Unofficial Windows 98 SE Service Pack 2.0.3 NL is uit!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 18.699 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep hier ook hetzelfde, ik kon alleen maar naar websites pingen en meer ook niet.

In eerste instantie dacht ik aan mijn router maar met IE inloggen op 192.168.1.1 ging gewoon niet, SP 2.01 NL verwijderd > netwerkkaart opnieuw geinstalleerd zodat ie naar de orginele Win98 CD vraagt met de nodige files en alles werkt nu weer (zoals je kunt lezen).

Had ervoor SP 1.6.x NL en had er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
hp38guser, heb je die mass storage device drivers ook los - in zip bijvoorbeeld?

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 12:26
Gisteravond op een P 133 met 48 MB de Servicepack 1.6.2 gede-installeerd, reboot en daarna de Servicepack 2.0.1 geinstalleerd. Werkt prima. Veel dank. Hiermee zijn nog veel oudere PC'tjes en laptops geschikt te maken voor redelijk veilig internetten zonder al te zware systeemeisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 22:34

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor de mensen met Internet problemen, ik heb meer informatie nodig. Het probleem kan ik hier niet 1-2-3 nabootsen :)

Graag manier van installeren - Direct over verse Windows 98 installatie, direct over SP 1.6.2 heen of pas geinstalleerd na SP 1.6.2 verwijderd te hebben. Verder ook interessant om te vermelden of Internet Explorer 6 SP-1 voor of na het SP is geinstalleerd.

Werken andere browsers dan IE wel?

Verder vermelden welke netwerkkaart gebruikt wordt of een ADSL-modem?

@PacJack. De usb masstorage drivers heb ik niet los aangezien je ze ook apart kan installeren met het volgende commando

code:
1
sesp201nl.exe /C:usbstor.inf

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ik lees in de changlog: "Gedeeltelijke integratie met Windows-CD mogelijk"

vertel vertel, ik heb geen flauw idee hoe namelijk.

ps. @Pacjack: je kan de usb-driver ook extracten met winrar en op een floppy zetten, handig als je bij iemand anders het complete service pack wilt instaleren, maar het op usb-stick hebt staan ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Jimbolino op 22-06-2005 21:49 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor een snelle patch moet je alleen SP2.cab uitpakken naar de Windows SETUP directory. Windows pakt deze nieuwere bestanden dan tijdens de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 01:50
(jarig!)
Over de internetproblemen. Hier is de patch direct over win98 geinstalleerd. Over IE6 SP1. IE werkt niet, firefox ook niet. De computer werkt met een 3com 3c905C-TX-M netwerkkaart, via een linksys sd2005 switch naar een Alcatel Speedtouch (standaard multi-pc ding). Maar deze modem is met de computer al niet meer benaderbaar. Heb je hier wat aan?

Amd 4400+, Asus An8sli-deluxe, g-skill DDR 600, 4x Maxtor 300G in raid 0+1, Plextor 716SA, Sapphire 850XT, Samsung 172X, Logitech Z5300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij geen internet meer na instal SP 2.0.1
Heb geinstalleerd over een al langer draaiend W98 dat hier en daar al wel wat bijgewerkt was met Microsoft updates. Zowel IE (versie 6.0.2800.1106) als Outlook Express (versie 6.00.2800.1123) werken niet meer. Kan de modem/router (Alcatel Speedtouch 510) gewoon pingen, dus netwerk en kaart (Realtek RTL8139/810) zijn ok. Heb zoveel mogelijk instellingen vergeleken met een nog niet geupdated systeem en kon geen verschillen vinden.
Uiteindelijk SP gedeinstalleerd en alles weer werkend.

Hoop dat je hier verder mee kan.

Gr. Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mui
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-08-2024

mui

Geen internet in S.P 2.0.1
Ik heb dit geinstaleerd volgens de aanbeveling in computer totaal van nr. 7/8 2005.
Buiten internet om werkt alles prima.
Gegevens:kabelaansluiting via Multikabel (Quicknet)
Rechtstreeks aangesloten op kabelmodum Future Networks model no FN 110C.
Geheugen 64Mb
Netwerkkaart 3Com 3C905C-TX
CPU type AMD K6-2 5500Mhz.
internet Explorer 6 Service Pack 1
Outlook Express 6
Virusscanner AVG Free edition
Zonnealarm.
Als er meer gegevens nodig zijn dan hoor ik dat wel
Vr-grt MUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

het klinkt in mijn oren een beetje als een winsock probleem, misschien dat iemand even spybot kan draaien en een printscreentje kan posten van het winsock scherm (moet je eerst advanced inschakelen)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:51

ram.con

non-profit ram

Hier een vraag voor het overzicht, de goede orde etc.
Wat is de beste volgorde om een perfect, vers, up-to-date (zover daar gezien de naam 98 al sprake van kan zijn...) en van de juiste drivers voorzien systeem te installeren?
Ik bedoel: eerst de updates voor je IE en OE en systeem etc van WUpdate plukken en ergens planten, dan win 98 vers installen dan drivers, of eerste de updates toepassen, wanneer precies het SP? en als je 98 Lite oid er nog bij wilt, in welk stadium kan dat het best?
Een overzichtje zou mij zeer helpen bij mijn aanstaande zomerschoonmaak :) en voor velen (met internetproblemen ev...) duidelijkheid scheppen.

[ Voor 3% gewijzigd door ram.con op 23-06-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hier (naja, bij een kennis dan, die zeer weinig internet) hetzelfde probleem...inbel-modem (Philips, geen adsl of kabel maar zo'n lekker ouderwetse) maakt verbinding met internet, maar Explorer 6 geeft standaard melding dat er geen verbinding is...ping van sites met naam als met ip-adres werkt wel. Mail ophalen werkt niet. Mogelijk ergens iets fout met TCP/IP?

