Toon posts:

Virtuele karakters, een blik in de toekomst...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als we deze website van Liam Kemp mogen geloven dan gaat de techniek mbt virtuele karakters met grote sprongen vooruit.

een paar voorbeelden, let op de details:

Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f068extracam(room)%20(thumb).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f100extracam(forest)%20(thumb).jpg Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f198extracam(kitchen)%20(thumb).jpg

meer shots op de site.

In dit DivX filmpje kun je een korte demonstratie zien waarbij een model wel heel erg menselijke trekken krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/test%203%20(image).jpg

ik ben iig onder de indruk

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 16:46 ]

Verwijderd

gdvr ;) Wij hebben vandaag allebei hetzelfde filmpje ontdekt en het zelfde gedacht ;)

Verwijderd

Topicstarter
hehe..

voor de liefhebbers is er ook nog een gratis poster te krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f280bodycam(room)%20(bigthumb).jpg

Verwijderd

Voor de vrouwen onder de tweakers, de mannen doelen hier vermoedelijk op de overeenkomst tussen het vrouwelijke geslacht met name de sexe kenmerken. :O

:+

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

én daarbij dat deze renders pré ps 3.0 zijn..
ik ken ze al een tijd en het is gewoon ongelofelijk!

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 16:42:
hehe..

voor de liefhebbers is er ook nog een gratis poster te krijgen.

[afbeelding]
gratis? ik zie er prijzen bij staan?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-05 11:16

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik had die plaatjes ook al eerder gezien, maar dat filmpje is echt ongelofelijk realistisch zeg :P .

Dr komt trouwens binnenkort op Discovery Channel een serie over t doen en laten van Hitler tijdens WOII, waarbij de gezichten van belangrijke personen (Hitler, Churchill) digitaal construeren om zo nieuwe scenes levensecht te laten lijken.

Werkt waarschijnlijk net iets anders, maar komt op hetzelfde neer

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Behalve de enorme plasiticiteit van het gezicht in het filmpje is het idd werkelijk ongelofelijk :o

DM!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
powerflux schreef op 03 oktober 2004 @ 16:55:
én daarbij dat deze renders pré ps 3.0 zijn..
ik ken ze al een tijd en het is gewoon ongelofelijk!
ps 3? je bedoelt pixel shaders? Dit heeft niks met 3d kaarten te maken, dit is nog allemaal pre-renderd met software rendering. Het woord renderen bestond al veel langer dan 3d kaarten he.

[ Voor 9% gewijzigd door maratropa op 03-10-2004 17:22 ]

specs

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:14
Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f195extracam(kitchen).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.this-wonderful-life.com/f196extracam(kitchen).jpg

Ziet er toch ernstig realistisch uit...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Wussie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-01-2023
wauw :\ komen binnekort 'n heeeele berg acteurs zonder werk te zitten :D

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op 03 oktober 2004 @ 16:58:
[...]

gratis? ik zie er prijzen bij staan?
oh ja, bij de erg grote versie komt er ook een watermerk in te staan.. nou ja, het is iig geen storend watermerk. Met een fotoprinter erbij heb je zo een goeie versie :)
JHS schreef op 03 oktober 2004 @ 17:15:
Behalve de enorme plasiticiteit van het gezicht in het filmpje is het idd werkelijk ongelofelijk :o
Ja.. de details in het oog en hoe het oog beweegt, dat is niet 'bijna' menselijk, het is menselijk. Als dit zo doorgaat krijgen we binnenkort echte virtuele acteurs en niet alleen in animatieseries. :)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 17:32 ]

• powerflux
  • Laatst online: 15-05 02:44

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

gladiool schreef op 03 oktober 2004 @ 17:16:
[...]

ps 3? je bedoelt pixel shaders? Dit heeft niks met 3d kaarten te maken, dit is nog allemaal pre-renderd met software rendering. Het woord renderen bestond al veel langer dan 3d kaarten he.
zo heb ik het nog niet gezien.
t is inderdaad wel logisch.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.optidigit.com/stevens/hockeygirl.jpg

nice :P

Al zijn ze wel iets minder in detail, het meeste is gemaakt mbv lightwave zo te zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 18:07 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:06:
[...]

