[win xp] mijn documenten ontoegankelijk na reinstall

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-10 13:15
Nadat ik XP pro geinstalleerd had, over home heen, kan ik niet meer in mijn documenten van de home-edition. de map was wel beveiligd zodat andere gebruikers niet meer onder mijn documenten konden. Nu kan ik er zelf niet meer onder |:( . Als ik er probeer in te graken heeft hij steeds de foutmelding:
"....is niet toeganklijk
toegang geblokkeert"

eveneens als ik deze map probeert te kopieren.
Wat zoeken leverde me het volgende op

"Als je ze ooit nog wil kunnen bekijken zou ik maar gauw de voor de herinstall ge-exporteerde key weer importeren, of de backup van je oude installatie terugzetten"

Dat van die key begrijp ik al helemaal niet, ik heb er ook geen enkel idee van hoe ik de backup van de home edition moet terugzetten.
Mss heeft iemand hetzelfde voor gehad, of kunnen jullie me helpen om de oplossingen toe te passen die ik zelf vermeld heb.

Alvast bedankt!!!

Verwijderd

Frigolamptje schreef op 19 mei 2004 @ 17:56:
Nadat ik XP pro geinstalleerd had, over home heen, kan ik niet meer in mijn documenten van de home-edition. de map was wel beveiligd zodat andere gebruikers niet meer onder mijn documenten konden. Nu kan ik er zelf niet meer onder |:( . Als ik er probeer in te graken heeft hij steeds de foutmelding:
"....is niet toeganklijk
toegang geblokkeert"

eveneens als ik deze map probeert te kopieren.
Wat zoeken leverde me het volgende op

"Als je ze ooit nog wil kunnen bekijken zou ik maar gauw de voor de herinstall ge-exporteerde key weer importeren, of de backup van je oude installatie terugzetten"

Dat van die key begrijp ik al helemaal niet, ik heb er ook geen enkel idee van hoe ik de backup van de home edition moet terugzetten.
Mss heeft iemand hetzelfde voor gehad, of kunnen jullie me helpen om de oplossingen toe te passen die ik zelf vermeld heb.

Alvast bedankt!!!
De nieuwe install zal waarschijnlijk je oude profiel settings hebben overschreven.

Heb ik ook een keertje gehad, kon er ook niet meer in komen. Misschien dat er ergens op internet een manier staat om die beveiliging te omzeilen.

En aangezien je niks weet over geexporteerde keys zal je deze ook wel niet hebben gebackupt voordat je aan het upgrade process begon. Dus zal jouw oplossing niet helpen.

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 02:23

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

zoek eens op "Take ownership". Daarmee zal je wel bij je beveiligde bestanden komen. Succes :)

De kick van Electric!

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Eigenschappen Betreffende Profiel Folder -> Eigenschappen -> Beveiliging > Take ownership

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm

Heb je de bestanden ge-encrypt of gewoon de rechten zo aangepast dat alleen jij onder je oude account erbij kon?

..als de bestanden ge-encrypt zijn..... en je hebt de sleutel niet.... dan mag je hopen een backup te hebben.

Je kan "ownership overnemen" onder het de eigenschappen van de map :-)

There is no place like ::1

• Frigolamptje
Onder eigenschappen vind ik nergens beveiliging :?.

@barba papa
idd, had daar ook die oplossingen gevonden, maar verder vond ik er geen oplossing.

@swampy
ik heb idd gewoon de rechten zo aangepast dat alleen ik onder men oude account erbij kon

alvast bedankt voor de antwoorden ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Frigolamptje op 19-05-2004 18:10 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Frigolamptje schreef op 19 mei 2004 @ 18:08:
Onder eigenschappen vind ik nergens beveiliging :?.
Zet simple filesharing uit.
Windows Operated Systems - FAQ

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Frigolamptje
1000 X bedankt _/-\o_ .
Heb weer toegang tot m'n documenten, ben ik blij! :*)

bedankt voor de snelle hulp!

(*leve GOT* ;)

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

swampy schreef op 19 mei 2004 @ 18:02:
Mmm

..als de bestanden ge-encrypt zijn..... en je hebt de sleutel niet.... dan mag je hopen een backup te hebben.
Dit is voor XP Home, welke geen encryptie ondersteunt, dat is alleen mogelijk onder XP Pro (zie hier). Ik weet niet of je XP Home zodanig kan aanpassen om encryptie mogelijk te maken.

Maar het probleem is al opgelost zie ik na een refresh (druk hier op het werk dus kwam er niet eerder aan toe om message af te maken).

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-11 17:18

glashio

C64 > AMIGA > PC

Device Manager schreef op 19 mei 2004 @ 19:29:
Dit is voor XP Home, welke geen encryptie ondersteunt
Klopt :), hier HET ( .doc ) handleiding van Microsoft omtrent deze encryptie en het restore'n/backup'en ervan.

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Pagina: 1