Toon posts:

SETi op je server ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK ben van plan seti@home op mijn internet server te laten draaien..(deze staat 24/7 aan).
wordt hiervan nou mijn internet verbinding trager ??
Ik dacht ut zelf van niet !!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Als je SETI als prioriteit IDLE mee geeft niet.

Maar draai toch een KOE (www.distributed.net)
Is veel beter, en ik weet zeker dat deze niet je server vertraagd zolang je hem maar op IDLE insteld.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:30
Op zaterdag 30 december 2000 14:33 schreef jelmervos het volgende:
Als je SETI als prioriteit IDLE mee geeft niet.

Maar draai toch een KOE (www.distributed.net)
Is veel beter, en ik weet zeker dat deze niet je server vertraagd zolang je hem maar op IDLE insteld.
Douw die koe AUB in je HOL!!! STinkkoe! Begrijp nou toch es dat niet iedereen een koe wil draaien verd*mme :(

Maar volgens mij wordt je internet er niet langzamer van. Probeer het anders gewoon ff!!

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op zaterdag 30 december 2000 18:27 schreef Tonnetje het volgende:

[..]
Douw die koe AUB in je HOL!!! STinkkoe! Begrijp nou toch es dat niet iedereen een koe wil draaien verd*mme :(

Maar volgens mij wordt je internet er niet langzamer van. Probeer het anders gewoon ff!!
Wat een ge}:O

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

[..]
Teering, niet zo kwaad worden, jonge, jonge.
Het is natuurlijk wel zo dat de tweakers hiero een }:O horen te draaien, daarom DPC. Maar daar wil ik verder NIET over discuseren want daar zijn genoeg topics over geweest!

CHECK VOORAL DEZE: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/83503

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Slotje gaarne, flamen doe je maar met je vrienden.

Alle standpunten betreffende SeTi zijn reeds besproken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/90962

• DSmarty
  • Niet online

[..]

En jij bij deze bedankt voor jouwe geweldige inbreng in deze thread, slotje heb ik reeds aangevraagd --> Mag ik je een informeel advies geven, let eens een beetje op jouw taalgebruik!

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
ja laat hem toch gewoon Afbeeldingslocatie: http://www.marisael.com/seti.jpg draaien.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
En weer wordt er een slotje aangevraagd omdat iemand over SETI durft te schrijven. :(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Piet Marisael
Op zaterdag 30 december 2000 22:49 schreef pven het volgende:
En weer wordt er een slotje aangevraagd omdat iemand over SETI durft te schrijven. :(
ben je alleen maar hier om slotjes aan te vragen?
stout usertje dat je bent :)

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Seti paketten zijn lompe dingen van 340KB minimaal, op modem/isdn remt dat je verbinding VLINK af.Met kabel moet het geen probleem zijn, moet je wel je Seto op IDLE zetten, anders gaat 'ie NOOIT aan.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
NEE Geen SLOTJE ,

ik stel alleen de vraag of er iemand weet of SETI je download snelheid van internet vertraagt!

De server is alleen bedoeld om als Internet Server te fungeren en doet verder nix anders.

enne IK kies voor SETiAfbeeldingslocatie: http://www.marisael.com/seti.jpg en niet voor koe }:O

waarom ? ik vind het doel van seti interessanter dan het doel van de koe.

btw koe?!??!!!!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Op zaterdag 30 december 2000 22:56 schreef Piet Marisael het volgende:

[..]
ben je alleen maar hier om slotjes aan te vragen?
stout usertje dat je bent :)
Ik vraag niet om een slotje, maar DSmarty schijnt er nogal mee in zijn maag te zitten dat een posting over SETI niet meteen wordt gesloten. :(

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:33

Kettrick

Rantmeister!

