Toestemming vragen voor het openen van een topic

Pagina: 1
Acties:

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
In bepaalde subfora ben ik niet bekend met het wel en wee en aangezien het kan zijn dat ik de verkeerde trefwoorden gebruik vanwege het onbekend zijn met de materie, kan het zo zijn dat noch Google, noch de Search uitkomst biedt.

Tevens ben ik van plan om de ongezouten mening van mensen te vragen over een politiek gevoelig liggend item waar discriminatie de kop op zou kunnen steken. (Aangezien ik nu in de VS zit en reacties van Amerikanen hoor over hoe zij denken dat de gemiddelde Europeaan over hen denk, wil ik kunnen onderbouwen dat zij ongelijk hebben of dat ik juist een verkeerde inschatting heb gemaakt)

Naar mijn idee bevinden de topics die ik wil openen zich in een schemergebied als het aankomt op het interpreteren van de faq en wil dus eerst toestemming aan een crewlid om de topics te openen. Ik prefereer hiervoor de mogelijkheid om een verzoek in SeM te openen, maar kan me goed voorstellen dat de crew email verkiest. Na Kaj. in ""Als het niet mag, haal het dan maar weg..." te lezen alsmede de faq van SeM is het voor mij nog niet volkomen duidelijk of men liever niet heeft dat zulke vragen in SeM worden gesteld.

Een reden die ik aanvoer om het via SeM te doen is dat het door de volledige crew bekeken kan worden en ik zodoende bewijs heb dat in ieder geval een crewlid mij steunt in het topic, mocht er zich bij de crew ambivalent gedrag voordoen omtrent de juistheid van het plaatsen van het topic. Anderzijds kan het toestaan van dergelijke verzoeken leiden tot het openen van vele verzoek-topics die, zoals men pleegt te zeggen, 'nergens over gaan'.

Ik zou graag uitsluitsel hebben.

Verwijderd

Zo. Hier ga ik eens voor zitten..... Even een woordenboek erbij ... :? 8)7

offtopic:
Dit was niet bedoeld als flame, ik geef alleen aan dat ik het een nogal zware text vind voor een simpele vraag

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 16:48 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 16:42:
Zo. Hier ga ik eens voor zitten..... Even een woordenboek erbij ...
Post dan nix :/

Opi: SeM is na mijn weten nog steeds bedoeld voor quick reaction force-benodigheid en niet zozeer om dit soort meuk. Dit dénk ik tenminste. Verder kan mailen naar gathering apestaartje tweakers punt net altijd. Dat komt bij de gehele crew aan :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Osiris schreef op 30 september 2004 @ 16:44:
Verder kan mailen naar gathering apestaartje tweakers punt net altijd. Dat komt bij de gehele crew aan :)
volgens mij was dat alleen het DoktersTeam (De Organisatie achter GoT)
En dus niet de hele crew. Zelf zou ik zo'n "waar dump ik mijn topic-topic" in SM gezet hebben :)

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 17:36
Je zou ook een mail naar de moderators van een hele HG kunnen sturen natuurlijk, bijv. zoals bij nosmods {at] tweaker }dot[ net werkt.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Erkens schreef op 30 september 2004 @ 16:48:
[...]

En dus niet de hele crew. Zelf zou ik zo'n "waar dump ik mijn topic-topic" in SM gezet hebben :)
Hmm, ok, dan ben ik abuis.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik zou het topic gewoon openen, je weet toch niet zeker hoe het uit gaat pakken en dichtgooien is een kleine moeite.
Zou ik toch eerst willen overleggen dan zou ik kijken wie er online is op ICQ.

Who is John Galt?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

Opi, in welk subforum wil je het topic openen? En om welke materie gaat het precies? :)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:54

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Doktersteam heeft als taak om gathering bij te houden, maar ook alle Admins, lezen het en beantwoorden mail..

Toch zou ik zelf als voorkeur aanhouden om het in iedere geval direkt voor te leggen aan een mod van het forum waar je het topic wil plaatsen, eventueel de HGA daarvan erover te benaderen, dat zij het kunnen bespreken ...

Het is meestal zo dat de verschillende Hoofdgroepen een redelijk grote autonomiteit aanhouden en zelf kunnen beslissen op welke voorwaarden ze topics toelaten en begeleiden..
Op zo'n moment is de mening van een crewlid van een andere hoofdgroep eigenlijk even relevant als de mening daarover van iedere andere gebruiker.

