Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]
Zelfs over SP 1.6.2 installeren geeft geen problemen.
Wat ik ook doe, m'n internet-verbinding werkt gewoon nog. Ik maak zelf gebruik van een Realtec Netwerkkaart icm Chello.
Ik probeer nog wat verder uit, maar tot nu toe lijkt het hopeloos
Voor de mensen die de optimale installatie-volgorde willen weten:
1. Windows 98 SE
2. Alle drivers voor hardware installeren
3. Unoff. Windows 98 SE SP 2.0.1 installeren
4. Internet Explorer 6 SP-1 installeren
5. DirectX 9.0c installeren
6. Nieuwere updates van Windows Update trekken en installeren
98lite gebruikers kunnen het beste Windows 98 via de 98Lite setup installeren. Daarna pas het SP 2.0.1 installeren.
Een ding dat ik jullie inmiddels wel kan verzekeren is dat Unofficial Windows 98 SE SP 2.0 niet goed te verwijderen is. Problemen varieren van zwarte vlekken op de taakbalk tot het niet kunnen opstarten van Windows 98.
[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 26-06-2005 19:24 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
Na het installeren van SP 1.62 NL was die weer weg en alles was weer OK, draai tot nu toe dus gewoon met SP 1.62 NL met internet en zonder een zwarte startbalk.
Dus waarschijnlijk een optie voor de mensen met zoŽn zwarte startbalk om SP 1.62 NL te installeren.
Verwijderd
Ik heb nu 1.6.2 NL geinstalleerd zoals hierboven beschreven en alles doet et weer.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:24 ]
SP2 eraf gehaald, toen idd de kleuren verneukerij, maar daarna weer SP1 geinstalleerd, en alles was weer bij het oude.
Ik had een schone install win98, dx9c,drivers, iesp1, alle win98 updates, unofficial win98 sp1.
Toen sp2 geinstalleerd, ge-deinstalleerd en weer sp1 geinstalleerd.
Poll: Werkt Internet na installatie van Windows 98 SE SP NL 2.0.2?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik werk inmiddels ook aan een manier om Tihiy's patch te kunnen verwijderen. Als iemand meer informatie heeft over het Internet-probleem meldt dit dan hier. Het is voor mij bijna ondoenlijk om alle bestanden apart te gaan bekijken.
Verwijderd
Ik ben er mee bezig.
EDIT
Voor mensen waarvan het webbrowsen niet meer werkt, voer eens uit:
1
| winipcfg.exe |
En meldt me eventuele foutmeldingen enz.
Verder ook niet geheel onbelangrijk, werkt het bekijken van lokaal opgeslagen html pagina's wel in Internet Explorer?
[ Voor 35% gewijzigd door Acheron op 01-07-2005 10:52 ]
Error: Het apparaatlaadprogramma Ntkern.vxd kan het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code 2). (Windows Knowledge Base Artikel-ID : 299264) Kan ik deze Windows 98 Service Pack op mijn versie aan te praat krijgen???
[ Voor 9% gewijzigd door RonaldM op 01-07-2005 22:36 ]
Verwijderd
Ook hier heb ik een PC'tje staan met Windows 98SE. Na installatie van de laatste update ook het internet eruit. Symptomen:
Alleen na een verse start van de PC kan ik meestal surfen. IE6, met updates, zoekt daarbij de helft van de tijd vrij lang naar de proxyinstellingen.
Na afsluiten IE gaat dat niet meer. Blijf ik echter surfen zonder IE af te sluiten, dan blijft de verbinding bestaan.
E-mail werkt 99% van de tijd NIET!! "Kan de host xxxxxxx niet vinden. Socketfout 110001" of zoiets.
Ik kan het nu niet nakijken omdat ik de 1.6 versie er al weer op heb. En weer terug naar 2.0.1 gaat ff niet want dan wordt de vrouw kwaad.....
MSN kan meestal wel verbinding krijgen.
Pingen via DNS geeft ook een foutmelding maar het IP-adres wordt wel gevonden.
Ping ik vervolgens via dit IP-adres dezelfde server (meerdere geprobeerd) dan werkt het wel.
