Verwijderd
Verwijderd
Boven in de muur zit een rond gat en daar scheen precies de zon door. De één vind het leuk (ik dus) de ander vindt het nep ....
Check de schaduwen maar, de zon stond er echt, er is niets gefaked.
Leuke met zulke foto's is dat men hier op GoT altijd maar denkt dat er alleen maar gefaked en gesoept wordt als er een natuurlijk effect in een foto zit... wel lollig eigenlijk in a way.
Anyways, mijn post/vraag ging niet over die flare. Lezen we nog wel of kijken we alleen plaatjes?
Persoonlijk vind ik de 2e mooier dan de eerste of die bol. Wel zou ik proberen het kasteel/landhuis dan OF volledig in de zon OF volledig in de schaduw te hebben. Zo is ie wat druk (mijn bescheiden mening)Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:49:
Anyways, mijn post/vraag ging niet over die flare. Lezen we nog wel of kijken we
alleen plaatjes?![]()
![]()
![]()
Canon EOS 40D , 7D MK2 + glas van 18-500 mm, synology DS212, en overige meuk
Verwijderd

Maybe dat er nog wat anders komt, moet het wel een keer lukken zoals ik het heb bedacht.

de hoogste woontoren van het land op de plaat gezet (waar o waar staat die
[ Voor 5% gewijzigd door tozzke op 09-10-2004 19:33 ]
Verwijderd
mijn idee met westpoint. had van de week al wat pics genomen maar ben nog een noob en bak er niks van....dus wat ik had had ik maar achter gehouden.
Gave foto!Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:41:
godnondejieu
mijn idee met westpoint. had van de week al wat pics genomen maar ben nog een noob en bak er niks van....dus wat ik had had ik maar achter gehouden.
[afbeelding]
Misschien dat je de toren nog even 'recht' kan zetten met PhotoShop. Zou denk ik nog wat mooier zijn
[ Voor 8% gewijzigd door Wok op 09-10-2004 22:54 ]
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
ghehe, ik was eigenlijk ook nog van plan om een foto 's avonds te nemen, mooi met die lichtjes enzoVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 22:41:
godnondejieu
[afbeelding]
sorry dat ik je voor was
Verwijderd
Ik had fotosoep toch open staan onder het lezen van dit topic, en daarom was de verleiding erg grootWok schreef op 09 oktober 2004 @ 22:54:
[...]
Gave foto!
Misschien dat je de toren nog even 'recht' kan zetten met PhotoShop. Zou denk ik nog wat mooier zijn(en dan meteen even dat 'vlekje' rechtsboven even wegwerken
)

Voor de duidelijkheid, de foto is door Poudaman gemaakt.
Door die paar kleine veranderingetjes vind ik de foto er gelijk anders uit zien.
Mooie foto, ga vooral zo door!
En dan nog een grappige lucht-mod gedaan, verzin erbij wat je wil (mars? einde van de wereld?)

Als ik ze zo naast elkaar zie, spreekt het me wat tegen. De ruimtes links en rechts van de toren vind ik niet mooi gelijk, en het perspectief klopt niet. Helaas is daar niks aan te veranderen, gezien deze bij het maken van de foto al niet goed was, achja, zal wel mierenneukerij zijn.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 03:00 ]
Verwijderd
Filter>Render>Cloudsmarteltor schreef op 10 oktober 2004 @ 10:54:
hoe heb je zo die lucht gemaakt in ps?
Kies van te voren wel een voorgrond kleur natuurlijk, en doe het in een aparte layer, want anders is, in dit geval, het complete gebouw bewolkt
Verwijderd
Verwijderd
gelukkig het topje niet...
de zon stond te laag voor een echte mooie plaat, ik ga van de week wel wat eerder op pad

