[XP/2003] Netwerkfout remote desktop*

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:13
Op pc A heb ik windows XP prof.
Op pc B heb ik windows 2003 server

Nu wil ik met pc A, pc B beheren dmv extern bureaublad.
Al zet ik alle firewalls uit (in de zin van alles open) dan kan ik niet connecten naar pc B krijg de melding:
code:
1
De verbinding is vanwege een netwerkfout verbroken. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

Andersom werkt wel, dus van B naar A

Verwijderd

doe je dit remote of is het over het interne netwerk?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

uiteraard heb je ook al in je logfiles gekeken of daar meldingen in staan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je geeft wel erg weinig info. Gebruik je alleen tcp/ip. Hoe is alles met elkaar verbonden: kabels, switch e.d.
Welke SP's?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
remote desktop wel enabled :? als je telnet naar poort 3389 en dan wat willekeurige karakters inklopt, komt er dan wat in de logfiles van de 2003 server te staan?

A wise man's life is based around fuck you

• mvddonk
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:06:
doe je dit remote of is het over het interne netwerk?
lokaal netwerk
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:16:
Je geeft wel erg weinig info. Gebruik je alleen tcp/ip. Hoe is alles met elkaar verbonden: kabels, switch e.d.
Welke SP's?
aan een switch bekabeld met tcp/ip
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 19:19:
remote desktop wel enabled :? als je telnet naar poort 3389 en dan wat willekeurige karakters inklopt, komt er dan wat in de logfiles van de 2003 server te staan?
Remote desktop aangezet bij systeem eigenschappen. mijn firewall (sygate) allowed een telnet verbinding op poort 3389 volgens het logboek

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan zodat het OS erin staat - verder (zoals je hierboven ook al gevraagd is) vertel eventjes wat je al gedaan en geprobeert hebt om dit zelf op te lossen :)

• Zwelgje
mvddonk schreef op 05 september 2004 @ 19:51:
Remote desktop aangezet bij systeem eigenschappen. mijn firewall (sygate) allowed een telnet verbinding op poort 3389 volgens het logboek
disable je firewall eens (sygate op een server :? :? )

in principe draai je dat soort 'huis,tuin en keuken' firewalls niet op een server, op 2003 gebruik je een echt firewall (of als je dat niet kan betalen dat ding wat in windows zelf zit, deze voldoet ook voor het simpele werk

uit met dat ding en check dan of het werkt

EDIT: bekabeld met tcp/ip :? :D , je bedoelt zeker UTP of cat5, tcp/ip is een protocol, geen manier om kabels aan te sluiten

[ Voor 51% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2004 19:56 ]

• mvddonk
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 19:53:
[...]

disable je firewall eens (sygate op een server :? :? )

in principe draai je dat soort 'huis,tuin en keuken' firewalls niet op een server, op 2003 gebruik je een echt firewall (of als je dat niet kan betalen dat ding wat in windows zelf zit, deze voldoet ook voor het simpele werk

uit met dat ding en check dan of het werkt

EDIT: bekabeld met tcp/ip :? :D , je bedoelt zeker UTP of cat5, tcp/ip is een protocol, geen manier om kabels aan te sluiten
Nope werkt ook niet...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:16

mutsje

Certified Prutser

TCP protocol 3389 moet sowieso open staan. En probeer het inderdaad eens zonder alle firewall ellende dus sygate disabelen daarna server rebooten.. er wil nog wel eens wat blijven hangen software matig namelijk.
En telnet heeft erg weinig met RDP te maken btw.

[ Voor 11% gewijzigd door mutsje op 05-09-2004 20:59 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

mutsje schreef op 05 september 2004 @ 20:58:
maar is wel handig om te checken of die port reachable is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
remote admin is ook een makkelijk programma. Download hem van radmin.com

succes ermee,

Voordeel: Dit loopt beter en remote admin laat je desktop staan en springt niet terug naar je inlog scherm.

