Richting 2.8 , snellere stWok schreef op 15 oktober 2004 @ 20:27:
@Ingenius en anderen:
Dank voor de tips!Ik zal dit weekend eens kijken of nog het een en ander kan bijschaven.
Maareeh.. even een n00b-vraagje: Als ik de diafragmaopenening moet vergroten moet ik dan richting F2.8 gaan of juist meer richting F8.0? Ik kan dat nooit uitelkaar houden
Mijn intuïtie zegt me dat ik richting F8.0 (wel heel overdreven waarschijnlijk) en een langere sluitertijd, correct
De grootste zeevaarder aller tijden... onze held 
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Van Speijk 
Whitte de Wit
Piet Heijn
Abel tasman
Karel Doorman
Columbus misschien?
Whitte de Wit
Piet Heijn
Abel tasman
Karel Doorman
Columbus misschien?
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Michiel de Ruyter?Rudedadude schreef op 15 oktober 2004 @ 21:03:
Van Speijk
Whitte de Wit
Piet Heijn
Abel tasman
Karel Doorman
Columbus misschien?
-
Owja, dat was hem 
De titel grootste zeevaarder aller tijden vond ik alleen wat overdreven. Bovendien heb ik geen flauw benul waar een standbeeld van hem staat. Ik weet wel dat bij mij in de buurt er eentje staat van Piet Heijn. Morgen wil ik daar even in de buurt komen om wat foto's te maken...
De titel grootste zeevaarder aller tijden vond ik alleen wat overdreven. Bovendien heb ik geen flauw benul waar een standbeeld van hem staat. Ik weet wel dat bij mij in de buurt er eentje staat van Piet Heijn. Morgen wil ik daar even in de buurt komen om wat foto's te maken...
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Michieltje idd.. in Vlissingen dus
Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site
Deze foto had ik al bij de contest geplaatst, maar een beetje commentaar is toch wel handig.
Hij is gemaakt op 11-10-04 in mijn woonplaats Spijkenisse. Ik had weer eens net de bus gemist en moest 10 minuten wachten, dus toen ben ik maar een beetje foto's gaan maken. Dit kunstwerk staat langs de Oude Maas en stelt voor zover ik weet een vlinder voor.
Hij is gemaakt op 11-10-04 in mijn woonplaats Spijkenisse. Ik had weer eens net de bus gemist en moest 10 minuten wachten, dus toen ben ik maar een beetje foto's gaan maken. Dit kunstwerk staat langs de Oude Maas en stelt voor zover ik weet een vlinder voor.
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Ik had hem al zien staan en deze staat in mijn top 3 van tot nu toe ingestuurde foto's 
Bij de foto's in deze contest worden voor mij de technische aspecten zoals de lichtsituatie en compositie ook belangrijker en ik vind dat er en een mooie lichtval is (met de zon net achter het beeld) en de compositie met de weglopende flats aa de zijkant wel mooi.
Bij de foto's in deze contest worden voor mij de technische aspecten zoals de lichtsituatie en compositie ook belangrijker en ik vind dat er en een mooie lichtval is (met de zon net achter het beeld) en de compositie met de weglopende flats aa de zijkant wel mooi.
[ Voor 61% gewijzigd door Rudedadude op 16-10-2004 14:33 ]
Helaas zit het weer vandaag niet mee, zodat ik geen nieuwe foto kon trekken, dus daarom het origineel nog maar eens onder handen genomen met het volgende resultaat:

Dit wordt denk ik mijn definitieve inzending. Comments?

Dit wordt denk ik mijn definitieve inzending. Comments?
[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 16-10-2004 15:25 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
ik blijf het niet echt in het thema passen.....wat maakt dit nou JOUW woonplaats....
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Misschien het feit dat Brood ook uit Zwolle komt, net als ik?bonzz.netninja schreef op 16 oktober 2004 @ 19:12:
ik blijf het niet echt in het thema passen.....wat maakt dit nou JOUW woonplaats....
Wat denk jij dat ik anders had kunnen fotograferen:
- Een overeind gebleven stuk van de stadswal?
- Een deel van de nieuwe wijk Stadshagen?
- etc...
Ook stuk voor stuk foto's die het niet meteen MIJN woonplaats maken. Juist het de link tussen Brood en Zwolle is redelijk bekend, dus vond k het wel toepasselijk om dat op de gevoelige plaat vast te leggen
No offence hoor, maar met die reden kan ik bij nagenoeg elke foto wel vragen wat de link is met de woonplaats
[ Voor 49% gewijzigd door Wok op 16-10-2004 19:37 ]
Helemaal geen gek idee!marteltor schreef op 16 oktober 2004 @ 19:08:
je kan hooguit nog wat blurren, ik heb ff heel snel (en niet al te mooi) wat gedaan ermee:
[afbeelding]
Deze vlieger gaat niet op, omdat de afstand tussen het standbeeld en de camera veel groter is dan de afstand tussen de kikker en de camera. Des te verder het onderwerp verwijderd is, des te groter de DOF wordt.py.mosjuh schreef op 15 oktober 2004 @ 13:55:
[...]
ja dat weet ik, mijn punt is meer dat als de achtergrond vlak achter deze kikker al zoveel in scherptediepte kan "verdwijnen" je dit ook kan doen voor een object dat iets verderaf staat. de voor en achtergrond worden dan als het goed is onscherp
edit:
leer nls typen pie
Test het maar eens: neem een macrofoto met een groot diafragma en neem vervolgens een foto van hetzelfde voorwerp op afstand met hetzelfde diafragma, je zult zien dat in de tweede foto de achtergrond veel scherper is dan bij de eerste.
[ Voor 3% gewijzigd door Kwintessens op 16-10-2004 20:07 ]
Bij deze een inzending van mijn hand, speciaal geschoten voor deze contest.
De foto staat hier ter commentaar. Ik weet nog niet of ik deze in ga zenden.