Winipcfg geeft geen fouten. Router (met DHCP) wordt gevonden en IP adres is ook present.
Alles kan worden vrijgegeven en vernieuwd.
Via software in het configuratiescherm Winsock 1.1 terugzetten werkt wel.
Alles lijkt dan goed echter het netwerk (via router) werkt niet en een spelletje wat de vrouw graag speelt ook niet.
Hopelijk helpt deze bijdrage weer enigzins. Het is volgens mij wel degelijk een Winsock 2.0 probleem.
Verwijderd
Via IE krijg ik reeds bezochte pagina's niet te zien vanuit de Cache. Bij het opvragen krijg ik de melding "de zoekpagina kan niet worden geopend". Vervolgens krijg ik de standaard IE dns error pagina.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik vermoed dat het iets met de beveiliging van internet te maken heeft
Nu is het mij wel gelukt de boel min of meer werkend te krijgen.
Schone installatie windows 98 se nederlands. Alle drivers, directx9c en firefox 1.04 erop.
Toen het servicepack en dan geen internet maar wel contact over lan tcp/ip.
Ik heb het tcp/ip protocol verwijderd en weer geinstalleerd maar dat gaf geen verbetering.
Daarna heb ik zitten spelen met de internet opties en nadat ik wat had aan en uitgezet onder het tabblad inhoud en beveiliggingszones werkte internet explorer 5 weer wel goed.
Alleen Firefox wilde nog steeds niet.
Het is zeker geen DNS probleem.
Misschien heb je hier wat aan.
Vreemd, ik ken wel versie 2.0.1, maar op dit moment (2 juli 2005) is er bij mijn weten nog geen versie 2.0.2.
Inmiddels heb ik het probleem weten te reproduceren van het niet meer werken van Internet Explorer na 1 keer gebruiken. Nu de oplossing nog.
Het 98 SE SP Project voor de lange termijn ziet er als volgt uit:
• Meer patches
• Compatibiliteit met 98Lite verbeteren
• VMM32.vxd opnieuw samenstellen met gepatchte onderdelen. Risicovolle operatie, maar zo worden kernel-mode driverupdates ook daadwerkelijk geïnstalleerd. Nu gebeurt dat voor sommigen alleen wanneer het SP wordt geslipstreamd met de bestaande Windows 98 CD
• Setup verduidelijken, betere structurering doorvoeren
[ Voor 58% gewijzigd door Acheron op 06-07-2005 23:45 ]
Het gekke was dat ik wel kon internetten via de windows verkenner. En zodra een windows
verkennervenster met internet pagina openstond werkte internet explorer ook weer!
Na schone herinstallatie van win98 met direct daarna het service pack, werkt bijna geen een programma meer met internet toegang, behalve... De windows verkenner. Een website intypen in de windows verkenner werkt nog steeds, het duurt alleen wel wat langer.
Groetjes, Wim
west
Ik heb zojuist op de pc van mijn huisgenote win98SE ge:installeerd. ALles geupdate etc. Ook dit unofficial servicepack 2.0.1NL eroverheen gegooid.
Ik heb nu echter een probleem:
Ik zag dat ik geen pop en smtp meer kon gebruiken. Ik de boel gede-installeerd, is mijn quicklaunch balk helemaal verknalt. Het meest linkse icoon zat zeg maar 3 iconen van de startknop af. Gewoon ongebruikte ruimte dus, die ik niet kon herstellen, dan door het sp te herinstalleren. Ik heb het in onderdelen steeds geherinstalleerd.
Hieruit bleek dat ik met het installeren van 'all updates an hotfixes' (dacht ik dat ie heet) de pop en smtp niet meer werkte, alle andere dingen werkten prima, maar repareerden de quick launch niet, wat die 'all updates and hotfixes' wel doet.
Iemand enig idee hoe dit kan, en kan worden opgelost, behalve door win98 te herinstallen?
Thanks Beyond all Recognition :-)
Edit: internet doet het verder wel prima trouwens, daar heb ik dan weer géén problemen mee.
