Toon posts:

X800 Pro / 6800 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals jullie vast kunnen zien ben ik nieuw hier,
mij vraag is aan jullie welke van de 2 kaarten beter overclockbaar is en dus beter presteert. Na veel reviews lezen zie ik vaak dat de results van de kaarten per review verschilt. 1 x is de x800Pro beter en dan andere x 6800GT. Omdat jullie HardCore Tweakers zijn en vast de antwoord weten wil ik aan jullie dus vragen welke kaart dus echt beter is.

Want ze kunnen niet evengoed zijn neem ik aan.

Alvast bedankt, B-Rabbit

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:27

Pubbert

random gestoord

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

Kijk ook eens in het ATi of nvidia topic.

De kaarten verschillen niet veel, X800 Pro is over het algemeen iets goedkoper, is wel een stuk stiller en heeft een kleinere cooler en een minder zware voeding nodig. Hij heeft echter maar 12 pipelines, en de GT heeft er 16, nou compenseert de hogere clocksnelheid van de X800 pro nog wel een beetje.

De GT heeft vooral zn kracht in de wat oudere games en open gl games (doom3, quake3-engine games). De X800 Pro presteerd iets beter in FarCry, UT2004 en 3Dmark, dus als het echt puur op direct-x 9 aankomt. Maar de 6800GT heeft wel ondersteuning voor de nieuwe pixel en vertex shaders, de Pro heeft dit niet (hoewel die nieuwere toch nog amper gebruikt worden)

Plus dat de X800Pro ViVO versies de mogelijkheid hebben om zich te laten flashen naar een X800 XT PE, dus dan activeer je 4 extra pipelines. De X800 XT PE is wel duidelijk de betere dan de 6800GT en ook nog wel de Ultra, maar volgens mij zijn de 6800GT's ook wel te overclocken naar 6800 Ultra snelheid.
Ik zou nogmaals flink wat reviews bekijken en dan je conclusie trekken, ik ben zelf een X800 Pro bezitter, en kan hem je zeker aanraden, maar ik zou toch nogmaals je goed verdiepen in de reviews, dan kun je vast en zeker je keuze maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Pubbert op 03-10-2004 21:49 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Welkom @ GoT ;)
offtopic:
Dat was dus ff voor de volledigheid :)

Trouwens de niet vivo X800Pro heeft ook een kans om 16 pipes te krijgen maar dan door een zilverlijmmodje zie [rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 5[/rml]

[ Voor 46% gewijzigd door SH4D3H op 03-10-2004 21:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je Reply

Omdat x800Pro 12 pipelines heeft betekent dat hij dan ook minder presteert dan de 6800GT of heeft pipelines niet veel te maken met prestaties

• SH4D3H
Rendering Pipelines
De rendering pipeline is de hele weg die de informatie door de videokaart aflegt. In zes stappen wordt de informatie verwerkt tot een bruikbaar beeld. Aangezien videokaarten steeds meer worden belast, zijn er meerdere pipelines aanwezig. Dit zorgt er voor dat de Fill Rate (zie fill rate) een stuk hoger wordt.
Uit de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Hoe meer hoe beter dus als ik het zo lees ;)

Ik had wel op deze forum gelezen hoe je die 4 andere pipelines moet activeren maar dan moest je core hebben die begint met GA en niet met GB ofzo...dus dan moet ik geluk hebben om GA te krijgen... .Kan ik dan beter de 6800GT kiezen ?

• SH4D3H
De Tweaker is slim genoeg om dat zelf te kunnen bepalen :)
Kijk hier eens ->
"VB FAQ : Welke kaart?"

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al gelezen voordat ik Registeerde en dus had ik ook Reviews gelezen maar ik werd er niet wijzer van.

"De Tweaker is slim genoeg om dat zelf te kunnen bepalen "

Ik ben ook een Tweaker n00b dus dat kan ik nog niet :D
Ik wil ook geen verkeerde keuze maken want een kaart van 400euro koop je niet elke dag :D

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
http://gathering.tweakers...t_messages/610591#welkevk

Welke kaart beter overclockt is vooral een kwestie van geluk hebben, dus de keuze is aan jou :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.