Toon posts:

Newbie snapt er niks meer van!!

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mensen help me eens.
Ik wou niet teveel moeite doen en heb een webserver geinstallerd via hotscripts.com die alles doet (apache,php en dat soort dingen)
Nou wou ik een pakket instaleren maar dan moet ik eerst een script uitvoeren.

Ik heb nou eenmaal niet het geduld om hele boeken te lezen :D
Ik heb windows xp en die webserver heet Appserv, hoe voer ik in godsnaam een script uit die pre-install.sh heet??
Wat is zo'n sh script eigenlijk want hij cmod alleen maar, is het een soort bat file voor me webserver ofzo??

Thnx a million! _/-\o_

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:59:
Mensen help me eens.
Ik wou niet teveel moeite doen en heb een webserver geinstallerd via hotscripts.com die alles doet (apache,php en dat soort dingen)
Nou wou ik een pakket instaleren maar dan moet ik eerst een script uitvoeren.

Ik heb nou eenmaal niet het geduld om hele boeken te lezen :D
Ik heb windows xp en die webserver heet Appserv, hoe voer ik in godsnaam een script uit die pre-install.sh heet??
Wat is zo'n sh script eigenlijk want hij cmod alleen maar, is het een soort bat file voor me webserver ofzo??

Thnx a million! _/-\o_
.sh is een shell bestand volgensmij......

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar ik dacht dat . sh bestanden LINUX scripts waren.
:+

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:13

Glabbeek

Dat dus.

Het antwoord is eigenlijk heel kort: Niet.

Om toch iets uitgebreider te reageren: .sh is een batchfile voor onder Unix en Linux-systemen. Het is de afkorting voor 'shell', zoals Aapvlieg hierboven ook al zegt. Deze kan je niet op een Windows-systeem uitvoeren, daarvoor heb je aan ander batchbestand nodig, dat de extentie .bat heeft.

Als dat niet bij je gedownloade script zit kan je het niet geautomatiseerd installeren. Vaak zit er ook een bestand bij als 'readme', wat een tekstbestand is waar in staat hoe je het moet gebruiken. Misschien je download ook voor Windows beschikbaar.

En zo is het maar net.

• Fulcrum2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01 02:54

Fulcrum2000

Ik wil een threadripper...

Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 21:03:
Ik kan me vergissen maar ik dacht dat . sh bestanden LINUX scripts waren.
:+
Klopt, zal onder vrijwel alle unix achtige OS-en prima draaien ;)

AMD Ryzen 9 5950X | Asus ROG Strix X570-E Gaming | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC (64 GB total) + Samsung 980 Pro 1TB (M.2) | Corsair Hydro H100x

Verwijderd

Topicstarter
kutzooi..kwam namelijk ook van hotscripts.com af en zou een mp3 lijst moeten generen met een interactive speler..jammer dus.

Bedankt iedereen!!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 11:26

André

Analytics dude

Kun je LINUX niet van hotscripts downloaden?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Hoi, welkom op GoT :)
Lees ook even de verplichte kost, namelijk De P&W FAQ en De "quickstart"
Daarin staan algemene richtlijnen over het posten in P&W. De Algemene GoT FAQ is natuurlijk ook belangrijk
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 20:59:
Mensen help me eens.
Ik wou niet teveel moeite doen
Jammer, maar dan heb je pech. Hier in P&W programmeren wij onze dingen zelf. Installatie en/of gebruik van software hoort daar niet bij, en op luie users zitten we ook niet te wachten.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.