Toon posts:

[ADSL] modem/router detecteert geen ADSL signaal.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb problemen met een modem/router installatie. Het is een SMC 7804WBRB router. ISP = Skynet

De ingebouwde modem slaagt er precies niet in om het ADSL signaal te detecteren.
Verschijnselen:
- DATA & SYN leds branden niet als ik de RJ-11 connector aansluit (tenminste SYN zou moeten oplichten bij detectie ADSL?)
- Status ADSL: disconnected
- In de log zie ik enkel: "PPPoE send PADI"

De connector (RJ-11: standaard telefoon) aan de router kan ook gebruikt worden voor RJ-45 aansluitingen. Zou ik misschien een andere kabel nodig hebben?

Wat heb ik al geprobeerd:
- firmware vernieuwd
- ADSL lijn gecontroleerd: met een andere modem geen probleem
- VPI/VCI instellingen, PPPoE/PPPoA, VC-MUX, LLC, ... alles al geprobeerd,.. echter geen resultaat. Standaard staat de modem ingesteld voor PPPoE /LLC als ik voor ISP Skynet selecteer. Controleer ik echter de instellingen van de andere ADSL modem (die wel werkt), zie ik PPPoA/VC-MUX staan. Maar ik heb verscheidene combinaties getest, echter geen resultaat.

Iemand een idee wat de oorzaak zou zijn?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:43

TrailBlazer

Karnemelk FTW

line sync is onafhankelijk van het protocol wat je er verder overheen klust. dus PPPoE PPPoA of wat dan ook. Heb je er bij stilgestaan dat mischien je modem gewoon dood is

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op 03 oktober 2004 @ 17:17:
line sync is onafhankelijk van het protocol wat je er verder overheen klust. dus PPPoE PPPoA of wat dan ook. Heb je er bij stilgestaan dat mischien je modem gewoon dood is
Id, zie daarom de opmerking in mijn post over de status van de leds en over de gebruikte kabel.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:36
De SMC van jou is voor adsl over isdn, heb je dat ook?

Verwijderd

Topicstarter
canonball schreef op 03 oktober 2004 @ 17:27:
De SMC van jou is voor adsl over isdn, heb je dat ook?
Neen, is dat per se nodig?

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ja is een ander frequentie gebied op je telefoonlijntje

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:39:
[...]

Neen, is dat per se nodig?
Een ADSL modem voor ISDN werkt *NIET* op een gewone analoge lijn, en omgekeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe weten jullie dat deze router enkel voor ADSL over ISDN is?
http://www.smc-europe.com...ducts/broad/7804WBRB.html van de fabrikantsite zie ik er niets van vermeld.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

tja ik ook niet ging alleen in op jouw vraag :p

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 17:47:
Maar hoe weten jullie dat deze router enkel voor ADSL over ISDN is?
http://www.smc-europe.com...ducts/broad/7804WBRB.html van de fabrikantsite zie ik er niets van vermeld.
ANNEX B == ISDN ;)

/EDIT :
and upload speeds of 640Kbps
Max Upload op ISDN ADSL lijn is 640 kbps dus er zijn meerdere kenmerken duidelijk te lezen daar B)

/EDIT 2 : Ik zie dat de 7804WBRA dus de analoge lijn versie ook maar 640 kbps upload max. heeft dus ik zou is naar een ander merk kijken met als max. 1 Mbps upload, de Vigor modellen hebben dat dacht ik ??

[ Voor 41% gewijzigd door nero355 op 03-10-2004 17:59 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
Dit is dus de reden waarom het niet werkt!

Verdorie, zo'n idiote aankoop gedaan :( |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Een extra vraag:

Kan ik een gewone Ethernet ADSL modem dan hierop aansluiten zodat ik het geheel toch nog werkend zou krijgen?

Dus Ethernet ADSL modem > Wifi -router? (zoals de routers geschikt voor xDSL/cable)

Zou ik met deze setup dan toch nog kunnen inloggen?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Nope :)

P.S. : De Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif EDIT knop : voor al uw vorige post edit plezier ;)

[ Voor 17% gewijzigd door nero355 op 03-10-2004 18:49 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:36
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:37:
Een extra vraag:

Kan ik een gewone Ethernet ADSL modem dan hierop aansluiten zodat ik het geheel toch nog werkend zou krijgen?

Dus Ethernet ADSL modem > Wifi -router? (zoals de routers geschikt voor xDSL/cable)

Zou ik met deze setup dan toch nog kunnen inloggen?
Als jou gewone modem over een router funktie beschikt kun je de wifi router als switch gebruiken tussen en het bedraade en draadloze netwerk. De router funktionalitijd kleed je dan erg uit, je gebruikt hem als acces point. dat is eigenlijk zonde voor zo'n aparaat.

Ik zou proberen je wifi router om te ruilen als dat nog mogelijk is, of voor een goede prijs te verkopen.
Pagina: 1