Niet op voorraad.
Ik herinner me nog een review waarin ze 256Mb tegen over 1GB ram vergeleken verschil was niet eens 1%
Eh Insane wat is het probleem nou? Het gaat helemaal niet om meer fps'en maar met meer geheugen (als je alles goed instelt) wordt je PC een stuk 'smoother', ik lul niet uit m'n nek
[edit] -> Btw thnx voor de link Edward, ga ze zo ff downen en proberen
Geavanceert blijft grijs:(
Hoe kom ik daar omheen?
Ik vergeet te vermelden het gaat om Windows ME
Verwijderd
Bah terwijl juist de win2k drivers updates nodig hebben, ik baal van mijn performance loss, maar ja liever dat dan win9x/ME.
Anyway, ik kan met deze drivers eindelijk Giants probleemloos spelen in 1280x1024x32 met alles enabled:)
3dMark2K crasht met de lightstest, maar dat zal me worst wezen, met T&L disabled loopt tie wel door.
Q3 is even snel of een tikkie sneller maar de verschillen zij te verwaarlozen.
Al met al voor mij verlopig weer een verbetering.
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Niet op voorraad.
Verwijderd
moet ik nu bang worden,of wat is hier de bedoeling van:?:?Op zaterdag 30 december 2000 17:26 schreef edward2 het volgende:
Zeikers blijf je houden, zekers die zo nodig voor een ander willen bepalen wat ze wel en niet mogen doen, ik kan je 1 ding zeggen, dan ben je mij heel erg aan het verkeerde adres!
Verwijderd
haha hacker zeker?Op zaterdag 30 december 2000 17:27 schreef Emperor het volgende:
[..]
moet ik nu bang worden,of wat is hier de bedoeling van:?:?
Niet op voorraad.
Verwijderd
wie,ik?neeee joh!Op zaterdag 30 december 2000 17:34 schreef $ki het volgende:
[..]
haha hacker zeker?
Verwijderd
Nee hoor, hij wil alleen aangeven dat niemand hier zich wat van jouw gezeur aantrekt.Op zaterdag 30 december 2000 17:27 schreef Emperor het volgende:
[..]
moet ik nu bang worden,of wat is hier de bedoeling van
Die nieuwe drivers, ik ga ze toch maar eens downloaden en proberen op mijn WinME partitie, kijken of het verschil met Win2k nog groter is geworden.
Verwijderd
Verwijderd
Draai nu nog 3063 namelijk.....
Ze zijn wat:Z verwekkend.
Bomberman bedankt voor het mee denken.
Het is mij via nieuwe hardware toch gelukt:)
Niet op voorraad.
Verwijderd
jouw pa zal dan wel een enorme zeiker zijn,of nie?whahaha!!!!!!!!!!!!Op zaterdag 30 december 2000 17:45 schreef edward2 het volgende:
Beter dat jou dna op de vloerbedekking terechtkomt ipv in een vrouw, er zijn al genoeg zeikers op de wereld;)
Maar heeft iemand 3dMark2K wel doorlopen met T&L, zoja dan ga ik ze eens opnieuw installen.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Verwijderd
Mzzls
Aan de mods : doe hier ff wat aan, dis echt zielig, die gasten hebben begeleiding nodig om normaal opgevoed te worden. Hun ouders willen dat niet doen omdat ze dat de moeite niet waard vinden. Vind ik ook hoor, maar er is toch iemand die het moet doen
Ik ben trouwens erg tevreden over m'n kaartje, loopt als een zonnetje.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
nou ja, om tot woensdag te wachten is mij net ff teveel, tanken maar op 56k
eerst maar ff DAP tanken, zal je zien dat ie op 7mb stopt, dus maar ff een downloader met resume
Ik ben voor de verandering maar eens 3063 gaan draaien, daar doet Giants het tot m'n verbazing ook uistekend mee, alleen wat langzamer dan de laatste.
Niet op voorraad.
Great minds think in parallel gutters.
Verwijderd
Het lukte namelijk niet, ik kreeg met geen mogenlijkheid mijn reso verandert, want de radeon was niet goed geconfigureerd (volgens windows)
Ook verdween na een reboot spontaan het radeon control panel, terwijl ik geen enkele registry setting veranderd had (en het was een complete format!)
Gelukkig zit ik nu weer op mijn werkende win2k partitie, met goed werkende Radeon, alleen wat minder performance.
En nu ga ik weer fijn Alice spelen en genieten van de graphix (knap leveldesign heeft dat spel !)