Op zaterdag 30 december 2000 13:40 schreef Travis Bickle het volgende:
IK ben van plan seti@home op mijn internet server te laten draaien..(deze staat 24/7 aan).
ik heb het op meerdere server/gateways staan, zolang je hem maar opstart met -nice 19!

dat is onder een OS als Linux/FreeBSD natuurlijk :)

Verwijderd

Je verbinding wordt er niet langzamer van. Het is wel zo dat er 1x in de zoveel tijd een pakketje van 340kb opgehaald moet worden maar dat is niet zo ernstig.... Bovendien: als je de 3.03 client draait duurt het vrij lang voordat er een pakketje klaar is zodat het internetverkeer er minimaal onder lijdt.... Uiteraard wordt er wel meer berekend :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 31 december 2000 13:56 schreef achappey het volgende:
Je verbinding wordt er niet langzamer van. Het is wel zo dat er 1x in de zoveel tijd een pakketje van 340kb opgehaald moet worden maar dat is niet zo ernstig.... Bovendien: als je de 3.03 client draait duurt het vrij lang voordat er een pakketje klaar is zodat het internetverkeer er minimaal onder lijdt.... Uiteraard wordt er wel meer berekend :)
Het is inmiddels al geinstalleerd en het loopt gewoon ok.
Ik heb een 512Kb/s verbinding en ik merk geen enkel verschil in snelheid.

bedankt voor de tips

Verwijderd

Nee met zo'n verbinding merk je niet veel verschil nee... toch wel de 3.03 versie geinstalleerd?

Verwijderd

dit is tof ..dit ga ik ook doen..
thanx
:)

• DSmarty
  • Niet online
Op zondag 31 december 2000 11:33 schreef pven het volgende:

[..]
Ik vraag niet om een slotje, maar DSmarty schijnt er nogal mee in zijn maag te zitten dat een posting over SETI niet meteen wordt gesloten. :(
Nee hoor, ik vraag om een slotje omdat dit een flame-thread is met asociaal taalgebruik, dat is heel iets anders.

Verwijderd

SETI gaat niet langer de radiosignalen uit de ruimte onderzoeken, maar gaat zich toespitsen op Lasersignalen (zie NRC afgelopen zaterdag). Aangezein er al 40 jaar niets gevonden is verwacht men dat de Aliens via licht broadcasten (is sneller en minder diffuus).

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 januari 2001 13:52 schreef thaoneandonly het volgende:
SETI gaat niet langer de radiosignalen uit de ruimte onderzoeken, maar gaat zich toespitsen op Lasersignalen (zie NRC afgelopen zaterdag). Aangezein er al 40 jaar niets gevonden is verwacht men dat de Aliens via licht broadcasten (is sneller en minder diffuus).
Dat is dus tof, maar hoe moet dat nu dan?
moet ik nu een ir poort aanschaffen
:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op zaterdag 30 december 2000 13:40 schreef Travis Bickle het volgende:
Nee wordt niet trager. Hij zal na elke afgewerkt pakketje middels internet +/- 300 kbyte ophalen en een paar kbyte verzenden met het resultaat. Als je een zeer snelle pc hebt als server (600 Mhz+) dan kun je best wel eens 3 pakketjes per dag verzenden, zoniet meer.... dit is dus 3 x 300 kbyte + een beetje verzenden ofwel zo'n 1 meg per dag. 30 Mb per maand dus, en toch echt niet meer dan 50 Mb per maand.....

NIETS om je zorgen over te maken dus....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• kevin
  • Laatst online: 11-02-2024
Op dinsdag 02 januari 2001 13:52 schreef thaoneandonly het volgende:
Linkje misschien??

• Piet Marisael
Op zondag 31 december 2000 11:33 schreef pven het volgende:

[..]
sorry, foutje bedankt, had je even verkeerd begrepen.
DSmarty: Nee hoor, ik vraag om een slotje omdat dit een flame-thread is met asociaal taalgebruik, dat is heel iets anders.
I.p.v. een slotje zou een waarschuwing beter op z'n plaats zijn :)
Pagina: 1