[afbeelding]

Al zijn ze wel iets minder in detail, het meeste is gemaakt mbv lightwave zo te zien :)
Dat heb je dan niet goed gezien, hij gebruikt nl Maya ;)
I now work with Alias Maya 6 Unlimited, running on pc's (most of them dual P3 1 GHz with 2 Gb RAM or close). I've never used 3d Studio Max or Lightwave or any other important 3d software. (Well, a little, but not enough to answer any questions about it.)
bron

Verwijderd

echt realistisch kan de eerste tijd nog niet, misschien over een jaar of 5/10.
Als je echt realisme wil hebben qua beweging zul je dus alle spieren moeten simuleren, ook al lijkt een spier geen directe invloed te hebben heeft ie wel indirect op een andere spier.
Dan heb je alleen het spier gedeelte nog maar, dan zit je nog met meerdere vetlagen die elk zijn eigen eigenschappen heeft mbt transluancy en elasticiteit etc.
Je kan het tegenwoordig aardig faken maar bij lange na niet realistisch.

Simpelste voorbeeld is, buig je vinger maar eens en kijk wat er allemaal gebeurt.

realisme duurt nog wel ff

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:32:
[...]

Dat heb je dan niet goed gezien, hij gebruikt nl Maya ;)
Maya is een toppakket, de stijl leek een beetje hierop

Afbeeldingslocatie: http://www.newtek.com/products/lightwave/lw-gallery/albums/Games/879.jpg

Maya en LW liggen zo te zien wel aardig in de buurt van elkaar :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 18:51 ]

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 09:33
Nog net geen "s1m0ne" maar het begint idd wel erg serieus erop te lijken.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Jeetje, dit is allemaal wel eeeeerg realistisch. :P
Ik kan nu haast me moeite maar het verschil tussen echt en nep ontdekken.
Wanneer mogen we de spellen verwachten met dit soort realistisch uitziende karakters? :P

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-05 09:10
Ik wil geen virtuele karakters!

Krijg je allemaal manisch depressieve robots die 'marvin' heten enzo :/

Verbouwing

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Wat ik mij dan afvraag:

hoe staan jullie tegenover dergelijke realistische personages in toekomstige shooters? Persoonlijk weet ik niet zeker of ik dat wel trek, (te) realistische schotwonden, uitdrukkingen e.d.

RPG's enz, hebben dit probleem denk ik niet zozeer.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-05 16:26
Vroeger vond met bloed te realistisch....

Verwijderd

Het was realistischer geweest als het oog niet zo erg glimde, en de huid ook matter was geweest. Dan nog normale dr. schumacher tanden en het was echt.. :)

Verwijderd

gdvr ;) Dit is echt schriktbarend echt!! Dat wijf kijkt gewoon dwars door je heen....echt super knap gemaakt...vooral dat filmpje...

Verwijderd

Topicstarter
RoamoR schreef op 03 oktober 2004 @ 21:00:
Wat ik mij dan afvraag:

hoe staan jullie tegenover dergelijke realistische personages in toekomstige shooters? Persoonlijk weet ik niet zeker of ik dat wel trek, (te) realistische schotwonden, uitdrukkingen e.d.

RPG's enz, hebben dit probleem denk ik niet zozeer.
Het hoeft van mij ook niet zo in shooters, want de 18+ shooters komen ook wel in handen van gestoorde 12 jarigen die vervolgens denken dat ze het maar eens in het echt moeten proberen. ik denk dat zoiets erg goed van pas komt bij het trainen van virtuele chirurgische operaties e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 22:08 ]

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
XanderH schreef op 03 oktober 2004 @ 17:20:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er toch ernstig realistisch uit...
Ik zie vrijwel meteen dat het nep is...

Verwijderd

Topicstarter
Blaise schreef op 03 oktober 2004 @ 22:12:
[...]
filmpje al bekeken?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:49
Vooral de lingerie foto's :p Maar het is idd heel erg mooi gedaan, vooral ook die close-up (staat hierboven ook vermeld), van het gezicht en dan het oog, zo dat is echt mooi, je ziet echt alles van de weerspiegeling in de ogen tot de adertjes.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:37

Dentheman

Zie signature

Nu nog iets zodat ze ook in real life ontwikkeld kunnen worden :9

Man, wat gaat de techniek toch vooruit :o

Zie ondertitel

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Blaise schreef op 03 oktober 2004 @ 22:12:
[...]
Het is best mooi, maar er is nog best e.e.a. op aan te merken. Vooral op de huid vind ik. De structuur die daar in zit is veel te oppervlakkig, en er zijn in het gezicht bijzonder weinig oneffenheden. Ook viel het me op dat er spanning in de huid is aangebracht op plaatsen waar je (ik althans) dat niet veracht (de neus bijvoorbeeld).