Verwijderd
Hier het commentaar uit een nieuwsgroep .
Get them here.... ftp://65.7.88.125/ Im sure Win2K drivers will be popping
around soon as they always do. Enjoy. There getting closer to the 80xx
Unified driver set:-)
Fixed Issues:
1. Giants runs properly with environment mapping on (cubic)
2. Diablo2 runs smoother
3. Quake3 runs smoother
4. Sacrifice runs without as many flashing textures, mana and health bars
fixed
5. Better image quality in UT (explosions)
6. Better image quality in NHL 2001 (ice reflections)
7. Fixed memory leaks
8. TV Out : OK (you can directly boot on it)
9. TV Out settings like position/size : OK (it was a bug on all previous
version when not using a vvga monitor to boot but only a tv)
beetje of topic maar toch even vragen
mijn t-bird 1 ghz temp schommelt tussen de
34 en 39 graden (mbm 5 ) , stressed loopt
tie op tot hoogste wat ik gezien heb 50 graden is dit nog lager te krijgen , gebruik een green cooler die het cooler houd als de coolermaster deed ,maar lijkt me eigenlijk niet echt nodig toch ? o ja sys temp is 25 graden .
Bvb Thanx and happy new year
Volgens mij las ik laatst een draadje, waarin wat over Linuxdrivers stond.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Helpen jullie me effe als jullie willen
Mijn U.T doet het niet meer na installatie van de .62 driver van mijn Radeon
Iedere keer een kernel probleem
Safe mode UT opstarten helpt geen fl***er
Hebben jullie een oplossing?
Bedankt!! en alvast een fijne jaarwisseling ik zit in de nachtdienst
alleen opengl lukt niet meer bij mij.
39
Ik heb de nieuwste patch voor d3d voor Deus Ex geinstalleerd , maar loopt toch wat traag(schokkerig) gezien mijn systeem(zie hieronder)vind ik het wel raar. en heb ook last van wat flikkerende textures (vooral de grond)UT loopt met mijn instellingen wel als een tiet.
Ook voor NOLF graag wat tips , ook last van wat vervormingen(hoeken van kamers,stippellijn) en langzame framerates.
Edward , Hjs kunnen jullie helpen?
Ik gebruik de via 4-in-1 4.26 en Windows 98 SE en de 7041 MS drivers.
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
1. Giants runs properly with environment mapping on (cubic)
2. Diablo2 runs smoother
3. Quake3 runs smoother
4. Sacrifice runs without as many flashing textures, mana and health bars fixed
5. Better image quality in UT (explosions)
6. Better image quality in NHL 2001 (ice reflections)
7. Fixed memory leaks
8. TV Out : OK (you can directly boot on it)
9. TV Out settings like position/size : OK (it was a bug on all previous version when not using a vvga monitor to boot but only a tv)
Schokt alleen bij eerste level even op de pier voor de rest alles soepel.
Breek je nek voorzichtig
Het kan soms enorm helpen om spellen met UT-engines opnieuw te installeren, oja DeusEx vreet geheugen onder d3d of openGL en er is extreem veel overdraw.
Ik kreeg met de 7062 drivers ook kernel fouten met UT, als ik em met LokiopenGL wilde spelen, d3d geen probs.
S3TC werkt alleen onder openGL
Niet op voorraad.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Waar blijven trouwens nieuwe win2k Radeon drivers, altijd die win9x leaks, bah :(!
we motten ff een zeikcampagne opzeten op rage3d ofzo.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Verwijderd
jullie hebben er ook last van
had gisteren een klote crash wilde een demo kijken maar na het vastslaan was mijn videodriver flink in de soepje......
heb de 7041 opnieuw eropgezet, ik kreeg de 7062 er niet op.....
maar ik zag dat powerstrip 3 niet meer op de balk bleef staan klote dacht eerst dat alles in de soep was ,maar ik lees dat het bij jullie ook is...............damnnnnn
johan
Niet op voorraad.
LoL, heel misschien als ATI fatsoenlijke Win2K drivers uitbrengt zodat ik eindelijk eens over kan stappenOp maandag 01 januari 2001 17:17 schreef johan het volgende:
en een jaar zonder crashes.!!?!?!?????
Verwijderd
Het gaat om Elsa Gladiac GF2 Ultra die 5 kost mij $625 das niks man leuke is het is legaal volgens mij hebben ze een fout gemaakt op de site;)
Maar izz reserveer er maar weer een voor mij want ik wil er een, remember?
