~Radeon topic deel 8~

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.174 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Flying Dutchman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-05 20:15
Hmmmm, wat ik nu weer lees op rage3d:
Few people emailed me about Tweakers.net posting Radeon 2 Specs! Thanks goes out to those people. The site is german so learn how to read Dutch if you want to know what they say ;) Doesn't translate well in babelfish. It does have an easily readable table though! Check it out here
:?:?:?

The Flying Dutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Heb jij het commentaar niet gelezen ;) :?

Skinner = edward2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-05 02:10

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Goh, ik geloof dat ze wel een hoop meel gehad hebben van stomme hollanders :D. ZOu toch wel een willen weten wie die bron is en of het te vertrouwen is en niet een, "dan zijn we lekker net zo "goed" als nVidia" kereltje is, ik heb liever iets echt nieuws over deze kaart.

Wanneer gokken jullie dat die drivers komen, ik heb een klein vermoeden maar dat durf ik eigenlijk niet te zeggen, maar ik doe het toch. De huidige drivers zijn min of meer getweakte 128Pro drivers, voor de Radeon II hebben ze ZEKER hele nieuwe drivers, ik vermoed dat wij pas goed DX8 drivers krijgen tegen de press release van de Radeon II en dat :r , ik hoop dat ik niet gelijk krijg, ik zit namelijk wel te w8en op een boost die ons weer boven de Geforce 2 GTS zet.

Heeft iemand van jullie last van dat slechte beeld zoals dat gemeld werd op de tweakers.net pagina? met de VIVO bedoel ik dan uiteraard he, ik ga maar weer leren voor mijn school onderzoekn :'(

edit:
mijn Duron 800@935 doet trouwens 3,3 Mkeys :)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
*Probz*
Ik heb sinds 1 week de ATI Radeon 64 ViVo. Leuke kaart mooi beeld en ook wel lekker snel. MAAAAAR ..... iedereen roept over die drivers ... die is beter ... die is nog beter ... mooi dat wil ik dus ook wel proberen.
Ben begonnen met de 4.13.7068 (maar meteen de meest recente) en wat denk je? In 3Dmark2000 loopt mijn pc vast tijdens het genereren van die 64 mb texture test.
-=ff wat aanvullende gegevens=-
-Celeron 366@550 met een mobo chipset Via Apollo Pro 133 (niet de A en ja ik weet dat het upgrade-time is ... maar dat doen we stukje bij beetje)
-256 mb ram (AGP ap.size op 64 mb -128mb instellen hielp niet-)
-de hele mik draait onder WinME
De test liep prima met 4.12.3056 met VIA 4-in-1 4.25(a) en ook met 4.27 (beta) en elke combinatie van DirectX 7.0(a)/8.0
De test liep steeds vast met 4.13.7068 onder elk van de bovenstaande combinaties.
En of ik de test deed met Powerstrip 3.0 en overklokte tot max 200/200 maakte voor het doolopen van de test ook niet uit. Die nieuwe drivers werkte gewoon NIET!
Toen maar de special purpose driver 4.12.3063 geprobeerd... helaas met hetzelfde resultaat als de 4.13.7068 :'(
Iemand enig idee suggestie?
Ik heb de kaart elke keer netjes ge-uninstalled + ATI*.inf files verwijderd + gereboot voor ik de nieuwe drivers ging proberen.
-=1 tip moet ik nog proberen: na de uninstall alle register-sleutels die met de ATI te maken hebben verwijderen=-
Ik ben benieuwd of dat een oplossing biedt of dat ik gewoon pech heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat een verassing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Ik zou gewoon de 7062 of 7041 drivers gebruiken , die 7068 gaven bij mij ook wat problemen.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeromes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18
ff een vraagje. Maakt het nog uit of je met powerstrip 2.76 of met 3 beta je Radeon overclockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1067

Hee Daneel,

Ik heb net vandaag m'n Radeon 64 DDR ViVo binnengekregen dus ik zal het vanavond ook es proberen met die drivers en het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2
  • Laatst online: 17-05 20:51

