[XP] Inhoud hdd gecopyed naar nieuwe hdd maar XP boot niet

Pagina: 1
Acties:

• eaalb
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-04 22:34
Mijn harde schijf (Maxtor 80gb 7200 rpm) crashte afgelopen zondagavond, natuurlijk had ik weer geen backup. Toen ik hem uit de kast had gehaalt en op de kop had gelegd deed 'ie het wonderwel genoeg weer. Dus snel alle data die erop stond overgezet naar m'n nieuwe 160gb schijf (ook Maxtor). Dit ging allemaal vlekkeloos. Nu was de oude situatie zo:

- c: WinXP Backup
- d: WinXP Prof (degene die ik dus altijd gebruik)
- e: Programs
- f: Games
- g: Data (Mp3's etc...)

Allemaal Fat32 overigens

Nu de situatie op mijn nieuwe schijf:

- c: WinXP Backup (is trwns verse installatie)
- d: WinXP Prof
- e: Programs
- f: n.v.t.
- g: Data

Alles is m.u.v. de c schijf letterlijk gekopieerd. Alleen de g schijf is nu nog NTFS. Als ik nu mijn WinXP Prof opstart krijg ik het NTFS inlogscherm van Windows, terwijl het een FAT schijf is! En hij blijft maar in en uitloggen. Ik heb gekeken of het lag aan de userinit daar ik dat probleem al eerder heb gehad maar volgens mij is dat allemaal in orde. In de oude situatie was de c schijf de primary en in de nieuwe situatie is dat de c én de g schijf. Ligt het dan hier misschien aan? Ik dacht zelf aan het formatteren van de g schijf naar FAT32 (wel de data veiligstellen natuurlijk... :P ) en er een logical disk van maken. Iemand een idee?

Ik draai trwns Windows XP Professional SP2 op de d schijf en op de c schijf gewoon een kale originele versie van WinXP (die is er gewoon om ervoor te zorgen dat ik altijd bij m'n bestanden kan)

[ Voor 8% gewijzigd door eaalb op 04-10-2004 13:14 ]

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

eaalb schreef op 04 oktober 2004 @ 13:11:
Als ik nu mijn WinXP Prof opstart krijg ik het NTFS inlogscherm van Windows, terwijl het een FAT schijf is!
Wat bedoel je met een NTFS inlogscherm :?

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Verwijderd

je hebt het van ntfs naaf fat gekopieerd? Dat gaat niet zondermeer werken he. Opstarten met de windows cd, recovery console kiezen en fixboot en fixmbr gebruiken. Misschien dat dat dan helpt!

• eaalb
j00stj3 schreef op 04 oktober 2004 @ 13:14:
[...]

Wat bedoel je met een NTFS inlogscherm :?
Als je inlogt op Windows XP die op FAT is geïnstalleerd krijg je een ander scherm dan bij eentje die op NTFS is geïnstalleerd. Bij NTFS krijg je zo'n 'ctrl-alt-del' schermpje.
Verwijderd schreef op 04 oktober 2004 @ 13:16:
je hebt het van ntfs naaf fat gekopieerd? Dat gaat niet zondermeer werken he. Opstarten met de windows cd, recovery console kiezen en fixboot en fixmbr gebruiken. Misschien dat dat dan helpt!
Nee het is van FAT naar FAT gekopieëerd, weet ik zeer zeker. Alleen ik krijg dus een NTFS inlogschermpje :? Maar iig bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen zo gauw ik thuis ben.

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-11-2025

LocalJoost

plaatje hieronder

eaalb schreef op 04 oktober 2004 @ 13:25:
Als je inlogt op Windows XP die op FAT is geïnstalleerd krijg je een ander scherm dan bij eentje die op NTFS is geïnstalleerd. Bij NTFS krijg je zo'n 'ctrl-alt-del' schermpje.

Nee het is van FAT naar FAT gekopieëerd, weet ik zeer zeker. Alleen ik krijg dus een NTFS inlogschermpje :? Maar iig bedankt voor de tip, ik zal het uitproberen zo gauw ik thuis ben.
Volgens mij is dat niet waar, ik heb pas de pc van mijn vriendin opnieuw geinstalleerd, en ik kreeg het "welkom" scherm, het Ctrl Alt Del scherm krijg je als je hem in een domein hangt, of het welkom scherm op een andere manier uitschakelt.

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-05 21:17

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

1st welkom @GoT
2nd lees faq
3rd NTFS inlogscherm?? Dat is gewoon (een optie overigens) gebruikers inlogscherm(hetzij lokaal, hetzij op een domein)! Bij de installatie van WinXP heb je ooit es een administrator w8woord op moeten geven en daar kan je standaard mee inloggen om het een en ander te wijzigen aan je usermanagement.

Tevens wat bedoel je met "En hij blijft maar in en uitloggen"?

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 04-10-2004 13:45 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• eaalb
WeaZuL schreef op 04 oktober 2004 @ 13:44:
1st welkom @GoT
2nd lees faq
3rd NTFS inlogscherm?? Dat is gewoon (een optie overigens) gebruikers inlogscherm(hetzij lokaal, hetzij op een domein)! Bij de installatie van WinXP heb je ooit es een administrator w8woord op moeten geven en daar kan je standaard mee inloggen om het een en ander te wijzigen aan je usermanagement.

Tevens wat bedoel je met "En hij blijft maar in en uitloggen"?
Mijn oude Windows installatie was dus op FAT32 en als ik em opstartte kreeg ik het gewone 'Welkom' scherm en vervolgens start 'ie door. Ik heb dus deze complete installatie gekopieerd naar een partitie van m'n nieuwe schijf, maar dan krijg ik dus opeens een heel ander inlogscherm...En op het moment dat ik ingelogd wordt, wordt ik er ook gelijk weer uitgekieperd.

• eaalb
Hm na nog een verloren avond heb ik de moed maar opgegeven, ik heb gewoon een verse Windows erop gezet en die richt ik nu opnieuw in. Goed duurt wel ff maar tzal wel moeten. Ik kan gelukkig nog steeds via de oude schijf booten...dus hoelang die het nog uit gaat houden...

Iig bedankt voor de hulp

• MC Taz Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:48
Als ik t goed begrijp heb je dus Windows gekopiëerd ipv geinstalleerd? Dat gaat idd niet werken nee. Bij een OS installatie worden nl een aantal sectoren op je HD (MBR) beschreven die aangeven waar je OS staat ed. Mss dat dit het probleem was. Na een verse install, moet alles gewoon werken.

En idd... dat ctrl-alt-del scherm is een instelling....

suc6
Pagina: 1