foto is niet bewerkt, alleen het kadertje is toegevoegd
edit:
nog 1-tje ontwikkeld
door de laagstaande zon is hij te donker, en da's jammer want ik vind het wel een mooie plaat
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 18:26 ]
Is het zo dat de meeste nog kiezen voor het aloude bekende fotorolletje en het ontwikkelen of krijgen jullie deze kwaliteit ook gerealiseerd op een digicam?
ben zelf eingelijk ook van plan mezelf eens in fotografie te storten lijkt me een leuke hobby
computer voor alle werkzaamheden
Merendeel digitale foto's.Edwin van Cleef schreef op 10 oktober 2004 @ 18:32:
ik zit altijd met aandacht de fotografie topics door te spitten staan echt hele mooie tussen![]()
Is het zo dat de meeste nog kiezen voor het aloude bekende fotorolletje en het ontwikkelen of krijgen jullie deze kwaliteit ook gerealiseerd op een digicam?
ben zelf eingelijk ook van plan mezelf eens in fotografie te storten lijkt me een leuke hobby
Fotografie (analoog) kost wel wat centen. Misschien nog wel de nuttigste aankoop is niet een camera maar eerder een paar boeken over fotografie
Ik leer nu zelf foto's ontwikkelen op de academie. Eerst van fotopapier, nu van film.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Na wat bewerken in PS:

Comments please
[ Voor 46% gewijzigd door Wok op 10-10-2004 20:53 . Reden: plaatjes op andere server gezet... ]
Moet ik hieruit jouw stad ondekken of is dit je eigen huis en woon je niet ins stad/drop
Je foto's werken niet nog niet upgeload?Wok schreef op 10 oktober 2004 @ 19:48:
Met het mooie weer van vandaag kon ik het niet laten om er ook op uit te trekkenDeze foto vond ik wel typerend voor mijn woonplaats:
[afbeelding]
Na wat bewerken in PS:
[afbeelding]
Comments please
[ Voor 73% gewijzigd door Micha op 10-10-2004 19:52 ]
Ik zie alleen maar kruisjes. En de 2e post daarover...Wok schreef op 10 oktober 2004 @ 19:48:
Met het mooie weer van vandaag kon ik het niet laten om er ook op uit te trekkenDeze foto vond ik wel typerend voor mijn woonplaats:
[afbeelding]
Na wat bewerken in PS:
[afbeelding]
Comments please
[ Voor 4% gewijzigd door Justawitte op 10-10-2004 20:16 ]
Ik zet ze even op een andere plek neer, moment
/edit: zo dan
[ Voor 10% gewijzigd door Wok op 10-10-2004 20:53 ]
Verwijderd
Is het een archieffoto? Want volgens mij heb ik deze al es eerder gezien...Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 14:28:
Dat met die flat en die kleuren bracht me op een idee: bij het Museumpark in mijn Rotterdam:
[afbeelding]
Mijn voorlopige foto's staan hieronder. Je moet de link maar ff kopiëren en plakken, want ik moest ff snel een host vinden en nu blijkt dat deze hotlinking niet toestaat
Ze zijn iig wel te bekijken...
http://kamiel.00freehost.com/dsc_0123.jpg
http://kamiel.00freehost.com/dsc_0145.jpg
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2004 21:11 ]
Verwijderd

alweer niets aan bewerkt
Ik twijfel met welke ik mee zal doen...
@poudaman: Persoonlijk vind ik hem rechtop mooier (Debarrelize, rotate, skew en USM in PhotoShop):

Alleen jammer dat de 3e kolom bijna helemaal uit staat. Misschien nog een paar keer proberen? Want ik vind het wel een zeer fraaie gezicht.
[ Voor 43% gewijzigd door DaCoTa op 10-10-2004 21:33 ]
Hier de enige foto-at-night die ik hiervoor zal maken, het kerkje is nogal beroerd verlicht de bomen eromheen zijn wel heeel mooi verlicht...
De volgende poging wordt een pic overdag, misschien ook wel van heel iets anders.
Cam: Dimage 7; 28 mm, F 2,8, 4sec sluiter, iso 100, photoshop voor resize en zwart-wit
En natuurlijk, iedereen mag raden waar ik woon, ik denk dat dit kerkje wel het bekendst is, in elk geval historisch gezien..
[ Voor 19% gewijzigd door Norjee op 10-10-2004 21:47 ]
Dank voor je commentsDaCoTa schreef op 10 oktober 2004 @ 21:23:
@Wok: de foto is er m.i. absoluut niet op vooruit gegaan door het PS werk. De tegels zijn beslagen met mos, het detail is uit de achtergrond en de lucht is onnatuurlijk. En een verhaaltje wie deze man is zou ook wel helpen
..8<..
Een tweede experiment:

Dit is nog vrij rudimentair, maar het geeft een idee van welke kant ik op wil
Een verhaaltje bij deze man: Deze man is wijlen Herman Brood (is trouwens ook te lezen op de sokkel in de grote versie
[ Voor 7% gewijzigd door Wok op 10-10-2004 22:38 ]
Verwijderd
dank voor alle replies op me pic...ook de photoshop bewerkingenDaCoTa schreef op 10 oktober 2004 @ 21:23:
@Wok: de foto is er m.i. absoluut niet op vooruit gegaan door het PS werk. De tegels zijn beslagen met mos, het detail is uit de achtergrond en de lucht is onnatuurlijk. En een verhaaltje wie deze man is zou ook wel helpen
@poudaman: Persoonlijk vind ik hem rechtop mooier (Debarrelize, rotate, skew en USM in PhotoShop):
[afbeelding]
Alleen jammer dat de 3e kolom bijna helemaal uit staat. Misschien nog een paar keer proberen? Want ik vind het wel een zeer fraaie gezicht.
euh het was zoals ik in m3e eerste post al zei een niet gelukte pic. hehe
hij is niet scherp en zoals jij al zei mist er zowat een hele kolom met licht.
Maar mag ik ueberhaupt meedoen met deze foto? want er is al eerder een foto gepost van Westpoint...alleen bij dag dus.
Als ik mee mag doen met de nachtfoto van dit gebouw ga ik zeker nog een paar keer op pad
Er zit echt een prachtige sfeer in deze foto. Ook dankzij het kader komt het bijna middeleeuws over. Ik weet niet wat het is maar deze foto blijft me boeien.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 21:20:
Nog een foto van vanmiddag
[afbeelding]
alweer niets aan bewerkt
Ik twijfel met welke ik mee zal doen...
PS: Heb je misschien ook het origineel voor mij?
[ Voor 6% gewijzigd door SjonKanon op 11-10-2004 13:13 ]
Canon Powershot A75 - Soligor 52mm Lens Adapter - Marumi Circular Polarizing Filter 52mm
ik heb de mijne namelijk gecropped (storende tak en lantaarnpaal weggehaald)
en zo ja, hoe?
ik heb het inmiddels gevonden... ik was niet ingelogd en dus zag ik de optie "edit" niet
[ Voor 32% gewijzigd door tozzke op 11-10-2004 20:39 ]
Inderdaad, [rml]G!JS in "[ verzamel] Nachtfoto's"[/rml]Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 20:55:
[...]
Is het een archieffoto? Want volgens mij heb ik deze al es eerder gezien...
[..]
uit de exif: "date picture taken: 16-09-2004 23:19"
editje/disclaimertje: ik wil hiermee niet de archieffotodiscussie aanzwengelen, integendeel zelfs. Deze post is slechts ter bevestiging van Ingenius' vermoeden. Ik vind de foto van G!JS trouwens een van de beste tot nu toe. Klein puntje: Hij wekt in zijn eerste post de indruk dat hij de foto speciaal voor deze contest heeft gemaakt. Wat 'ie hier onder zegt had 'ie gewoon bij zn foto moeten zetten
[ Voor 46% gewijzigd door E-Rick op 12-10-2004 02:36 ]
Choose life
ik houd mijn hart vast ...E-Rick schreef op 11 oktober 2004 @ 18:12:
[...]
Inderdaad, [rml]G!JS in "[ verzamel] Nachtfoto's"[/rml]
uit de exif: "date picture taken: 16-09-2004 23:19"
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Foto 1 is een foto van een weg die omringd is door bomen.
Foto 2is een foto van een watertoren, maar is helaas overbelicht.
Foto 3 is een foto van mijn oude school, maar is helaas niet scherp.
Foto 4 is een foto van een straat in een nieuwbouw wijk.
Foto 5 is een foto van een kanaaltje/sloot langs een drukke weg in Culemborg met aan de andere kant een parralel weg (zelfde naam).
Foto 6 is een foto van een aantal weilanden niet ver van het centrum die omringd zijn door wegen die weer bepland zijn met bomen.
Nu graag jullie opmerkingen welke ik zou moeten kiezen, voorlopig tenminste. Op dit moment gaat een lichte voorkeur uit naar foto 4 of 6.
Ik wil namelijk later deze week nog een keer een paar andere dingen fotograferen waar ik vrijdag niet aan toe ben gekomen.
Foto's zijn allemaal speciaal voor de contest genomen met een HP Photosmart 735 met standaard instellingen en uit de hand.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Verwijderd
Maar voor mij doet het niks af aan de foto. BTW gemaakt met een Canon S45, improviserend tegen een muurtje aandrukkend, bij het ontbreken van een statief, tijdens een nachtje lekker fotograferen in mijn Rotterdam, met 2 extra batterijen, en een termoskannetje koffie en de vrouw mee, die fotograferen ook heel leuk vind.
Een medetweaker heeft mij die nacht nog gespot tijdens het fotograferen van de Erasmusbrug.
dat zijn er 6...SysRq schreef op 11 oktober 2004 @ 21:41:
Tot nu toe is dit mijn beste resultaat:
[afbeelding]
De 5 duurste flats van Papendrecht.
en links in beeld is nog een stukje van een zevende te zien; crop die er in ieder geval even af
[ Voor 17% gewijzigd door marteltor op 11-10-2004 22:52 ]
Server dood?Wok schreef op 10 oktober 2004 @ 22:35:
[...]
Dank voor je commentsHet was ook maar een experiment en ik had het ook al verwacht: niet geslaagd
Een tweede experiment:
[afbeelding]
Dit is nog vrij rudimentair, maar het geeft een idee van welke kant ik op wil
Een verhaaltje bij deze man: Deze man is wijlen Herman Brood (is trouwens ook te lezen op de sokkel in de grote versie). Ik had ook wel verwacht dat dit standbeeld bekend voor zou komen. Staat voor de Hedon in Zwolle
Iedere keer als ik hier ff kom kijken dan zie ik bij jou een mooi X staan
Verwijderd
Ik snap het niet meer hoorCapa schreef op 12 oktober 2004 @ 00:28:
[...]
Server dood?
Iedere keer als ik hier ff kom kijken dan zie ik bij jou een mooi X staan
Verwijderd
Eénvoud is mijn thing he