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

Verwijderd

Topicstarter
Denman89 schreef op 03 oktober 2004 @ 22:28:
Nu nog iets zodat ze ook in real life ontwikkeld kunnen worden :9

Man, wat gaat de techniek toch vooruit :o
Tegen je vrouw: Kijk schat... zij zeurt in ieder geval niet :P
Het is best mooi, maar er is nog best e.e.a. op aan te merken. Vooral op de huid vind ik. De structuur die daar in zit is veel te oppervlakkig, en er zijn in het gezicht bijzonder weinig oneffenheden. Ook viel het me op dat er spanning in de huid is aangebracht op plaatsen waar je (ik althans) dat niet veracht (de neus bijvoorbeeld).
Dat klopt misschien, maar het zijn wel erg kleine details waar het verschil dan in zou moeten zitten. Geleidelijk wordt dat natuurlijk beter, vergeleken met de characters van nu is het iig een sprong vooruit.

[ Voor 123% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 22:39 ]

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-05 14:52

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

WuSSiE schreef op 03 oktober 2004 @ 17:26:
wauw :\ komen binnekort 'n heeeele berg acteurs zonder werk te zitten :D
Gelukkig voor die acteurs bestaan er nog geen echt goede voice synthesizers, dus mogen ze achteraf al die films nog eens gaan inspreken.

Daarnaast, het maken van een film die bestaat uit 3D animaties is nu ook niet bepaald goedkoop.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Roamor
  • Niet online
Johnny schreef op 03 oktober 2004 @ 22:55:
[...]

Gelukkig voor die acteurs bestaan er nog geen echt goede voice synthesizers, dus mogen ze achteraf al die films nog eens gaan inspreken.

Daarnaast, het maken van een film die bestaat uit 3D animaties is nu ook niet bepaald goedkoop.
Scheelt weer voor de Duitse markt....

Maar als dit standaard word, zullen de kosten ook snel dalen. Met toenemende (goedkope) computerkracht helemaal.

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 18:06:
[...]

[afbeelding]

Ik heb wat gebrowsed op jou links en vind dit: Afbeeldingslocatie: http://www.raph.com/3dartists/artgallery/alceu_baptistao1.jpg

ONGELOVELIJK!!!! Dit is geweldig!! Echt het allermooiste tot nu toe. Dit moet gewoon een foto zijn ?!?!?!

[ Voor 1% gewijzigd door JoetjeF op 03-10-2004 23:14 . Reden: Even de layout-ontneuker gebruikt ]

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:49
Die vind ik niet zo, dan vind ik die van Liam Kemp mooier. Maar smaken verschil, het is natuurlijk wel heel erg mooi hoe ze het doen enzo.

Verwijderd

RoamoR schreef op 03 oktober 2004 @ 22:59:
[...]

Scheelt weer voor de Duitse markt....

Maar als dit standaard word, zullen de kosten ook snel dalen. Met toenemende (goedkope) computerkracht helemaal.
Praktisch alle grote 3d animatie bedrijven kunnen dit wel, alleen gaat godsgruwelijk veel tijd in zitten en dus $$$.

• Wolf87
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-05 15:19
JoetjeF schreef op 03 oktober 2004 @ 23:04:
[...]

Ik heb wat gebrowsed op jou links en vind dit: [afbeelding]

ONGELOVELIJK!!!! Dit is geweldig!! Echt het allermooiste tot nu toe. Dit moet gewoon een foto zijn ?!?!?!
dat van die foto dat klopt volgens mij niet echt, het oor ziet er een beetje vreemd uit

• Wormaap
  • Laatst online: 23:30
[...]

Persoonlijk vind ik'r toch wel redelijk nep... De kleuren kloppen niet.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:03

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
[...]

Oren + lippen verraden het gelijk :). Het is mooi gedaan, daar niet van, maar je ziet het gelijk.

Het enige plaatje waar ik het niet meteen zie en ik ook het beste vind: http://www.this-wonderful-life.com/f195extracam(kitchen).jpg :)

[ Voor 15% gewijzigd door We Are Borg op 03-10-2004 23:29 ]

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15
Deze creatie is overigens al een paar jaar oud..
Het niveau is dus alleen maar gestegen.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

We Are Borg schreef op 03 oktober 2004 @ 23:28:
[...]

Oren + lippen verraden het gelijk :). Het is mooi gedaan, daar niet van, maar je ziet het gelijk.

