Toon posts:

encrypted file system

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie kan mij helpen?
Ik heb een map met vakantie fotos op de computer staan, het besturingssysteem is windows xp prof. Mijn vriend heeft deze map beveiligd door bij de eigenschappen van de map aan te geven om deze te coderen. Het leek hem makkelijk omdat bijv. een hacker dan niet de fotos kon bekijken. 8)7

De computer werd op een gegeven moment erg traag, mijn vriend heeft toen windows eropnieuw opgezet. De fotos in de map zijn nog steeds allemaal groen, Ik kan de gecodeerde fotos niet meer openen...

Ik heb al eea over dit soort gecodeerde bestanden gelezen, het schijnt dat het certificaat van het vorige windows account nodig is om de fotos te decoderen.
Dit certificaat heb ik dus niet meer.

Weet iemand een oplossing? Is er een mogelijkheid dat ik de codering er af kan halen? Pleeeease! als t niet lukt kill ik mn vriend! :(

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

wat bedoel je precies met de map coderen --> heb je een NTFS schijf waarop voor die folder rechten zijn ingesteld oid?

en wat betekent "groene foto's" ?

Als je als Administrator inlogt in XP, mag je er dan ook niet bij?

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 20:43

grimson

domeingrommer

Kijk hier eens naar:
Advanced EFS Data Recovery (or simply AEFSDR) is a program to recover (decrypt) files encrypted on NTFS (EFS) partitions created in Windows 2000, Windows XP and Windows Server 2003. Files are being decrypted even in a case when the system is not bootable and so you cannot log on, and/or some encryption keys have been tampered. Besides, decryption is possible even when Windows is protected using SYSKEY. AEFSDR effectively (and instantly) decrypts the files protected under all versions Windows Server 2003 (Standard and Enterprise), Windows XP (including Service Pack 1) and Windows 2000 (including Service Packs 1, 2, 3 and 4).
http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Misschien kan je hier wat mee . :)

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

"AEFSDR" is een k**** programma het werkt 9 van de 10x niet goed ik heb er de data van een vriend van mij in elk geval niet mee kunnen redden (tevens decrypt de trail alleen maar de eerste 512 bytes van iedere file)
Inplaats van "AEFSDR" heb ik "efs key" gebruikt dat werkte wel goed en heeft de data gered hier heb ik beschreven hoe dat gegaan is.
suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2004 03:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties, het is me jammer genoeg nog steeds niet gelukt.
Ik heb van alles geprobeert:

Eerst heb ik met het prog easyrecovery de c schijf na het formateren terug gehaald. Dit lukt maar gedeeltelijk maar de windows map is voor een groot deel weer compleet en ook de map documents and settings is compleet. Jammer genoeg kon ik niet met de gerecoverde windows versie opstarten, er blijken toch cruciale onderdelen te missen.

Na de recovery heb ik de programma's AEFSDR en efs key geprobeert, deze mochten allebei niet baten:
EFS KEY vraagt om een wachtwoord die er nooit geweest is, vervolgens geeft t prog aan dat de files niet gedecrypt kunnen worden.
AEFSDR laat ik scannen voor sleutels, maar de sleutels die gevonden worden zijn niet volledig, teminste een deel ervan is rood gekleurd, ik heb de helpfile geraadpleegt maar ook die oplossingen hielpen niet. De sleutels beleven rood.

De gerecoverde windows versie staat op de d partitie, de nieuw geinstalleerde versie op de c partitie. Heeft iemand misschien een idee of ik de werkende windows op de c partitie aan kan vullen met bestanden van de windows versie op de d partitie? Op die manier kan ik misschien weer inloggen als de oude gebruiker en zo het certificaat gebruiken om de files de decrypten.

Ik las ook nog een stukje over de EFS van windows... schijnt echt waterdicht te zijn en zonder certificaat zou er niets gedecrypt kunnen worden. Maar misschien dat iemand nog een oplossing, of een mogelijkheid te binnenschiet die ik nog niet geprobeert heb.

Bedankt,

Sandra
Pagina: 1