Toon posts:

Striped volumes opnieuw samenvoegen na herinstallatie XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een herinstallatie van Windows XP Pro kan ik de data op mijn raid-schijven niet meer benaderen. In Schijfbeheer staan de 4 schijven nu aangeduid als "dynamisch" en "afwijkend". Wie weet hoe ik ze weer opnieuw kan samenvoegen naar 1 dynamische (striped) disk met behoud van data ... ?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Rechtsklik - Importeren :)

Zie ook de FAQ van dit subforum: Hoe krijg ik verloren gegane data terug?
Dynamische volumes: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden (foreign/unreadable). Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer. Wanneer de dynamische volume groter is dan 128GB, hou dan rekening ermee dat je minimaal SP3 voor Win2K of SP1 voor WinXP nodig hebt om schijven/volumes van groter dan 128GB correct te herkennen. Dit allemaal geldt trouwens ook voor SoftwareRAID arrays, waarvan een of meer schijven uit de array is "verdwenen".

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 30-09-2004 14:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Balusc, BEDANKT. Voor jou misschien vanzelfsprekend, maar ik wist het niet. Ik ben er enorm mee geholpen !!! :) :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

d:)b