Hard-disk ruimte verstopt probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-03 14:10

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Hoi mede tweakers,

Mijn zwager zit met een probleem. Hij heeft een packerdbell pc gekocht. Wel een leuk dingetje. 200 gb p4 ht etc etc. Beetje zo een goede tijde slechte tijde "art" pc. maar anyway. Bij het opstarten van dat ding was alles packerdbell. Zowel je internet explorer als je startmenu etc. Dus ik rade hem aan om zijn schijf te formateren en winxp er opnieuw op te zetten. Nu gebeurde het volgende. de 200 gb schijf (eigenlijk dus 180 gb) heeft meneer leeggehaalt en kwam tot de conclusie dat hij naar de herinstallatie van winxp nog maar 130 gb aangaf. Ik heb hiernaar gekeken en verbaasingwekkend zegt windows (ook in beheer) dat de schijf maar 130 gb is. Ik heb de schijf leeggehaalt geformateerd en bij het installeren van winxp kon ik een patitie maken van... 130 gb :s. Ook daar word er geen 180 gb schijf getoont. Hoe is dit mogelijk de schijf is toch echt 200 (180) gb. Maar er is 50 Gb verstopt. btw zelfs pation magic zag niet dat de schijf groter was als 130 gb. Nou begreep ik van mijn zwager dat hij ook de backup patitie van "pakenbell" had verwijderd. Is het zo dat die verstopt is... maar nou mijn vraag, Hoe tover ik die 50 Gb terug?
Alvast bedankt

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Slipstream even thuis SP1 in die XP CD. Dan zul je wel groter kunnen partitioneren.. dit is de bekende 128GB grens van XP zonder SP..

Pvouput live

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
Misschien bios flashen? Omdat die de grootte niet aankan, dat packard bell misschien een windows-softwarematige oplossing daarvoor had geimplementeerd omdat ze te lui zijn geweest om alle biossen te gaan flashen van de pc's die ze leveren?

edit: Doh, wat krypt zegt kan ook heel goed ja :)

[ Voor 12% gewijzigd door Wussie op 04-10-2004 14:48 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk hier eens:
Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?
en
Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

Die 2 faqpunten doorgenomen :?
En wat gebeurt er als je de tool gebruikt van je harde schijf fabrikant :?
Deze Tools dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2004 14:50 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
Krypt schreef op 04 oktober 2004 @ 14:47:
Slipstream even thuis SP1 in die XP CD. Dan zul je wel groter kunnen partitioneren.. dit is de bekende 128GB grens van XP zonder SP..
Zeer goed idee!!! Maar kan je even die command geven plz? Dat was toch -s setup? btw iemand gelijk een link om sp1/2 te downloaden. vraag 2... map 1386 dus even op mijn HD zetten daaroverheen sp1/2 slipsteamen?

Verwijderd

Inderdaad lees deze Faq eens door OM FAQ / Beleid

HDD groter dan zoveel GB geloof ik hebben SP1 nodig om goed herkent te worden binnen in XP.
Dit was een van de zoveel bugs die erin zaten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 14:51 ]

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
mmm btw, als ik sp1/2 installer op schone xp installatie kan ik daarna niet de verstopte ruimte zien? en daarna patitioneren?

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
kan worden gesloten, thx

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En wat was het probleem nu :?
Dat is handig voor de search. Als iemand anders nu ook dit probleem heeft, is het makkelijker op te lossen voor die persoon :)

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 04-10-2004 14:59 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• DukeN

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Topicstarter
zwager gesproken, met de install van SP2 was het opgelost. Excuses nogmaals :-) Dus SP2 deed de magische truc

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gebruik voortaan een gootsteenontstopper, met de merk "FAQ" :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.