Heb eerst updates gedaan (systeem draait al een jaartje ofzo), daarna mediaplayer 9 geinstalleerd en daarna java (sun) en .net (V1.1). Als laatste pas het unofficial service-pack voor win98 (V2, 1.6.2 niet geinstalleerd geweest) gedaan.

Firewall is Trend Micro PC-Cillin

OS: win98SE NL, geheugen 512 MB, processor AMD 1100 mHz

-------------ook zo'n heimwee naar het Amiga OS? Try WinUAE!!-------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04 13:59

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Ook mijn Internet lag er met dit SP uit. Verwijderen loste dit weer op, maar nu zit ik met een kreupel kleurenschema (WIN2000?) waardoor sommige menu- en snelstartbalken door een zwarte achtergrond onleesbaar zijn geworden. Iemand enig idee hoe ik dit weer terugkrijg?

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:40:
het klinkt in mijn oren een beetje als een winsock probleem, misschien dat iemand even spybot kan draaien en een printscreentje kan posten van het winsock scherm (moet je eerst advanced inschakelen)
Hierbij de printscreen van Spybot
[img]C:\temp\spybot.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:45:
[...]

[[url=C:\temp\spybot.jpg]afbeelding[/url]]
Hmmm linken naar je Hardeschijf lijkt niet te werken over het internet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 09:45:
[...]

[[url=C:\temp\spybot.jpg]afbeelding[/url]]

Mmmmmmmmmmm ben al erg ervaren, zoals je ziet........
Hierbij dan maar als tekst

...... en dan nu de hele tekst 8)7

Protocol 0: MS.w95.spi.osp
GUID: {FF017DE1-CAE9-11CF-8A99-00AA0062C609}
Filename: C:\WINDOWS\SYSTEM\mswsosp.dll
Description: Microsoft Windows 9x/ME name space provider
DB filename: %windir%\system\mswsosp.dll
DB protocol: MS.w95.spi.*

Protocol 1: MS.w95.spi.tcp
GUID: {FF017DE0-CAE9-11CF-8A99-00AA0062C609}
Filename: C:\WINDOWS\SYSTEM\msafd.dll
Description: Microsoft Windows 9x/ME network protocol
DB filename: %windir%\system\msafd.dll

Protocol 2: MS.w95.spi.udp

Protocol 3: MS.w95.spi.raw

Protocol 4: MS.w95.spi.rsvptcp
GUID: {ECBDCBA0-334A-11D0-BD88-0000C082E69A}
Filename: C:\WINDOWS\SYSTEM\rsvpsp.dll
DB filename: %windir%\system\rsvoso.dll

Protocol 5: MS.w95.spi.rsvpudp
GUID: {ECBDCBA0-334A-11D0-BD88-0000C082E69A}
Filename: C:\WINDOWS\SYSTEM\rsvpsp.dll
DB filename: %windir%\system\rsvoso.dll

Namespace Provider 0: DNS Name Space Provider.
GUID: {FF017DE2-CAE9-11CF-8A99-00AA0062C609}
Filename: C:\WINDOWS\SYSTEM\rnr20.dll
Description: Microsoft Windows 9x/ME name space provider
DB filename: %windir%\system\rnr20.dll
DB protocol: DNS Name Space Provider.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 13:11
mui schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:08:
Ik heb dit geinstaleerd volgens de aanbeveling in computer totaal van nr. 7/8 2005.
Dat artikel heb ik ook gelezen (kende dit topic daarvoor al) en was ook van plan wat '98 machines up-te-daten. Als er meer mensen via de CT op het idee komen...
Een waarschuwing op de update website plaatsen misschien een idee?

[ Voor 1% gewijzigd door GigaDave56 op 24-06-2005 15:11 . Reden: quote werkte niet goed ]

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik snap er nu echt niets van. Ik heb van alles geprobeerd. Eerst IE6 installeren, dan SP of eerst SP en dan IE. Eerst drivers installeren, dan IE en dan SP etc....

Zelfs over SP 1.6.2 installeren geeft geen problemen.
Wat ik ook doe, m'n internet-verbinding werkt gewoon nog. Ik maak zelf gebruik van een Realtec Netwerkkaart icm Chello.

Ik probeer nog wat verder uit, maar tot nu toe lijkt het hopeloos ;(

Voor de mensen die de optimale installatie-volgorde willen weten:

1. Windows 98 SE
2. Alle drivers voor hardware installeren
3. Unoff. Windows 98 SE SP 2.0.1 installeren
4. Internet Explorer 6 SP-1 installeren
5. DirectX 9.0c installeren
6. Nieuwere updates van Windows Update trekken en installeren

98lite gebruikers kunnen het beste Windows 98 via de 98Lite setup installeren. Daarna pas het SP 2.0.1 installeren.

Een ding dat ik jullie inmiddels wel kan verzekeren is dat Unofficial Windows 98 SE SP 2.0 niet goed te verwijderen is. Problemen varieren van zwarte vlekken op de taakbalk tot het niet kunnen opstarten van Windows 98.

[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 26-06-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook het probleem met mijn Internet na het installeren van SP2.01 (wat loopt via een router, kan dus geen modem probleem zijn maar een TCP/IP probleem) na het verwijderen ervan had ik weer gewoon internet maar wel zoŽn gezellige zwarte startbalk.
Na het installeren van SP 1.62 NL was die weer weg en alles was weer OK, draai tot nu toe dus gewoon met SP 1.62 NL met internet en zonder een zwarte startbalk.

Dus waarschijnlijk een optie voor de mensen met zoŽn zwarte startbalk om SP 1.62 NL te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik had problemen met SP 2.0.1 NL, mij WLAN card tool wou niet meer starten (iphlpapi.dll can't start). Met een truckje kreeg ik hem wel gestart (opnieuw installeren, waarna hij het weer doet, maar bij de volgende starten hetzelfde probleem), maar daarna werkt internet niet meer. Ik kon m'n router wel pingen maar internet werkt niet. Ik een un-install gedaan en dus ook een zwarte startbalk. Grrrr.