>Wat zie je?
Uitzicht op Kampen, vanaf de brug die IJsselmuiden en Kampen verbindt.
>Waarom deze foto?
Voor mij drukt deze foto uit hoe Kampen is; een historische (want hanze) stad met sterk religieuse roots. De visser op de voorgrond illustreert het persoonlijke karakter van de stad; er zijn veel mensen te vinden die op een mooie dag de IJssel op gaan om te vissen. De vloot die aan de kade ligt is er met name voor commerciële doeleinden. Handel, religie en een rustiek karakter.
>Is de foto bewerkt?
Ja, er zijn verschillende aanpassingen in photoshop gedaan, ik had last van sterke reflecties en invallend licht waardoor het contrast en de kleuren niet optimaal waren.
>Waarmee is de foto genomen?
Een Canon D30 met een 100-300 f5,6 objectief. (oudje)
PS ik heb er niet de exif info bij geplaatst, lijkt me niet zo nodig omdat de foto toch bewerkt is, maar wil iemand dit zien dan plaats ik het alsnog.

>Wat zie je?
>Waarom deze foto?
Voor mij drukt deze foto uit hoe Kampen is; een historische (want hanze) stad met sterk religieuse roots. De visser op de voorgrond illustreert het persoonlijke karakter van de stad; er zijn veel mensen te vinden die op een mooie dag de IJssel op gaan om te vissen. De vloot die aan de kade ligt is er met name voor commerciële doeleinden. Handel, religie en een rustiek karakter.
>Is de foto bewerkt?
Ja, er zijn verschillende aanpassingen in photoshop gedaan, ik had last van sterke reflecties en invallend licht waardoor het contrast en de kleuren niet optimaal waren.
PS ik heb er niet de exif info bij geplaatst, lijkt me niet zo nodig omdat de foto toch bewerkt is, maar wil iemand dit zien dan plaats ik het alsnog.
Leuke foto, maar zo te zien heb je de kleurverzadiging erg omhoog gegooid waardoor het er een beetje nep uit ziet (overdreven blauw water en rode gebouwen). Misschien dat het mooier is om in plaats daarvan met 'curves' het geheel iets lichter te maken (tenzij de lucht dan overbelicht wordt).Kwintessens schreef op 16 oktober 2004 @ 20:18:
Bij deze een inzending van mijn hand, speciaal geschoten voor deze contest.
[afbeelding]
>Wat zie je?
>Waarom deze foto?
>Is de foto bewerkt?
PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |
Verwijderd
hoe kleiner het f-getal, des te groter je diafragma opening. Je kunt het als volgt onthouden: grote opening = weinig zichtbaar van de diafragmaring = laag f-getal
kleine opening = veel zichtbaar van de diafragmaring = hoog f-getal
zie plaatje:
kleine opening = veel zichtbaar van de diafragmaring = hoog f-getal
zie plaatje:
nouja dat doe ik dus ook met practisch alle foto's op deze contest. Bijna niks wat ik heb gezien maakt het echt JOUW woonplaats. Meer een herkenningspunt van een woonplaats. Ipv dat je jouw favo plekje, jouw kroeg oid fotografeert, zie ik trekpleisters van steden....maar misschien is dat een verkeerde interpretatie van de contestWok schreef op 16 oktober 2004 @ 19:31:
[...]
Misschien het feit dat Brood ook uit Zwolle komt, net als ik?
Wat denk jij dat ik anders had kunnen fotograferen:
- Een overeind gebleven stuk van de stadswal?
- Een deel van de nieuwe wijk Stadshagen?
- etc...
Ook stuk voor stuk foto's die het niet meteen MIJN woonplaats maken. Juist het de link tussen Brood en Zwolle is redelijk bekend, dus vond k het wel toepasselijk om dat op de gevoelige plaat vast te leggen
No offence hoor, maar met die reden kan ik bij nagenoeg elke foto wel vragen wat de link is met de woonplaats
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Daar kan ik me in vinden inderdaad, maar aan de andere kant. Herman is een onderdeel van mijn woonplaats en derhalve ook van toepasssing op het thema. Als ik een mooie fot van een kroeg wil gebruiken zou ik ook naar Arnhem, Amsterdam, Eindhoven of Groningen kunnen gaan, maar daar woon ik nietbonzz.netninja schreef op 16 oktober 2004 @ 22:44:
[...]
nouja dat doe ik dus ook met practisch alle foto's op deze contest. Bijna niks wat ik heb gezien maakt het echt JOUW woonplaats. Meer een herkenningspunt van een woonplaats. Ipv dat je jouw favo plekje, jouw kroeg oid fotografeert, zie ik trekpleisters van steden....maar misschien is dat een verkeerde interpretatie van de contest
En het standbeeld van Brood is niet echt een trekpleister. Op de foto lijkt het beeld al groter dan het in werkelijkheid is
mja, maar geef eens een voorbeeld wat amsterdam bijvoorbeeld iemands woonplaats maakt? Het is nogal lastig om iets te vinden dat echt jouw woonplek maakt. Alhoewel me nu opeens een idee te binnen schiet 
Overigens heb ik een aantal foto's van aparte architectuur gemaakt in almere (mijn woonplaats). Almere staat daar wel om bekend.
Overigens heb ik een aantal foto's van aparte architectuur gemaakt in almere (mijn woonplaats). Almere staat daar wel om bekend.
Verwijderd
Eerlijk gezegt zie ik hier heel foto's voorbij komen waaruit ik iemands woonplaats echt niet kan uit halen.
Neem nou die paddestoel, wat is hier de link mee van iemands woonplaats?
Ik kan ook wel een boom fotograferen en die mee laten doen aan de wedstrijd "mijn woonplaats".
En zo zie ik meer foto's voorbij komen die helemaal geen link met iemands woonplaats hebben, erg vreemd.
Neem nou die paddestoel, wat is hier de link mee van iemands woonplaats?
Ik kan ook wel een boom fotograferen en die mee laten doen aan de wedstrijd "mijn woonplaats".
En zo zie ik meer foto's voorbij komen die helemaal geen link met iemands woonplaats hebben, erg vreemd.
Verwijderd