Poging 2, ditmaal wel mijn huidige woonplaats (Utrecht). Op verschillende plaatsen in de binnenstad vind je dit soort moderne bouwwerken tussen de oude panden. Ik vind het niet allemaal even mooi, maar wel opvallend.
Jammer dat er niet een wat interessantere lucht boven zit, maar verder ben ik best tevreden met deze foto.
(Eos 650, budget 28/80, Illford HP5)
Alleen de eerste foto is gecropt en ze zijn allemaal van een kader voorzien, verder niet bewerkt.

C&C plies
[ Voor 7% gewijzigd door daniel_ev op 12-10-2004 11:33 ]
Toch?
je eerste is wel aardig vind ik, met subtiel toch wel dat aanmeerpaaltje, of hoe dat ook mag heten.
Alleen bij de derde heb je hele irritante zonnevlekjes erop zitten... dat is wel storend.
Choose life
Verwijderd
Locatie is Heerlen, mijn woonplaats, ter hoogte van het ABP gebouw.
Alleen ff kadertje en tekst weghalen, foto is gemaakt met Finepix S7000.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2004 13:16 ]
de foto is wel geschikt om nog even na te bewerken imo, de kleuren zijn imo niet helemaal "het"Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 13:02:
Oke ik denk dat ik met deze meedoe, gemaakt vanuit een klein vliegtuigje.
Locatie is Heerlen, mijn woonplaats, ter hoogte van het ABP gebouw.
Alleen ff kadertje en tekst weghalen, foto is gemaakt met Finepix S7000.
[afbeelding]
Misschien is het mogelijk deze foto te maken met wat mooier licht/lucht. Nu is de foto nog wat sfeerloos. Een aparte, voor dit forum gemaakte versie van max 600 pixels breed wil misschien ook nog wat helpen, omdat nu alles er wat blokkerig uitziet.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 18:09:
Deze foto is gemaakt op ongeveer 600 meter van onze woning aan de rand van het dorp Harkema zoals je ziet is het hier een schitterende omgeving, Harkema ligt in het gebied "De Friesche wouden"in de provincie Friesland.
[afbeelding]
Zelf ben ik voor het eerst in 'mijn' gedeelte van rotterdam gaan schieten en dit is het eerste wat ik wel aardig vond:

