Er is hierover al veel geschreven. Ik heb dan ook alles nagelezen en hier en daar komen er wel dingen in voor die ik herken. Maar toch deze vraag.
Ik heb volgend systeem:
Mobo ASUS A7N8X-X rev 2.00 bios 1010
*Nforce2 chipset
*AGP 3.0 (AGP8x)
AMD Athlon XP2800+ met Thermalright SLK-900A cooler
2 * 512Mb Twinmoss PC3200
Hercules 9800 xt classic 256Mb DDR met Zalman ZM80C-HP en ZM-OP1 fan
Ik heb mijn AGP 8x en fast write enabled in de BIOS. AGP aperture-size staat op 256Mb. Als ik via smartgart kijk zie ik dat AGP én fastwrite uitstaat.

Kijk ik via Aida32, dan krijg ik hetvolgende:

Hier staat dat AGP uit staat (gedesactiveerd) en toch dat de huidige AGP snelheid 4x is.En onderaan zie je dat er problemen zijn met de AGP!
Als ik via die smartgart de instellingen probeer te wijzigen zie ik na reboot dat alles terug gelijk dervoor staat.
Mijn vragen zijn nu, staat mijn AGP aan? En welke snelheid? En waarom niet 8x (want zowel mobo als VGA ondersteund 8x) ? En waarom geven die progjes niet dezelfde info? Zijn die dan wel betrouwbaar?
Ik heb de laatste ATI catalyst 4.9 en de laatste nforce driver geïnstalleerd.
Bedankt voor de reacties en hulp,
greetz,
Ik heb volgend systeem:
Mobo ASUS A7N8X-X rev 2.00 bios 1010
*Nforce2 chipset
*AGP 3.0 (AGP8x)
AMD Athlon XP2800+ met Thermalright SLK-900A cooler
2 * 512Mb Twinmoss PC3200
Hercules 9800 xt classic 256Mb DDR met Zalman ZM80C-HP en ZM-OP1 fan
Ik heb mijn AGP 8x en fast write enabled in de BIOS. AGP aperture-size staat op 256Mb. Als ik via smartgart kijk zie ik dat AGP én fastwrite uitstaat.

Kijk ik via Aida32, dan krijg ik hetvolgende:

Hier staat dat AGP uit staat (gedesactiveerd) en toch dat de huidige AGP snelheid 4x is.En onderaan zie je dat er problemen zijn met de AGP!
Als ik via die smartgart de instellingen probeer te wijzigen zie ik na reboot dat alles terug gelijk dervoor staat.
Mijn vragen zijn nu, staat mijn AGP aan? En welke snelheid? En waarom niet 8x (want zowel mobo als VGA ondersteund 8x) ? En waarom geven die progjes niet dezelfde info? Zijn die dan wel betrouwbaar?
Ik heb de laatste ATI catalyst 4.9 en de laatste nforce driver geïnstalleerd.
Bedankt voor de reacties en hulp,
greetz,