Wanneer heb je ze binnen?
Powerstrip 3.0 beta doet het namelijk niet meer als het 1 januari 2001 is of geweest is.
Dus je moet nou iederekeer die datum terug zetten om het nog te kunnen gebruiken.
39
Canon EOS 400D + Sigma 17-70
[edit]->
LoLHet is 20 cm groot, woont in het bos en weigert over te stappen naar windows....rara...Paulus de DOSkabouter
!
Mijn systeem:
- AMD Thunderbird 1000@1000 Mhz
- Abit KT7 Raid
- 256 Mb PC 133 Sdram
- ATI Radeon 64 Mb DDR ViVo 166@183 Mhz
- WindowsME
- DirectX 8.0
- VIA 4-in-1 4.25a
- AGP 4.04 drivers
- USB filter drives 1.08
- Abit KT7_WW bios
- Powerstrip 2.78
- Radeon drivers 4.13.6063
98-ME-714-0831.exe
Ze hebben in die guide een 3063 Driver workaround section maar daarin spreken ze weer over de 6063 special purpose drivers... wat is het nou? 6063 of 3063?
Ik heb dus die Radeon Guide doorgelopen tijdens het installeren van mijn Radeon. De registry settings heb ik nog niet gedaan.
De 3dMark2000 scores:
- default benchmark (1024*768*16): +/- 5150
- met 32 bits kleur (1024*768*32): +/- 4750
Nu vraag ik mij af of dit een beetje normale scores voor mijn systeem zijn...
Heeft iemand verder nog tips van andere drivers die ik misschien beter zou kunnen proberen?
The Flying Dutchman
Verwijderd
Dit lijkt mij behoorlijk goed, alleen zou ik wel het detail op max zetten en desnoods een resotje lager als het wat minder draait.ff een vraagje, ik heb dus een 64 mb ddr radeon kaartje in me pc zitten+een 900@1ghz t-bird en 192 mb geheugen, als ik ut speel in 1280*1024, in 32 bit kleuren en alles op medium detail, krijg ik als gem frames per sec 70....is da goed??
Flying Dutchman :
Ik haal het mijn 32mb DDR @ 190mhz op een athlon800 in de standaard benchmark 4900 3dmarks. (met de microsoft HCL drivers)
Jouw performance valt dus idd wel een beetje tegen, maar wat je igv moet doen is nieuwere drivers installeren :
Op www.rage3d.com kan je de nieuwste betadrivers downloaden, die wat issues fixen met bep. spellen. Ook geven ze (bij sommigen) een performance boost.
De microsoft HCL drivers zijn ook behoorlijk goed. Ga naar www.microsoft.com/hcl en zoek op Radeon.
Je 3dmark score wordt alleen berekend op de eerste 2 tests (dus de helicopter demo en de adventure). De rest kan je dus gewoon skippen.
Wat registrytweaks zouden ook kunnen helpen je performance wat omhoog te gooien.
Verwijderd
Verwijderd
had de 7041 heb deze er eerst eraf gehaald
en wilde daarna de 7062 install.
geeft ie aan dat ie niet microsoftdigital Signature notification ofzoiets...
nu had ik dit gelezen
if you have ME then it's simple. When the box comes up that says it won't install them click on the advanced tab and change it from "prevent " to "warn" then it works fine.
maar de advanced tab kan ik niet aanklikken!
wat nu ??
johan
Verwijderd
Dan zou de advanced button het wel moeten doen.
Waarschijnlijk kan je ook ergens anders die "handige" feature uitschakelen, alleen ik weet niet waar (gebruik nl geen winME, alleen om ff de nieuwste drivers uittetesten)
Ik zit ook te denken aan een T-bird van 1G of meer.
Het is toch wel heel aantrekkelijk om een 1G+ Thunderbirdje+mobo te halen voor ca. 11 a 12 honderd piek.
Ik was altijd een beetje huiverig voor via chipsets maar ik geloof dat het nu wel ok is..
Verkoop m'n p3 750 E en asusp3bf voor ca. 600 of 700?
Niet op voorraad.
Verwijderd
heb er order bijgesteld naar 8xGF2 ultra hoop dat ik snel reactie krijg als ik de GF2 Ultra's heb post ik de URL ze hebben het niet door is echt iets fout zelfs een Gf2 MX van elsa is duurder dan de Ultra als ik nu de url ga posten wordt de site platgelegt en hebben ze het door ik moet eerst weten of de order 100% is door gekomen
Niet op voorraad.
