[WinAmp] Muziek stottert bij typen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Ik heb WinAmp 5.01 al een tijd geinstalleerd. Prachtig programma. Echter, als ik typ terwijl WinAmp iets afspeelt, dan stottert de muziek. Bij elke toetsaanslag hoor ik gestotter.

Als ik muziek in Windows Media Player (9) afspeel, dan hoor ik dit niet en is de muziek wel vloeiend. Ik heb geen idee wat het kan zijn. Met de search is veel te vinden over stotterende muziek in WinAmp, maar niet tijdens het typen.

Ik heb andere versies van WinAmp geprobeerd, andere drivers voor de (onboard) geluidskaart, andere moederbord drivers en momenteel staat de nieuwste BIOS geflashed.

Mijn specificaties:
AMD 2500+
Abit NF7-S
1024 (2x 512) MB PC3200 (Twinmos)
Windows XP Professional SP1 met laatste updates (geen SP2, ik heb NL)

Alvast bedankt voor het meedenken :*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:14

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Misschien heb je toevallig in je preferences, de verkeerde geluidskaart geselecteerd bij je plugins. Moet je echt even naar kijken.
Heeft mij een keer geholpen iig.

primaire stuurprogramma of c-media is dat dus bij mij ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Outerspace op 18-08-2004 20:34 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

ik zou willen zeggen; verplaats je geluidskaart even. maar je gebruikt je onboard soundcard.

ik heb een tijd lang met ditzelfde probleem gezeten... als ik harddiskactivity of keyboard-activity had, dan kreeg ik de meest vreselijke geluiden door m'n MP3'tjes enzo, een xvidje afspelen vanaf m'n lokale harddisk was dus ook geen pretje.

nou heb ik eergister m'n geluidskaart een slot lager gezet en dat werkte. geen vreemde geluiden meer door m'n muziek/film.

kun je in je bios niet een ander irq kiezen voor je geluidskaart ? of eventueel in windows (hardware manager) ?

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:30

Bergie

Lekker belangrijk...

Kijk anders eerst even welke IRQ je toetsenbord en je geluidskaart gebruiken. Als dit dezelfde is probeer die van je geluidskaart eens te veranderen.

edit:
mental note maakt: eerst F5 doen, daarna pas kijken of reageren nog nodig is :P

[ Voor 24% gewijzigd door Bergie op 18-08-2004 20:42 ]

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ik heb dit aangevinkt:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/fam.rijnaard/winamp.jpg

Het stotterd wel minder, maar het is nog wel hinderlijk. IRQ veranderen heeft geen effect.

Outerspace, waar kan je dat selecteren, want ik kan geen van beide vinden. Ik heb trouwens maar één geluidskaart (onboard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Bobje schreef op 18 augustus 2004 @ 20:43:
Ik heb dit aangevinkt:

[afbeelding]

Het stotterd wel minder, maar het is nog wel hinderlijk. IRQ veranderen heeft geen effect.

Outerspace, waar kan je dat selecteren, want ik kan geen van beide vinden. Ik heb trouwens maar één geluidskaart (onboard).
misschien helpt het dan als je bij het tabblad Buffering de grootte van je buffers wat ga verhogen. Al lijkt me de oorzaak nog steeds bij een conflict tussen tobo en geluidskaart liggen eigelijk.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Bergie schreef op 18 augustus 2004 @ 20:47:
[...]

misschien helpt het dan als je bij het tabblad Buffering de grootte van je buffers wat ga verhogen. Al lijkt me de oorzaak nog steeds bij een conflict tussen tobo en geluidskaart liggen eigelijk.
Als ik IRQ verander, dan veranderd IRQ van het toetsenbord gewoon vrolijk mee. Die twee moeten dus een ander IRQ gebruiken. Ook gebruikt mijn raid-controller (onboard) hetzelfde IRQ.

Ik zal eens kijken of daar iets aan te doen is want in de Bios kan je niet duidelijk aangeven welk IRQ tot welk apparaat wordt toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vink de 1e ook es aan :Y) . Bai duh wee, welke skin? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Ik heb primair "geluidsbesturingsprogramma" even veranderd naar de driver van de geluidskaart :X. Verder ook de buffergrootte op zijn maximum gezet. Het helpt wel wat, maar het is nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik neem aan dat je Winamp gebruik maakt van de DirectSound output plugin? Misschien helpt het om hem op de waveOut output te zetten.

Geen idee of dit werkt hoor, is zomaar een suggestie. Aangezien het via de windows mediaplayer wel goed schijnt te werken ligt het blijkbaar toch niet aan een conflict tussen toetsenbord en geluidskaart. Dus zal het toch een softwarematig probleem zijn lijkt me.

