gebruik maken. Een week later heb ik ook op de andere PC SP2 geïnstalleerd. Verder niets veranderd. Remote Desktop werkte plots weer (wat ik gehoopt en min of meer verwacht had).

Misschien is er toch een klein verschil tussen Remote Desktop van XP SP2 en XP SP1?

Aangezien Windows 2003 min of meer gebaseerd is op XP, zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Ik meen me te herinneren dat RD van XP destijds ook niet met RD van Windows 2000 overweg kon.

• InfoTracer
  • Laatst online: 03:46
bij mij werkt RD goed met Windows 2000 sp4 heb zelf xp sp2 draaien en werkte ook goed met sp1 en werkt ook vanaf xp zonder sp heb nog niet meer gemaakt dat het niet werkte dus hier werkt alles door elkaar (heb alleen geen windows 2003 misschien ligt het daar dan aan)

Verwijderd

Topicstarter
Tiwaz schreef op 05 oktober 2004 @ 16:49:
Niet echt een oplossing, maar toch wat info:

Ik heb twee PC's, op verschillende locaties. Gebruik ook regelmatig Remote Desktop. Beide PC's Windows XP. Toen ik destijds op een van de twee Service Pack 2 geïnstalleerd had, kon ik niet meer van Remote Desktop gebruik maken. Een week later heb ik ook op de andere PC SP2 geïnstalleerd. Verder niets veranderd. Remote Desktop werkte plots weer (wat ik gehoopt en min of meer verwacht had).

Misschien is er toch een klein verschil tussen Remote Desktop van XP SP2 en XP SP1?

Aangezien Windows 2003 min of meer gebaseerd is op XP, zou dit een mogelijke oorzaak kunnen zijn?

Ik meen me te herinneren dat RD van XP destijds ook niet met RD van Windows 2000 overweg kon.
Ik zou dus op zoek moeten gaan naar een update voor RD voor Win2003? Bestaat zoiets? Op Windows Update heb ik iig niets kunnen vinden.

• Tiwaz
  • Laatst online: 02-04-2025
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 11:56:
[...]

Ik zou dus op zoek moeten gaan naar een update voor RD voor Win2003? Bestaat zoiets? Op Windows Update heb ik iig niets kunnen vinden.
Nou, de versie van RD in SP2 is in ieder geval niet dezelfde als die in SP1.

Na intikken van het versienummer van RD uit SP2 (5.1.2600.2180) in Google, kwam ik hier terecht.

Hier staat ook nog wat info.
Pagina: 1