Gefotografeerd van af de toren van het raadhuis van Hilversum.
Camera: Olympus OM1n & 1.4/50mm
Scanner: Minolta Dimage Scan Dual3.
Ik zou Photoshop er eens op loslaten, de photo is de donker en zegt me zo helemaal niets, sorry.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 17:33:
[afbeelding]
Verwijderd
De foto is genomen op een tijdstip dat het vrij donker was, vorige week vrijdag.zAo schreef op 17 oktober 2004 @ 18:10:
[...]
Ik zou Photoshop er eens op loslaten, de photo is de donker en zegt me zo helemaal niets, sorry.
Het gaat om de spanning tussen de helder lucht en donker grond.
Het valt me op dat veel foto's op deze site erg fel van kleur zijn en dat de sfeer er vaak ontbreekt.
Waarschijnlijk wordt door teveel photoshopbewerkingen de sfeer weggepoetst.
offtopic: zou je de volledige scan eens kunnen linken? Ik ben zo nieuwsgierig hoe een goed ingescand negatief eruit ziet, maar ik vind eigenlijk nooit ergens een volledige scan zoals je wel van digicams volledige foto's kunt downloaden voor een vergelijk.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 17:33:
[afbeelding]
vind juist dat je die mening eens op je eigen foto moet loslaten (nee, ik ben niet aangesproken door je opmerkingVerwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 18:39:
[...]
De foto is genomen op een tijdstip dat het vrij donker was, vorige week vrijdag.
Het gaat om de spanning tussen de helder lucht en donker grond.
Het valt me op dat veel foto's op deze site erg fel van kleur zijn en dat de sfeer er vaak ontbreekt.
Waarschijnlijk wordt door teveel photoshopbewerkingen de sfeer weggepoetst.
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
demons: Ik vind de foto in zijn geheel toch echt te donker. (Histogram?
)
Het contrast tussen lichte lucht en donkere ondergrond komt er niet zo uit: de lucht is meer grijs dan echt licht. Kun je de foto niet nog eens nemen, maar dan met beter weer?
Is het trouwens een archief foto? Of speciaal gemaakt?
Het contrast tussen lichte lucht en donkere ondergrond komt er niet zo uit: de lucht is meer grijs dan echt licht. Kun je de foto niet nog eens nemen, maar dan met beter weer?
-
Tomleeuw, de erasmus-brug is van Ben van Berkel (UN-studio) en niet van Calatrava.tomleeuw schreef op 13 oktober 2004 @ 20:17:
Hoi, na lange tijd weer eens een foto.
De Citer in Nieuw Vennep is een Calatravabrug (1 van de 3 in ons dorp)
(zoals vermeld staat op de contest-site)
De foto kan ik wel waarderen, maar Calatrava ontwerpt zeer organische architectuur (Bv duidelijk in het TGV-station in Lyon of Terminal in New York (ontwerp)). Misschien dat je de essentie van de brug beter cappen? Weet niet hoe
Zo wordt het meteen duidelijk dat het een brug is van Calatrava, die er 3 heeft gemaakt in de Haarlemmermeer
Zie net een site met een foto die veel op die van jou lijkt, maar dan bij nacht (Goed bezig dus!). Is alleen wel een klein formaat: http://www.haarlemmermeer...ontent.asa?objectid=12541
Jullie hebben maar geluk daar met die bruggen
Bedankt ! ik zal het aanpassen.
btw over dat wij geluk hebben met de bruggen, daar zijn veel mensen het niet mee eens omdat de kosten wel erg hoog werden uiteindelijk.
PERSOONLIJK vind ik het niet erg en ben er wel blij mee, het is alleen wel kneuterig dat er 3 km verder op in het dorp een brug staat die al heel oud is en regelmatig aan gort word gereden door vrachtwagens omdat ze de bocht niet kunnen nemen, deze brug wordt letterlijk door metalen platen en bouten aan elkaar gelapt
Hier is dus geen geld voor over om een iets fatsoenlijke brug neer te zetten.
p.s. Leuk dat je de foto waardeerd, ik hou niet zo van photosjoppen, croppen is idd geen probleem.
btw over dat wij geluk hebben met de bruggen, daar zijn veel mensen het niet mee eens omdat de kosten wel erg hoog werden uiteindelijk.
PERSOONLIJK vind ik het niet erg en ben er wel blij mee, het is alleen wel kneuterig dat er 3 km verder op in het dorp een brug staat die al heel oud is en regelmatig aan gort word gereden door vrachtwagens omdat ze de bocht niet kunnen nemen, deze brug wordt letterlijk door metalen platen en bouten aan elkaar gelapt
p.s. Leuk dat je de foto waardeerd, ik hou niet zo van photosjoppen, croppen is idd geen probleem.
[ Voor 9% gewijzigd door Pinin op 18-10-2004 22:11 ]
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Het originele formaat:Kwintessens schreef op 18 oktober 2004 @ 02:25:
[...]
offtopic: zou je de volledige scan eens kunnen linken? Ik ben zo nieuwsgierig hoe een goed ingescand negatief eruit ziet, maar ik vind eigenlijk nooit ergens een volledige scan zoals je wel van digicams volledige foto's kunt downloaden voor een vergelijk.
niet verkleind
Ik vind de foto niet donker.SysRq schreef op 18 oktober 2004 @ 09:20:
demons: Ik vind de foto in zijn geheel toch echt te donker. (Histogram?)
Ik denk dat het een kwestie van smaak is.
De foto is 15 oktober 2004 speciaal gemaakt en komt niet uit een archief.
Btw het paarse vlak (van de topic) waar de foto in staat heeft een negatieve invloed op de foto, het maakt de foto donkerder dan hij in werkelijkheid is.
Leg een neutraal kader om de foto en je zult zien dat het "grijs" lichter wordt.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2004 01:16 ]
Het is je niet opgevallen denk ik, maar ik heb een t.net abonnement. Dus m'n kader is mooi grijsVerwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 00:13:
Btw het paarse vlak (van de topic) waar de foto in staat heeft een negatieve invloed op de foto, het maakt de foto donkerder dan hij in werkelijkheid is.
Leg een neutraal kader om de foto en je zult zien dat het "grijs" lichter wordt.
[ Voor 8% gewijzigd door SysRq op 19-10-2004 06:32 ]
-
Verwijderd
Wat voor soort grijs?SysRq schreef op 19 oktober 2004 @ 06:31:
[...]
Het is je niet opgevallen denk ik, maar ik heb een t.net abonnement. Dus m'n kader is mooi grijs
Dat scheelt ook.
Probeer wit als kader.
Bij het inlijsten van foto's, tekeningen etcetera, wordt wit als kader gebruikt, omdat het neutraal, tenzij de fotograaf / kunstenaar een ander kleur eist.