Ik heb nu 1.6.2 NL geinstalleerd zoals hierboven beschreven en alles doet et weer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik zal de link naar Windows 98 SE SP 1.6.2 weer op mijn website vermelden. 2.0.1 is voorlopig BETA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dynax
  • Laatst online: 16-07 16:27
Hier ook geen connectie met de router.
SP2 eraf gehaald, toen idd de kleuren verneukerij, maar daarna weer SP1 geinstalleerd, en alles was weer bij het oude.

Ik had een schone install win98, dx9c,drivers, iesp1, alle win98 updates, unofficial win98 sp1.
Toen sp2 geinstalleerd, ge-deinstalleerd en weer sp1 geinstalleerd.

mijn systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

Thanks hp38guser voor de info, ik kan melden dat ik geen problemen (lijk) te hebben met mijn internet. :Y) _/-\o_ ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Maar even een poll:

Poll: Werkt Internet na installatie van Windows 98 SE SP NL 2.0.2?
Ja
Nee
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=74414&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Ik werk inmiddels ook aan een manier om Tihiy's patch te kunnen verwijderen. Als iemand meer informatie heeft over het Internet-probleem meldt dit dan hier. Het is voor mij bijna ondoenlijk om alle bestanden apart te gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titel fixed: 1.6.2 > 2.0.2 :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Hmm.... Back to the drawing board

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met SP 2.0.1 wel connectie met internet, maar kan geen webpagina's benaderen. Wel kan ik email ophalen en kan ik updates van mijn virusscanner downloaden. Tevens krijg ik wel een update melding van kritieke updates van Windows. Misschien iets van een poort geblokkeerd in deze versie van de SP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Nee. Het lijkt een probleem met betrekking tot http. Een adres pingen gaat niet over http, e-mail gaat ook niet over http. Waarschijnlijk gaan die updates van je virusscanner over ftp, of wordt gebruik gemaakt van een specifiek protocol.

Ik ben er mee bezig.

EDIT

Voor mensen waarvan het webbrowsen niet meer werkt, voer eens uit:

code:
1
winipcfg.exe

En meldt me eventuele foutmeldingen enz.

Verder ook niet geheel onbelangrijk, werkt het bekijken van lokaal opgeslagen html pagina's wel in Internet Explorer?

[ Voor 35% gewijzigd door Acheron op 01-07-2005 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Laatst online: 12-09 20:31
Ik heb het antwoord hier in dit topic niet kunnen vinden maar ik gebruik de W98 eerste editie, heb problemen met de werking van mijn USB aansluiting met een extere Wifi adapter. Kan ik ook op de een of andere nanier hier updates voor downloaden? Deze 98SE servicepack(s) geven in ieder geval bij installatie de melding dat ik niet de juiste windows versie heb....

Error: Het apparaatlaadprogramma Ntkern.vxd kan het stuurprogramma voor dit apparaat niet laden (code 2). (Windows Knowledge Base Artikel-ID : 299264) Kan ik deze Windows 98 Service Pack op mijn versie aan te praat krijgen???

[ Voor 9% gewijzigd door RonaldM op 01-07-2005 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ook hier heb ik een PC'tje staan met Windows 98SE. Na installatie van de laatste update ook het internet eruit. Symptomen:

Alleen na een verse start van de PC kan ik meestal surfen. IE6, met updates, zoekt daarbij de helft van de tijd vrij lang naar de proxyinstellingen.

Na afsluiten IE gaat dat niet meer. Blijf ik echter surfen zonder IE af te sluiten, dan blijft de verbinding bestaan.

E-mail werkt 99% van de tijd NIET!! "Kan de host xxxxxxx niet vinden. Socketfout 110001" of zoiets.
Ik kan het nu niet nakijken omdat ik de 1.6 versie er al weer op heb. En weer terug naar 2.0.1 gaat ff niet want dan wordt de vrouw kwaad.....

MSN kan meestal wel verbinding krijgen.

Pingen via DNS geeft ook een foutmelding maar het IP-adres wordt wel gevonden.
Ping ik vervolgens via dit IP-adres dezelfde server (meerdere geprobeerd) dan werkt het wel.

Winipcfg geeft geen fouten. Router (met DHCP) wordt gevonden en IP adres is ook present.
Alles kan worden vrijgegeven en vernieuwd.

Via software in het configuratiescherm Winsock 1.1 terugzetten werkt wel.
Alles lijkt dan goed echter het netwerk (via router) werkt niet en een spelletje wat de vrouw graag speelt ook niet.

Hopelijk helpt deze bijdrage weer enigzins. Het is volgens mij wel degelijk een Winsock 2.0 probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via winipcfg krijg ik geen foutmeldingen of rare dingen te zien.

Via IE krijg ik reeds bezochte pagina's niet te zien vanuit de Cache. Bij het opvragen krijg ik de melding "de zoekpagina kan niet worden geopend". Vervolgens krijg ik de standaard IE dns error pagina.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkDitch
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-09 22:52

DarkDitch

the Daring

Ik heb hetzelfde probleem met deze servicepack.

Ik vermoed dat het iets met de beveiliging van internet te maken heeft
Nu is het mij wel gelukt de boel min of meer werkend te krijgen.

Schone installatie windows 98 se nederlands. Alle drivers, directx9c en firefox 1.04 erop.
Toen het servicepack en dan geen internet maar wel contact over lan tcp/ip.

Ik heb het tcp/ip protocol verwijderd en weer geinstalleerd maar dat gaf geen verbetering.
Daarna heb ik zitten spelen met de internet opties en nadat ik wat had aan en uitgezet onder het tabblad inhoud en beveiliggingszones werkte internet explorer 5 weer wel goed.
Alleen Firefox wilde nog steeds niet.
Het is zeker geen DNS probleem.

Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vreemd, ik ken wel versie 2.0.1, maar op dit moment (2 juli 2005) is er bij mijn weten nog geen versie 2.0.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
FireFox werkt bij mij in ieder geval niet. De oplossing is ook ver te zoeken. Windows 98Lite installeren zonder Internet Explorer stelt Firefox wel in staat verbinding te maken. Het is dus geen probleem met betrekking tot Internet Explorer

Inmiddels heb ik het probleem weten te reproduceren van het niet meer werken van Internet Explorer na 1 keer gebruiken. Nu de oplossing nog.

Het 98 SE SP Project voor de lange termijn ziet er als volgt uit:

• Meer patches
• Compatibiliteit met 98Lite verbeteren
• VMM32.vxd opnieuw samenstellen met gepatchte onderdelen. Risicovolle operatie, maar zo worden kernel-mode driverupdates ook daadwerkelijk geïnstalleerd. Nu gebeurt dat voor sommigen alleen wanneer het SP wordt geslipstreamd met de bestaande Windows 98 CD
• Setup verduidelijken, betere structurering doorvoeren

[ Voor 58% gewijzigd door Acheron op 06-07-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb het win98 service pack 2.01 zowel voor als na ie6 installatie geprobeerd. Na ie6 installatie deed alles het behalve inet explorer (dus wel msn, avg internet update).
Het gekke was dat ik wel kon internetten via de windows verkenner. En zodra een windows
verkennervenster met internet pagina openstond werkte internet explorer ook weer!

Na schone herinstallatie van win98 met direct daarna het service pack, werkt bijna geen een programma meer met internet toegang, behalve... De windows verkenner. Een website intypen in de windows verkenner werkt nog steeds, het duurt alleen wel wat langer.
Groetjes, Wim

west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik zal deze week 2.0.2 alvast uitbrengen met kleine wijzigingen. Helaas heb ik de oplossing voor het internet-probleem nog niet opgelost. Surfen kan dus via de Windows Verkenner :/

[ Voor 37% gewijzigd door Acheron op 12-07-2005 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uchy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 15:09
Gegroet,
Ik heb zojuist op de pc van mijn huisgenote win98SE ge:installeerd. ALles geupdate etc. Ook dit unofficial servicepack 2.0.1NL eroverheen gegooid.
Ik heb nu echter een probleem:

Ik zag dat ik geen pop en smtp meer kon gebruiken. Ik de boel gede-installeerd, is mijn quicklaunch balk helemaal verknalt. Het meest linkse icoon zat zeg maar 3 iconen van de startknop af. Gewoon ongebruikte ruimte dus, die ik niet kon herstellen, dan door het sp te herinstalleren. Ik heb het in onderdelen steeds geherinstalleerd.
Hieruit bleek dat ik met het installeren van 'all updates an hotfixes' (dacht ik dat ie heet) de pop en smtp niet meer werkte, alle andere dingen werkten prima, maar repareerden de quick launch niet, wat die 'all updates and hotfixes' wel doet.

Iemand enig idee hoe dit kan, en kan worden opgelost, behalve door win98 te herinstallen?
Thanks Beyond all Recognition :-)

Edit: internet doet het verder wel prima trouwens, daar heb ik dan weer géén problemen mee.
Verder heb ik al rondgegoogled en hier in GoT rondgeloerd, maar kon zo niets vinden helaasch.

[ Voor 11% gewijzigd door Uchy op 15-07-2005 12:49 ]

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FolkertJ
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 13:01
Oplossing voor het internet-verbindingsprobleem na installatie van 98SESP2.0.1NL:

In kaal DOS heb ik de Nederlandstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1NL vervangen door de Engelstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1EN . Hierna werkte op mijn systeem alles perfect, inclusief internet.

Blijkbaar is er iets aan de hand met de vernederlandste MSAFD.DLL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

FolkertJ schreef op maandag 18 juli 2005 @ 23:59:
Oplossing voor het internet-verbindingsprobleem na installatie van 98SESP2.0.1NL:

In kaal DOS heb ik de Nederlandstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1NL vervangen door de Engelstalige MSAFD.DLL (4.10.2223) uit 98SESP2.0.1EN . Hierna werkte op mijn systeem alles perfect, inclusief internet.

Blijkbaar is er iets aan de hand met de vernederlandste MSAFD.DLL.
Nou, jij weet er duidelijk meer van... ;)

In welk opzicht is die DLL nu eigenlijk vernederlandst? Krijg je met die Engelse DLL nu ergens Engelse systeemmeldingen? En zo ja, waar?

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Hmm, dus toch een socket-probleem. Bedankt voor het meezoeken naar een oplossing FolkertJ :)

Ik heb de engelse dll nu opnieuw vertaald naar het Nederlands. Blijkbaar was deze corrupt geraakt. Deze werkt nu in ieder geval wel.

Klik voor download:

http://faq.tweakers.net/wos/hosted/win98/sesp202nl.exe

Gewoon installeren over 2.0.1 of 1.6.2. Verwijder aub niet vorige SP's voor installatie van deze.

[ Voor 89% gewijzigd door Acheron op 19-07-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb een mirror gemaakt: http://users.telenet.be/betapics/sesp202nl.exe
Is de space van m'n provider, geen bandbreedte limiet enzo, dus strooi maar in het rond :p

[ Voor 10% gewijzigd door XWB op 20-07-2005 21:29 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Laatst online: 10-08 12:26
De website zoals vermeld op tweakers werkt niet. Moet zijn:

http://members.chello.nl/h.nekeman1/98spnl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-07 13:55

Roelof

Illustrious Wolf

Ik heb op 2 verschillende computers het servicepack 2.02 NL geïnstalleerd.
Op beide computers ben ik de schermbeveiligingen kwijt.
Als de harde schijf en monitor zijn uitgeschakeld door energiebesparende functies van de monitor, dan krijg ik, op 1 PC, geen beeld meer als ik verder wil werken. Moet de resetknop gebruiken om opnieuw op te starten.
Iemand met soortgelijke problemen?

Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Hoe ervaren jullie over het algemeen de stabiliteit van Windows 98 met of zonder SP?