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Bij mij loopt 3dMark2k ook voor het eerst(vaak) vast met 7068 en wel bij de 4 of 8 lights test.
Alle games lopen echter uitstekend, vooral Giants loopt erg smooth nou.
Loki openGL loopt vast in combinatie met UT versie 4.36 met 4.32 schijnt het wel te gaan, of je moet in het spel switchen van d3d naar openGl.
Ik begin het ook somber in te zien wat betreft de geruchten over zgn 80xx (Unified)drivers.
Het zou heel goed kunnen dat die pas met de Radeon2 komen, wat dat betreft ben je als klant lucht voor zo'n bedrijf, er zal nou niemand bij ATI eens opstaan om zijn klanten/fan's toespreken op een dedicated ATI site, zoals Rage3d, maar ja ..waar gebeurt dat eigenlijk wel?
Zal ik maar eens pr gaan doen voor ATI;), groot Armani pak aan, RadeonV12 onder me kont;) Sugababe als notuliste..

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Heeft iemand trouwens een idee waarom de radeon in de US zo f*cking goedkoop is??
Hier Radeon ViVo 64mb Retail $237.95, dus maal 2.35 is dat ongeveer fl 560,-:p.
En in nederland is ie fl 910,-:(
Dus das een verschil van 350 gulden.
Woonde ik nou maar in de US. Toch maar een bedrijf beginnen die spullen uit de US naar Nederland haalt. Zijn big bucks in te verdienen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

En ron, wat zijn de eerste indrukken van de Radeon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4116

Twister ik help je wel je schoorsteen schoon te houden...

En Edward2 ik kom aardig bij je in de buurt, qua leeftijd dan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Laatst online: 25-05 03:23
Op dinsdag 09 januari 2001 19:19 schreef Coppermine het volgende:
Heeft iemand trouwens een idee waarom de radeon in de US zo f*cking goedkoop is??
Hier Radeon ViVo 64mb Retail $237.95, dus maal 2.35 is dat ongeveer fl 560,-:p.
En in nederland is ie fl 910,-:(
Dus das een verschil van 350 gulden.
Woonde ik nou maar in de US. Toch maar een bedrijf beginnen die spullen uit de US naar Nederland haalt. Zijn big bucks in te verdienen :7
Ik weet het niet zeker maar ligt de $-koers niet iets hoger? En bijna altijd zijn de prijzen daar excl 7% (of 8% :? ) btw. Kwam ik pas achter toen ik daar een CDtje kocht:

Verkoper: that'l be $19,- plz ..
Ik : Ehh ... shouldn't that be $17,75?
Verkoper: No that's without tax
Ik : :D .. ok sorry I'm just a dumb tourist ...
Verkoper: Yeah where the fuck are you from anyway with your stupid accent!
Ik : Ehh .. ok bye

>:)

Ok slaat nergens op maar zoiets ging het wel :P ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8800

Hee Bomberman, leef je nog?

FF over die 8%, laten we zeggen 10%=f56,-
f560,- + f56,-= f616,-
Da scheelt nog steeds bijna 300 gulden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yep ik leef nog ... je hebt gelijk, in de US is alles nou eenmaal goedkoper (computerspullen tenminste) ... tis niet anders.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18992

damn ik heb net ff gekeken en bijna allemaal ouwe lullen hierzo :P
zeker allemaal kantoorpikkies (8>(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Deze topic gaat niet de goede kant op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18992

hehe
steeds minder praten over radeons
ach jah de hype is over zullen we maar zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

we zitten gewoon te wachten op nieuwe drivers ;)

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hee HJS, bejaarde kerel... :) ik was zo slim de drivers niet ff naar huis te FTPen. Dus ik ben nu nog steeds bezig om ze te downloaden (schiet niet op... :().

