TIP: Medion Grafisch Teken Tablet. €29 bij de ALDI

Pagina: 1
Acties:
  • 3.365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 121603

Topicstarter
Vanochtend gehaald en ik kan hem alle PhotoSoepers aanbevelen.
Voor dit geld echt een heerlijke tool om het fijnere werk in Adobe mee te doen.
Installed makkelijk onder XP en werkt absoluut naar behoren.
A4 werkvlak, pen en draadloze muis (laatste gebruik ik zelf niet) en redelijk veel software, oh en USB-aansluiting.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Move FG > OH :)

Tekentablets zijn niet Fotografie of accessoires ;)

LinkedIn
Instagram

Anoniem: 115073

USB-2.0?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_40/OFF04.HTM <-- meer info.

Hmm, het lijkt me wel een leuk speeltje. :)

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 29-09-2004 14:19 ]

🌞🍃

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:01

Sosabowski

nerd

Heb je USB 2.0 nodig dan voor zoiets?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• kamerplant
  • Niet online
IorGie schreef op 29 september 2004 @ 14:19:
Heb je USB 2.0 nodig dan voor zoiets?
Ik denk wel dat zoiets 480Mbps aan bandbreedte nodig heeft. ;)

🌞🍃

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-12-2024

Twisted

Mogli <3

2-3 jaar geleden heb ik al zon ding van medion gekocht. Dat was toen nogal onnauwkeurig en ik heb het teruggebracht. Wie weet of de kwaliteit zich verbeterd heeft?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Zijn er ergens specs in de zin van dpi-nauwkeurigheid voor handen en of het ding ook drukgevoelig is etc ?

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:02

Tarin

Just plain weird.

Ik heb zelf een Wacom Graphire A6, hoofdzakelijk als muisvervanger, waar het ideaal voor werkt. Ik moet er overigens ook niet aan denken om een groter tablet te hebben om door Windows te navigeren, dit is precies mooi werkbaar op 1600*1200.
De nauwkeurigheid in Photoshop valt echter tegen met zo'n klein ding, waarvoor een groter tablet (zoals deze A4) weer een uitkomst zou zijn.. wie weet ga ik hier ook even voor kijken.. als ik een Aldi in de buurt kan vinden that is.

Werkt de pen overigens (net als die van Wacom) zonder batterijen? En is-ie drukgevoelig, en een beetje nauwkeurig?
Bellsofwar schreef op 29 september 2004 @ 14:43:
Probeer de mediamarkt. Daar staat een Dataline penpad. Is geen A4 formaat, maar lijkt wel op één van die Wacoms. Volgens mij is het ook een Wacom, maar weet het niet zeker. iig is de prijs €29
Werkt iig net als de Wacom, zonder batterijen en is drukgevoelig.
Wat voor formaat is dat dan? Want zoals ik al zei: ik heb al een A6-plankje, en erg veel kleiner dan A4 is IMO niet echt nuttig als aanvulling..

[ Voor 33% gewijzigd door Tarin op 29-09-2004 14:49 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 13:49
Probeer de mediamarkt. Daar staat een Dataline penpad. Is geen A4 formaat, maar lijkt wel op één van die Wacoms. Volgens mij is het ook een Wacom, maar weet het niet zeker. iig is de prijs €29

[ Voor 16% gewijzigd door Bellsofwar op 29-09-2004 14:44 ]

Anoniem: 124359

Ben ff gauw naar de Aldi gereden, maar vond uhm toch ff wat te lomp.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

HEb je op de doos nog wat (uitgebreidere) specs kunnen vinden :+

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

actief oppervlak: 22.8 X 30.4 cm
max res: 3048 dpi
drukgevoeligheid: 512 stappen
Aansluiting: USB

pen en muis 1x 1.5v aaa bat elk

functieknoppen (24 kleine vlakken boven langs de tablet om snel bepaalde opdrachten uit te voeren (zelf in te stellen))

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:41
En de muis werkt die nog een beetje goed?