Het is een rij huizen in het verlengde van het Weena dat over een tijdje gesloopt gaat worden. Tot die tijd is het als kunstproject hemelsblauw geschilderd, wat er zeer vreemd uitziet als je er voor het eerst voorbij komt. Ik had ook nog een versie met op de achtergrond het Nationale Nederlanden gebouw, maar die stond door de perspectiefvorming nogal scheef en dat zag er niet zo geslaagd uit...
Ik wil nog eens vroeg opstaan en dan proberen de Aelbrechtskolk er mooi op te krijgen...
edit: vanwege het paars-blauwe schreeuwt deze foto eigenlijk om een kader. Ik ben alleen een beetje lui
[ Voor 7% gewijzigd door Rudedadude op 12-10-2004 18:55 ]
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.
Ik ken Culemborg wel en ik denk dat je wat moet doen met de pond en/of de spoorbrug. Die zijn vrij typisch, voor de rest is het gewoon een landelijk plaatsje.Rudedadude schreef op 12 oktober 2004 @ 20:01:
Ik ken Culemborg niet, maar ik had bij geen van de foto's het idee van 'dat zou nou Culemborg kunnen zijn'. Het meest in de buurt kwam idd dan nog foto 4. Vergelijk het met de foto op de contest site van 'landelijk Merchtern'. Die vind ik heel geslaagd, omdat ik daarbij nu het idee heb wat ik kan aantreffen als ik daar kom. Misschien is het een idee om te kijken waar je Culemborg mee wilt identificeren/ profileren en vervolgens proberen dat treffend op de foto te zetten.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
[list]• Reclame schildering van sigaren handel (was Culemborg bekend om)• Centraal boekhuis• De voormalig vuurwerk opslag ( is een paar jaar terug de lucht in gegaan. nog voor Enschede)• Een meubel fabriek, Gispen ofzow (Culemborg word ook wel meubelstad genoemd en identificeerd zich dar dan ook mee)
Verwijderd

Van deze foto vond ik het mooi dat je het oude gedeelte van hallum (links) en de nieuwbouwwijk (rechts) zo tegenstrijdig naat elkaar hebt.
Ik ga zo even op pad, maar wil toch nog even een opmerkinge maken. Ik zie een heleboel foto's langs komen, maar kan bij lang niet allemaal zeggen dat ik naar aanleiding vandeze foto kan zeggen: "Ow ja, dat is die stad/ dat dorp". Het zijn meer foto's van "Ja, dat is een mooi plekje in mijn stad / dorp".Rudedadude schreef op 12 oktober 2004 @ 20:01:
Ik ken Culemborg niet, maar ik had bij geen van de foto's het idee van 'dat zou nou Culemborg kunnen zijn'. Het meest in de buurt kwam idd dan nog foto 4. Vergelijk het met de foto op de contest site van 'landelijk Merchtern'. Die vind ik heel geslaagd, omdat ik daarbij nu het idee heb wat ik kan aantreffen als ik daar kom. Misschien is het een idee om te kijken waar je Culemborg mee wilt identificeren/ profileren en vervolgens proberen dat treffend op de foto te zetten.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl
Foto 7

