Toon posts:

Paint Shop Pro 8.10 sneller opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik Paint Shop Pro 8.10 gekocht, en ik vind dat deze op mijn pc langzaam opstart.
De gemiddelde wachttijd is zeker wel 20 seconden.
Nu vraag ik me af of andere gebruikers van PSP 8.10 dat ook hebben, en of wat ze hieraan doen.
Ik weet namelijk dat er bepaalde programma's zijn waarmee bijvoorbeeld Adobe Reader sneller opstart.
Misschien dat er ook zule programma's zijn voor PSP 8.10

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Over wat voor hardware praten we dan waar het op draait?

PSP is namelijk niet het zwaarste grafische programma dat ik ken, maar 20 seconden is inderdaad wel lang. Persoonlijk denk ik dat het niet mogelijk is om dit sneller te maken. In het geval van Acrobat Reader worden de meeste (vaak ongebruikte) plugins niet geladen omdaarmee tijd en RAM te besparen.

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de harware er inderdaad bij moeten vermelden. Het beengrijkste is (is wel voldoende denk ik):
• 1,0 Ghz Pentium processor
• 128 MB RAM
Dit is niet het beste systeem, maar ik had al een vermoeden dat het programma bij iedereen wel langzaam zou opstarten.
Ik vind het alleen wel jammer van het geld. (had misschien eerst de demoversie moeten proberen. Heb mijn les geleerd).

• MichielioZ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 17:06
Als je XP draait, kan het misschien daaraan liggen, dan is 128mb aan de krappe kant.
Als je echter 2000 of 98se draait, dan zijn die opstarttijden zowieso te traag.
Welke videokaart je hebt, zou ook handig zijn om te weten...
Zou niets hiermee te maken kunnen hebben, maar misschien een update van je videokaart-driver van toepassing ?
Mocht dit alles niet werken, dan zou in het uiterste geval een herinstallatie van Windows uitkomst kunnen bieden.
Succes.

Iedereen wil terug naar de natuur, maar niemand wil lopend...

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-08 00:48

Acheron

updatepack.nl

Op m'n xp systeem duurt het opstarten van ill. PSP 8,10 NL ook bijna 10 seconden. Athlon XP 1800+ met 256 MB PC2700 DDR 333 MHz geheugen. Het SDRAM geheugen is bij jouw denk ik de bottleneck :)

[ Voor 9% gewijzigd door Acheron op 05-10-2004 01:07 ]

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Geforce 4 MX, en gebruik Windows 2000.
Ik denk dat ik ermeel zal moeten leren leven, en alleen voor het échte bewerken PSP gebruiken, en voor iets anders IrfanVieuw gebruiken.
Misschien was Photoshop (als je de prijs niet meerekent) wel een betere keus geweest

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op 05 oktober 2004 @ 01:06:
Op m'n xp systeem duurt opstarten ook bijna 10 seconden. Athlon XP 1800+ met 256 MB PC2700 DDR 333 MHz geheugen. Het SDRAM geheugen is bij jouw denk ik de bottleneck :)
Tien seconden is toch nog steeds lang voor een programma, of heb ik dat verkeerd :?

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Upgraden naar PSP 9.0 scheelt ook een hele hoop, die start hier een stuk sneller op.

Niet?
[Specs]

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:33

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 05 oktober 2004 @ 01:08:
[...]

Tien seconden is toch nog steeds lang voor een programma, of heb ik dat verkeerd :?
Duurt hier ook zo lang hoor (Athlon 2000+ 1,67 GHz, 1024 mb ram, Radeon 9800 Pro). Ligt puur aan de software, niet je hardware. Ik heb hem ook legaal.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

SiGNe schreef op 05 oktober 2004 @ 01:11:
Upgraden naar PSP 9.0 scheelt ook een hele hoop, die start hier een stuk sneller op.
was die niet nog beta?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Al een maand ofzo niet meer beta.

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

begin sept uitgekomen inderdaad.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoor, koop ik een maand geleden PSP 8 voor EUR 126,90.
PSP 9 is nog duurder; dat kan ik op dit moment nog niet betalen.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
misschien ff defragmeteren. Misschien als je een virus-scanner hebt draaien, die tijdelijk uit schakelen.