Sure No ProblemoOp dinsdag 02 januari 2001 15:53 schreef edward2 het volgende:
Bomberman, zou je als je je Aopen draaiende heb, een paar UTbench demo'tjes willen publiceren;)?
Ik zit ook te denken aan een T-bird van 1G of meer.
Het is toch wel heel aantrekkelijk om een 1G+ Thunderbirdje+mobo te halen voor ca. 11 a 12 honderd piek.
Ik was altijd een beetje huiverig voor via chipsets maar ik geloof dat het nu wel ok is..
Verwijderd
kan iemand mijn uitleggen wat mipmap is?
en of het veel uitmaakt met de fps?
Verwijderd
Ze hebben nog 98 GF2 ultra op voorraad;(
ik moet echt snel bestellen voordat ze die fout corrigeren. Ik heb net ook voor $50 128 PC133 kingstone memory besteld 3 repen totaal (zit nu echt vet in de rood denk maar niet dat ik rijk of iets dergelijk ben)
Ga ze hier voor F200 verkopen (goedkoopste in pricewatch is F280). Ik ben ook van plan soon een online shop the beginnen (wordt in de eerste instantie een simpele mytrade webwinkel en daarna een professionele als het ten minste goed loopt en al), maar ff met een maat er over hebben hoe ik alles moet aanpakken. Uiteraard wordt alles LEGAAL;)
Hello,
Our apologies. Unfortunately, there was a system error that caused a wrong price to be displayed for the item below on our website.
The correct information is:
Description: GLADIAC 64MB ULTRA AGP DDR GEFORCE 2 GRAPHICS ACCELERATOR
Correct Price: $549.00 each
Mfg Part Number: 60131
The error has been corrected on our web site.
Your order has been cancelled.
Again, our apologies for the error.
Breek je nek voorzichtig
Maar aan de andere kant doet de demo van Serious Sam wel raar als ik de schaduwen op complex instel... eens kijken of dat toch weer door die WFOG optie komt ja of nee...
Verder waren de nieuwe drivers wel iets sneller bij mij.
The Flying Dutchman
Erg nuttig, en gaat ff wat verder dan alleen terug naar vga en de nieuwe drivers erop.
1). Uninstall your current ATI display driver. Do this by going into your control panel and running add/remove programs. ATI Display Driver should be one of the first few on your list. Choose yes when it asks if you would like to uninstall. Choose no when it asks to reboot.
2). Remove all leftover .inf files. Windows will use these to reinstall drivers (or at least try) without giving you an option for a clean install. To do this, you'll want to do a find all files/search, which can be accessed via the start menu. Windows ME has it labelled as search, and I believe Windows 9x has it labelled as find. In the search window, you'll want to enter ati*.inf as the target file. Don't bother making it search your whole hard disk, instead, under the look in field, type in C:\Windows\Inf, and make sure look in sub-folders is checked. Now your set, click find/search. Delete all files which it reports (make sure the location is c:\windows\inf or c:\windows\inf\other, do not delete ati*.inf files in other directories, just in case you chose to search your entire hard drive). Once you've completed the .inf flush, you're now ready to move on.
3). Reboot your computer. Windows will load with a default VGA adapter driver, which the ATI uninstall conveniently installs for you. Little do we know, ATI forgot to take out all the registry settings, ack! Here's what you need to do...
4). Run regedit. To do this, hit Start, click Run, and type regedit in the field and press Enter or hit OK. The windows registry entry will pop up. There are two sections you'll need to delete garbage from, the first one being the key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE. Click the plus next to software and in the directory tree below it you will see a key labelled ATI Technologies, simply highlight this key and hit the delete key on your keyboard. Click yes to confirm removal when Windows prompts you. That will fix all previous tweaks you may have done, so you can ensure a fresh driver install at default settings. Now, on to the next key(s) you'll want to delete. WARNING! The following keys which I recommend you delete automatically assume you are using only one display adapter(video card) in your system. If you are using more than one, I will assume you are literate enough to know which keys can safely be deleted without mucking up your secondary adapter. Go to the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Class\DISPLAY, click the plus next to DISPLAY and you will see at least one sub key, normally labelled 0000. If your registry is dirty, you will likely see multiple keys, such as 0001, 0002, 0003, and so on. If you have only one video card in your system, it is now safe to delete every sub key of DISPLAY, including 0000. To do this highlight each key respectively and hit the delete key on your keyboard, click yes when Windows asks if you wish to remove the entry. Once you have deleted all keys, it is now time to close the regedit program and move on to the next step.