Let op dat je bij het externe bureaublad een account met pass gebruikt moet worden anders zal het te nimmer werken.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• Zwelgje
mutsje schreef op 05 september 2004 @ 20:58:
TCP protocol 3389 moet sowieso open staan. En probeer het inderdaad eens zonder alle firewall ellende dus sygate disabelen daarna server rebooten.. er wil nog wel eens wat blijven hangen software matig namelijk.
wat ik met telnet bedoel is dat je daarmee makkelijk kan troubleshooten waar het probleem zit. als je met telnet een connectie maakt naar 3389 op die server dan logt de server een error in zijn evenlog (dat de protocol stream corrupt is),

zo weet je dus of je wel kan connecten naar 3389 en waar het probleem zit

daarom telnet

• Zwelgje
Moffin schreef op 05 september 2004 @ 21:11:
remote admin is ook een makkelijk programma. Download hem van radmin.com

succes ermee,

Voordeel: Dit loopt beter en remote admin laat je desktop staan en springt niet terug naar je inlog scherm.

Let op dat je bij het externe bureaublad een account met pass gebruikt moet worden anders zal het te nimmer werken.
deze tool staat los van zijn probleem, en of het beter werkt... ik waag het te betwijfelen

terugspringen naar je inlogscherm, tja dat noemen de professionals 'security' das mischien voor de homeuser iets nieuws maar goed, de homeusers horen ook geen 2003 thuis te gebruiken

Verwijderd

@zwelgje
Waarom niet. Waarom zou een homeuser geen 2003 gebruiken. Zijn er zaken waar je extra op moet letten als je het thuis gebruikt?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat het een Server OS is.
Als je er een AD mee op gaat zetten, prima, maar het is niet voor $clueless bedoeld.

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:10:
@zwelgje
Waarom niet. Waarom zou een homeuser geen 2003 gebruiken. Zijn er zaken waar je extra op moet letten als je het thuis gebruikt?
homeusers hebben meestal geen 1000+ dollar over voor 2003 server

http://www.microsoft.com/...uy/licensing/pricing.mspx

homeusers zijn gewoon prutsers als het aankomt op servers. kijk maar op GoT hier, zon beetje elke wannebee tweaker gebruikt 2003 thuis omdat het 'stoer' is

zaken waar je op moet letten, tja installeer geen houwtje-touwtje rommel software op dat ding (ranzige firewall, smerige p2p tools) want dat doe je dus niet op een server...

* Zwelgje gaat verder ook niet in op het thuisgebruik van zon server thuis want dat 'verliest' ie toch wel van die lemmings hier die 2003 thuis gebruiken

• Moffin
Kan je thuis dan geen netwerk server draaien???

Ik weet ook niet of de ts dit al thuisserver gebruikt of op zijn werk, dat kan ik namelijk niet in zijn starterspost vinden

[ Voor 58% gewijzigd door Moffin op 05-09-2004 22:15 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 smells a rant

zwelgje bedoelt eerder 2003 als *kuch* workstation of (god verhoede het) gamebak.

Verwijderd

Ik snap het nog steeds niet. Om dat het een server OS is kun je het beter niet thuis gebruiken? Lijkt me echt wat overdreven. Als er bedoeld wordt: Als je er geen verstand van hebt.. installeer dan geen server oke. Maar 2003 is niet voor home use is wat overtrokken.

• Zwelgje
Moffin schreef op 05 september 2004 @ 22:14:
Kan je thuis dan geen netwerk server draaien???

Ik weet ook niet of de ts dit al thuisserver gebruikt of op zijn werk, dat kan ik namelijk niet in zijn starterspost vinden
als ik lees dat ie sygate gebruikt op zijn server ga ik er per definitie vanuit dat het thuis is. thuis mag je wel een server draaien, dan neem je lekker Windows XP en zet je filesharing lekker aan, dat werkt voor 10 man goed genoeg want AD heb je thuis toch niet nodig

kijk ik draai thuis ook met 2003 server (eval versies die je gewoon elke 180 dagen herinstalleerd) , ik kan dit en mag dit omdat ik

-in de IT branche werk als consultant en dit dus nodig ben (research)
-al meer als 10 jaar met windows NT werk
-verstand van zaken heb en gecertificeerd ben in nt4/2000/2003

normale users moeten het maar doen met XP, klaar

btw: op de microsoft site van 2003 vindt je ook geen enkele keer het woord 'home use' of 'home users' dat zegt natuurlijk al genoeg

[ Voor 8% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2004 22:20 ]

Verwijderd

Ik edit toch even. Ik vind je reactie niet echt onderbouwd. Het lijkt veel op IK weet het wel en de domme thuisgebruiker niet. Het feit dat iemand bepaalde software gebruikt die niet helemaal op een server thuishoort, betekend niet per definitie dat iedereen die 2003 thuis gebruikt een knoeier is.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 22:30 ]