Ik merk op m'n eigen pc vaak dat onder Windows 98 programma's blijven hangen, programma's die opstarten, maar niet worden weergegeven. Probeer ik deze via CTRL-ALT-DEL te verwijderen, hangt de pc constant :'(

Met Windows XP heb ik van dit soort problemen totaal geen last :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
SP2.0.2 draait als een zon op m'n zus haar pc, maar met of zonder, ik moet je gelijk geven. Maar dat ligt compleet aan Win98 zelf. NT omgeving was/is sowieso beter/stabieler dan Win9x

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Windows 98SE heeft blijkbaar altijd problemen met het geheugenbeheer. Vers geïnstalleerd blijkt het geheugen (bij mij 512 MB) al vrij snel tot <10 MB terug te lopen. Zonder RAM-Idle loopt het systeem bij normaal gebruik (beetje surfen, beetje chatten, beetje nieuwsgroepen) binnen een paar uur hopeloos vast. Door met msconfig alle onnodige/onbekende processen niet op te laten starten, wordt dit al een stuk beter, maar meestal is dat alleen maar uitstel van executie.

Ik kan meestal nog wel via CTRL-ALT-DEL een vastgelopen proces "afschieten", maar vaak resulteert dat ook in fatale vastlopers |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof

Roelof

Illustrious Wolf

Qua stabiliteit is win98 niet je dat. Moet ook regelmatig opnieuw opstarten als ik veel verschillende programma's run.
Maar ben ik echt de enige waarbij de schermbeveiligingen verdwenen zijn na de 2.02 update?
De 1.6.2 update geeft bij mij geen problemen.

Weet iemand ook een site waar ik de complete IE6 service Pack 1 kan downloaden?
Ik krijg steeds die !@#$& webinstaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
desk.cpl is de veroorzaker van dit probleem. Gebruik in de tussentijd SFC.exe om deskw95.cpl van de setupcd uit te pakken. Pak deze uit in Windows\System

@Roelof, IE6 SP-1 kan je volledig downloaden met deze handleiding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelof

Roelof

Illustrious Wolf

hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:06:
desk.cpl is de veroorzaker van dit probleem. Gebruik in de tussentijd SFC.exe om deskw95.cpl van de setupcd uit te pakken. Pak deze uit in Windows\System

@Roelof, IE6 SP-1 kan je volledig downloaden met deze handleiding. :)
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

hp38guser schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 12:06:
desk.cpl is de veroorzaker van dit probleem. Gebruik in de tussentijd SFC.exe om deskw95.cpl van de setupcd uit te pakken. ...
"... in de tussentijd..."? Enig idee wanneer je dit structureel gaat oplossen? Ik heb namelijk nu ook een kreupele screensaver... :|

Verder voortreffelijk werk, hoor, echt waar. _/-\o_

Maar ik vind dit toch wel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Unofficial Windows 98 SE SP 2.0.3 NL:

sesp203nl.exe

Changelog:
+ MsMouse.vxd (Q254660)
+ JView Profiler Internet Explorer Security Patch (Q903235)
+ Updated boot logo and added shutdown logo
+ Fixed Screensaver selection panel
- Comctl32.dll removed from uninstaller
- Removed FIND.COM

[ Voor 7% gewijzigd door Acheron op 02-08-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-09 15:31
Win98SE met (èn zonder SP) draait (en draaide) hier probleemloos op
- MSI K7 Master / AMD XP 2400 / Matrox G450 / 500 RAM en op
- Asus K8V SE Deluxe / AMD64 3000+ / Matrox G450 / 1000 RAM :Y)

Wat wàs is gebleven: het 'bevriezen' van explorer bij het verwijderen van directories met een inhoud van zeg 200 - 2000 MB ... |:(

@ hp38guser : overweeg es de (tussentijdse, specifiek Nederlandse tussen-updates) es aan te geven met een letter, ipv verder omhoog te nummeren. Dan blijft de internationale nummering dezelfde. Stel dat we met deze SP 2.0.2. net zo'n geintje beleven (corrupte DLL, of whatever) dan is de aanduiding 2.0.2a, 2.0.2b een mogelijkheid om een verschil duidend tòch eenduidigheid te bewaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ik nummer momenteel even door in de 2.0.x branche. Verder bepaal ik zelf wat er oa in het Nederlandse pack komt en ben daarom ook vrij een eigen versie-nummering te hanteren. Het tussenvoegsel NL geeft duidelijk aan dat er verschil is :)

Ik kan ook wachten totdat de Engelse versie bij 2.0.4 is, heb je dat liever })

Dat bevriezen, heb je dat ook zonder SP? Ligt heel waarschijnlijk aan Internet Explorer 6. Moet je Microsoft vragen om een oplossing :D

[ Voor 33% gewijzigd door Acheron op 02-08-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
hp38guser schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 23:50:
Ik nummer momenteel even door in de 2.0.x branche. Verder bepaal ik zelf wat er oa in het Nederlandse pack komt en ben daarom ook vrij een eigen versie-nummering te hanteren. Het tussenvoegsel NL geeft duidelijk aan dat er verschil is :)

Ik kan ook wachten totdat de Engelse versie bij 2.0.4 is, heb je dat liever })

Dat bevriezen, heb je dat ook zonder SP? Ligt heel waarschijnlijk aan Internet Explorer 6. Moet je Microsoft vragen om een oplossing :D
A1 - prima :)
A2 - prima 8)
A3 - prima 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook problemen met service pack 2.0.2
alleen ik krijg bij alle internet toepassingen (internet exploder, outlook, firefox, thunderbird ) een blauw scherm met daarin fatale fout met betrekking tot MPFBOCKS(01) en dat is een vxd of dll die inderdaad te maken heeft met internet beveiliging te weten McAfee firewall
ik ga nu proberen firewall te verwijderen om te kijken of dat het probleem verhelpt.

Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

2.0.3: gewoon over (net gisteren geinstalleerde (ah...)) 2.0.2 heenplanten, en mijn screensavertjes doen het weer? Of kan ik weer een verse instal doen... Wat is beter (dat laatste natuurlijk, maar ik bedoel, nou ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Gewoon erover heen planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik hoor veel dat win98se onstabiel is. Is dit alleen op nieuwere systemen die eigenlijk niet voor 98 gemaakt zij, of is dat op elke computer? Ik heb namelijk een oude laptop (PIII 650mhz 128mb/ram en 12gb hd) waar nu xp pro op draait. Op zich gaat dat wel, maar ik wil net iets sneller en heb geen zin om stabiliteit in te leveren. De laptop is "designed for windows 98 / 2000 professional"

[ Voor 3% gewijzigd door Jazzle op 05-08-2005 16:44 . Reden: win99 bestaat niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind het zeer onstabiel. ik heb het uitgeprobeerd maar hij freezede constant en internet ho maar.
poort geblokkeerd ofzo. gelijk geprobeerd eraf te gooien. lukte niet. toen windows opnieuw geinstalleert en toen handmatig verwijdert :(

edit:

ik draaide het op een P4 2 Ghz en 256 Mb ram.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2005 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
kan puur van je hardware afhangen.. je hoort soms mensen over instabiliteit en anderen die er helemaal geen last van hebben...
try and error.. oftewel.. gewoon proberen...

ik heb hier nog diverse stations staan waar win98se prima op draait zonder problemen.. 2 ervan zijn laptops..

Koffie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Ik heb op een andere laptop p1 166 ook win98se + unnoficial service pack geinstalleerd. Maar ik vraag het nu omdat die laptop niet voor mij was, en ik verder er niet meer naar gekeken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Ik was opzoek naar een driver voor mn merkloze USB flash drive (128MB) voor windows 98.
In deze SP schijnt een patch te zitten waardoor Win98, net als WinXP, de meeste usb-sticks moeiteloos herkent. Op de eerste pagina staat een linkje naar deze patch, maar die is offline.

Is deze nog ergens los te downloaden, of moet ik het gehele SP installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Alle onderdelen van het Service Pack zijn los te installeren. Je krijgt een keuze-menu met opties te zien. Zo kan je bijvoorbeeld ook alleen Tihiy's patch installeren of de USB-driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Laatst online: 11-09 13:55
Hmm.. stom van me. Ik heb een Engelse Windows 98 (dus niet SE). Kan ik hierop het orginele engelse servicepack installeren?

Ik hen nog een w98-se-nl CDtje liggen. Ram die er eerst wel even doorheen (helaas een OEM, en het hernoemen van win.com helpt niet.. format dus) Ik moet en zal mn merkloze usbstick aan de praat krijgen...

[ Voor 47% gewijzigd door frickY op 12-08-2005 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Voor iedereen die alleen de USB-driver wil:

sesp_usb.exe [126 KB]

Werkt alleen voor de Windows 9x-serie :)

[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 12-08-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey even een schopje :) ik ga vanavond effe bij een maat win98se opnieuw installeren en ik dacht ik gooi dit er even overheen.

Maar ik vraag me wel wat dingen af:
-is het internetprobleem inmiddels verholpen?
-Moet ik eerst IE 6 en dx9 installeren (en zijn dat de enige 2? of bijv. ook nog WMP9 ofzo voordat deze ook fubar gaat). En moet ik voor het servicepack dan eerst nog IE6 helemaal updaten of kan dat daarna, of raakt ie dan ook fubar?).

- zijn er nog redenen waarvan je zegt: nou installeer het maar niet omdat... (m'n maat is geen computerheld, dus het moet niet zo zijn dat er nog bij elk programma tweakskills omhoog gehaald moeten worden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan het beste eerst even alle updates draaien via Windows update, en dan dit pack voordat je programma's gaat installeren. Mijn persoonlijke ervaring is dat je dan minder verassingen krijgt tov het door elkaar installeren van apps en Windowscomponenten.

Of het opgelost is met IE durf ik niet te zeggen, ik heb zelf geen 98 meer draaien :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:45:
hey even een schopje :) ik ga vanavond effe bij een maat win98se opnieuw installeren en ik dacht ik gooi dit er even overheen.

Maar ik vraag me wel wat dingen af:
-is het internetprobleem inmiddels verholpen?
-Moet ik eerst IE 6 en dx9 installeren (en zijn dat de enige 2? of bijv. ook nog WMP9 ofzo voordat deze ook fubar gaat). En moet ik voor het servicepack dan eerst nog IE6 helemaal updaten of kan dat daarna, of raakt ie dan ook fubar?).

- zijn er nog redenen waarvan je zegt: nou installeer het maar niet omdat... (m'n maat is geen computerheld, dus het moet niet zo zijn dat er nog bij elk programma tweakskills omhoog gehaald moeten worden ;)).
Het internet-probleem is verholpen in 2.0.2

Eerst Internet Explorer 6 SP-1, daarna DirectX 9.0c, daarna het Service Pack en vervolgens via Windows Update te bezoeken de resterende downloads binnenhalen. Als het goed is alleen een cumulatieve update voor Internet Explorer en een update voor Java VM.
Wanneer je kiest voor Tihiy's patch wordt op Windows Update ook KB891711 weergegeven. Deze hoeft niet geïnstalleerd te worden.

Let dus wel op welke onderdelen van het Service Pack je installeert, aan te raden opties zijn de volgende:

• Main Update [All Updates and Hotfixes]
• Adaptec ASPI Update [4.60.1021]
• Tweak UI [1.33]
• Performance Tweaks [Requires at least 64 MB RAM]

P.S. een Nederlands Option Pack van 100 MB is niet aan de orde

[ Voor 6% gewijzigd door Acheron op 24-08-2005 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
Vorig weekend op een van een duo w98 bakken windows opnieuw geinstalleerd. In volgorde:
- Win 98 SE
- Moederbord drivers (Amd 761 / Via chipset drivers)
- Video, Geluid en Lan drivers
- IE v 6 geupdate
- Unofficial SP 2.0.3 (alles behalve tihi's patch)
- Via windows update de rest.