En kan je de batterijen ook opladen zonder ze uit de muis te halen?

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Nee batterijen zijn niet te herladen (kan ook bijna niet voor die prijs)

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

opladen?
ze weten nog niet wat oplaadbare batterijen zijn :P

ik heb nog geen tijd gehad om de boel uitgebreid te testen, misschien vanavond even.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ze zijn voor hun prijs natuurlijk vet cool, alleen als je veel tekent dan heb je meer aan een wacom, je hoort toch wel veel over onnauwkeurigheid bij deze bordjes.

Is dit trouwens nog steeds een aiptek hyperpen van binnen?

En iemand hier heeft net zo'n ding gekocht, alleen heeft iemand ook het probleem dat de drivers niet willen instaleren op windows xp sp2?

specs

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 11:09
heb ook zo'n ding gekocht, en die cd draait hier ook niet.
Zal eens kijken of ik hem aan de praat krijg.

• maratropa
  • Niet online
Sloepe schreef op 29 september 2004 @ 23:33:
heb ook zo'n ding gekocht, en die cd draait hier ook niet.
Zal eens kijken of ik hem aan de praat krijg.
heb jij ook xp sp2? want ik heb het gevoel dat het daar aan licht...

specs

• AEZscf
ja heb ik ook geïnstalleerd, hij zeurt iets over 16 bit programma ofzow

• AEZscf
Heb de oplossing gevonden.
Kopieër vanuit de C:\WINDOWS\repair map de bestanden autoexec.nt en config.nt naar je C:\WINDOWS\SYSTEM32 map.
Vervolgens doen de installaties het wel.

Succes allemaal verder.

• maratropa
  • Niet online
Sloepe schreef op 30 september 2004 @ 00:23:
Heb de oplossing gevonden.
Kopieër vanuit de C:\WINDOWS\repair map de bestanden autoexec.nt en config.nt naar je C:\WINDOWS\SYSTEM32 map.
Vervolgens doen de installaties het wel.

Succes allemaal verder.
OF het was jouw tip (al stonden die files al wel in de system 32 dir) OF het is het aanzetten van een aantal services, iig werkt ie nu wel. YAY.

specs

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:44
Ik heb 'm ook ff gehaald. Is dezelfde als de Trust 1200, alleen dan 100 euro goedkoper :)

Als de cd niet werkt kun je de drivers van Trust proberen. Als je op trust.com naar drivers gaat zoeken, voer je modelnummer 13022 in. Dat zijn de juiste.

Bij mij werkt 'ie prima, ook met SP2.

Ik had een A6 tabletje van Trust, maar met mijn dubbel desktop systeem moest ik wel relatief werken (absoluut werkt maar op één monitor). Voor relatief is een A6 te klein, vandaar dat ik nu deze heb. Als muisvervanger op standje 'absoluut', is ie weer een beetje groot.

Punctuality is the politeness of kings

• maratropa
  • Niet online
dreamscape schreef op 30 september 2004 @ 10:38:
Ik heb 'm ook ff gehaald. Is dezelfde als de Trust 1200, alleen dan 100 euro goedkoper :)

Als de cd niet werkt kun je de drivers van Trust proberen. Als je op trust.com naar drivers gaat zoeken, voer je modelnummer 13022 in. Dat zijn de juiste.

Bij mij werkt 'ie prima, ook met SP2.

Ik had een A6 tabletje van Trust, maar met mijn dubbel desktop systeem moest ik wel relatief werken (absoluut werkt maar op één monitor). Voor relatief is een A6 te klein, vandaar dat ik nu deze heb. Als muisvervanger op standje 'absoluut', is ie weer een beetje groot.
Zou trust ze dan ook niet gewoon van AIPTEK kopen? want ze zien er behalve de "pimp my pad op" look er nog hetzelfde uit als die van vorig jaar en het jaar daarvoor.

specs

• dreamscape
gladiool schreef op 30 september 2004 @ 11:25:
[...]