Het enige plaatje waar ik het niet meteen zie en ik ook het beste vind: http://www.this-wonderful-life.com/f195extracam(kitchen).jpg :)
Call me a nerd, maar als ik zo iemand in mij mailbox aantref, dan maak ik wel een afspraak! Maar je hebt gelijk, als je ECHT goed kijkt en je weet dat het nep is, dan zijn er een aantal 'foutjes'. Maar is dat niet de scharme van een vrouw :)

Misschien dat ik met dit onderwerp flink achterloop, maar ik vind het echt overtuigend! Just my 2 pence.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 08:56

Servowire

prutser:~#

@ TS

Die haartjes in het gezicht bij die vrouw zijn ook erg realistisch... en de littekentjes

ErG! Mooi

Al zullen de meestte tweakers wel denken dat vrouwen haarloos zijn:P

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Ik heb eerlijk gezegt het sterke vermoeden dat dit al járen kan, maar dat men daar zoals eerder gezegt geen geld en of rekenkracht danwel tijd voor heeft.

Ik denk, ik weet niet of iemand wel eens de rendertijden van ik noem maar wat Shrek kent want díe zijn al bijzonder lang, dat men hier simpelweg praktisch nog niets mee kan.
Op een paar uiterst mooie stills - en short-movies na. Waar we natuurlijk allen terecht van genieten.

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:15
Verwijderd schreef op 03 oktober 2004 @ 23:44:
Ik heb eerlijk gezegt het sterke vermoeden dat dit al járen kan, maar dat men daar zoals eerder gezegt geen geld en of rekenkracht danwel tijd voor heeft.

Ik denk, ik weet niet of iemand wel eens de rendertijden van ik noem maar wat Shrek kent want díe zijn al bijzonder lang, dat men hier simpelweg praktisch nog niets mee kan.
Op een paar uiterst mooie stills - en short-movies na. Waar we natuurlijk allen terecht van genieten.
Wat dacht je van Final Fantasy? (the movie)
Die is toch al een tijdje uit..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

• Blaise
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja. Indrukwekkend, maar je ziet ondanks de knappe prestatie van de maker(s?) heel gauw dat het nep is.

• swampy
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sniff Sniff Sniff... no smell...no human! Real humans have smell and energy...

Surely it looks like a human, but it's to perfect..to "plastic" to me... it's not human it's fake...

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
zegt er eentje vanachter z'n monitor :P
Blaise schreef op 04 oktober 2004 @ 00:36:
[...]
Ja. Indrukwekkend, maar je ziet ondanks de knappe prestatie van de maker(s?) heel gauw dat het nep is.
Toch al minder dan bij voorgaande modellen mag ik hopen ;)

Tuurlijk is dit niet "perfect" (geen mens is perfect btw) maar de ontwikkelingen gaan door en men zal er alles aan doen om in de buurt te komen.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2004 01:01 ]

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Toch wel opvallend dat dit soort tools altijd het eerst getest wordt om lekkere wijven in enigzins foute posities mee te renderen :P

Stop uploading passwords to Github!

• LinuX-TUX
  • Laatst online: 18-05 09:33
Nu even alle gekheid op een stokje:
Natuurlijk zie je bij bijna alle plaatjes een vorm van "TE perfectie". Maar reken nou eens een stukje imperfectie in; dan is het naar mijn ogen gewoon "TE echt" geworden.

Als ze dat nog eens realtime kunnen bewerkstelligen :X .... dan word het pas very VERY freaky. ( of juist heel leuk :Y) zoals Papa Eend suggereerd )

Voor nu vind ik het alleen leuk om te zien :)

offtopic:
Natuurlijk, final fantasy was voor mij "DE MOVIE" van de PC. Maar hier heb ik wel serieus kritiek op. Die haren van haar waren welliswaar goed, maar dan ook ECHT goed geanimeerd, maar je zag aan alle kanten dat er wat aan schorte. Als je daarintegen "The animatrix: The Final Flight Of Osiris" er tegenover zet, zie je gelijk al een hele verbetering. Gedetaileerdheid, maar toch her en der wat "flaws" om het zo maar te zeggen

[ Voor 6% gewijzigd door LinuX-TUX op 04-10-2004 02:04 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Toch wel opvallend dat dit soort tools altijd het eerst getest wordt om lekkere wijven in enigzins foute posities mee te renderen
dat is niets nieuws hoor, er is een interessant dagboek notitie van lumiere waarin hij fantaseert over een vrouw die zich uitkleed op film (dat was dus net voordat hij celluloid uitvond aan het einde van de 19e eeuw)

maar het kan aan mij liggen maar ik vind deze renders echt gewoon helemaal niet realistisch. Het is vreselijk knap texture werk, maar eigenlijk hebben ze gewoon een aantal mooie vrouwen gefotgrafeerd en op een model geplakt.