Ik heb het idee dat de machine trager is geworden dan zijn identieke broertje bij het gebruik van Explorer / Verkenner. Het opstarten en afsluiten is beduidend trager (ook bij lege cd/dvd drives). Ook het kopieren van veel data is trager en het voortgangsbalkje is weg. Met als gevolg dat het lijkt of explorer hangt terwijl hij rustig data staat te pompen. Hoewel het niemand stoort, viel het mij gelijk op. En gezien niemand hier zoiets heeft gepost, ben ik de enige of was dit effect te verwachten?

Not so Giga One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

Is mij niet opgevallen eigenlijk. Zal eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Gigadave, heb je het probleem ook met de Engelse Service Pack 2.0.2? Ik zal ook nog wat tests uitvoeren binnenkort om dit mogelijke probleem te achterhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
hp38guser schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 21:42:
Gigadave, heb je het probleem ook met de Engelse Service Pack 2.0.2? Ik zal ook nog wat tests uitvoeren binnenkort om dit mogelijke probleem te achterhalen
Geen idee, nog nooit geïnstalleerd namelijk :) (ik heb trouwens NL windows, dus waarom EN installeren?). Dit is de eerste keer dat ik dit service pack gebruik, alhoewel ik de ontwikkeling al een tijdje volg. Ben namelijk zelf tijdens het backuppen van foto's aardig wat foto's kwijtgeraakt door een bekende explorer bug :( Ironisch...

Het is trouwens niet mijn PC, maar een van mijn ouders. Aangezien die nu aan het verbouwen van de woonkamer zijn begonnen meld ik alvast even dat evt testen van mijn kant wel even kunnen duren :)

Not so Giga One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Je kan de Engelse Service Pack over de Nederlandse Windows 98 heenzetten. Hiermee kan je in ieder geval bekijken of een probleem veroorzaakt wordt door de originele update van Microsoft, of door de Nederlandse pack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:02
Hmm, ik moest hier een WIn98se opschonen, dus ik heb er ook maar dit sp overheen gezet...

alleen wil WIn98 nu niet meer booten :( Ik kreeg eerst een melding over ntkern.vxd, dat bestand heb ik terug gezet, nu is vnetsup.vxd het probleem.

Kan ik op één of andere manier dat service pack in dos weer deinstalleren?

/edit: ik zie net dat ik sp202 geïnstalleerd heb. Kan ik in DOS eventueel sp203 er overheen zetten?

[ Voor 15% gewijzigd door SysRq op 26-10-2005 18:20 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Laatst online: 08:02
Goed, inmiddels heb ik het probleem opgelost door eerst windows 98 se er overheen te installeren, en vervolgens sp203 erop te zetten. Dat ging gelukkig goed, zodat ik nu een volledig werkende versie heb.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic-marc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 17:00
iemand ervaring met de eerste editie van windows 98 en deze service pack? Heb namelijk een systeem met nog deze windows, en gewoonweg geen zin om de tweede editie te gaan installeren

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

magic-marc schreef op donderdag 03 november 2005 @ 19:53:
iemand ervaring met de eerste editie van windows 98 en deze service pack? Heb namelijk een systeem met nog deze windows, en gewoonweg geen zin om de tweede editie te gaan installeren

bedankt!
Tja, het is bedoeld voor SE, dus als je geen problemen wilt, gebruik je het zoals het hoort. En als je geen zin in gedoe hebt, moet je dus zeker niet dit SP op eerste editie gaan installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Volgens mij is het Service Pack ook beveiligd tegen installatie op Windows 98FE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Ok, er wordt inmiddels gewerkt aan een nieuwe update:
2.0.3/2.1:

* Added COMCAT.DLL from DCOM98.
* Added Q240896 (OPENGL32.DLL).
* Added Q285895 (CIMWIN32.DLL) and Q282949 (WBEMPROX.DLL).
* Added Q314941 (SSDPAPI.DLL, SSDPSVR.EXE, UPNP.DLL).
* Added Q323708 (NSCIRDA.SYS).
* Added Q327517 (REG).
* Added Q903235 (REG).
* Added a fix for VS2005 issue (REG).
* Updated Q891711 (to U891711).
* Updated NWPP32.DLL (to Q250896-v2).
* Updated HTML Help (to Q896358).
* Updated HTML32.CNV (to Q842532).
* Removed DELINFS.INF.
* Corrected MOUHID.VXD and DISPEX.DLL files.
* Cleaned up some code.

3.0:

Some more updates, better uninstaller, optional Win2000 icons, unofficial updates, full QFE info.
Mocht je toevallig nog problemen zijn tegengekomen met het huidige Service Pack 2.0.3 NL vergeet dan dit niet te melden!

Als je nog suggesties of andere ideeën wilt aandragen, doen Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/thumbsup.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

En wat is de verwachting wat betreft tijdpad. 2.1 als sinterklaascadeau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
1, Mooi werk! Je levert goed werk af met je updatepacks, ik gebruik je updatepack voor XP naar volle tevredenheid.

2, je veranderd het opstartscherm van windows kun je niet kiezen wat je wil bij de installatie? Indien dit niet mogelijk is hoe kan je het zelf doen?

3, Na de herstart van Windows krijg ik de vraag of ik iets wil wijzigen of dat het de volgende keer weer moet worden gevraagt. Wat is dit?