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat ook helpt is schaduw onder je cursor, venster en menu uitschakelen. Alle kleine beetjes helpen. Deze guide volgen kan ook weinig kwaad...

http://www.tweakhound.com/xp/xptweaks/supertweaks1.htm :z

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

YUP 10 secs bij Versie 8.0 met een 2500+ en 512 RAM :) (333 FSB 1:1 met RAM)

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 06-10-2004 18:34 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de schaduw en dergelijke dingen proberen weg te halen, maar ik denk niet dat het zo'n groot verschil zou uitmaken.
Ik denk dat het toch een miskoop is geweest. ;(

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 20:59:
Ik zal de schaduw en dergelijke dingen proberen weg te halen, maar ik denk niet dat het zo'n groot verschil zou uitmaken.
Ik denk dat het toch een miskoop is geweest. ;(
Tja, ik ben al een geregistreerd gebruiker van PSP sinds versie 7 en 8 werkt een stuk trager dan zijn voorganger.

Niet alleen hebben ze allerlei WinXP "opsmuk" iconen erin gestopt, maar ook standaard veel meer dingen die bij het opstarten meegeladen wordt (dll files etc).
Dat vertraagt je systeem behoorlijk. Maar om eerlijk te zijn is 128 mb ram tegenwoordig wel erg weinig. Zeker als je programma's als PSP gebruikt die geheugen vreten.

Ik heb een trial van PSP 9 gedownload, en die werkt idd sneller. Ik denk dat ik maar een upgrade ga doen :)

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 21:44

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ik heb een trial van PSP 9 gedownload, en die werkt idd sneller. Ik denk dat ik maar een upgrade ga doen
Je gaat mij toch niet vertellen dat je een dure upgrade gaat doen om de snelheid van het opstarten? Die paar seconden.

Pffff dan maar even wachten bij het starten.....je krijgt er ook wat van terug.
20 sec. voor de topic starter is inderdaad lang, maar van zo'n machine mag je niet veel meer verwachten.
Eh ik start hem hier in 9 seconden, nog acceptable. (al zou hij er 15 seconden over doen....liever langzaam opstarten en verder stabiel draaien) Maar eh PSP neemt na het opstarten al een 62MB aan geheugen in.
Ik vind dat niet vreemd voor zo'n programma, maar als je maar 128MB geheugen hebt wordt het wel heel krapjes.....het OS moet ook nog draaien. ;)
Dat ding begint waarschijnlijk direct als een gek te swappen.
en dan is 20 sec. helemaal normaal.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Paint Shop Pro is best wel een traag programma om op te starten. Ik heb hier versie 5 nog en heb een xp2600 met 512MB intern. En toch irriteer ik me eraan hoelang het duurt. Kun je nagaan, jij met je tragere pc en met versie 8.10.

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OkselFris schreef op 08 oktober 2004 @ 22:03:
[...]

Je gaat mij toch niet vertellen dat je een dure upgrade gaat doen om de snelheid van het opstarten? Die paar seconden.

Pffff dan maar even wachten bij het starten.....je krijgt er ook wat van terug.
20 sec. voor de topic starter is inderdaad lang, maar van zo'n machine mag je niet veel meer verwachten.
Eh ik start hem hier in 9 seconden, nog acceptable. (al zou hij er 15 seconden over doen....liever langzaam opstarten en verder stabiel draaien) Maar eh PSP neemt na het opstarten al een 62MB aan geheugen in.
Ik vind dat niet vreemd voor zo'n programma, maar als je maar 128MB geheugen hebt wordt het wel heel krapjes.....het OS moet ook nog draaien. ;)
Dat ding begint waarschijnlijk direct als een gek te swappen.
en dan is 20 sec. helemaal normaal.
Niet alleen daarom hoor 8)7

Ze hebben ook een digitale camera "noise" reductie filter ingebouwd. Wat erg goed werkt. _/-\o_

Verwijderd

Die Noise Reduction is wel erg antiek in vergelijking met de gratis Neat Image en Noiseware.
De Chromatische Abberatie filter is wel toppie. _/-\o_
Pagina: 1