Die animatie vind ik wel mooi, vooral het oog. Maar als ze dan gaat lachen dan valt het een beetje door de mand, de gezichtsspieren kloppen gewoon niet. Alsof d'r wang van was ofzo is gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door XangadiX op 04-10-2004 15:52 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat er deze eeuw ook nog wel dit soort modellen uit virtueel DNA ontwikkeld kunnen worden. :)

• NaliXL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 19:30
Ben ik de enige bij wie dat filmpje steeds op 198KB blijft steken bij het downloaden?

Vind trouwens Alyx uit half-life 2 eigenlijk net zo mooi, en dat real-time. In close-up is de huid etc. wel niet zo dicht bij de werkelijkheid als de bovenstaande modellen, maar ik vind deze dame toch veel meer eruit zien alsof ze echt leeft. De bovenstaande modellen zijn vaak zo plastic vind ik.
Afbeeldingslocatie: http://62.59.167.201/tweakers/alyx.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door NaliXL op 05-10-2004 23:28 . Reden: Ff wat relevants toegevoegd ]

Genoeg is meer dan veel, en tart den overvloed

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Cherub schreef op 05 oktober 2004 @ 23:18:
Ben ik de enige bij wie dat filmpje steeds op 198KB blijft steken bij het downloaden?

Vind trouwens Alyx uit half-life 2 eigenlijk net zo mooi, en dat real-time. In close-up is de huid etc. wel niet zo dicht bij de werkelijkheid als de bovenstaande modellen, maar ik vind deze dame toch veel meer eruit zien alsof ze echt leeft. De bovenstaande modellen zijn vaak zo plastic vind ik.
[afbeelding]
Mmm... ik vind het een beetje rubber achtig...de huid beweegt alsof er geen spieren onder zitten.. een goed model begint met botten, spieren en pezen, kraakbeen, en onderhuids vet. DAN pas de huid erover heen.....

Verwijderd

swampy schreef op 05 oktober 2004 @ 23:59:
[...]

Mmm... ik vind het een beetje rubber achtig...de huid beweegt alsof er geen spieren onder zitten.. een goed model begint met botten, spieren en pezen, kraakbeen, en onderhuids vet. DAN pas de huid erover heen.....
je maakt eerst de huid en daarna pas de botten etc
en alle spieren, pezen etc erin gooien is niet te doen.
Als het al te doen is ben je me daar een bak geld kwijt, daarvoor koop je geheid een leuke porsche

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 00:12:
[...]

je maakt eerst de huid en daarna pas de botten etc
en alle spieren, pezen etc erin gooien is niet te doen.
Als het al te doen is ben je me daar een bak geld kwijt, daarvoor koop je geheid een leuke porsche
Het is duur ja... maar als je perfectie wil moet je uitgaan van spieren...

Als de software zo doorgaat en de hardware ook zal het eens mogelijk zijn... tegen dan normale kosten... nu nog is het ... behoorlijk duur!

[ Voor 16% gewijzigd door swampy op 06-10-2004 00:27 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik suggereer dat we dit topic allen bookmarken en over 10, 15 jaar nog eens doorlezen.. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Ik ben bang dat de ontwikkeling van het zo realistisch modelen van een mens nu al twee jaar op hetzelfde niveau zit.
Als je kijkt naar bijvoorbeeld dat plaatje hierboven van Alceu Baptistao, dat stamt al uit 2001, toendertijd fenomenaal realistisch, en eerlijk gezegd heb ik het nog niet beter gezien dan dat.

Het enige dat een beetje aan het verbeteren is, is de resolutie van de textures. De models kunnen gewoon niet beter aangezien ze uit polygonen bestaan. en als je die in hogere resolutie gaat opbouwen, zodat er meer detail zichtbaar is, worden ze onhandelbaar groot.

Wat betreft animatie van mensen ben ik helemaal teleurgesteld in de ontwikkeling van de laatste twee jaar. Het zijn nog steeds hele primitieve polygoonverplaatsingen met hier en daar een simpele spiertrekking die nog steeds verre van realistisch is.

Ik zie niet in hoe je - met het huidige systeem, bones-muscles-skin - betere resultaten krijgt aangezien je hier niet de mogelijkheid hebt de skin daadwerkelijk op ieder punt (dat van belang is) te ankeren aan de muscle.
Mocht je nu zeggen "wat een zeur en het is toch al allemaal harstikke mooi!" Mooi wel, realistisch niet. Kijk eens naar je eigen had, span eens wat spiertjes aan (vingers, pols e.d.) en kijk eens wat er allemaal gebeurd. Als je dit wilt realiseren met puur een bone-muscle-skin systeempje dan ben je jaren bezig!