Oja Edward (en andere opa's - ik ben er ook een): gelukkig hebben we wel goeie smaak. Videokaarten, auto's :)... (met uitzondering van HJS dan >:))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Yep, de Corrado vind ik nog steeds een van mooiste coupé's en zolang de onderdelen er nog zijn blijf ik er in rijden.
Ik ga zo eens kijken of de Matrox techdemo werkt met de Radeon, zal wel niet maar who knows.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad... voor mij de mooiste coupe ever.
Enne... onderdelen zat, check m'n forum maar es. :)

Maagoe, we hebben het hier over de Radeon... ik heb eindelijk de drivers erop staan dus nu maar es kijken what this baby can do. Ark demo, here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net de Radeon Ark demo gechecked... draaide prima met 7068 drivers. Geen vastlopers, ook niet op die verschillende effecten demo's. I'm happy! :P

Vervolgens es ff 3DMark 2000 getest... wow, ziet er ook zwaar cool 8-) uit. Zowel de demo als de test (score 3706 @ PIII-500/256mb/1152*864*32) laten draaien: probleemloos.

Tot nu toe geen enkele vastloper of crash gezien. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Niet slecht, op welke mem/klok settings die scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 22:59
Betreffende de Radeon 2 spec's.
Die heb ik gepost bij Tweakers.net. Ik heb de info van mijn contact bij ATI gekregen.

Ik ga er dan ook van uit dat ze redelijk overeen zullen komen met de uiteindelijke Radeon II. Verder is het erg rustig op het ATI driver front. Ik ben bang dat ze door hebben dat ik degene was die de drivers lekte naar het internet...erg jammer, het zorgde voor een heleboel communicatie betreffende de Radeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Mooi TwisteR, ik heb m'n overschrijfformuliertje al weer in de aanslag;)
Weet iemand wat er met rage3d aan de hand is, ze zijn al een tijdje uit de lucht, het laatste wat ik erover gelezen heb, is dat ze het forum gingen verhuizen.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

He edward je moet je icon ff aanpassen, dit ivm met dat darten, ik moet toch al iedere keer denken dat ze aan het darten is maar nu moet je er ff een pijltje in haar hand geven ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HJS: alles gewoon op de standaard settings (zonder overclocken) en dan gekozen voor kwaliteit ipv performance in de driversettings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dan wordt het bij mij echt tijd om ME eraf te kicken en weer win98se te installeren, haal trouwens wel ongeveer de zelfde score, maar dan op 194/194 (op de zelfde res. natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ME sukt ook... :r had ik je al een paar keer verteld, maar ja... eigenwijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Om mijn verjaardag te vieren voor alle Radeonppl een lekker stukje Radeontaart :9 :

Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~t.haagen/files/GoT/Radeontaart.jpg

Enjoy :P !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Gefeliciteerd:+ en hij smaakt goed, zelf gebakken?

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Yep, met Photoshop 6.0 ;) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 29-05 22:59
Gefeliciteerd Bomberman!!!

Dat je dit jaar nog een nieuwe (final) Radeon mag scoren *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeeeeeeeeeeeeeerrrrrr ister 1 jarig, hoer-a hoer-a >:)

Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11034

Congrats to our dear Radeon-friend:? Bomberman. May you live happily ever after.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

gefeliciteerd !!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

gefeliciteerd, taart was lekker :9

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 688

Gefeliciteerd.

Ik ga morgen lekker naar Engeland:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Hjs, het is maar de vraag of dat verschil door WinMe komt, ik geloof dat niet.
32 mb kaarten gaan in hogere res heel snel terrein verliezen als er geen texcompressie is.
Ik haal zelf in 1152x864 een kleine 4500 punten.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Nog gefeliciteerd.

En ik gooi Me erin niet af omdat ik dan een hogere score zou halen, maar meer omdat ik nu opeens last van hakkels heb in spellen, nfs-pu liep smooth in 1024*768@32 en niet meer, denk gewoon dat win-me loopt te k*tte :( . En ik vindt het toch maar jammer dat ik nu niet meer met mijn config.sys enzo kan spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8801

gefeliciteerd bomberman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Thnx all Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/net3/biggrin.gif .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Holy Cow ppl, check thiz out :o.