Heb ik ook gedaan, maar het blijft toch een donkere foto als geheel. Maar goed, smaken en meningen verschillenProbeer wit als kader.
-
Verwijderd
Je hebt gelijk smaken en meningen verschillenSysRq schreef op 19 oktober 2004 @ 12:21:
[...]
[afbeelding]
[...]
Heb ik ook gedaan, maar het blijft toch een donkere foto als geheel. Maar goed, smaken en meningen verschillen
Persoonlijk vindt ik het jammer dat bij die foto er 2 parkeergarages tussen het raadhuis en de Vitus toren staan. De Vitus toren/kerk als onderwerp van een foto over Hilversum is trouwens wel een goed idee.
Ik denk dat ik deze week nog even op stap ga om een foto van Hilversum te maken. Ik heb al 22 plekken bedacht waar wel wat leuks mogelijk moet zijn, maar moet even kijken wanneer ik er tijd voor heb.
Dat zou dan ook meteen mijn eerste deelname aan deze contests zijn
Owja, hoe in hemelsnaam ben je bovenin de raadhuis toren gekomen? Dat wil ik namelijk ook wel eens doen
Ik denk dat ik deze week nog even op stap ga om een foto van Hilversum te maken. Ik heb al 22 plekken bedacht waar wel wat leuks mogelijk moet zijn, maar moet even kijken wanneer ik er tijd voor heb.
Dat zou dan ook meteen mijn eerste deelname aan deze contests zijn
Owja, hoe in hemelsnaam ben je bovenin de raadhuis toren gekomen? Dat wil ik namelijk ook wel eens doen
[ Voor 11% gewijzigd door Wolfensteijn op 19-10-2004 15:29 ]
Verwijderd
Druk druk druk.......
Maar ik heb weer eens even wat tijd gevonden om mee te doen aan de contest.
Staan overgens weer leuke platen tussen
Maar ik heb weer eens even wat tijd gevonden om mee te doen aan de contest.
Staan overgens weer leuke platen tussen
Dat vind ik een hele mooie foto.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:20:
Nog een foto van vanmiddag
[afbeelding]
alweer niets aan bewerkt
Ik twijfel met welke ik mee zal doen...
edit: ik heb hier de foto van het beeld van Piet Hein weer weggehaald. Het was even een reactie op het beeld van Michiel de Ruyter dat eerder hier gepost was.
Zonder gekheid dus, dit gaat mijn inzending worden:
Historisch Rotterdam Delfshaven

Het was vandaag nog voldoende mooi weer om met een laaghangende zon wat foto's te maken.

Het was vandaag nog voldoende mooi weer om met een laaghangende zon wat foto's te maken.
[ Voor 88% gewijzigd door Rudedadude op 22-10-2004 12:07 ]
Mooie foto hoor, maareh ... Ik kan hier niet echt uit halen in welke plaats dit standbeeld zou moeten staanRudedadude schreef op 19 oktober 2004 @ 20:27:
De grootste zeevaarder aller tijden... onze held
[afbeelding]
Ik neem aan dat het voor de onderstaande foto geld ?Sorry, zonder gekheid, ik denk dat dit mijn inzending gaat worden:
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Er staat toch een : achter?Just_I schreef op 20 oktober 2004 @ 11:04:
[...]
Mooie foto hoor, maareh ... Ik kan hier niet echt uit halen in welke plaats dit standbeeld zou moeten staan.
[...]
Ik neem aan dat het voor de onderstaande foto geld ?
De onderste dus.
Omelette du fromage!
@Rudedadude: Ik vind die bovenste foto erg mooi, jammer dat er net een vliegtuig voorbij is gekomen
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.
Verwijderd
Gaan we allemaal beelden doen ofzow
. Misschien als ik tijd heb ga ik ook ff op pad
.
Maak een mooie van de Erasmusbrug
Maak een mooie van de Erasmusbrug
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:07 ]
Ok.. Mijn bijdrage.
* Bl@ckbird had natuurlijk naar buiten kunnen rennen om pics te schieten...
(Wat hij ook gedaan heeft.) Dit heeft het volgende opgeleverd:
1) Een Doorkijkje In De Haven.

Links van het "zeegat" is de koepel van het Dolfinarium te zien met het gemeentehuis.
Maar een tweaker, tweakt net zolang zodat hij niet naar buiten hoeft...
Waar het volgende uit is komen rollen:
2) Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats.

Mag ik u voorstellen aan mijn stamvader: De heer Phoppe Simons
Geboren op Vlieland en officiëel burger van Harderwijk geworden in 1620.
Sindsdien zijn de "Foppens" er niet meer weg gegaan.
Hij was de eerste die de naam "Foppen" gebruikte of een afgeleide daarvan.
*Merk op dat dit van voor de tijd is dat Napoleon hier rondhuppelde en elke ambtenaar maar wat opschreef.
Uit het boek: Foppen - Vissen in 400 jaar familiegeschiedenis.
(Er waren vroeger een hoop vissers in de familie / Harderwijk.)
3) Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats.