Verder heb ik al rondgegoogled en hier in GoT rondgeloerd, maar kon zo niets vinden helaasch.
[ Voor 11% gewijzigd door Uchy op 15-07-2005 12:49 ]
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
In kaal DOS heb ik de Nederlandstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1NL vervangen door de Engelstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1EN . Hierna werkte op mijn systeem alles perfect, inclusief internet.
Blijkbaar is er iets aan de hand met de vernederlandste MSAFD.DLL.
Nou, jij weet er duidelijk meer van...FolkertJ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:59:
Oplossing voor het internet-verbindingsprobleem na installatie van 98SESP2.0.1NL:
In kaal DOS heb ik de Nederlandstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1NL vervangen door de Engelstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1EN . Hierna werkte op mijn systeem alles perfect, inclusief internet.
Blijkbaar is er iets aan de hand met de vernederlandste MSAFD.DLL.
In welk opzicht is die DLL nu eigenlijk vernederlandst? Krijg je met die Engelse DLL nu ergens Engelse systeemmeldingen? En zo ja, waar?
Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650
Ik heb de engelse dll nu opnieuw vertaald naar het Nederlands. Blijkbaar was deze corrupt geraakt. Deze werkt nu in ieder geval wel.
Klik voor download:
http://faq.tweakers.net/wos/hosted/win98/sesp202nl.exe
Gewoon installeren over 2.0.1 of 1.6.2. Verwijder aub niet vorige SP's voor installatie van deze.
[ Voor 89% gewijzigd door Acheron op 19-07-2005 21:31 ]
Is de space van m'n provider, geen bandbreedte limiet enzo, dus strooi maar in het rond
[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 20-07-2005 21:29 ]
http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/
Op beide computers ben ik de schermbeveiligingen kwijt.
Als de harde schijf en monitor zijn uitgeschakeld door energiebesparende functies van de monitor, dan krijg ik, op 1 PC, geen beeld meer als ik verder wil werken. Moet de resetknop gebruiken om opnieuw op te starten.
Iemand met soortgelijke problemen?
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
Ik merk op m'n eigen pc vaak dat onder Windows 98 programma's blijven hangen, programma's die opstarten, maar niet worden weergegeven. Probeer ik deze via CTRL-ALT-DEL te verwijderen, hangt de pc constant
Met Windows XP heb ik van dit soort problemen totaal geen last

Ik kan meestal nog wel via CTRL-ALT-DEL een vastgelopen proces "afschieten", maar vaak resulteert dat ook in fatale vastlopers

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650
Maar ben ik echt de enige waarbij de schermbeveiligingen verdwenen zijn na de 2.02 update?
De 1.6.2 update geeft bij mij geen problemen.
Weet iemand ook een site waar ik de complete IE6 service Pack 1 kan downloaden?
Ik krijg steeds die !@#$& webinstaller.
Bedankt!hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:06:
desk.cpl is de veroorzaker van dit probleem. Gebruik in de tussentijd SFC.exe om deskw95.cpl van de setupcd uit te pakken. Pak deze uit in Windows\System
@Roelof, IE6 SP-1 kan je volledig downloaden met deze handleiding.
"... in de tussentijd..."? Enig idee wanneer je dit structureel gaat oplossen? Ik heb namelijk nu ook een kreupele screensaver...hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:06:
desk.cpl is de veroorzaker van dit probleem. Gebruik in de tussentijd SFC.exe om deskw95.cpl van de setupcd uit te pakken. ...
Verder voortreffelijk werk, hoor, echt waar.
Maar ik vind dit toch wel lastig.
sesp203nl.exe
Changelog:
+ MsMouse.vxd (Q254660)
+ JView Profiler Internet Explorer Security Patch (Q903235)
+ Updated boot logo and added shutdown logo
+ Fixed Screensaver selection panel
- Comctl32.dll removed from uninstaller
- Removed FIND.COM
[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 02-08-2005 15:38 ]
- MSI K7 Master / AMD XP 2400 / Matrox G450 / 500 RAM en op
- Asus K8V SE Deluxe / AMD64 3000+ / Matrox G450 / 1000 RAM
Wat wàs is gebleven: het 'bevriezen' van explorer bij het verwijderen van directories met een inhoud van zeg 200 - 2000 MB ...