Ik ben dus bang dat het, wat betreft realistische mensen, zich de komende jaren ook niet veel meer verder zal ontwikkelen.
Men moet eerst met een nieuw systeem komen puur gericht op het maken van mensen, dat rekening houdt met huiddikte op bepaalde plaatsen, veeel meer plekken registreerd waar de skin meetrekt met de muscle, huidplooien realistisch berekend enzovoorts, huidtransparantie linkt aan huiddikte en daaronder dus een tweede laag heeft met alle dingen die je er dooheen ziet.

Het zal in ieder geval een heel medisch verhaal worden, en ik weet niet zeker of dit de komende jaren al te realiseren is.
Ook zou je bijvoorbeeld voor de skin, wat toch oogt als een surface, solids moeten gaan gebruiken, dit is met de huidige rekenkracht nog verre van mogelijk.

Verder wil ik nog even kwijt dat ik het jammer vind dat hdri is uitgevonden. Zoals je ziet op bovenstaande afbeeldingen houdt men bijna geen rekening met omgeving. hdritje erop en klaar is kees. Het is zeer gemakkelijk voor snelle presentaties en het benarderd de werkelijkheid wel aardig, maar als je gaat voor fotorealisme dan zal je toch iets van een omgeving moeten maken.

tot zover mijn blik in de toekomst...

Verwijderd

Om het fun-gehalte van dit topic toch redelijk hoog te houden en nu het toch gaat over mooie cg. Hieronder een filmpje van The Mill van een Mercedes commercial die naar mijn mening een van de mooiste dingen is die met cg is gemaakt. Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/cgfilms/film_files/mill_mercedescloud/pic-3---god-1.jpg

Klikken voor filmpje en uitleg

het kan zijn dat je je moet registreren bij cgnetworks (als er mensen hier zijn die dat nog niet gedaan hebben). Niet bang zijn, tis goed voor je :) cgnetworks/cgtalk vind ik de beste nieuwssite en het beste forum voor cg.

Verwijderd

swampy schreef op 06 oktober 2004 @ 00:26:
[...]

Het is duur ja... maar als je perfectie wil moet je uitgaan van spieren...

Als de software zo doorgaat en de hardware ook zal het eens mogelijk zijn... tegen dan normale kosten... nu nog is het ... behoorlijk duur!
Ze gaan ook wel uit van spieren hoor, alleen heeft de mens zoveel spieren dat je _alle_ spieren heeeeeel moeilijk kan immiteren.
Ze, ik doe het zelf ook, gaan uit van de "grootste" spieren zoals de borstspier, biceps etc.

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:31
Verwijderd schreef op 06 oktober 2004 @ 14:33:
[...]

Ze gaan ook wel uit van spieren hoor, alleen heeft de mens zoveel spieren dat je _alle_ spieren heeeeeel moeilijk kan immiteren.
Ze, ik doe het zelf ook, gaan uit van de "grootste" spieren zoals de borstspier, biceps etc.
Aardige link die ermee te maken heeft;

http://www.cgcharacter.com/

Hymn zal 'm wel kennen, redelijk bekende site :).

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32
Dit soort dingen doet mij denken aan de film AI. :P Waar je inderdaad op den duur geen verschil meer ziet tussen nep en echt. (Weliswaar met robots, maar toch. :P )

Volgens mij zag ik hierboven al een quoteje uit de film. :)

-

Verwijderd

Ik vind het wel stoer allemaal om die vooruitgang te zien :D

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ziet er echt te goed uit 8)7

En die van HL2 ziet er toch wel strak uit vindt ik hoor :)

Toekomst wordt toch alles via de pc.... :X

Verwijderd

Als toevoeging bij mijn bovenstaande post...
Afbeeldingslocatie: http://www.cgnetworks.com/galleryimages/34613/body_builder_medium.jpg

als stilstaand beeld al vrij fotorealistich, maar dan de animatie..

http://www.turx.com/others/Graf/body2.avi
lijkt nergens op is een groot woord, maar het is toch ineens al heel wat minder.

En dat blijkt iedere keer, het maakt niet uit hoeveel focal blur je gebruikt en hoe hard je de camera laat schudden (eerste post), de skin en de muscles kunnen niet goed interacteren met elkaar door de huidige software. Als die niet verbetert en blijft hangen in de polygonen en zich alleen maar concentreert op het verbeteren van belichtingsmethoden, dan ben ik bang dat het nog een hele tijd zal gaan duren voordat er echt realistische mens-animaties komen.