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:23:
Ik edit toch even. Ik vind je reactie niet echt onderbouwd. Het lijkt veel op IK weet het wel en de domme thuisgebruiker niet. Het feit dat iemand bepaalde software gebruikt die niet helemaal op een server thuishoort, betekend niet per definitie dat iedereen die 2003 thuis gebruikt een knoeier is.
jij komt nog niet zo lang op GoT zeker :? dan had je wel beter geweten, 9 van de 10 gasten die 2003 thuisgebruiken hebben er gewoon geen kaas van gegeten (check maar eens het aantal topic mbt 2003 voor thuis)

ja er zijn altijd uitzonderingen, ik wil ook niet iedereen over 1 kam scheren!

[ Voor 5% gewijzigd door Zwelgje op 05-09-2004 22:36 ]

• Moffin
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 21:46:
[...]

terugspringen naar je inlogscherm, tja dat noemen de professionals 'security' das mischien voor de homeuser iets nieuws maar goed, de homeusers horen ook geen 2003 thuis te gebruiken
zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 22:19:
[...]

als ik lees dat ie sygate gebruikt op zijn server ga ik er per definitie vanuit dat het thuis is. thuis mag je wel een server draaien, dan neem je lekker Windows XP en zet je filesharing lekker aan, dat werkt voor 10 man goed genoeg want AD heb je thuis toch niet nodig

kijk ik draai thuis ook met 2003 server (eval versies die je gewoon elke 180 dagen herinstalleerd) , ik kan dit en mag dit omdat ik

btw: op de microsoft site van 2003 vindt je ook geen enkele keer het woord 'home use' of 'home users' dat zegt natuurlijk al genoeg
Wie spreek je nu tegen?

Laten we maar weer ontopic gaan en omdat het waarschijnlijk voor homeusage is kan je goed radmin gebruiken zoals ik eerder gepost hebt het is makkelijk en werkt goed

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Das een workaround, niet het oplossen van een probleem.

Verwijderd

Goed. Terug naar het probleem. TS kun je pingen vanaf de server naar het WS en vanaf het WS naar de server?

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

zwelgje schreef op 05 september 2004 @ 22:19:
[...]

Ho Ho zwelgje hou je in! ;)

Ik weet precies wat je bedoelt. En je kunt het idd toch niet winnen zoals je zelf al zegt. Heb ooit een een ondertitel gelezen:

"Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience."

;)

Wat trouwens niet weg neemt dat ik thuis ook (sinds kort) 2 x een 2003 server draai met DNS/AD (met verschillende GPO's) /DHCP/NAT/RIS/DMZ/en een backup script dat iedere nacht loopt en belangrijke data (userprofiles e.d. kopieert van de raid 0+1 array op de ene server naar de raid 5 array op de andere.

En dat ik server 2003 draai wil ook niet zeggen dat ik er blij mee ben. Ik heb met veel plezier een aantal jaren gewoon 2000 server gedraait. Ik wil gewoon bij de tijd blijven en niet eigenwijs op 2000 server blijven door draaien en niets van server 2003 afweten.

Ik geef je dus groot gelijk dat heel veel thuisgebruikers ook goed af zijn met XP Pro met filesharing. Maar er zijn er ook heel veel die _wel_ weten wat ze doen en waar het dus echt geen overbodige luxe is dat ze thuis server 2003 draaien.

offtopic:
sjeez ik lul weer te veel
:P

/edit
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 22:43:
Goed. Terug naar het probleem. TS kun je pingen vanaf de server naar het WS en vanaf het WS naar de server?
ja sorry had net zo'n mooi verhaaltje getypt :>

[ Voor 13% gewijzigd door max op 05-09-2004 22:48 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Verwijderd

"Never argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience
Zo is het. Dus niet doen.

• ctrlitall
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-10-2021
My computer --> rechts klik --> properties --> remote --> Allow users to connect remotely to this computer

:O

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:O
Weltrusten alvast ok?

Verwijderd

Een snaveltjes toe. Slaap lekker

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan toch echt niet slapen tot topicstarter bevestigt of ie uberhaupt wel respons krijgt op die port ;)

Pagina: 1