Hetzelfde onderwerp; iets anders uitgewerkt.
Comment graag. Welke wordt het? Numero 2? Of toch nr 3.. of 1?
* Bl@ckbird had natuurlijk naar buiten kunnen rennen om pics te schieten...
(Wat hij ook gedaan heeft.) Dit heeft het volgende opgeleverd:
1) Een Doorkijkje In De Haven.
Links van het "zeegat" is de koepel van het Dolfinarium te zien met het gemeentehuis.
Maar een tweaker, tweakt net zolang zodat hij niet naar buiten hoeft...
Waar het volgende uit is komen rollen:
2) Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats.
Mag ik u voorstellen aan mijn stamvader: De heer Phoppe Simons
Geboren op Vlieland en officiëel burger van Harderwijk geworden in 1620.
Sindsdien zijn de "Foppens" er niet meer weg gegaan.
Hij was de eerste die de naam "Foppen" gebruikte of een afgeleide daarvan.
*Merk op dat dit van voor de tijd is dat Napoleon hier rondhuppelde en elke ambtenaar maar wat opschreef.
Uit het boek: Foppen - Vissen in 400 jaar familiegeschiedenis.
(Er waren vroeger een hoop vissers in de familie / Harderwijk.)
3) Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats.
Hetzelfde onderwerp; iets anders uitgewerkt.
Comment graag. Welke wordt het? Numero 2? Of toch nr 3.. of 1?
[ Voor 5% gewijzigd door Bl@ckbird op 23-10-2004 00:29 ]
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Ik zou toch nog even goed naar de foto kijken, zo staat de toren bijvoorbeeld scheef.Rudedadude schreef op 19 oktober 2004 @ 20:27:
edit: ik heb hier de foto van het beeld van Piet Hein weer weggehaald. Het was even een reactie op het beeld van Michiel de Ruyter dat eerder hier gepost was.
[afbeelding]
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Nou, hierbij mijn eerste inzending ooit. De oude binnenstad van Dordrecht:

(klikbaar)
Vanmiddag geschoten vanaf een brugje. Wat je ziet is de zijkant van de Grote Kerk, met daar tegenaan gebouwd woningen aan het water. Het water loopt een paar meter verder de Merwede in.
Ik vond de foto met name goed gelukt om de sfeer. Je waant je een beetje in de middeleeuwen op die plek.
De foto lijkt scheef, maar dat is bedrog: de kerk is hartstikke scheef, en de huisjes er tegenaan ook.

(klikbaar)
Vanmiddag geschoten vanaf een brugje. Wat je ziet is de zijkant van de Grote Kerk, met daar tegenaan gebouwd woningen aan het water. Het water loopt een paar meter verder de Merwede in.
Ik vond de foto met name goed gelukt om de sfeer. Je waant je een beetje in de middeleeuwen op die plek.
De foto lijkt scheef, maar dat is bedrog: de kerk is hartstikke scheef, en de huisjes er tegenaan ook.
[ Voor 2% gewijzigd door bassekeNL op 22-10-2004 21:28 . Reden: spelling ]
Mh, de schaduw onderin maakt het geheel wat somber. Is er geen vroeger tijdstip om net een lekkerder sfeertje neer te zetten?
Ik heb (door een hoop omstandigheden) een half jaar zonder digicam gezeten. Nu ik er weer een heb leek het me ook leuk en vooral leerzaam om mee te doen.
Maar nadat ik dit topic eens doorgenomen had, en alle foto's bekeken had, is me de moed een beetje in de schoenen gezakt en merk ik dat ik een hoop verleerd ben.
Daarnaast woon ik in een gehucht waar het spannendste in het dorp een van groen naar rood springend stoplicht is, of een verkouden koe.
Dit is daarom het enige wat ik gevonden heb wat spannender is dan de gemiddelde op en neer zwaaiende maisstengel:
1.
| 2.
| 3. 
4.
| 5.
| 6. 
7.
Momenteel heeft 5 mijn voorkeur (met die doe ik mee) maar wat vinden jullie? En hoe kan ik mijn technieken en/of foto's verbeteren?
Maar nadat ik dit topic eens doorgenomen had, en alle foto's bekeken had, is me de moed een beetje in de schoenen gezakt en merk ik dat ik een hoop verleerd ben.
Daarnaast woon ik in een gehucht waar het spannendste in het dorp een van groen naar rood springend stoplicht is, of een verkouden koe.
Dit is daarom het enige wat ik gevonden heb wat spannender is dan de gemiddelde op en neer zwaaiende maisstengel:
1.
| 2.
| 3. 
4.
| 5.
| 6. 
7.

Momenteel heeft 5 mijn voorkeur (met die doe ik mee) maar wat vinden jullie? En hoe kan ik mijn technieken en/of foto's verbeteren?
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Nee, helaas niet meerMh, de schaduw onderin maakt het geheel wat somber. Is er geen vroeger tijdstip om net een lekkerder sfeertje neer te zetten?
Daarbij, ik vind juist het contrast wel leuk. De kerk, en de bomen heel helder, en de gracht donker. Dat, in combinatie met de oneffen stenen geeft juist dat middeleeuws effect (dark ages).
[ Voor 3% gewijzigd door bassekeNL op 23-10-2004 11:47 ]
Tja, in werkelijkheid staat de gevel van de Pelgrimsvaderskerk ook een stukje scheef, dus daar kan ik weinig aan doen. Zoals je ook kunt zien staan een aantal andere panden wel recht.Beaves schreef op 22 oktober 2004 @ 17:42:
[...]
Ik zou toch nog even goed naar de foto kijken, zo staat de toren bijvoorbeeld scheef.
@ BillsGate: ik ben eingelijk voor foto 6, 5 is wel heel anoniem om een foto van een specifieke woonplaats te zijn.
@ -Blackbird- Ik vind foto 3 wel erg orgineel
idd, maar check wel even je levelsRudedadude schreef op 23 oktober 2004 @ 16:30:
@ BillsGate: ik ben eingelijk voor foto 6, 5 is wel heel anoniem om een foto van een specifieke woonplaats te zijn.
Bedankt voor de reacties! Ik mis zelf nog een beetje verhaal in 6, maar ik heb inmiddels al een beter idee.
Die foto is genomen toen de zon al bijna onder was, waardoor ik er niet meer uit kreeg dan wat je nu ziet. Levels zijn al bijgewerkt.
5 heeft meer sfeer (vind ik zelf) maar heeft ook teveel zwart, te weinig verhaal en is erg afgezaagd.
Morgenvroeg nog maar eens de dauw in met mijn camera
Die foto is genomen toen de zon al bijna onder was, waardoor ik er niet meer uit kreeg dan wat je nu ziet. Levels zijn al bijgewerkt.
5 heeft meer sfeer (vind ik zelf) maar heeft ook teveel zwart, te weinig verhaal en is erg afgezaagd.
Morgenvroeg nog maar eens de dauw in met mijn camera
Het is idd wat anders...
@ BillsGate: Ik vindt foto 6 een mooie foto om een omgeving aan te duiden.
Ik zou:
-ff spelen met de levels.
-Fietspad eruit croppen.
-Horizon recht trekken (Ik heb het idee dat het iets scheef loopt.)
Qua X-Factor vind ik foto 4 en 5 sprekender...
(Maar die zeggen weer vrij weinig over de omgeving)
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Ik was net aan het kijken op de fotosite en wat kom ik tegen? Een foto met een kader
. Ik neem aan dat deze foto van Tuin gewist wordt of iets derglijks aangezien er geen kaders gebruikt mogen worden op de foto contest.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
ik heb besloten om deze foto in te sturen:

Het is een vrij maf gebouw, maar dat niet alleen. Ondanks het gebouw zo recht op de foto staat, lijkt hij toch op sommige punten wat apart. Overigens is moderne en vernieuwende architectuur een echt kenmerk van Almere; er zijn veel aparte gebouwen en aparte wijken.

Het is een vrij maf gebouw, maar dat niet alleen. Ondanks het gebouw zo recht op de foto staat, lijkt hij toch op sommige punten wat apart. Overigens is moderne en vernieuwende architectuur een echt kenmerk van Almere; er zijn veel aparte gebouwen en aparte wijken.
[ Voor 23% gewijzigd door marteltor op 24-10-2004 18:53 ]
ik vind idd je foto mooi. Je gebouw en lucht zien er goed uit, alleen links van je gebouw staat iets wat irriteert, een hijskraan ofzo, kan je dat niet weg photoshoppen?
goede tip, zal er even naar kijken!
edit: done!
edit: done!
[ Voor 19% gewijzigd door marteltor op 24-10-2004 18:54 ]
Het is de 25-ste.. stemmen dus 
Succes iedereen!
Ik heb 2 foto's weggehaald, 1 had een kader, en het is duidelijk dat dit niet mag. En de link van een macro van een paddestoel met een woonplaats zie ik ook met de beste wil niet, dus ook deze is verwijderd
Succes iedereen!
| Mijn woonplaats | ||
| Namens Rudedadude: Een onderwerp vinden voor deze contest is simpel: stap je voordeur uit en begin met fotograferen! Hierbij is de link tussen de gemaakte foto en je woonplaats natuurlijk wel de voorwaarde. Dat kan natuurlijk door zoiets als de Dom, Dam of Zwaan op de foto te zetten, maar er zijn ongetwijfeld ook andere creatieve manieren om op treffende wijze een aspect van je eigen woonplaats uit te beelden. | ||
| Mijn Amsterdam Acqua, Pentax - Optio S | Robarium Priet, Nikon - Coolpix | Sfeervol Antwerpen Femina, Minolta - Dimage Z2 |
| Groeten uit Baarn ScSilver, Nikon - D70 kit | Landelijk Merchtem Carl, Canon - IXUS 400 | Tilburg tozzke, Canon - Powershot A70 |
| Rotterdam GGG03, Canon - Digital Ixus | Nieuw Utrecht Charly, Pentax ME - Eos 650 | Idyllisch Harkema Inzaire, Olympus - C-4000 |
| Historisch Delfshaven Rudedadude, Canon - Powershot A75 | Heerlen vanuit de lucht Bamboe, Fuji - S7000 zoom | Dehaag Kr3Kr, Sony - DSC-P50 |
| Brug over of de pont ? Just_I, Hewlett Packard - Photosmart 735 | Een ochtend in Spijkenisse Barney, Pentax - Optio 330GS | De Citer tomleeuw, Canon - Pro1 |
| Hallum justawitte, Canon - Powershot A60 | Brood wokmaster, Canon - Powershot s40 | Voor de deur papillonphoto, Canon - 10 D |
| Nieuw Oud eric_nl, Canon - eos 300D | Oud Heerenveen NOMYTH, Canon - Digital Ixus 430 | Oostelbeers BillsGate, Kodak - DX 6490 |
| Dordt BassekeNL, Nikon - Coolpix 5700 | Goudse Kerktuin Harlequin, Canon - Powershot A70 | Amsterdam by night firecow, Canon - EOS D60 |
| Dorpskerk Jeroen, Minolta - Dimage 7 | Moderne architectuur marteltor, Canon - Powershot S30 | Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats -Blackbird-, Canon - eos 300D |
| GOT digicontest, de site | ||
Ik heb 2 foto's weggehaald, 1 had een kader, en het is duidelijk dat dit niet mag. En de link van een macro van een paddestoel met een woonplaats zie ik ook met de beste wil niet, dus ook deze is verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Norjee op 25-10-2004 00:34 ]
Inderdaadmarteltor schreef op 25 oktober 2004 @ 01:24:
heeft de des betreffende fotograaf die woontoren met al die lichtjes niet ingestuurd? zonde...
Wel moeilijk stemmen dit keer trouwens,
zowel in het onderwerp als uitvoering zit het grootste deel vrij dicht bij elkaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Charly op 25-10-2004 11:20 ]
Inderdaad. Ik wilde gaan stemmen, maar bleef op teveel foto's zitten die ik opzich wel punten wilde toekennen. Ik denk dat ik nog maar even wat langer over na ga denken en eens wat meer op fototechnische details ga letten dan ik anders doe.Charly schreef op 25 oktober 2004 @ 11:19:
[...]
Wel moeilijk stemmen dit keer trouwens,
zowel in het onderwerp als uitvoering zit het grootste deel vrij dicht bij elkaar.
Shit ik ben te laat met mijn foto
was het helemaal vergetene ik heb hem al 3 weken klaarliggen
Ik heb in de tussentijd ook een veel betere foto gemaakt, maar geen tijd gehad om 'm op internet te zetten. Nu heb ik tijd... te laat...
Post je foto gewoon hier, dan hebben we hem in ieder geval gezien.Twan V schreef op 25 oktober 2004 @ 14:28:
Ik heb in de tussentijd ook een veel betere foto gemaakt, maar geen tijd gehad om 'm op internet te zetten. Nu heb ik tijd... te laat...
