Toon posts:

port 4662 not reachable emule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zit met een probleempje, maar weet niet precies wanneer het begon.
Ik zit achter een e-tech router met alle poorten open die er nodig zijn voor e-mule.
Zit er met twee pc's achter, beide xp pro.
Bij een pc werkt emule perfect en bij de ander krijg ik steeds de melding dat port 4662 not reachable is terwijl ze achter dezelfde router zitten.
Firewalls zijn op beide pc's uitgeschakeld, beide pc's zijn aangepast aan de nieuwe omgeving (ik gebruikte eerst ics, waarbij aan de probleem pc de internet verbinding binnen kwam).
Ik heb de hele faq's van emule doorgelezen maar kan er niets over vinden behalve dan hoe je je router goed kunt configureren, maar die staat dus al goed naar mijn bescheiden mening (de andere pc werkt namelijk perfect).
De router werkt via dhcp zo ook de netwerkkaarten.

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:23

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Misschien ben je vergeten ook de poorten open te zetten naar je andere pc?
zie ook Het grote poortenmappingsverhaal

[ Voor 43% gewijzigd door Zondagskindje op 02-10-2004 18:06 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

Topicstarter
De poorten die ik open heb staan op mijn e-tech router zijn:
4662 tcp 4672 udp 4661 tcp 4665 udp 4711udp 4673 udp

Verwijderd

Topicstarter
De router heb ik geconfigureerd met de gegevens van de pc waar emule dus niet goed functioneerd, sorry dat ik niet alle gegevens in de topic start erbij vermeldde.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 02 oktober 2004 @ 17:58:
de andere pc werkt namelijk perfect
Dan heb je de poorten naar die andere pc gemapt denk ik. Je kunt achter een router niet op 2 pc's tegelijk e-mule draaien... Nouja 't kan wel, maar emule blijft zich dan steeds opnieuw aanmelden en dat levert je serverbans op. Ik had 't perongeluk op m'n laptop ff geinstalleerd en werd prompt een paar dagen geband bij razorback. Uitkijken dus. ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:37

job

je hebt dus 2 pc's die allembei emule draaien.
je kan maar naar 1 pc een poort doormappen..
dus gebruik voor de andere pc andere poorten.. map die door naar die andere pc en het moet werken.

• FlashBang
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:39

FlashBang

Hoi.

Dus ff op de PC waarop je het liefst wilt emulen ff het ip-adres checken (bij Netwerkverbindingen in het Configuratiescherm) en dan de poorten forwarden naar dat adres.

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

** 2 Briljante ideeen :

1. Laat 1 van de 2 PC's de DMZ Zonde gebruiken ??

2. Forward die poorten naar het LAN IP van de Router ??

Laat weten wat wel/niet werkt :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• job
  • Laatst online: 00:37

job

dmz heeft dus tot gevolg dat desbetreffende pc zonder firewall aan het internet hangt..
niet slim.

beste oplossing is dus om gewoon poorten door te mappen naar de pc's.
iedere pc zijn eigen emule poorten (je kan niet voor niets die poorten wijzigen)

ohja, waarom heb je eigenlijk zoveel poorten openstaan?
ik gebruik hier per pc maar 2 poorten voor emule...
je hoeft namelijk alleen de ingaande poorten te openen.

[ Voor 29% gewijzigd door job op 02-10-2004 18:32 ]

• nero355
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

job schreef op 02 oktober 2004 @ 18:18:
dmz heeft dus tot gevolg dat desbetreffende pc zonder firewall aan het internet hangt..
niet slim.
Valt mee hoor, als je gewoon een Software Firewall draait geen probleem vind ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

Topicstarter
nou, ik gebruik zoveel poorten omdat dat bij de faq van emule geadviseerd werd (op twee plaatsen verschillende adviezen dus had ik de meeste genomen, zeker is zeker).
Maar mijn vraag is al beantwoord, ik had namelijk emule geinstaleerd bij de andere pc omdat ik een lage id bij mijn "slechte": pc had omdat zoals ik hier net leerde ik alles naar de verkeerde pc gemapt had, ik heb dat nu veranderd en mijn slechte pc werkt nu weer goed, dusssssssssssss
bedankt voor de info...
Groeten uit het zonnige limburg,
Roger.

Verwijderd

Topicstarter
Maar nou ik toch bezig ben,
ik heb bij emule de gevraagde poorten veranderd naar 4663 tcp en 4673udp en het werkt....kan dit kwaad?
Pagina: 1