Ik ga morgen op nog twee Athlons (650MHz + 1GHz) een koetje installen ... ben sinds 1.5 dag nu aan het sparen op mijn computer en het is meteen te merken aan de stats, ik heb nu 1650 blokjes in de buffer staan (graas meer dan 1000 blokjes voor Team Radeon per dag). Ik heb er niet veel zin in dat dadelijk de meerderheid van de blokjes van mij komt, dan kan ik net zogoed voor mezelf beginnen toch. Wie graast er eigenlijk nog allemaal voor Team Radeon als ik vragen mag :? ?. Thnx :).

[edit]-> Oops verkeerde link onder 'thiz' :D .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

uh, ik? (met een paar celerons :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 02-05 17:00

reapher

Z POWER

nou bijv ik doe nog mee met teamradeon :)
met 900Mhz dan (cely2). Maar zoals ik al zei zal ik nog meer instaleren bijv op me 3 servers en me tweede pc. Ach als ik toch bezig ben even op me ouders pc (die binnenkort een amd1ghz krijgen)

Click hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

weer iets dat ik met jullie wil delen
reinstall everything like this.

1. If you have an Asus board, update your bios to 1005C or latest
(Important, follow update instructions) on first boot go into bios and restore defaults.
HARD Reboot and go into bios again and re-set your settings to whatever you want.
2. re-Download DX8, VIA 4-1 v4.28 (if you have a VIA chipset) and the 4.13.7068 or later ATI drivers.
3. Uninstall all ATI components using Add/Remove Programs in Control Panel
4. Locate the ATI Multimedia folder in C:\Program Files, and remove it
5. Do a Find Files and delete any ATI*.* files that you think should not be there.
6. Restart Windows (in VGA mode)
7. Install the Via 4-in-1 v4.28 drivers from http://www.viatech.com/drivers
IMPORTANT: make sur AGP support is loaded in Standard mode (not turbo)
8. Install (or re-install) the latest version of DirectX (8.0) even if you already have it installed.
9. Install the 7068 or later ATI display drivers, AND do not restart or reboot.
10.Search and locate ATIGART.exe (in the ATI dir) and rename it to OLDGART.exe
11.From the CD - Install the ATI Multimedia Centre ONLY, no drivers or VGART.
12.Restart the system and redo your settings.
NicColt http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=31&threadid=317228

en iets over FSAA en RADEON http://www.techextreme.com/display.asp?ID=292&Page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op donderdag 11 januari 2001 10:50 schreef reapher het volgende:
nou bijv ik doe nog mee met teamradeon :)
met 900Mhz dan (cely2). Maar zoals ik al zei zal ik nog meer instaleren bijv op me 3 servers en me tweede pc. Ach als ik toch bezig ben even op me ouders pc (die binnenkort een amd1ghz krijgen)
Ooooohhh Yeah :9~

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbits
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-04 19:07
Veel posten doe ik niet maar graas nog steeds vrolijk mee.

mzzl

egineers law : If it doesn't fit force it, if it breaks it needed replacing anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 28-05 19:03

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb nu ook een Radeon (meteen maar een All in Wonder :)) dus ik zal dit topic ook wel meer gaan volgen :)

Eindelijk goede 2D beeldkwaliteit op 1600x1200 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Weet iemand wat er met Rage3D aan de hand is? Ik wist dat de forum verplaatst zou worden naar een andere server/provider maar ik kan al een paar dagen niet op de site zelf komen. Krijg een 'Forbidden' mssg. Ze zeiden dat ze de overzetting van de forum zo 'smooth' mogelijk zouden laten verlopen maar dis helemaal niet smooth zo :?.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Daniel, jij bent toch een van de Tweakers crew? en ik mis Rage3d :'(

Ja dus: http://tweakers.net/reviews.dsp?Document=81
Sinds ik in juni 1999 lid werd van de Tweakers.net crew heb ik verschillende dingen gedaan: na een paar game-reviews en nieuwspostings om er een beetje in te komen ben ik op het hardware-pad verzeild geraakt

wat een eer ;) *D

hoewel, weer zo'n broekkie Leeftijd: 22 en je moet een van je systemen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hier nog een leuke
Own a GeForce 2? Check this out.The Register has posted a report that indicates that the GeForce 2 DXTC bug seems to be a hardware issue and can't be fixed via a driver patch, hmmmmm.