Ik vind het opvallend dat op het moment nog maar 2 foto's géén enkele stem gekregen hebben. Dat betekent dat het niveau elkaar niet veel ontloopt en er dus geen kwalitatief ondermaatse foto's zijn geplaatst.
Of de contest is te onduidelijk en men weet niet waarop men moet beoordelen
Of de contest is te onduidelijk en men weet niet waarop men moet beoordelen
Niet meegedaan deze maand, maar uiteraard wel even gestemd 
Ben benieuwd naar volgende maand.
Ben benieuwd naar volgende maand.
Verwijderd
Lol, een daarvan ben ik.Rudedadude schreef op 28 oktober 2004 @ 21:04:
Ik vind het opvallend dat op het moment nog maar 2 foto's géén enkele stem gekregen hebben. Dat betekent dat het niveau elkaar niet veel ontloopt en er dus geen kwalitatief ondermaatse foto's zijn geplaatst.
Of de contest is te onduidelijk en men weet niet waarop men moet beoordelen![]()
Dit was de mijne.. maarja te laat
Zo even gestemd, niet meegadaan, te druk en kon zo gauw niets interessants bedenken...
Ik vind echter dat DEZE foto dus PER DIRECT nog aan de contest toegevoegd zou moeten worden (of desnoods veel later of achteraf).. Maar hij hoort er ECHT thuis... Deze foto steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit...
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - Albert Einstein
Verwijderd
hehe....is ook een errrug hoog gebouwDeze foto steekt er wat mij betreft met kop en schouders bovenuit...
iig bedankt voor je lof voor het fototje
het is een mooie foto, maar ik vind niet dat er een uitzondering moet worden gemaakt (en dat is niet omdat ik dan zelf geen kans meer maak, want dat maak ik nu ook al niet
) Overigens zal de foto niet meer hoog eindigen omdat er nog maar weinig mensen hoeven te stemmen (denk ik)
[ Voor 24% gewijzigd door marteltor op 29-10-2004 00:59 ]
Nou ja, dan maar stemmen.
-
LoL
voor het eerst dat ik een maand vergeet te kijken en precies dan worden er (volgens mij) geen archieffoto's gepost 
Jeeej...alleen mijn eigen inzending vergeten
Jeeej...alleen mijn eigen inzending vergeten
Default blanke hetero
Om je gerust te stellen: er staat een zeker niet onnaardige archieffoto tussen de inzendingen 
edit: en nee, ik ben het niet
[ Voor 20% gewijzigd door Rudedadude op 29-10-2004 09:24 ]
Oe Oe Oe! Vertel!!!! Nog net even rellen voor het einde van de contestRudedadude schreef op 29 oktober 2004 @ 09:23:
Om je gerust te stellen: er staat een zeker niet onnaardige archieffoto tussen de inzendingen
Default blanke hetero
Ik kan je vertellen dat deze foto op het moment op de vijfde plek staat en zolang je nog niet gestemd hebt kun je dat toch niet zien
Wie weet gaan we het dan nog meemaken dat je -per ongeluk- op een archieffoto stemt
Wie weet gaan we het dan nog meemaken dat je -per ongeluk- op een archieffoto stemt
mja, in de omschrijving van de archieffoto staat het zelfs vermeld, dus als je er op gestemd wilt als je niet op archieffoto's wilde stemmen dan ligt het aan jezelf
wow, nog nooit zo hoog gestaan 2e
maar goed ik ga nummer één niet inhalen ben ik bang voor. Had evt. wel een orgineel idee voor een volgende contest.
maar goed ik ga nummer één niet inhalen ben ik bang voor. Had evt. wel een orgineel idee voor een volgende contest.
www.casarodriguillo.com
Voor mij ook voor het eerst dat ik (waarschijnlijk) 1e word! Heb zelf ook al een beetje na zitten denken over het thema voor de volgende maand en ik hoor graag jullie mening over deze opties:
Herfst - niet erg origineel, maar spreekt wel iedereen aan
Portret - tot mijn verbazing nooit voorbij gekomen, misschien wel wat lastiger
Mijn Werk - geinsprireerd door het thema van Rudedadude
Tegenlicht - mooie donkere silhouetten
Herfst - niet erg origineel, maar spreekt wel iedereen aan
Portret - tot mijn verbazing nooit voorbij gekomen, misschien wel wat lastiger
Mijn Werk - geinsprireerd door het thema van Rudedadude
Tegenlicht - mooie donkere silhouetten
Hé het verbaasde mij ook dat portret nog niet voorbij is gekomen, is volgens mij niet makkelijk maar wel leerzaam.
www.casarodriguillo.com
Tegenlicht is ook een erg leuk onderwerp
Verwijderd
Portretten is misschien lastig omdat je dan mensen moet hebben die vol met hun gezicht op internet willen...
ja idd, altijd lastig
www.casarodriguillo.com
Verwijderd
Wat dacht je van "snelheid" ???
Edit: al geweest zag ik net, sorry.
Edit: al geweest zag ik net, sorry.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2004 15:44 ]
Ik heb vorige maand idd ook aan zoiets als portetten gedacht, maar vond het nadeel dat het een soort vleeschkeuring kan worden in de beoordeling. Niet iedereen beschikt nu eenmaal over een geschikt model om te fotograferen.