@ hp38guser : overweeg es de (tussentijdse, specifiek Nederlandse tussen-updates) es aan te geven met een letter, ipv verder omhoog te nummeren. Dan blijft de internationale nummering dezelfde. Stel dat we met deze SP 2.0.2. net zo'n geintje beleven (corrupte DLL, of whatever) dan is de aanduiding 2.0.2a, 2.0.2b een mogelijkheid om een verschil duidend tòch eenduidigheid te bewaren
Ik kan ook wachten totdat de Engelse versie bij 2.0.4 is, heb je dat liever
Dat bevriezen, heb je dat ook zonder SP? Ligt heel waarschijnlijk aan Internet Explorer 6. Moet je Microsoft vragen om een oplossing
[ Voor 33% gewijzigd door Acheron op 02-08-2005 23:53 ]
A1 - primahp38guser schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:50:
Ik nummer momenteel even door in de 2.0.x branche. Verder bepaal ik zelf wat er oa in het Nederlandse pack komt en ben daarom ook vrij een eigen versie-nummering te hanteren. Het tussenvoegsel NL geeft duidelijk aan dat er verschil is
Ik kan ook wachten totdat de Engelse versie bij 2.0.4 is, heb je dat liever![]()
Dat bevriezen, heb je dat ook zonder SP? Ligt heel waarschijnlijk aan Internet Explorer 6. Moet je Microsoft vragen om een oplossing
A2 - prima
A3 - prima

Verwijderd
alleen ik krijg bij alle internet toepassingen (internet exploder, outlook, firefox, thunderbird ) een blauw scherm met daarin fatale fout met betrekking tot MPFBOCKS(01) en dat is een vxd of dll die inderdaad te maken heeft met internet beveiliging te weten McAfee firewall
ik ga nu proberen firewall te verwijderen om te kijken of dat het probleem verhelpt.
Erik
[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 05-08-2005 16:44 . Reden: win99 bestaat niet ]
Verwijderd
poort geblokkeerd ofzo. gelijk geprobeerd eraf te gooien. lukte niet. toen windows opnieuw geinstalleert en toen handmatig verwijdert
ik draaide het op een P4 2 Ghz en 256 Mb ram.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:49 ]
try and error.. oftewel.. gewoon proberen...
ik heb hier nog diverse stations staan waar win98se prima op draait zonder problemen.. 2 ervan zijn laptops..
Koffie!!
In deze SP schijnt een patch te zitten waardoor Win98, net als WinXP, de meeste usb-sticks moeiteloos herkent. Op de eerste pagina staat een linkje naar deze patch, maar die is offline.
Is deze nog ergens los te downloaden, of moet ik het gehele SP installeren?
Ik hen nog een w98-se-nl CDtje liggen. Ram die er eerst wel even doorheen (helaas een OEM, en het hernoemen van win.com helpt niet.. format dus) Ik moet en zal mn merkloze usbstick aan de praat krijgen...
[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 12-08-2005 13:18 ]
sesp_usb.exe [126 KB]
Werkt alleen voor de Windows 9x-serie
[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 12-08-2005 21:04 ]
Verwijderd
Maar ik vraag me wel wat dingen af:
-is het internetprobleem inmiddels verholpen?
-Moet ik eerst IE 6 en dx9 installeren (en zijn dat de enige 2? of bijv. ook nog WMP9 ofzo voordat deze ook fubar gaat). En moet ik voor het servicepack dan eerst nog IE6 helemaal updaten of kan dat daarna, of raakt ie dan ook fubar?).
- zijn er nog redenen waarvan je zegt: nou installeer het maar niet omdat... (m'n maat is geen computerheld, dus het moet niet zo zijn dat er nog bij elk programma tweakskills omhoog gehaald moeten worden
Of het opgelost is met IE durf ik niet te zeggen, ik heb zelf geen 98 meer draaien
Het internet-probleem is verholpen in 2.0.2Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:45:
hey even een schopjeik ga vanavond effe bij een maat win98se opnieuw installeren en ik dacht ik gooi dit er even overheen.