Foto 8

Foto 9

Foto 10

Foto 11

Klikken op de foto voor volledig formaat.
De vorige 6 foto's zijn hier te vinden.
Op dit moment twijfel ik tussen de foto's 4,7,9 en 11. Graag commentaar van jullie op de foto's. Alvast bedankt
Vanavond maak ik de beslissing.
Nee en dat kan niemand denk ik. Daarvoor is Nederland te groot. Wanneer dat van belang zou zijn zouden bekende steden e.d. in het voordeel zijn. Mij lijkt het juist van belang om je stad-dorp-gehucht op een bepaalde manier 'neer te zetten', of dat nu overeen komt met de werkelijkheid of niet.Just_I schreef op 13 oktober 2004 @ 13:39:
[...]
Ik ga zo even op pad, maar wil toch nog even een opmerkinge maken. Ik zie een heleboel foto's langs komen, maar kan bij lang niet allemaal zeggen dat ik naar aanleiding vandeze foto kan zeggen: "Ow ja, dat is die stad/ dat dorp". Het zijn meer foto's van "Ja, dat is een mooi plekje in mijn stad / dorp".
Aan de andere kant ben ik het wel met je eens dat er hier ook foto's gepost worden die opzich wel mooi zijn, maar wat weinig specifiek voor een woonplaats zijn.
is dat water op de onderste foto gesoept? aparte spiegeling, erg wazigjustawitte schreef op 13 oktober 2004 @ 12:50:
Deze foto's heb ik speciaal gemaakt voor de contest. De plaats is Hallum. Dat ligt in noord west friesland. Dit het haventje van hallum. Als je aan de rechterkant van die boten kijkt dan zie je een deel van de straat waar ik woon.
[afbeelding]
Van deze foto vond ik het mooi dat je het oude gedeelte van hallum (links) en de nieuwbouwwijk (rechts) zo tegenstrijdig naat elkaar hebt.
[afbeelding]
Wat mij betreft nummer 10, maar daar twijfel je niet overJust_I schreef op 13 oktober 2004 @ 16:19:
Zo, net terug van mijn laatste ronde door de stad. En hier de nieuwe foto's die ik heb geschoten. De foto's zijn genomen uit de hand (zonder statief dus) met een HP Photosmart 735 met standaard instellingen. De foto's zijn alleen gecropped en aangepast met autolevels, autocontrast en/of autocolor.
Foto 7
[afbeelding]
Foto 8
[afbeelding]
Foto 9
[afbeelding]
Foto 10
[afbeelding]
Foto 11
[afbeelding]
Klikken op de foto voor volledig formaat.
De vorige 6 foto's zijn hier te vinden.
Op dit moment twijfel ik tussen de foto's 4,7,9 en 11. Graag commentaar van jullie op de foto's. Alvast bedankt.
Vanavond maak ik de beslissing.
Dan nummer 9. Toch het meest kenmerkend voor Culemborg denk ik. Aan de andere kant vind ik 7 ook erg goed, die foto straalt iets van gezelligheid uit.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Nee totaal niet, het was bijna windstil. waardoor het niet helemaal spiegel glad was maar ook geen golfjes. Ik heb namelijk later het nog eens geprobeerd maar toen stond er meer wind waardoor het water er niet mooi opstondmarteltor schreef op 13 oktober 2004 @ 16:29:
[...]
is dat water op de onderste foto gesoept? aparte spiegeling, erg wazig![]()
mijn complimenten dan, erg mooie fotojustawitte schreef op 13 oktober 2004 @ 16:50:
[...]
Nee totaal niet, het was bijna windstil. waardoor het niet helemaal spiegel glad was maar ook geen golfjes. Ik heb namelijk later het nog eens geprobeerd maar toen stond er meer wind waardoor het water er niet mooi opstond
[ Voor 7% gewijzigd door marteltor op 13-10-2004 17:05 ]
De sfeer op deze plek in scheveningen is totaal anders maar okKr3Kr schreef op 13 oktober 2004 @ 17:24:
[afbeelding]
Niet herkenbaar, maar beschrijft wel heel goed de sfeer. Point-and-shoot vanuit de tram in Scheveningen / Den Haag, een beetje geluk dus. Wat vinden jullie ervan?
Vind het niet erg bijzondere foto doordat de foto zegmaar genomen is als "happa dit staat er op" het trekt je nergens heen zeg maar
[ Voor 28% gewijzigd door mithras op 13-10-2004 19:49 ]
Oke, maar het ging zeg maar ook meer om het momentmicdis schreef op 13 oktober 2004 @ 19:15:
De sfeer op deze plek in scheveningen is totaal anders maar ok
Vind het niet erg bijzondere foto doordat de foto zegmaar genomen is als "happa dit staat er op" het trekt je nergens heen zeg maar. Ik zou het even opnieuw proberen daar maar dan niet uit de tram
Wel goede kritiek overigens hoor
Waar zit jij in Scheveningen dan?
Misschien een idee om even te croppen?Mithras86 schreef op 13 oktober 2004 @ 19:48:
Zeker herkenbaar voor mensen die in DH of omstreken wonen, maar geen sluipreclame ofzo? (tantalus is ook echt niet zichtbaar..., of is dat mierenneukerij???), het point-and-shoot idee vind ikzelf wel aardig, maar dan wel weer erg irritant met dat deel van het kozijn van de tram
Belgisch park.Kr3Kr schreef op 13 oktober 2004 @ 22:12:
[...]
Oke, maar het ging zeg maar ook meer om het moment
Wel goede kritiek overigens hoor
Waar zit jij in Scheveningen dan?
Heb een tijd op de pier geprobeerd foto's te maken maar is erg moelijk van schevenignen
idee en compositie zijn wel leuk. Maar de kleuren en de belichting zijn niet echt mooi te noemen.Wok schreef op 13 oktober 2004 @ 22:36:
Zo, mijn foto maar even op een andere webruimte gezet, want mijn eigen server moet groot onderhoud krijgen.
[afbeelding]
Wijlen Herman Brood, standbeeld voor Hedon te Zwolle. Comments?
Thanks!jvvv schreef op 14 oktober 2004 @ 00:35:
[...]
idee en compositie zijn wel leuk. Maar de kleuren en de belichting zijn niet echt mooi te noemen.