Ik ben ondertussen al weer vergeten welke alternatieven ik toen bedacht had, ik weet wel dat ik het lastig vond iets te verzinnen dat en toegankelijk was en voldoende uitdaging bood. Misschien zou je nog kunnen denken uit het kiezen van een bepaalde emotie of sfeeromschrijving als onderwerp.
Zelf vond ik indertijd ook 'gezichtsbedrog' wel een grappig thema, maar daarbij staat meer het creatieve dan het fotografische aspect vooraan.
Maar wacht even, de contest duurt nog bijna 8 uur, dus er kan nog van alles gebeuren
Ik ben ondertussen al weer vergeten welke alternatieven ik toen bedacht had, ik weet wel dat ik het lastig vond iets te verzinnen dat en toegankelijk was en voldoende uitdaging bood. Misschien zou je nog kunnen denken uit het kiezen van een bepaalde emotie of sfeeromschrijving als onderwerp.
Zelf vond ik indertijd ook 'gezichtsbedrog' wel een grappig thema, maar daarbij staat meer het creatieve dan het fotografische aspect vooraan.
Maar wacht even, de contest duurt nog bijna 8 uur, dus er kan nog van alles gebeuren
Ook bijna elke foto heeft een punt op twee na. Dus redelijk wat smaak verschillen, maar de winnaar(-s) zijn denk ik toch al wel duidelijk.
Keep up the good work people
.
Keep up the good work people
| 1 - 64 | Een ochtend in Spijkenisse | Barney | Pentax - Optio 330GS | |||||
| 2 - 52 | De Citer | tomleeuw | Canon - Pro1 | |||||
| 3 - 51 | Sfeervol Antwerpen | Femina | Minolta - Dimage Z2 | |||||
| 4 - 34 | Dordt | BassekeNL | Nikon - Coolpix 5700 | |||||
| 5 - 30 | Amsterdam by night | firecow | Canon - EOS D60 | |||||
| 6 - 28 | Landelijk Merchtem | Carl | Canon - IXUS 400 | |||||
| 7 - 27 | Oud Heerenveen | NOMYTH | Canon - Digital Ixus 430 | |||||
| 8 - 25 | Goudse Kerktuin | Harlequin | Canon - Powershot A70 | |||||
| 9 - 24 | Historisch Delfshaven | Rudedadude | Canon - Powershot A75 | |||||
| 10 - 23 | Groeten uit Baarn | ScSilver | Nikon - D70 kit | |||||
| 11 - 22 | Mijn Amsterdam | Acqua | Pentax - Optio S | |||||
| 12 - 19 | Harderwijk: 400 Jaar Mijn Woonplaats | -Blackbird- | Canon - eos 300D | |||||
| 13 - 17 | Rotterdam | GGG03 | Canon - Digital Ixus | |||||
| 14 - 17 | Hallum | justawitte | Canon - Powershot A60 | |||||
| 15 - 14 | Moderne architectuur | marteltor | Canon - Powershot S30 | |||||
| 16 - 13 | Idyllisch Harkema | Inzaire | Olympus - C-4000 | |||||
| 17 - 12 | Nieuw Oud | eric_nl | Canon - eos 300D | |||||
| 18 - 9 | Brug over of de pont ? | Just_I | Hewlett Packard - Photosmart 735 | |||||
| 19 - 9 | Voor de deur | papillonphoto | Canon - 10 D | |||||
| 20 - 9 | Dorpskerk | Jeroen | Minolta - Dimage 7 | |||||
| 21 - 7 | Robarium | Priet | Nikon - Coolpix | |||||
| 22 - 6 | Dehaag | Kr3Kr | Sony - DSC-P50 | |||||
| 23 - 2 | Brood | wokmaster | Canon - Powershot s40 | |||||
| 24 - 2 | Oostelbeers | BillsGate | Kodak - DX 6490 | |||||
| 25 - 1 | Tilburg | tozzke | Canon - Powershot A70 | |||||
| 26 - 0 | Nieuw Utrecht | Charly | Pentax ME - Eos 650 | |||||
| 27 - 0 | Heerlen vanuit de lucht | Bamboe | Fuji - S7000 zoom |
En we hebben een winnaar!!!
Barney gefeliciteerd!
Barney heeft al een thema gekozen, en de nieuwe contest is nu gestart
Woehoe, ik heb voor het eerst ook 5 punten gegeven aan de uiteindelijke winnaar. Gefeliciteerd
Thanks iedereen!!
Normaal gesproken bedenk ik van tevoren wat voor foto ik wil gaan maken voor de contest, maar voor die van de afgelopen maand ben ik gewoon maar een beetje plaatjes gaan schieten toen ik de bus gemist had
Moet ik dus blijkbaar vaker doen.
Succes met de volgende contest!
Normaal gesproken bedenk ik van tevoren wat voor foto ik wil gaan maken voor de contest, maar voor die van de afgelopen maand ben ik gewoon maar een beetje plaatjes gaan schieten toen ik de bus gemist had
Moet ik dus blijkbaar vaker doen.
Succes met de volgende contest!
Oh nog even iets, een collega van me wilde ook graag mee gaan doen aan de contest en wilde ook stemmen (heb gezegd dat hij niet op mij hoefde te stemmen, mocht wel natuurlijk
). Nou was ik vergeten dat ik zelf ook vanaf dezelfde pc gestemd had en nou is hij dus geband (ik vond het eigenlijk best grappig, maar hij was er niet zo blij mee
). Is dit nog ongedaan te maken, want ik kan zelf vanaf deze pc nu ook niks meer doen zie ik net. Z'n nickname is trouwens Isopentane.
Moet je even een bericht over plaatsen in 'schop een modje', die kunnen de zaak waarschijnlijk wel weer recht zetten als je alles uitlegt.
Die site word toch niet onderhouden door Tweakers.net
. Ofwel ?
Dit topic is gesloten.
![]()