Wat je ook nog eens zou kunnen bekijken is in je configuratiescherm bij de geluidsinstellingen tabblad Audio. Kijk daar eens hoe de hardwareversnelling van je afspeel apparaat staat (geavanceerd -> prestaties) Deze zou op volledig moeten staan.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
Bergie schreef op 18 augustus 2004 @ 21:42:
Ik neem aan dat je Winamp gebruik maakt van de DirectSound output plugin? Misschien helpt het om hem op de waveOut output te zetten.
Geen effect
Geen idee of dit werkt hoor, is zomaar een suggestie. Aangezien het via de windows mediaplayer wel goed schijnt te werken ligt het blijkbaar toch niet aan een conflict tussen toetsenbord en geluidskaart. Dus zal het toch een softwarematig probleem zijn lijkt me.
Het ligt idd niet aan het IRQ. Ik heb daarom die buffergrootte op zijn hoogst gezet, wat blijkt te helpen.
Wat je ook nog eens zou kunnen bekijken is in je configuratiescherm bij de geluidsinstellingen tabblad Audio. Kijk daar eens hoe de hardwareversnelling van je afspeel apparaat staat (geavanceerd -> prestaties) Deze zou op volledig moeten staan.
Deze staan op zijn hoogst. Zelfde verhaal als het IRQ denk ik. Dit zou niet uit maken, omdat het anders ook effect zou moeten hebben bij Windows Media Player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Oke, omdat ik te lui ben om het uit te typen -- en denk dat het zo handiger is -- het volgende plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~julesvdz/got/bobje.jpg

wat je dus moet proberen, is om de acpi settings te veranderen, en wel naar 'Advanced Configuration and Power Interface (ACPI). in mijn screenshot staan er maar 2 keuzes, maar voordat ik SP2 installeerde (jouw situatie dus) waren dat er meer. (je moet dus 'update driver' doen, en dan 'i will choose the driver to install'). hope it helps :)

edit in je device manager dus 'computer' open klikken, en daar zal bij jou nu iets anders staan dan bij mijn screenshot.

[ Voor 15% gewijzigd door TheLunatic op 18-08-2004 23:44 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Oke ik heb dus exact hetzelfde probleem als de topicstarter. Verschil is dat ik geen onboard geluidskaart heb maar een Audigy Player van Creative. Verdere specs zijn:

A7N8X rev 2.0 bios 1007
AMD XP 2800+ ietsje overgeclocked op 172 FSB
1024 MB RAM (2x512 Kingston modules in dual channel mode)
Geforce FX 5900XT 128 MB
Windows XP Prof SP2

Nu heb ik dus uitgeprobeerd wat in bovenstaande post wordt aangegeven. Echter na de reboot start Windows _ZEER_ traag op, echt een minuut of 10 voordat ik iets van Windows welkom zie en daarna nog eens 5 minuten.

Goed... dit heb ik gelukkig (gedeeltelijk) op kunnen lossen en mn pc start weer redelijk normaal op. Het probleem nu is dat ik niet meer weet wat mijn vorige instelling was in device manager voor mijn processor. Hij staat nu op Standard PC maar hij start nog steeds wat langzaam op, vooral tussen het laadbalkje en het welkom scherm in blijft mn beeld onnodig lang zwart... Ik kan nu niets anders meer kiezen dan standard PC in device manager, terwijl dat zojuist nog wel kon (toen heb ik dus voor die Advanced Configuration and Power PC (ACPI) gekozen waardoor dit probleem is ontstaan). Zou iemand weten wat de standaard instelling is daarvoor en hoe ik dit weer terug kan krijgen? Misschien iemand die eenzelfde moederbord en type processor heeft als combinatie? (Aantal MHz lijkt mij niet van belang)

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And upgrade to 5.05, there were some serious bugs in 5.01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmz misschien moet ik toch even een nieuw topic openen... Het gaat inmiddels dus om een ander probleem maar het sluit op zich wel op dit topic aan... Als men nou niet alleen de startpost zou lezen B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ehm misschien wel een beetje te simpel gedacht van mij,
maarre heb je ooit op ctrl+alt+del gedrukt en dan bij processen winamp selecteren en de prioriteit verhogen als `t ff kan naar 'realtime'. Dit kan ook vanuit WinAmp zelf btw in preferences.

Ik denk dat je dit zelf ook wel weet, maar misschien vergeten ofzo. Hoe meer kennis hoe moeilijker je gaat denken. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inmiddels heb ik een topic geopend voor specifiek mijn probleem:

Device manager - Computer - Standard PC/ACPI probleem

In ieder geval kan ik het veranderen van die opties in device manager die hierboven door TheLunatic worden beschreven ten zeerste _AFRADEN_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 00:49
klinkt als dma probleem, controleer of dma aan staat voor je hardeschijf, zo niet dan de controller drivers opnieuw installeren.
Pagina: 1