Hierbij heb ik het idee dat het daadwerkelijke onderwerp teveel wordt opgenomen (en dus wegvalt) in de achtergrond
Verder tips en kritieken zijn natuurlijk welkom!
Een goed en herkenbaar onderwerp is idd lastig...micdis schreef op 13 oktober 2004 @ 22:36:
Belgisch park.
Heb een tijd op de pier geprobeerd foto's te maken maar is erg moelijk van schevenignen
(ik zit aan de schuitenweg trouwens
Foto 1

Het nieuwe startshart
Foto 2

Een kasteel in Almere...
Foto 3

Zonsondergang bij weerwater (het weerwater ligt echt in almere)
Foto 4

Toekomst foto: de zon is gedoofd en er is nu een alternatieve lichtbron op een grote paal
Foto 5

idem
Foto 6

Hetzelfde gebouw. Zoek de vogel!
Comments zijn meer dan welkom!
Naar aanleiding van commentaar van onder andere breinonline en van GJ-tje heb ik toch gekozen voor foto 10 in plaatst van de andere. Die foto zat eerst niet bij mij voorkeuren, maar verschild niet heel erg van foto 9 en dus dat ik toch maar overstag ben gegaan.
@ marteltor: Welke foto was je van plan om in te sturen oftewel heb jezelf nog voorkeuren? Ik vind foto 6 de betere, maar zou em nog wel een beetje bijdraaien. De horizon staat nu namelijk scheef, maar dat kan ook een verbetering zijn (moet jezelf maar uitmaken).
@tomleeuw: Mooie foto
[ Voor 8% gewijzigd door Just_I op 14-10-2004 12:27 ]
Wat een verrassing Almere.. Daar heb ik ook een hele tijd gewoond. Maar nu helaas niet meer... IK vond de eerste foto eigenlijk het meeste Almere uitbeelden. Want er word gewoon overal zoveel gebouwd... trouwens dit moet toch de "skyline" van almere worden? En bij foto 6 is de horizon niet helemaal recht.marteltor schreef op 14 oktober 2004 @ 11:57:
ik heb gisteren een flink rondje gefietst voor de contest (duur: bijna 2 uur), en met een enorme lading foto's teruggekeerd. Uiteindelijk zijn die de mooiere geworden:
Foto 1
[afbeelding]
Het nieuwe startshart
Comments zijn meer dan welkom!
Is deze foto als pano geschoten of juist zo gecropped?? Het is idd een mooie inzendig.Just_I schreef op 14 oktober 2004 @ 12:25:
Ik heb net mijn foto toegevoegd (was het gisteravond vergeten). Maargoed, ik heb dus toch voor foto tien gekozen.
[afbeelding]
Naar aanleiding van commentaar van onder andere breinonline en van GJ-tje heb ik toch gekozen voor foto 10 in plaatst van de andere. Die foto zat eerst niet bij mij voorkeuren, maar verschild niet heel erg van foto 9 en dus dat ik toch maar overstag ben gegaan.
foto 6 is inderdaad schuin, maar het was nogal maf; hield ik mijn camera recht, dan stond de toren schuin erop. Ik denk dat ik op een schuin stuk grond stond
Het moet inderdaad de skyline van almere worden, met nieuwe bioscoop en nieuw winkelcentrum. De flat met een hap er uit is al in gebruik
Hoe moeten wij nou raden waar dit genomen is? Ik kan ook een halve macro foto posten van een takje, alleen wordt raden dan wel erg moeilijk.Gophlin schreef op 14 oktober 2004 @ 13:59:
[afbeelding]
Deze foto had ik nog liggen. In juli op een warme namiddag schoten de paddestoelen voor de deur uit de grond. Geen tulpen in Amsterdam dus, maar dikke paddestoelen
De foto is verder niet bewerkt.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Camera: Ixus 430