Maar ik vraag me wel wat dingen af:
-is het internetprobleem inmiddels verholpen?
-Moet ik eerst IE 6 en dx9 installeren (en zijn dat de enige 2? of bijv. ook nog WMP9 ofzo voordat deze ook fubar gaat). En moet ik voor het servicepack dan eerst nog IE6 helemaal updaten of kan dat daarna, of raakt ie dan ook fubar?).
- zijn er nog redenen waarvan je zegt: nou installeer het maar niet omdat... (m'n maat is geen computerheld, dus het moet niet zo zijn dat er nog bij elk programma tweakskills omhoog gehaald moeten worden).
Eerst Internet Explorer 6 SP-1, daarna DirectX 9.0c, daarna het Service Pack en vervolgens via Windows Update te bezoeken de resterende downloads binnenhalen. Als het goed is alleen een cumulatieve update voor Internet Explorer en een update voor Java VM.
Wanneer je kiest voor Tihiy's patch wordt op Windows Update ook KB891711 weergegeven. Deze hoeft niet geïnstalleerd te worden.
Let dus wel op welke onderdelen van het Service Pack je installeert, aan te raden opties zijn de volgende:
• Main Update [All Updates and Hotfixes]
• Adaptec ASPI Update [4.60.1021]
• Tweak UI [1.33]
• Performance Tweaks [Requires at least 64 MB RAM]
P.S. een Nederlands Option Pack van 100 MB is niet aan de orde
[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 24-08-2005 20:18 ]
- Win 98 SE
- Moederbord drivers (Amd 761 / Via chipset drivers)
- Video, Geluid en Lan drivers
- IE v 6 geupdate
- Unofficial SP 2.0.3 (alles behalve tihi's patch)
- Via windows update de rest.
Ik heb het idee dat de machine trager is geworden dan zijn identieke broertje bij het gebruik van Explorer / Verkenner. Het opstarten en afsluiten is beduidend trager (ook bij lege cd/dvd drives). Ook het kopieren van veel data is trager en het voortgangsbalkje is weg. Met als gevolg dat het lijkt of explorer hangt terwijl hij rustig data staat te pompen. Hoewel het niemand stoort, viel het mij gelijk op. En gezien niemand hier zoiets heeft gepost, ben ik de enige of was dit effect te verwachten?
Not so Giga One
Geen idee, nog nooit geïnstalleerd namelijkhp38guser schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:42:
Gigadave, heb je het probleem ook met de Engelse Service Pack 2.0.2? Ik zal ook nog wat tests uitvoeren binnenkort om dit mogelijke probleem te achterhalen
Het is trouwens niet mijn PC, maar een van mijn ouders. Aangezien die nu aan het verbouwen van de woonkamer zijn begonnen meld ik alvast even dat evt testen van mijn kant wel even kunnen duren
Not so Giga One
alleen wil WIn98 nu niet meer booten
Kan ik op één of andere manier dat service pack in dos weer deinstalleren?
/edit: ik zie net dat ik sp202 geïnstalleerd heb. Kan ik in DOS eventueel sp203 er overheen zetten?
[ Voor 15% gewijzigd door SysRq op 26-10-2005 18:20 ]
-
-
bedankt!
Tja, het is bedoeld voor SE, dus als je geen problemen wilt, gebruik je het zoals het hoort. En als je geen zin in gedoe hebt, moet je dus zeker niet dit SP op eerste editie gaan installerenmagic-marc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:53:
iemand ervaring met de eerste editie van windows 98 en deze service pack? Heb namelijk een systeem met nog deze windows, en gewoonweg geen zin om de tweede editie te gaan installeren
bedankt!
Mocht je toevallig nog problemen zijn tegengekomen met het huidige Service Pack 2.0.3 NL vergeet dan dit niet te melden!2.0.3/2.1:
* Added COMCAT.DLL from DCOM98.
* Added Q240896 (OPENGL32.DLL).