Zou trust ze dan ook niet gewoon van AIPTEK kopen? want ze zien er behalve de "pimp my pad op" look er nog hetzelfde uit als die van vorig jaar en het jaar daarvoor.
Klopt. Ze komen origineel van Aiptek. Enige verschil is het merkje wat er op staat en het penhoudertje wat bij de Medion wel meegeleverd wordt en bij Trust niet.

Qua inkoop zullen ze dus wel hetzelfde kosten, alleen zet Trust er gewoon 100 euro extra marge op. Schoften...

• maratropa
  • Niet online
dreamscape schreef op 30 september 2004 @ 16:11:
[...]

Klopt. Ze komen origineel van Aiptek. Enige verschil is het merkje wat er op staat en het penhoudertje wat bij de Medion wel meegeleverd wordt en bij Trust niet.

Qua inkoop zullen ze dus wel hetzelfde kosten, alleen zet Trust er gewoon 100 euro extra marge op. Schoften...
bastardo's!

Toch met deze aldi prijzen kun je er een kopen, hem helemaal kapot tekenen, en het jaar daarop weer een nieuwe kopuh. Ze zijn niet super maar het is toch geen geld. Ze zijn ook vet populair onder de design studenten hier.

[ Voor 6% gewijzigd door maratropa op 30-09-2004 16:14 ]

specs

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:38

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

maar welk formaat is het nou?
a4? a5?

óf ik ben scheel, of het is nog niet genoemd.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• Exocet
  • Niet online
helaas waren ze op toen ik gistermiddag bij de aldi was... :(

zie trouwens dat je voor het dubbele geld wel een wacom hebt
Wacom Volito
groot voordeel tov de medion, geen batterijen voor de pen en muis.

• dreamscape
Exocet schreef op 30 september 2004 @ 16:17:
helaas waren ze op toen ik gistermiddag bij de aldi was... :(

zie trouwens dat je voor het dubbele geld wel een wacom hebt
Wacom Volito
groot voordeel tov de medion, geen batterijen voor de pen en muis.
Euh, da's niet echt een A4 tablet. Daarnaast heeft de Volito maar één knopje, en dat is vervelend met dubbelklikken of rechts klikken. Eén van de twee gaat dan niet lukken met je pen.

Een A4 tablet van Wacom vind je volgens mij alleen in de Intuos serie en dan kost het je minstens 500 euro... :)

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:37
Als het dezelfde kwaliteit is als de voorgaande aanbieding van medion (al weer een tijdje terug) dan zou ik het willen afraden. Persoonlijk lijkt mij de Wacom een betere keus als je echt serieus met PS aan de slag wilt.

• Exocet
  • Niet online
dreamscape schreef op 30 september 2004 @ 16:21:
[...]

Euh, da's niet echt een A4 tablet. Daarnaast heeft de Volito maar één knopje, en dat is vervelend met dubbelklikken of rechts klikken. Eén van de twee gaat dan niet lukken met je pen.

Een A4 tablet van Wacom vind je volgens mij alleen in de Intuos serie en dan kost het je minstens 500 euro... :)
maar is het dan niet geschikt voor photoshop?
ben niet echt op zoek naar een muisvervanger maar meer naar een tablet om het photoshoppen wat makkelijker te maken.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb dat ding gekocht voor mijn vriendin, en hem net ff uit zitten proberen... De pen deed het meteen, zonder driver, voor de muis moest ik wel de software installeren. Mijn indruk is dat het ding het best aardig doet. M'n vriendin doet industrieel ontwerp, en dan is zo'n pad gewoon erg handig. Moest er wel ff aan wennen dat het niet zozeer om de beweging van de pen gaat maar om de positie. Maar mijn indruk is voor die 30 euro gewoon goed... Nog mensen die de verschillende drivers hebben uitgeprobeerd, en verschillen in werking (nauwkeurigheid?) hebben ontdekt...?