Verwijderd

Het valt me op dat er veel mensen zijn die direct zeggen 'ik kan meteen zien dat het nep is'.

Ik wil wel eens weten of ze datzelfde zeggen als ze van te voren NIET WETEN dat het in 3D gemaakt is. Het is natuurlijk altijd makkelijk om foutjes te vinden en anders naar een afbeelding te kijken als je al weet wat het is ;)

Ik weet zeker dat ik (heb er even geen bij de hand) hier foto's van mensen kan laten zien die ECHT zijn maar waarvan dezelfde mensen zullen zeggen, 'dat is in 3D gemaakt, dat zie je zo' en anders om.

Ik vind het in ieder geval geweldig wat die gasten allemaal kunnen en heb er bewondering voor. Ik ga ook niet opscheppen dat ik meteen zie dat het gemaakt is want eerlijk gezegd, ik zie het niet. Ik heb veel mensen gezien waar sommige vormen ook niet kloppen of een iets afwijkende kleur hebben etc etc. En deze mensen bestaan echt.

Noem me 1 iemand op die op een grrot bioscoopscherm LOTR heeft gezien en in de veldslagen kon onderscheiden wat de echte acteurs waren en wat de computergeanimeerde figuren waren....
Jongens (en meiden), acteurs worden allang vervangen door computeranimaties. Misschien niet de hoofdrolspelers maar zeker in massa scenes is de helft of nog meer geanimeerd en geen hond die het door heeft als ie zo'n film bekijkt.
Het is dat je het weet (making of...) en toch valt het niet op.

I rest my case.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op 07 oktober 2004 @ 12:04:

Jongens (en meiden), acteurs worden allang vervangen door computeranimaties. Misschien niet de hoofdrolspelers maar zeker in massa scenes is de helft of nog meer geanimeerd en geen hond die het door heeft als ie zo'n film bekijkt.
Het is dat je het weet (making of...) en toch valt het niet op.

I rest my case.
Korte case, maar in dit geval gaat het niet helemaal op, LOTR is namelijk best wel slordig gemaakt, in die massale battles kun je soms uitstekend zien dat meerdere groepen figuren zich excact hetzelfde bewegen, ze hebben dus soms niet eens de moeite genomen om ergens anders in de animatie te gaan staan. Daarbij zit er ook veel knip-en-plak werk bij, waarbij echte mensen elders in de scene opnieuw gebruikt worden en daar heb je dus geen 3d bij nodig.
Je kunt dit trouwens beter zien op een goede DVD speler en een goede TV dan op een bioscoop scherm, sfx voor bioscopen zijn ietsje makkelijker dan voor de televisie (mits resolutie geen probleem is wat bij 3d vaak niet zo is) Dit heeft ook te maken met het feit dat een bioscoop scherm licht reflecteerd (en dus divergeert) en televisie licht uitzend (puntbron)

Neemt overigens niet weg dat er verbluffende dingen in de film zitten, neem het paard dat opgepikt wordt door een Nazgul, pas bij 3 keer kijken zie je dat het paard slechte spiercontracties heeft en dat zijn beweging schokt (Hugo heeft groot gelijk met zijn verhaal over spier/huid kracht en beweging)

NEway, dat het niet opvalt heeft ook te maken met de manier waarop de film is ingekleurd en nabewerkt, is het je weleens opgevallen dat de hele film een soort shimmer over zich heeft waardoor iedere still lijkt op een schilderij van John Howe? Dat heeft veel te maken met een uitgebreide, blur, kleurcorrectie, dieptecorrectie en manier van filmen. Ze hebben eigenlijk alles levendiger en groter (letterlijk) gemaakt dan het is. Sommige closeups zijn echt slordig, dan lijkt het alsof een character 3 meter hoog is omdat ze het beeld een klein beetje in trapezium hebben gezet.

Zoveel correcties EN ook nog 3d geanimeerde characters in een massive battle, sja, me dunkt dat je het dan niet meer zo duidelijk ziet. Waar het hier over gaat is leading-characters in close-up zoals Gollum, en die was best goed gedaan, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar echt niet van onder de indruk was. (de acteerprestaties van de voice-actor daarentegen vond ik geweldig, maar dat terzijde)

Denk ook eens aan het begin van LoTR:TT de vechtscene met de balrog is bijna amateuristisch, terwijl de balrog in moria wel geloofwaardig is. Zo zie je wat belichting (geen belichting eigenlijk) een een onwijze motionblur en wat vlammen kunnen maskeren