* Added Q285895 (CIMWIN32.DLL) and Q282949 (WBEMPROX.DLL).
* Added Q314941 (SSDPAPI.DLL, SSDPSVR.EXE, UPNP.DLL).
* Added Q323708 (NSCIRDA.SYS).
* Added Q327517 (REG).
* Added Q903235 (REG).
* Added a fix for VS2005 issue (REG).
* Updated Q891711 (to U891711).
* Updated NWPP32.DLL (to Q250896-v2).
* Updated HTML Help (to Q896358).
* Updated HTML32.CNV (to Q842532).
* Removed DELINFS.INF.
* Corrected MOUHID.VXD and DISPEX.DLL files.
* Cleaned up some code.
3.0:
Some more updates, better uninstaller, optional Win2000 icons, unofficial updates, full QFE info.
Als je nog suggesties of andere ideeën wilt aandragen, doen

2, je veranderd het opstartscherm van windows kun je niet kiezen wat je wil bij de installatie? Indien dit niet mogelijk is hoe kan je het zelf doen?
3, Na de herstart van Windows krijg ik de vraag of ik iets wil wijzigen of dat het de volgende keer weer moet worden gevraagt. Wat is dit?
Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ik zat te hopen op de 2.1 release voor de NL versie.
Helaas moet ik nu uitwijken naar 2.0.3 voor een oud beestje dat hier staat.
Valt er een update te verwachten of toch maar niet?
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Het Windows 98SE NL Update project is nog niet gestopt hoorcybersteef schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:18:
*Kick*
Ik zat te hopen op de 2.1 release voor de NL versie.
Helaas moet ik nu uitwijken naar 2.0.3 voor een oud beestje dat hier staat.
Valt er een update te verwachten of toch maar niet?
Doordat er toch steeds ernstige problemen opdoken in de Nederlandse versie, zoals het internet-probleem en de screensaver bug, moet alles opnieuw gecontroleerd worden.
Ik hanteer nu ook een referentie-systeem, zodat ik snel kan analyseren of problemen betrekking hebben op het updatepack of in Windows 98 zonder Service Pack, wat de kwaliteit ten goede moet komen. Verder moeten er ook nog extra veiligheidsupdates worden toegevoegd

Verdere plannen zijn het opstellen van een centrale database voor updates, met eenzelfde systeem ben ik nu ook bezig met Windows XP SP2.
Een preciese datum voor een SP 2.1 NL is er voorlopig niet, maar ga maar uit van nog 1 maand wachten.
hp38guser schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:12:
[...]
Het Windows 98SE NL Update project is nog niet gestopt hoor![]()
...
Een preciese datum voor een SP 2.1 NL is er voorlopig niet, maar ga maar uit van nog 1 maand wachten.
Goed nieuws, ik had de hoop al een beetje opgegeven!
[ Voor 4% gewijzigd door Freecelladdict op 07-03-2006 01:13 . Reden: typo ]
http://exuberant.ms11.net/98sesp.html
UNOFFICIAL Windows98 Second Edition Service Pack 2.1a
[ Voor 50% gewijzigd door danmark_ori op 09-03-2006 04:10 ]
misschien een idee om een indicatie te geven voor de release-datum van de eerstvolgende update ?
Verwijderd
paar vraagjes:
*bevat deze niet officiele service pack alles wat in de officiele MS security update van 2004 zit of dienen beiden toch geinstalleerd?
*als ik naarwinupdate(na mediaplayer, sunjava en activeX update) ga zie ik 5 criticals (KB904706, KB908519, KB911565, KB837009 en KB912812)..als ik ga kijken naar de commentaar ernaast gaat het over..XP!
*kan men nog de verstreken certificaten (of die het gaan zijn) toevoegen, afijn de nieuwe althans (ik dowloadde net verisign voor m'n zonealarm)
ps: topictitel mag aangepast naar 2.0.3
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 00:58 ]

OK, even een mededeling van mijn kant. Ik heb even dag gezegd tegen het Windows 98SE SP in zijn huidige vorm.Freecelladdict schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 01:49:
Misschien een kleine indicatie of er hier nog iets gaat gebeuren?
