Toon posts:

Device manager - Computer - Standard PC/ACPI probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke... in dit topic begon mijn probleem (beetje doorlezen naar onderen, ik was niet de TS). Winamp dat stottert tijdens het typen. Dat probleem probeerde ik op te lossen door de suggestie van TheLunatic op te volgen maar dat bracht dus een veel groter probleem. Zijn suggestie was om in device manager wat onder "Computer" staat te veranderen in "Advanced Configuration and Power Interface (ACPI)". Ik kon hier kiezen uit een veelvoud van mogelijkheden die ik nu echt niet meer weet maar ik koos dus voor het bovenstaande. Na de verplichte reboot startte mijn PC dus echt vreselijk traag op (15 minuten is niet overdreven). Met heel veel geduld is dit gedeeltelijk opgelost; ik heb hem uiteindelijk in device manager op "Standard PC" gekregen. Reboot ging eindelijk weer een stuk sneller, maar al mijn devices werden opnieuw gevonden door Windows en ik krijg nu mijn IDE-controller (nVidia nForce 2 ATA Controller (v2.5 of v2.6 afhankelijk van versie nforce drivers die ik probeer). Daarnaast start hij nog steeds niet optimaal op. Ook weet ik zeker dat de instelling "Standard PC" waar hij nu op staat niet degene was waar hij op stond voordat ik dit alles probeerde maar waar hij wel op stond weet ik niet meer en erger nog, ik kan in device manager met geen mogelijkheid niet meer iets anders kiezen dan dat "Standard PC" terwijl ik zeker weet dat er de eerste keer dat ik er iets aan veranderde echt een lange lijst van mogelijkheden was.

Hopelijk is het nog een beetje te volgen maar zou iemand weten waar hij standaard op zou moeten staan en zo ja hoe ik windows weer zo ver krijg dit te kiezen is in device manager? Voor Specs zie link in sig

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer "ACPI Uniprocessor PC" :) Dat is iig de enige mogelijkheid wat overblijft uit het lijstje. Je hebt geen Multiprocessor PC, dus dat kan weggestreept worden. En MPS komt alleen op Multiprocessor PC's voor, dus dat kan ook weer weggestreept worden. Blijft over: Standaard PC, ACPI PC, ACPI Uniprocessor PC B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Het was geloof ik bekend dat je dat niet zo ongestraft kunt doen (topic niet doorgelezen, maar dat is algemeen bekend). Wat je wel kunt doen is een repair-installatie doen, tijdens het opstarten van CD op F5 drukken:

"Once you drop the CD in the tray and fire up the computer to install XP, the first thing you'll see at the bottom of the screen is the option to press F6 if you need to install a SCSI or RAID controller. Don't press F6. Press F5 instead. This will take you to a separate menu of Hardware Abstraction Layer's where you can choose an appropriate HAL that supports ACPI."

http://www.theeldergeek.c...llation_of_windows_xp.htm

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wat pinockio typte eens gaan uitproberen, als ik dit doe blijven mijn overige instellingen wel staan neem ik aan? Wat BalusC zegt is ook het eerste waar ik aan dacht, maar het probleem is nu juist dat om een of andere reden er geen andere mogelijkheid is dat "Standard PC". En ik kan hem ook niet uit apparaatbeheer flikkeren want die optie is er simpelweg niet (delete doet gewoon niets). Hij staat nu dus gelocked op die Standard PC. Maargoed alles doet het op zich prima nu, alleen het opstarten gaat nog steeds wat traag; direct na de windows xp laadbalk wordt het scherm zwart. Dit is altijd wel zo maar meestal zit je dan na een seconde ofzo bij het welkomscherm. Bij mij duurt het dus een stuk langer nu. Een seconde of 20 schat ik. Hopelijk werkt dat Windows repair. In ieder geval is het bij mij nu ook "algemeen bekend" dat je dit niet ongestraft kan doen :) Voortaan toch eerst even wat verder zoeken in plaats van blindelings het geblaat van een of andere tweaker te volgen :P

edit: hmz ik zie nu dat dit alleen mogelijk is door windows xp echt helemaal opnieuw te installeren. Ik dacht dat op deze manier dit probleem gerepareerd kon worden zonder nieuwe install... Njah dan moest ik maar eens helemaal Windows gaan reinstallen... En kijken of er een andere oplossing is voor het stotteren van Winamp tydens het typen, want daar begon het allemaal mee...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2004 23:20 ]