Maar goed, je argument is dat 'het niet opvalt', ik zal het sterker maken het is zelfs 'echter dan echt'. Neem een massive battle uit spartacus of uit ben hur (echte mensen) en dat ziet er niet uit. Heel braafjes en langzaam. Dat heeft ook te maken met de tijd (jaren 60) maar ook omdat je met een 3d pakket veel makkelijker mensen kunt maken die bijlen en pijlen in zich krijgen. Ook is het veel makkelijker om een grote groep mensen als een stroom over een berg te laten trekken bijvoobeeld. Of het realistisch is weet ik eigenlijk niet, ik heb nog nooit een echt zwaardgevecht gezien van zeg 10.000 mensen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door XangadiX op 07-10-2004 12:59 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Tuurlijk hebben verschillende factoren invloed op hoe iets eruit ziet (lichtgebruik etc) maar dit is bij de huidige 'gewone' liveaction films ook. De echte set ziet er ineens heel anders uit na het monteren van de film. Ook echte personen zien er door de belichting etc anders uit dan als je ze in het echt zou zien.

Neemt niet weg dat de technieken er allemaal zijn en dat het gebruikt wordt zonder dat het opvalt. Tuurlijk, als je erop gaat letten, maar dan zie je veel meer in films wat niet klopt. Ook met dingen die echt zijn en niet uit de pc komen rollen.

Zoals je aangeeft, Gollum is niet altijd overtuigend en dat klopt. Toch zijn er een behoorlijk aantal scenes die ijzersterk zijn. Ik denk als het geen Gollum was maar een model van een bestaand iemand, dat je toch ging twijfelen.

Volgens mij wordt een leadingrole gewoon nog niet gedaan vanwege tijd en geld kwesties. Als ze willen kunnen ze iets neerzetten waar niemand aan ziet dat het nep is, maar het kost bergen tijd en dus geld waardoor het niet rendabel en interessant is. Het zal daarom denk ik ook nog wel even duren voordat de eerste acteur vervangen wordt door CGI.

Maar om nou bij alles meteen te roepen, 'dat zie ik meteen'........ ;)
Sure, uiteindelijk zie je het maar, als de eerste indruk realistisch is, dan is de opzet 100% geslaagd :)

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05 18:56
wauw :\ komen binnekort 'n heeeele berg acteurs zonder werk te zitten
Het zijn mooie modellen. Maar aan de bewegingen kun je nog duidelijk zien dat het geen echte mensen zijn. De natuurlijkheid waar een mens mee beweegt kun je niet zomaar nabootsen. Dat is nog nooit iemand gelukt imo. Je blijft zien dat het nep is. En waarom uren en uren in een 3d model stoppen terwijl een acteur binnen een uur beschikbaar is en nog hardstikke realistisch ook..

http://hawvie.deviantart.com/

Verwijderd

Er zitten fantastische plaatjes tussen,maar is het grote probleem niet om dit realtime te renderen ipv het fotorealisme?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 12:16 ]

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 12:15:
Er zitten fantastische plaatjes tussen,maar is het grote probleem niet om dit realtime te renderen ipv het fotorealisme?
Nog wel natuurlijk, maar wacht nog een paar jaar...

De computerkracht zal dermate toenemen dat ook dit soort dingen prima realtime gerenderd kunnen worden. Ook de race tussen Ati en Nvidia zal dit proces alleen maar versnellen voor het thuisgebruik (in spellen ed).

Verwijderd

RoamoR schreef op 08 oktober 2004 @ 13:10:
[...]

Nog wel natuurlijk, maar wacht nog een paar jaar...

De computerkracht zal dermate toenemen dat ook dit soort dingen prima realtime gerenderd kunnen worden. Ook de race tussen Ati en Nvidia zal dit proces alleen maar versnellen voor het thuisgebruik (in spellen ed).
Ik ben bang dat het nog wel heel erg veel jaartjes gaat duren voordat je photonmapping in spellen tegenkomt...

Als je ziet hoeveel tijd het kost om het weer te geven ipv bv raytracing dan moet het wel heel erg hard gaan met de grafische kaarten voordat dit minsten 25 keer p/s gerenderd kan worden...

daarnaast kan je met photonmapping nog niet eens alles bereiken, je heb dan al wel natuurlijke belichting en breking v licht e.d. maar er zijn nog genoeg dingen die je er niet mee kunt bereiken... Hier moeten ze eerst nog nieuwe algrotimes voor vinden.

mocht je willen weten wat er allemaal bij renderen komt kijken: tweek linkjes die wel interessant zijn...

http://www.cgnetworks.com....php?story_id=1724&page=1
en
http://graphics.ucsd.edu/~henrik/
Pagina: 1