Het Service Pack bevat nu namelijk geen updates voor IE6, MDAC, WMP, etc.
Ik ben bezig met het opzetten van een nieuwe installatiestructuur waardoor je desgewenst de updates tijdens de Windows 98SE installatie kan kiezen.
Ook wordt het mogelijk om Internet Explorer en andere programma's niet te installeren tijdens de installatie. Een alternatief voor 98Lite, welke helaas niet meer doorontwikkeld wordt.
Verdere plannen zijn het standaard installeren van nieuwe chipset-drivers, USB-drivers en eventueel ook andere software welke de functionaliteit van Windows 98SE verbeteren.
Uiteraard blijft het ook mogelijk om het SP op een bestaand systeem te installeren
Het project loopt tot eind zomervakantie. Dan moet een eerste versie beschikbaar komen voor het publiek. Documentatie om het project ook naar andere talen om te zetten, moet dan ook beschikbaar zijn.
P.S. Ik doe dit project als hobby. Als iemand het nodig vindt het bestaande SP 2.0.3 om te zetten naar 2.1 ga gerust je gang.
Ik weet dat het je hobby is, en bepaald niet je enige project. Het laatse wat ik wil, is ongeduldig overkomen.
Maar ik zou niet kunnen wat jij kan, en ik ben een dankbare gebruiker van jouw werk. Ik wou alleen maar laten weten dat er nog steeds iemand blij zou zijn met de door jouzelf aangekondigde update/upgrade.
OK, ik ben misschien tóch wat ongeduldig...
Maar laat je door mij niet gek maken, en "Keep up the good work"!
edit: gewoon gekeken bij die van de gast die vertaald stond onder zijn naam een linkje
[ Voor 22% gewijzigd door Speeddragon op 14-08-2006 13:50 ]
Heel veel lurken, heel weinig posten..
Foutmelding
Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'SPEEDDRAGON'
snelheid van oplossingen bereiken is meestal gediend met soepele communicatie
[ Voor 16% gewijzigd door danmark_ori op 15-08-2006 04:34 ]
SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:07:
huh raar ik heb het wel aanstaan hoor.
maar hij heeft het zelf niet aanstaan en volgens mij kan je dan ook geen DM versturen
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Zat er eingelijk wel op te wachten, voor 2 machines hier.
Helemaal omdat 98 volgend jaar alweer 10 jaar oud is, en er dus toch wel wat updates welkom zijn.
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Verwijderd
http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/Henkie-Jan schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:33:
Chips, geen dutch versie meer?
Zat er eingelijk wel op te wachten, voor 2 machines hier.
Helemaal omdat 98 volgend jaar alweer 10 jaar oud is, en er dus toch wel wat updates welkom zijn.
Daar is een iets oudere versie te downloaden, de 2.1a is inderdaad niet te vinden.
Staat er niet nog een 2.1a NL op de server?
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Nieuwste op de t.net server is 2.03. Als er ergens een nieuwere is, mail of dm me dan even, dan zal ik die er ook bij plaatsenHenkie-Jan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 17:38:
Die file staat zelfs op de tweakers server: http://faq.tweakers.net/wos/hosted/win98/sesp203nl.exe
Staat er niet nog een 2.1a NL op de server?
Na lang zoeken kwam ik op deze thread uit en ik denk dat ik dat sesp bestandje (202/203) heel goed kan gebruiken om mijn surf-probleem na de update van 98SE op te lossen.sanfranjake schreef op zondag 13 mei 2007 @ 14:13:
[...]
Nieuwste op de t.net server is 2.03. Als er ergens een nieuwere is, mail of dm me dan even, dan zal ik die er ook bij plaatsen
Het enige wat ik nog kan met die bewuste pc = mailen maar als ik het bestandje download met een andere pc en dan inpak (rar ) en naar mijzelf mail dan klopt er ergens iets niet en is het bestand plotseling corrupt. Blijkbaar doe ik dus ergens iets fout.
winipcfg geeft correct alles aan wat je nodig hebt om te kunnen internetten, vernieuwen e.d lukt ook, winsock heb ik ook al een repair tool voor gedraaid (waarschijnlijk compleet overbodig maar ik had alles al geprobeerd, alle instellingen nagelopen en snapte er helemaal niets meer van..) Een poging om te ftp-en vanuit DOS of een ping of trace uit te voeren mislukt...