SeM is als forum waarschijnlijk niet de beste plek om te overleggen, gebruikers kunnen in hun topic enkel reageren zolang het open is, maar als dit open is, betekent het ook dat alle andere mensen op het forum kunnen meelezen (en er zijn genoeg die dat nog erg actief doen ook)..
Mail is volgens mij dan toch de beste overleg-methode ..

[ Voor 17% gewijzigd door RM-rf op 30-09-2004 17:08 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Opi
  • Niet online
SmartDoDo schreef op 30 september 2004 @ 17:01:
Opi, in welk subforum wil je het topic openen? En om welke materie gaat het precies? :)
SGD: een topic dat de DS en de PSP met elkaar vergelijkt.
CME: een topic waar ideeën die mensen hebben besproken worden naar de haalbaarheid ervan en hoe anderen denken dat het het best uitgevoerd kan worden.
HK/SG/NSTM: een topic over de meningen van anderen over Amerika. Hierbij wil ik niet de meningen ter discussie stellen, maar mijzelf een beeld vormen hoe Nederlanders over Amerika en Amerikanen denken.

Dit topic is dus niet zozeer voor het vragen van toestemming, maar meer om te weten of ik deze vragen in de toekomst in SeM neer kan zetten. Momenteel kan ik namelijk ICQ niet gebruiken en het topic zomaar ergens neer gooien met als instelling 'als het niet mag, gooi het dan maar dicht' wordt niet gewaardeerd volgens de in de TS genoemde link.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 23:01
Sowieso lijkt het me niet verstandig coûte que coûte de gehele crew te willen bereiken met een dergelijke vraag. Je kunt je redenen hebben (zoals een vermeende 'indekking' tegen ambivalent crew gedrag) maar je kunt natuurlijk ook bij jezelf nagaan welke subfora relevant zijn en de desbetreffende crewleden benaderen. Zo heb ik er bijvoorbeeld geen zin in om 'misbruikt' te worden als eventuele munitie om jouw gelijk achteraf te ondersteunen. Ik bedoel, als we al met zó'n insteek een topic gaan beginnen denk ik dat er iets fundamenteels mis is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

[...]

Daarentegen is het DT niet de beroerdste om mailtjes te forwarden naar de correcte persooon, dat is eigenlijk het hele idee achter de gathering-mailbox: de algemene 1e-lijns support die desnoods zelf de correcte 2e-lijns mensen wel inschakelt :)

Overigens als ik de topicstart zo lees wordt het Amerikanen-topic een SG-topic en zal dus een mailtje naar sgmods@tweakers.net wonderen doen :)

De mening van de hele crew wil je zoals Abbadon ook al aangeeft helemaal niet, want Abbadon kan hoog of laag springen maar hij heeft geen zeggenschap in Stuffis Generalis. Als jij een vraag aan de/een SG-mod(s) stelt zullen zij dat beantwoorden, of in General Chat Crew aankaarten bij twijfel, waarna alle GC-mods hun mening kunnen geven. Voordat men feitelijk zoiets naar de hele crew gaat escaleren is je topic eigenlijk al te twijfelachtig om toe te staan ;)

[ Voor 31% gewijzigd door curry684 op 30-09-2004 17:14 . Reden: k*tafko's :X ]

Professionele website nodig?

• André
  • Laatst online: 13:13

André

Analytics dude

curry684 schreef op 30 september 2004 @ 17:10:
[...]

Daarentegen is het DT niet de beroerdste om mailtjes te forwarden naar de correcte persooon, dat is eigenlijk het hele idee achter de gathering-mailbox: de algemene 1e-lijns support die desnoods zelf de correcte 2e-lijns mensen wel inschakelt :)
Nog even en wij gaan volgens de ITIL methode :P