ATI's Radeon, which is as we all know is a T&L compatible card, produces a better image quality then the GeForce 2 on Nvidia's own test suite.
http://www.theregister.co.uk/content/2/15994.html
(van rageunderground gehaald) :)*D:)*D:)*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik kan nog steeds niet begrijpen dat een bedrijf als nVidia een S3TC hardwarebug heeft in maar liefst 5 (of 6 als je die mobiele chip meetelt) 'verschillende' GPU's :o (GeForce1, 2, Pro, Ultra, MX en mobiel ding) heeft ... !! Echt slordig ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Tja, zoveel lees je er niet over, dus de comsument weet het niet, dus nVidia hoeft er niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02 09:30
Ik heb dus geen Asus bord maar wel een VIA-chipset. Die 4-in-1 4.28 was bestwel dramatisch slecht in mijn geval. 3DMARK2000 (om maar wat te noemen) pakte meteen 30% lager uit en games hakkelen nu :( ...
Dan denk je "ach 4.27 installeren" nou dat lost dus nix op ... wat ik ook doe
-directx 8 opnieuw
-4.12.3056 (de enige die het bij mij goed doet) er opnieuw op
-via 4-in-1 4.27 opnieuw later nog eens de 4.25
En dan in diverse volgordes nog eens ... nix dus ...
Nou moet de hele boel hier toch overhoop ... (alle clients en server gaan uit elkaar en geupgrade worden ... dus dan alles maar weer opnieuw -=schoon=- installeren) dus tot dan maar ff niet/weinig gamen ... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19619

RADEON RULES!!!>:)

echt veel stabieler als de Gforce1/2 man!>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18689

:Z:Z:z:Z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z:z

gay!!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Woehoe daar heb jij ff een mooi woordje geleerd:)

Triest mannetje om gelijk te gaan schelden ik vind de Radeon juist het beste!>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oja vind jij dat een mooi woordje kleine jonge!

is er toch iets ernstig mis met je als dat zo is! :P

en de radeon is ook gewoon de beste! zelfs een 1cellige gay-force user als jij moet dat onderkennen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oh oh i love my radeon!!

ga je er mee naar bed ofzo??:Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee! dat doen alleen GAY'S met een GAY-FORCE

toch ....? of zijn dat alleen maar roddels die nvidia "GE-LEAKT" heeft ? B-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wat een stom gelul zeg, kappuh nou ga maar ergens anders flame :(
In den letzten Wochen sind mehrere verschiedene inoffizielle Treiberversionen für ATI Radeon Grafikkarten im Web aufgetaucht. Da in einem unserer Arbeits-PCs gerade eine Radeon 64MB ViVo steckt, haben wir einen kleinen Performance-Vergleich der letzten drei Versionen vorgenommen (Basis: Athlon 600, KX133 Mainboard, 128MB PC100 SDRAM, Win98):

Benchmark Auflösung___4.13.7041 4.13.7062 4.13.7068
3DMark2000..1024x768x16....4517 4377 4521
..................1024x768x32....4335 4244 4353
Quake3........1024x768x16.....76,4 74,4 75,4
..................1024x768x32.....73,9 72,2 73,3

Die Resultate verhalten sich so wie die Versionsnummern der Treiber: sie liegen eng beisammen. Der 7062-Treiber scheint der schwächste der drei zu sein und der OpenGL-Treiber des 7068 scheint etwas langsamer als der des 7041. Aber das ist auch nur ein kleiner Ausschnitt und natürlich nicht repräsentativ. Erfreulich ist, dass alle drei Treiber keine auffälligen Instabilitäten zeigten oder Probleme machten.
Die Treiber könnt ihr beispielsweise bei 3DChipset oder Rage3D herunterladen. Wie immer gilt bei solchen Beta-Treibern: Einsatz auf eigene Gefahr!
voor een leesbare tabel: http://www.hartware.net/news.html?id=16853 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ik heb het gelezen hjs, weinig verschillen in snelheid, het zijn vooral de bugfixes die het verschil maken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Denk dat ik me ook maar bij Team Radeon ga voegen maar wat is het iemeel adres wat ik neer moet stampen? Zijn die nieuwste drivers nu wel of niet de moeite waard? en waarom wel/niet, graga wat persoonlijke ervaringen :) en moet ik de 2.28 laten staan van via of toch maar installeren?

