Toon posts:

[ASP] ASP.NET Web Matrix

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal, k ben nog maar net begonnen met ASP, maar ik had een vraagjuh. ik was eigenlijk al bezig met lessen (http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/aspnet/menu.aspx) maar het werd heel erg irritant want de links naar de codes deden het niet, dus ik kon de codes niet zien hoe het precies werkt.

nou heb ik al Hello World op het scherm kunnen krijgen, maar ik wil eigenlijk 10 invoervakken hebben (om 10 getallen in te kunnen voeren) en dan een knop 'Optellen', en als je daar dan op klikt dat er dan in een antwoordVak de som van alle invoervakken komt.

nou ben ik al wat codes tegengekomen zoals dit:
(bron:http://www.microsoft.com/netherlands/msdn/aspnet/varconst.aspx)

Const BandenPerAuto As Integer = 4
Dim AutosInDeGarage As Integer = 10
Dim TotaalBanden As Integer

TotaalBanden = BandenPerAuto * AutosInDeGarage

maar ik zou echt niet weten waar ik deze codes neer moet zetten :'(
bij het programma ASP.NET Web Matrix kon je gemakkelijk zelf Hello World typen, en een beetje de kleur aanpassen, te vergelijken met Frontpage. maar ik zou niet weten waar ik de codes voor optellen en zo moet neerzetten.

Je hebt een HTML gedeelte en Code gedeelte, maar hoe zorg je ervoor dat er met de invoer van de invoervakken wordt gerekend, en de uitvoer weer getoond wordt in het Uitvoervak? Waar moeten welke codes?

heeft iemand misschien ook een goede site waar het staat uitgelegd?

zover ben ik nu :'(

<%@ Page Language="VB" %>
<html>
<head>
</head>
<body>
<form runat="server">
<p>
<font face="Arial Black">Vul 10 getallen in en dan worden ze opgeteld<br />
</font>
<asp:TextBox id="TextBox1" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:TextBox id="TextBox2" runat="server"></asp:TextBox>
</p>
<p>
<asp:TextBox id="TextBox3" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:TextBox id="TextBox4" runat="server"></asp:TextBox>
</p>
<p>
<asp:TextBox id="TextBox5" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:TextBox id="TextBox6" runat="server"></asp:TextBox>
</p>
<p>
<asp:TextBox id="TextBox7" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:TextBox id="TextBox9" runat="server"></asp:TextBox>
</p>
<p>
<asp:TextBox id="TextBox10" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:TextBox id="TextBox11" runat="server"></asp:TextBox>
</p>
<p>
<font face="Arial Black">uitkomst:<br />
</font>
<asp:TextBox id="TextBox8" runat="server"></asp:TextBox>
 <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Optellen"></asp:Button>
</p>
</form>
</body>
</html>
(alles is al getekend, maar nu zit ik dus met de vraag, hoe zorg ik ervoor dat er gerekend gaat worden)

Alvast heeel erg bedankt.
Johan

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2004 01:18 ]

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Ik denk dat je dan toch echt 'n basiscursus ASP.net zal moeten gaan nemen....
Dit soort vragen horen hier niet thuis ben ik bang, omdat het 'n beetje "doen-jullie-dat-even-voor-me"-niveau is.
Nu zie ik dat dit je eerste post is, dus misschien ben je nog niet gewend aan GoT. Lees daarom even de P&W FAQ, de algemene faq (en zeker de netiquette) e.d. door, zodat je weet wat wel en niet mag/kan.
Misschien kan je 'n goed boek kopen over ASP.net, maar volgens mij is er online ook genoeg te vinden.

[ Voor 22% gewijzigd door blizt op 05-10-2004 08:30 . Reden: wat linkjes ingevoegd ]

United we stand, and divided we fall

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 16:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Neem eens een aantal tutorials over ASP.Net door :) Je mist de basis; hierdoor moet je niet gelijk in webmatrix e.d. willen springen. Dat leert je niet programmeren. Goede startpunten zijn www.asp.net (deze heeft een onderdeel: Quickstarts)

Verder zijn er op www.aspalliance.com en www.4guysfromrolla.com ook genoeg artikelen te vinden. Vooral oudere artikelen van enkele jaren terug (behandeling van de beta / eerste releases behandelen ook dit soort problemen.

Om je een start te geven: http://www.dotnetjunkies....s/doc/webserverctrls.aspx Het onderdeel "Handling Control Action Events " geeft op een eenvoudige een voorbeeld met code hoe het is uitgewerkt.

Dit topic doe ik dicht; ik gok dat je genoeg hebt aan bovenstaande verwijzingen :) Veel succes met ASP.Net :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.