Mijn harde schijf (Maxtor 80gb 7200 rpm) crashte afgelopen zondagavond, natuurlijk had ik weer geen backup. Toen ik hem uit de kast had gehaalt en op de kop had gelegd deed 'ie het wonderwel genoeg weer. Dus snel alle data die erop stond overgezet naar m'n nieuwe 160gb schijf (ook Maxtor). Dit ging allemaal vlekkeloos. Nu was de oude situatie zo:
- c: WinXP Backup
- d: WinXP Prof (degene die ik dus altijd gebruik)
- e: Programs
- f: Games
- g: Data (Mp3's etc...)
Allemaal Fat32 overigens
Nu de situatie op mijn nieuwe schijf:
- c: WinXP Backup (is trwns verse installatie)
- d: WinXP Prof
- f: n.v.t.
- g: Data
Alles is m.u.v. de c schijf letterlijk gekopieerd. Alleen de g schijf is nu nog NTFS. Als ik nu mijn WinXP Prof opstart krijg ik het NTFS inlogscherm van Windows, terwijl het een FAT schijf is! En hij blijft maar in en uitloggen. Ik heb gekeken of het lag aan de userinit daar ik dat probleem al eerder heb gehad maar volgens mij is dat allemaal in orde. In de oude situatie was de c schijf de primary en in de nieuwe situatie is dat de c én de g schijf. Ligt het dan hier misschien aan? Ik dacht zelf aan het formatteren van de g schijf naar FAT32 (wel de data veiligstellen natuurlijk...
) en er een logical disk van maken. Iemand een idee?
Ik draai trwns Windows XP Professional SP2 op de d schijf en op de c schijf gewoon een kale originele versie van WinXP (die is er gewoon om ervoor te zorgen dat ik altijd bij m'n bestanden kan)
- c: WinXP Backup
- d: WinXP Prof (degene die ik dus altijd gebruik)
- f: Games
- g: Data (Mp3's etc...)
Allemaal Fat32 overigens
Nu de situatie op mijn nieuwe schijf:
- c: WinXP Backup (is trwns verse installatie)
- d: WinXP Prof
- f: n.v.t.
- g: Data
Alles is m.u.v. de c schijf letterlijk gekopieerd. Alleen de g schijf is nu nog NTFS. Als ik nu mijn WinXP Prof opstart krijg ik het NTFS inlogscherm van Windows, terwijl het een FAT schijf is! En hij blijft maar in en uitloggen. Ik heb gekeken of het lag aan de userinit daar ik dat probleem al eerder heb gehad maar volgens mij is dat allemaal in orde. In de oude situatie was de c schijf de primary en in de nieuwe situatie is dat de c én de g schijf. Ligt het dan hier misschien aan? Ik dacht zelf aan het formatteren van de g schijf naar FAT32 (wel de data veiligstellen natuurlijk...
Ik draai trwns Windows XP Professional SP2 op de d schijf en op de c schijf gewoon een kale originele versie van WinXP (die is er gewoon om ervoor te zorgen dat ik altijd bij m'n bestanden kan)
[ Voor 8% gewijzigd door eaalb op 04-10-2004 13:14 ]