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hebben jullie nog extra fans ofzo gemonteerd bij het overclocken?

Ik heb em gisteren ff getest maar 194/194 gaat nog net goed. Daarboven krijg ik spontaan gekleurd pixels op m'n desktop.

En ff over die kneusjes die steeds weer beginnen over "Nvidia is beter" enz.: ik heb thuis zowel een Geforce als een Radeon en het werkt allebei prima.

De Geforce drivers vind ik wel een stukkie beter want bv Colin McRae 2 is op de Radeon een beetje naadje: je kan in het menu amper zien wat je selecteert en bumpmapping krijg ik ook niet aan. Maar goed, dat kan ook aan CMR2 liggen natuurlijk. Qua prestaties is de Geforce verder gewoon een lekker rap kaartje met een goeie beeldkwaliteit.

Aan de andere kant is de Radeon gewoon duidelijk scherper en veel mooier met al die hardware ondersteuning. Ik heb gisteren es ff een DivXje op de TV bekeken... echt SUPER!

Kortom, voor allebei de kaarten is wel wat te zeggen. Er wordt af en toe gedaan alsof Nvidia of Radeon zowat een levensstijl is. Come on... we hebben het hier gewoon over
grafische kaartjes hoor! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

teamradeon@hotmail.com

en ja de laatste drivers zijn het best
en Ron ik heb een CardCooler boven mijn Radeon hangen en kom ook tot 194/194 en niet 1 punt hoger :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thecardcooler.com/shopcart/CardCoolers/CC_front.jpg
en die hangt dan over mijn pci sloten, en dan de eerste schroef niet in die van de Radeon maar daarboven nog een gaatje geboord zodat de Radeon aan beide kanten een vers luchtje krijgt :)

He Ron, de V5500 vergeet je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halo_Master
  • Laatst online: 02-12-2024

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Die van mij gaat al zonder extra koeling op 194/194 zonder artifacts , maar als ik boven de 196 ga krijg ik ze wel.Ik ga nu wat experimenteren met blowholes met 2x delta 80 MP ter hoogte van de Radeon en heatsinkjes op mijn geheugen , dan moet ik hem toch wel zonder artifacts boven de 200/200 krijgen.

Oh ja , nog een probleempje.Ik gebruik ATI multimedia centrum van de originele cd in combinatie met de 7068 drivers.Nu krijg ik alleen mijn DVD afspeler niet lekker aan het werk.
Ik gebruik de nieuwste (beta 4.28) Via 4-in-1 drivers , een Live Player!1024 soundcard met Liveware 3.0.
Ik heb een Pioneer 105S DVD die ik regiovrij heb gemaakt.
Als ik dus een DVD opstart dan krijg ik alleen het beginstukje van de film ,dat stukje met auteursrechten en zo , maar als de film moet opstarten loopt de ATI DVD Player vast of zo.Ik heb alles al geprobeerd en ook de DVD genie gedownload alle regionummers geprobeerd , maar hij blijft op dat punt vastlopen.Ik heb ook de dvd compatabiliteitstest van ATI multimediacenter geprobeerd en die loopt wel goed , dus kan iemand mij een beetje op weg helpen?

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik heb gister nog een Athlon 650 en een T-Bird 1GHz besmet voor Team Radeon *D ... heb nu 3200 blokjes in de buffer, totaal zijn er 8000. Hopelijk halen we met die miniflush een keer de top 30 :P !

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik heb de radeon nu dik 1 week en bij mij loopt de ati dvd speler vast als ik directX 8 installeer.(handig heh als je kaart directX8 comnpatiblle is). Onder directX7 geen problemen ermee. Op de pc is het dvd beeld erg goed moet ik zeggen alleen op de tv is het absoluut niet te vergelijken met mijn hardwarematige mpeg kaart, die ik er dus mooi weer in heb gezet. Ik gebruik de tv-out alleen maar om divX op de tv te kijken, voor de rest is het beeld toch te wazig dankzij de lage resolutie van de tv.