5). You will now need to go into your system device manager, which can be accessed in two ways. One, by right clicking on My Computer, clicking Properties, and then Device Manager in the following window, or you can access the device manager in your system Control Panel and double clicking on the System icon, and clicking Device Manager in the following window. Under Device Manager click the plus symbol next to Display Adapters, you will now see the Standard PCI adapter listed below. Highlight it and hit the delete key on your keyboard and click yes to confirm when Windows prompts you. It will then ask you to reboot your computer to finish removing the device, click no. Next step.
6). Extract/Unzip/Decompress your Radeon drivers of choice to a location which you will remember (I use C:\Windows\Desktop\Radeon). Once you have extracted the drivers, you can now reboot your computer to manually install them. I do NOT recommend using the ATI setup program to install drivers. When you reboot your computer, Windows will detect new hardware and ask if you wish for it to search for drivers. I always tell Windows where to search, and do not recommend you let Windows search automatically. Since Windows 9x and Windows ME vary slightly in this driver install process, I will assume you are familiar with basic driver installation and can handle pointing Windows to the directory which you extracted the drivers (i.e. C:\Windows\Desktop\Radeon for 7041 whql or C:\Windows\Desktop\Radeon\ATIDrive for all other driver packages). From here you may proceed to let Windows search the specified directories for the .inf file containing the driver install information, and the rest should be fairly self explanatory.
RECOMMENDED TWEAKS
I use and recommend Homer Simpson's RadTweak program, which can be found by searching these forums. I do NOT recommend other tweakers as of this time because they automatically create registry entries with the value set to 0, which will not always be correct for the best results. You should manually edit the registry to add tweaks not included in Homer's RadTweak. My recommendations:
ExportWBuffer=0
WFogEnable=0 (also enabled/disabled with RadTweak)
All other keys may be added according to your preference, I have found that messing with other settings tends to cause slower speed and/or graphical anomalies with some applications. To add my recommended keys you'll need to run regedit after you have finished installing the drivers and rebooting. You'll need to go to this reg key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\ATI Technologies\Driver\0000\atidxhal. You may now choose to create new string value in the window pane to the right of atidxhal. Example: Right click in the right hand window pane of regedit, choose New, then String Value. A key will appear and you can rename it, ExportWBuffer, then hit Enter. Now double click the key and in the windows which pops up simply type "0" and hit enter. Value set. Problems solved.
Giants works great for me, Sacrifice I had to disable fogging within the game's graphical options. All other games run fine for me (I do not play EA Sports games, EA sucks).
I sincerely hope this helps you guys out there who are having problems with these games which run fine for me. If not, well, I tried.
Verwijderd
Eerst de ouwe deinstalleren, daarna de nieuwe installeren et voila..
Loopt perfect en ben ik nou de enige die 200 3dmarks erbij heeft gekregen?
Powerstrip zoals al eerder gezegd is niet na 31 dec verlopen.. het ligt aan de datum waarop je het installeert. (ik heb het gisteren nog gebruikt)
Btw er was een persoon in deze topic met de vraag of de freq nog hoger kan dan 192? Ik draai sinds het installeren van powerstrip op 200/200, vlekkeloos.
Bij 210 ofzo kreeg ik glitches in 3dmark2000.
grtz -snd-
Blijven er toch dan een paar bestandjes achter, na de deinstallatie van m'n eerdere 3beta?
Niet op voorraad.
Ik heb net hier op mijn werk die ps3 beta geinstalleerd welke ik gedownload had en die wilde ook niet opstarten, denk dat jullie in nieuwere Beta hebben welke dus wel opstart
Niet op voorraad.
Thnx.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Heeft iemand nog tips om optimaal van die ViVo gebruik te kunnen maken? Welke prg's en drivers (ik neem aan dus die laatste?) ensow?
Edward, ik heb ff gekeken op Rage3D maar ik kon er niets over vinden zo snel ... die search daar is nogal gaar (werkt helemaal niet eigenlijk) en om nou alle topics te doorzoeken. Ik heb maar ff een nieuw topic geplaats
Verwijderd
Nu alleen nog progjes om dat VIVO te benutten... wat werkt er lekker? Is Adobe Premiere nog steeds een goeie op dat gebied?
Niet op voorraad.
(sorry ff afreageren we doen teveel onderzoek voor VW\audi hiero
Dit topic is gesloten.
![]()