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Niet online
Unofficial Win98se SP2.0 2.1 is in het Engels uit. Nederlandse editie ? :-|

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Met kerst bij mijn schoonouders hun Win98se pc maar eens opgeschoont en gelijk SP2 geprobeerd. Beviel me prima! Alles werkte! Thanx

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

*Kick*
Ik zat te hopen op de 2.1 release voor de NL versie.
Helaas moet ik nu uitwijken naar 2.0.3 voor een oud beestje dat hier staat.
Valt er een update te verwachten of toch maar niet? ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
cybersteef schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 21:18:
*Kick*
Ik zat te hopen op de 2.1 release voor de NL versie.
Helaas moet ik nu uitwijken naar 2.0.3 voor een oud beestje dat hier staat.
Valt er een update te verwachten of toch maar niet? ;)
Het Windows 98SE NL Update project is nog niet gestopt hoor :)

Doordat er toch steeds ernstige problemen opdoken in de Nederlandse versie, zoals het internet-probleem en de screensaver bug, moet alles opnieuw gecontroleerd worden.
Ik hanteer nu ook een referentie-systeem, zodat ik snel kan analyseren of problemen betrekking hebben op het updatepack of in Windows 98 zonder Service Pack, wat de kwaliteit ten goede moet komen. Verder moeten er ook nog extra veiligheidsupdates worden toegevoegd :/

Verdere plannen zijn het opstellen van een centrale database voor updates, met eenzelfde systeem ben ik nu ook bezig met Windows XP SP2.

Een preciese datum voor een SP 2.1 NL is er voorlopig niet, maar ga maar uit van nog 1 maand wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
hp38guser schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 23:12:
[...]

Het Windows 98SE NL Update project is nog niet gestopt hoor :)

...

Een preciese datum voor een SP 2.1 NL is er voorlopig niet, maar ga maar uit van nog 1 maand wachten.
:7 Goed bericht ! Nog even afwachten dan ... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Heey !!

Goed nieuws, ik had de hoop al een beetje opgegeven! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Maar nu begin ik mij toch weer een beetje ongerust te maken... :(

[ Voor 4% gewijzigd door Freecelladdict op 07-03-2006 01:13 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
geduld is een zéér schone zaak kennelijk .. .. .. :|

http://exuberant.ms11.net/98sesp.html

UNOFFICIAL Windows98 Second Edition Service Pack 2.1a

[ Voor 50% gewijzigd door danmark_ori op 09-03-2006 04:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

En wéér een maand voorbij... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
@ hp38guser :

misschien een idee om een indicatie te geven voor de release-datum van de eerstvolgende update ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hello, en proficiat voor het geleverde werk! Heb vandaag win98se geinstalleerd met service pack erover, liep lekker!

paar vraagjes:
*bevat deze niet officiele service pack alles wat in de officiele MS security update van 2004 zit of dienen beiden toch geinstalleerd?
*als ik naarwinupdate(na mediaplayer, sunjava en activeX update) ga zie ik 5 criticals (KB904706, KB908519, KB911565, KB837009 en KB912812)..als ik ga kijken naar de commentaar ernaast gaat het over..XP!
*kan men nog de verstreken certificaten (of die het gaan zijn) toevoegen, afijn de nieuwe althans (ik dowloadde net verisign voor m'n zonealarm)

ps: topictitel mag aangepast naar 2.0.3 ;)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Misschien een kleine indicatie of er hier nog iets gaat gebeuren? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Topicstarter
Freecelladdict schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 01:49:
Misschien een kleine indicatie of er hier nog iets gaat gebeuren? :Z
OK, even een mededeling van mijn kant. Ik heb even dag gezegd tegen het Windows 98SE SP in zijn huidige vorm.
Het Service Pack bevat nu namelijk geen updates voor IE6, MDAC, WMP, etc.
Ik ben bezig met het opzetten van een nieuwe installatiestructuur waardoor je desgewenst de updates tijdens de Windows 98SE installatie kan kiezen.
Ook wordt het mogelijk om Internet Explorer en andere programma's niet te installeren tijdens de installatie. Een alternatief voor 98Lite, welke helaas niet meer doorontwikkeld wordt.
Verdere plannen zijn het standaard installeren van nieuwe chipset-drivers, USB-drivers en eventueel ook andere software welke de functionaliteit van Windows 98SE verbeteren.
Uiteraard blijft het ook mogelijk om het SP op een bestaand systeem te installeren :)

Het project loopt tot eind zomervakantie. Dan moet een eerste versie beschikbaar komen voor het publiek. Documentatie om het project ook naar andere talen om te zetten, moet dan ook beschikbaar zijn.

P.S. Ik doe dit project als hobby. Als iemand het nodig vindt het bestaande SP 2.0.3 om te zetten naar 2.1 ga gerust je gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freecelladdict

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Allereerst: ik vind het Servicepack geweldig ! _/-\o_

Ik weet dat het je hobby is, en bepaald niet je enige project. Het laatse wat ik wil, is ongeduldig overkomen.

Maar ik zou niet kunnen wat jij kan, en ik ben een dankbare gebruiker van jouw werk. Ik wou alleen maar laten weten dat er nog steeds iemand blij zou zijn met de door jouzelf aangekondigde update/upgrade. :)

OK, ik ben misschien tóch wat ongeduldig... :P

Maar laat je door mij niet gek maken, en "Keep up the good work"! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
ik heb zitten zoeken naar een link voor 2.0.3 nl te downloaden alleen het enige dat ik kan vinden is 2.0.1 en 2.0.2 weet een van jullie een plek voor 2.0.3

edit: gewoon gekeken bij die van de gast die vertaald stond onder zijn naam een linkje

[ Voor 22% gewijzigd door Speeddragon op 14-08-2006 13:50 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danmark_ori
@ SPEEDDRAGON

Foutmelding

Deze gebruiker wil of kan geen Direct Messages ontvangen: 'SPEEDDRAGON'

snelheid van oplossingen bereiken is meestal gediend met soepele communicatie >:)

8)

[ Voor 16% gewijzigd door danmark_ori op 15-08-2006 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 16:36
huh raar ik heb het wel aanstaan hoor.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

SPEEDDRAGON schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 23:07:
huh raar ik heb het wel aanstaan hoor.
offtopic:
maar hij heeft het zelf niet aanstaan en volgens mij kan je dan ook geen DM versturen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.