Trouwens, ik vind de beeldkwaliteit in 2d niet echt heel erg constant. Contrast en kleur zijn prima, maar als je van heeeel dichtbij kijkt dan sneeuwt het soms een beetje, maar dit kan ook aan de monitor liggen natuurlijk ( lijkt me sterk aangezien het een aardig leuk ding is, zie sig.) . 3D kwaliteit is wel erg erg mooi trouwens, ik stond echt versteld. En snel ook.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Heb je die anti-shimmering patch al geinstallleerd? Die gaat die sneeuw tegen ... (ik zou je graag een link geven maar Rage3D.com is al een paar dagen down :( ... iemand?)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Spit gewoon ff de hele radeon topic door, wordt heus wel ergens gemeld welke reg-key je moest aanpassen >:) (deel 6 gok ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Komop eej da kun je die jongen toch niet aandoen >:) ... ik heb de setting gevonden:

GCOOPTION_SlowerEdge=1

Ik gebruik alleen Win2K en het register daarvan komt niet overeen met die van Win9x/ME ... het was iig in de DAC 'branch' van het Radeon register gedeelte (iemand met Win9x verteld vast wel ff precies waar). Het is een DWORD, GCOOP...Edge is de naam, 1 is de waarde.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sneeuw? Que? Niks gezien...

Inderdaad is een hardwarematige Mpeg kaart nog ff scherper (ik heb er ook eentje). Maar voor DivX of games op je TV is dit wel een uitkomst. :P

Oja Smit, ik zal dit weekend es ff naar Beverwijk karren en daar nog es een paar brute fans scoren. Overigens vond ik de winst die je met overclocken bereikt niet echt bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Nou ze staan in de wei hoor, een Duron 920 en een PII 424, als je nou ook met je Radeon kon grAAsen :)

En jongens hou aub een beetje niveau en ga niet flamen bij de eenFiat gasten

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Wij flamen niet, we helpen ze zelf in de nFiat topic :+ (ben er bomberman en edward ook al tegen gekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

en nu belangrijk nieuws (nee geen drivers ;) )
Rage3D Is Alive - FireStorm @ 09:48 AM EST
Thanks to all who let me know what was happening. Here's the dirt from the horses mouth.This is SirXcalibur one of the staff @ rage3d.com. Just to let you know that the reason the site is down is that the server got overloaded due to all the forum activity (we were are getting close to 30000 posts in the 2 main Radeon forums) and we are in the process of moving to a nice new dedicated server. It will be up again soon. Do not despair.
Gelukkig maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja... hoe snel is "soon"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Als de unified drivers er zijn;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8633

Ik heb wat zitten tweaken in bios en winME enzo en haal nu ongeveer 4660 bij 3DMark2000 in de default mode. 4442 bij de 32-bit variant hierop.

Lijkt mij behoorlijk voor een Celery 633@950 met Radeon 64 ViVo @195 met 256 Ram... of zou er best nog wat bij kunnen? Oja, heb de 7068 driver gebruikt.

Wat voor invloed heeft die 8bit stencil trouwens? Wordt dit wel gebruikt in de huidige games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Zit je net wat hoger dan dat ik zit met mijn 3dmark score, 16 bit is het verschil minder groot dan 32bit.

http://www.3dgpu.com/article.cfm?id=3030
Giants Image Comparison
GeForce2 GTS, Voodooo5 5500, ATI Radeon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Hmm de screenshot van de Radeon is wel erg wazig niet? Volgens mij klopt er iets niet ...

[edit] -> ik heb nog ff goed naar de Radeon en GTS shots gekeken maar de GTS toont veel meer detail in de verte :?

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Ja he, rotsen zien er beter uit op de GTS, ik vind ook het diepte detail (LOD) een beetje blurrier op de Radeon, de GTS heeft ook anisotropische (kom ik weer met m'n anisotropische filtering;)) filtering in d3d, bij de radeon heb ik dat nog niet gezien in d3d, misschien heeft dat er mee te maken.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Rage3d is weer bereikbaar!