Is er iemand die mij dat sesp bestand kan mailen of mij op een andere manier kan helpen?
Voor een VMware installatie nog gebruikt, en hoewel er daarna nog zo'n 50 updates beschikbaar zijn bij Microsoft werkt het goed.
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Verwijderd
http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl
Mmm, ik blijf hopen op een vertaling van de 2.1 versie ;-)
Zelfde hier: voor mij is Windows 98 SE een blijvertje !Verwijderd schreef op maandag 31 december 2007 @ 10:42:
Unofficial Windows 98 SE Service Pack NL 2.0.3
http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl
Mmm, ik blijf hopen op een vertaling van de 2.1 versie ;-)
Heb alleen een idee dat het project een beetje is, hoe moet ik het zeggen, gestrand ?
De laatste post is van februari

We zijn nu Juli, en er is geen enkele post meer geplaatst.
Is het Unofficial SP for Windows 98SE NL dood ?
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
http://faq.tweakers.net/wos/hosted/win98/sesp203nl.exe
Ik heb contact gezocht met UPC om mijn site te verwijderen. Tijdens een verhuizing was de internet-account direct geblokkeerd waardoor ik geen toegang meer had om de ftp leeg te maken.
Verder raad ik iedereen aan om in ieder geval te upgraden naar Windows XP SP3.
Is je computer te oud voor Windows XP breng dan je pc naar het afvaldepot van je gemeente zodat de onderdelen gerecycled kunnen worden
Bwah, ik ken nog enkele mensen (waaronder ikzelf) die nog Windows 98SE gebruiken. Heb hier een oude laptop staan voor heel oude spelletjes en wat rommelen, die met Windows NT (dus 2000, XP, etc.) niet wil rebooten. Dan is Windows 98SE nog primaAcheron schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:15:
Het servicepack is nog steeds te downloaden via tweakers.net:
Ik heb contact gezocht met UPC om mijn site te verwijderen. Tijdens een verhuizing was de internet-account direct geblokkeerd waardoor ik geen toegang meer had om de ftp leeg te maken.
Is je computer te oud voor Windows XP breng dan je pc naar het afvaldepot van je gemeente zodat de onderdelen gerecycled kunnen worden
Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.
En om Win 98 in een virtuele omgeving te draaien? Ik heb Linux / Ubuntu en 1 programma draait alleen onder Windows. Wine werkt helaas niet (of ik moet héél véél tweaken, en daar heb ik even geen tijd voor).Acheron schreef op woensdag 19 augustus 2009 @ 16:15:
Het servicepack is nog steeds te downloaden via tweakers.net:
Het nut van Win98 zie ik nog wel. Alleen niet als machine die in verbinding staat met internet (want dat is zelfmoord ..)
- edit. NL SE sp2 2.03. Er is ook een 2.1 maar dan engels. Iemand enig idee of deze nog ergens te krijgen is? Ja, ik heb een Win 98 licentie
[ Voor 6% gewijzigd door Eusebius op 09-10-2009 12:12 ]
==
hoi
http://www.freewarefiles....Pack-a_program_16791.html
http://www.freewarefiles....unter.php?programid=16791
Unofficial Windows 98 SE Service Pack 2.1a
(16.6MB)
Contains OS updates for Windows 98 SE.
Beetje onnodig om dit topic na een jaar wederom een schop te geven vind je niet?danmark_ori schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 05:36:
Zojuist nog even uitgeprobeerd. Werkt (nog steeds) perfect.
http://www.freewarefiles....Pack-a_program_16791.html
http://www.freewarefiles....unter.php?programid=16791
Unofficial Windows 98 SE Service Pack 2.1a
(16.6MB)
Contains OS updates for Windows 98 SE.

Dit topic is gesloten.