In 1551 is de plaats Heerenveen ontstaan. Toen waren er enkele "Heeren" die geld wilden verdienen en daarom besloten om in dit gebied "veen" voor zich te laten afgraven en daarvan turf te laten aanmaken. Voor de aan- en afvoer van de turf werden de Schoterlandse Compagnonsvaart en de Heerensloot (op de foto) gegraven.
Verder staan op de foto de N.H.Kerk, Het pakhuis en molen de Welgelegen.
een mooie uitwerking van het thema. In een foto + toelichting laten zien hoe jouw woonplaats aan zijn naam komt.Verwijderd schreef op 14 oktober 2004 @ 15:40:
Na wat denkwerk heb ik vandaag deze foto genomen.
Camera: Ixus 430
Just_I: ik wilde ook al eerder aangeven dat ik foto 10 het best vond
Marteltor: misschien een crop uit de eerste foto, met iets minder water en iets meer gebouwen-in-aanbouw
[ Voor 1% gewijzigd door Rudedadude op 14-10-2004 23:19 . Reden: dat verklap ik lekker niet O-) ]
Het is Just_I
Verwijderd
Nice.
De zwemmers zijn een beetje erg donker uitgevallen. Is dat nog te verbeteren? Anders is de zeilboot een betere.Sander-B schreef op 15 oktober 2004 @ 01:14:
Suggesties?
Blijft anders wel een cliché zo, die zonnsondergangen.
Fotoalbum: https://jp.vroemen.eu
Verwijderd
als je je diafragmaopening zo groot mogelijk maakt, wordt de sherptediepte kleiner en komt het kunstwerk meer los van zijn achtergrond.Wok schreef op 14 oktober 2004 @ 00:42:
[...]
Thanks!Ik ben er zelf ook nog niet echt tevreden mee, maar het origneel vind ik niet echt sprekend.. Hier het origineel trouwens:
[afbeelding]
Hierbij heb ik het idee dat het daadwerkelijke onderwerp teveel wordt opgenomen (en dus wegvalt) in de achtergrond
Verder tips en kritieken zijn natuurlijk welkom!
Met een compactcamera lukt dat niet. Object is te groot om er echt dichtbij te kunnen komen.Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 12:14:
[...]
als je je diafragmaopening zo groot mogelijk maakt, wordt de sherptediepte kleiner en komt het kunstwerk meer los van zijn achtergrond.
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
dat moet toch niet uitmaken? kijk naar deze kikker die ik laatst tegen kwam en zie dat de achtergrond die er toch wel vlak achter zit al snel "verdwijnt" in de scherptedieptemercarra schreef op 15 oktober 2004 @ 12:22:
[...]
Met een compactcamera lukt dat niet. Object is te groot om er echt dichtbij te kunnen komen.

en nu niet gaan zeuren dat dit geen contestfoto is ajb
[ Voor 3% gewijzigd door py.mosjuh op 15-10-2004 12:29 ]
ja dat weet ik, mijn punt is meer dat als de achtergrond vlak achter deze kikker al zoveel in scherptediepte kan "verdwijnen" je dit ook kan doen voor een object dat iets verderaf staat. de voor en achtergrond worden dan als het goed is onscherpRudedadude schreef op 15 oktober 2004 @ 12:32:
De kikker heeft imho toch een iets ander formaat dan het standbeeld van Herman Brood. Met alle gevolgen voor de DOF vandien, wil je het hele standbeeld op de foto zetten.
leer nls typen pie
[ Voor 5% gewijzigd door py.mosjuh op 15-10-2004 13:59 ]
Het was trouwens nog behoorlijk moeilijk om de bordjes beiden op de foto te krijgen want er zaten wat verkeers borden in de weg maar dit was het resultaat. ff niet op de compressie letten.Hallum
[ Voor 27% gewijzigd door Justawitte op 15-10-2004 20:01 . Reden: tekst geedit ]
Dank voor de tips!
Dit topic is gesloten.
![]()