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op vrijdag 12 januari 2001 22:08 schreef edward2 het volgende:
Rage3d is weer bereikbaar!
'403 Forbidden' hier nog steeds ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Topicstarter
Misschien hebben ze een beperkt aantal login's en hebben ze IP's verloot;)

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken

ken

doet het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath

The PyroPath

Go Tweak your ass off

HMZ, had een topic gepost daar over GLsetup, maar dat kan ik dus al de hele tijd niet lezen, kom ik er 1 keer op staat hij er niet meer bij :(

DUs dan hier maar ff, scheelt het wat als ik GLsetup installeer, en is het verstandig om dit te doen, kan dat gewoon naast mijn andere ATi drijvers? alvast bedankt

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Goeie vraag, vroeg ik me laatst ook af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

GLsetup is gewoon een verzameling drivers met OpenGL support voor heel veel verschillende videokaarten. Daarom is het ook zo groot.
GLsetup installeert gewoon een driver voor je videokaart zoals je hem ook kan downloaden van het internet, niets meer niets minder.
Maar meestal zijn het oudere versies, dus je doet er beter aan een van de nieuwste drivers te downloaden, die zijn hoogstwaarschijnlijk beter en het bespaart ook nog heel wat downloadtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12776

We willen alemaal wel graag goede win2k drivers voor de radeon geloof ik.

Zou het helpen als we wereldwijd alemaal mailtjes naar ATI gaan sturen met de vraag of we AUB goede drivers mogen?

/edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:38

stunter

Op Anadtech kan je vragen stellen die ze eventueel kunnen vragen aan ATI's President en COO, Dave Orton De link is http://forums.anandtech.com/messageview.cfm?catid=27&threadid=318655
Zo laten we ze vragen waar die goede Win2k drivers blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2539

Ik den kdat we pas betere win2k performance kunnen verwachten bij de Unified drivers en wanneer die uitkomen...
Tja, misschien wordt dat na dat interview duidelijk. Ik zie in die thread op het eerste gezicht al heel veel win2k driver vragen, dus ik denk dat Anand er wel eentje in het interview gooit.

Hopelijk krijgen we ook een echte datum en niet zo'n PR-ik-lul-erom-heen-praatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

http://tweakers.net/aanbod.dsp?ProduktID=11581&DB=a
viel met net op, voor mensen welke deze topic volgen en er hard aan denken om toch maar eens er een aan te schaffen is misschien dit een optie ;)

En ik kom nog steeds niet op Rage3d :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ik ben net overgestapt op OGR met het koetje (ze hebben daar hard mensen nodig ), als 'afscheidskadootje' voor Team Radeon heb ik net ff 5000 blokjes geflushed :) . Verder stapt ik heel misschien ook over op een GTS Ultra kaartje (Radeon Win2K drivers sucken :( ) ... met de verkoop van de Radeon die ik nu heb kost me dat niet meer dan 400,- *D (kan een Elsa Gladiac Ultra voor niet zoveel kopen). Das alleen nog niet zeker (ik heb al eens vaker zulke plannen gehad remember ;) ).

Ik kom trouwens wel op Rage3D, alleen krijg is soms een errorpage als ik in het forum of op de mainpage ergens op klik. Er staat gepost dat dat snel opgelost gaat worden ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

We zien je snel genoeg terug ;) met een Radeon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Radeon 2 dan 8-) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Ow en ik blijf sowieso deze thread nog volgen hoor >:). Volgende topic dan aub -= Radeon & GTS In Peace And Harmony topic 1 =- noemen .. dank U >:) ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9292

Vraagje:....

ik heb weer een zooi demos gedownload
maar een aantal demo geeft mijn radeon het niet goed weer ik bedoel dan zie ik grote of kleine stukken wit (witte blokken) ik denk dat wit iets moet zijn,een texture.ofzo.

weet iemand wat je in je reg. moet aan of uit zetten om dit weer goed te krijgen..

johan
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.