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-09 20:28
OpifexMaximus schreef op 30 september 2004 @ 16:40:
(Aangezien ik nu in de VS zit en reacties van Amerikanen hoor over hoe zij denken dat de gemiddelde Europeaan over hen denk, wil ik kunnen onderbouwen dat zij ongelijk hebben of dat ik juist een verkeerde inschatting heb gemaakt)
Ik ben overigens erg benieuwd hoe de Amerikanen die jij hebt ontmoet dan over Europeanen denken. Ik weet niet of je hier daarop gaat/wilt antwoorden, maar zet het dan in je HK/SG/NSTM topicstart :) Ben ik erg benieuwd naar namelijk. Als het kan zo precies mogelijk natuurlijk.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Opi
  • Niet online
curry684 schreef op 30 september 2004 @ 17:10:
De mening van de hele crew wil je zoals Abbadon ook al aangeeft helemaal niet, want Abbadon kan hoog of laag springen maar hij heeft geen zeggenschap in Stuffis Generalis.
Het was ook meer bedoeld om de mening van de betrokken mods te hebben. Dit uiteraard door [SG] of iets soortgelijks in de topictitel te zetten. Alle mails die naar een mod worden gestuurd en gereplied worden, gaande over een onderwerp als welke ik aankaart, worden ook doorgestuurd naar de andere mods uit het betreffende subforum?

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:31

SmartDoDo

Woeptiedoe

OpifexMaximus schreef op 30 september 2004 @ 17:18:
[...]
Alle mails die naar een mod worden gestuurd en gereplied worden, gaande over een onderwerp als welke ik aankaart, worden ook doorgestuurd naar de andere mods uit het betreffende subforum?
Dat ligt eraan of die ene moderator je gelijk antwoord kan geven of niet :)

Zo niet, dan zal er eerst overlegt worden voor je antwoord krijgt. Naar welke moderator van het betreffende subforum je mailt maakt dus in principe niet uit.

• curry684

curry684

OpifexMaximus schreef op 30 september 2004 @ 17:18:
[...]

Het was ook meer bedoeld om de mening van de betrokken mods te hebben. Dit uiteraard door [SG] of iets soortgelijks in de topictitel te zetten. Alle mails die naar een mod worden gestuurd en gereplied worden, gaande over een onderwerp als welke ik aankaart, worden ook doorgestuurd naar de andere mods uit het betreffende subforum?
Daarvoor hebben we als het goed is dus een alias "xxxmods@tweakers.net" voor ieder subforum :) Ik weet niet zeker of sgmods bestaat, maar wosmods, samods, pwmods, wgmods etc. etc. allemaal wel in ieder geval :) En zoals gezegd, als men er even niet uitkomt bespreekt men het sowieso binnen de hoofdgroep.

• Opi
  • Niet online
curry684 schreef op 30 september 2004 @ 17:40:
[...]

Daarvoor hebben we als het goed is dus een alias "xxxmods@tweakers.net" voor ieder subforum :) Ik weet niet zeker of sgmods bestaat, maar wosmods, samods, pwmods, wgmods etc. etc. allemaal wel in ieder geval :) En zoals gezegd, als men er even niet uitkomt bespreekt men het sowieso binnen de hoofdgroep.
Ok. Samenvattend dus gewoon een mailtje sturen naar de mods van desbetreffend subforum en geen topics voor toestemming gaan openen in SeM.

• curry684

curry684

OpifexMaximus schreef op 30 september 2004 @ 17:43:
[...]

Ok. Samenvattend dus gewoon een mailtje sturen naar de mods van desbetreffend subforum en geen topics voor toestemming gaan openen in SeM.
Ik heb op zich geen zin om er regels aan te hangen :) In SeM werkt het namelijk hetzelfde: als jij een vraag stelt of iets in P&W mag en de P&W-mod die dat ziet wil dat graag even in de groep gooien movet ie het topic even naar Devschuur Crew en stuurt jou een PM dat ie er wel op terugkomt :P

Ander pad, zelfde resultaat :)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:48

momania

iPhone 30! Bam!

OpifexMaximus schreef op 30 september 2004 @ 17:43:
[...]

Mailtje naar de groep van moderators doet het altijd goed idd. In SA krijgen we zel wel regelmatig binnen via samods@tnet.
De mail die bedoeld is voor de groep moderators van een subforum, komt daarbij ook nog altijd aan bij de Admin van die groep. :)

Ik geloof zelfs dat wij als softegoederen een algehele groepsmail hebben op softegoederen@tnet

Zo kan je altijd het juiste mail adres kiezen om alleen die personen te benaderen die je nodig hebt :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1