Trouwens, als je dat ding binnen drie jaar kapottekent, zullen ze je wel gewoon onder garantie een nieuwe geven... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 30-09-2004 18:23 ]

• solomo
  • Niet online

solomo

.....huh?

ik heb er last van dat er bij de click met de pen de pointer naar een andere possitie springt (gister ergens in het midden van het scherm, vandaag in de linker bovenhoek)

drivers van de cd, winxp home nl sp1

• fietstoeter
  • Laatst online: 06-11-2023

fietstoeter

Take pleasure seriously

ik heb er last van dat er bij de click met de pen de pointer naar een andere possitie springt (gister ergens in het midden van het scherm, vandaag in de linker bovenhoek)

drivers van de cd, winxp home nl sp1
ja heb ik ook af en toe last van, dan springt de muis op het scherm een stuk opzij, of elke druk die ik maak op de tablet krijg ik linksboven een rechtermuisklikmenu.

nog meer mensen die hier last van hebben?

ik heb de drivers van cd geinstalleerd
win xp pro
en sp1

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb hem vandaag ook maar even gekocht als kado voor mijn vriendin die het tekenen weer op wil pakken. Zelf heb ik hier de muis ook niet geinstalleerd (het ding heeft niet eens een scrollwheel :( ). Het is wel ff wennen dat ik veel meer moet bewegen om over het hele scherm te komen.

Hier staat tekst

• fietstoeter
  • Laatst online: 06-11-2023

fietstoeter

Take pleasure seriously

klopt, die muis heb ik gelijk naar zolder gebracht, daar heb je niet veel aan. ik gebruik nog wel mn muis die ik nog had erbij. Maar goed, als ik het tablet gebruik werkt die over het algemeen perfect :)

Canon eos 400D | 18-55 | 55-200 | BC-3 grip | Canon Ixus 500

• dreamscape
Exocet schreef op 30 september 2004 @ 16:29:
[...]

maar is het dan niet geschikt voor photoshop?
ben niet echt op zoek naar een muisvervanger maar meer naar een tablet om het photoshoppen wat makkelijker te maken.
Voor PS is hij prima geschikt. Kijk, iedereen roept wel dat een Wacom beter is en dat is inderdaad wel zo, maar je moet wel even in je achterhoofd houden dat het ding 29 euro kost...
Sjaak_Afhaak schreef op 30 september 2004 @ 19:25:
Het is wel ff wennen dat ik veel meer moet bewegen om over het hele scherm te komen.
Dat is wat ik eerder al bedoelde: een A4 tablet op standje 'absoluut' is iets te groot om normaal mee te werken als alternatief voor je muis. Dan kun je beter een A6 tablet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb op zich nog niet zoveel tijd gehad om met het ding te klooien, maar weet iemand welke programma's reageren op de drukgevoeligheid van de tablet? de bijgeleverde software natuurlijk wel, maar PSP8 bijvoorbeeld niet. Of ik doe iets verkeerd :?

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TsiisSkaaf
  • Laatst online: 02-07 20:07
gladiool schreef op 30 september 2004 @ 10:35:
[...]

OF het was jouw tip (al stonden die files al wel in de system 32 dir) OF het is het aanzetten van een aantal services, iig werkt ie nu wel. YAY.
Welke services heb je aangezet? Ik zit namelijk met het zelfde probleem. Ik krijg hem niet aan de praat onder WinXP Pro SP2.

As it net kin sa os it moat, dan moat it mar sa os it kin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sjaak_Afhaak schreef op 01 oktober 2004 @ 13:05:
Ik heb op zich nog niet zoveel tijd gehad om met het ding te klooien, maar weet iemand welke programma's reageren op de drukgevoeligheid van de tablet? de bijgeleverde software natuurlijk wel, maar PSP8 bijvoorbeeld niet. Of ik doe iets verkeerd :?
WOEI!!! Ik heb het goed onthouden ooit : bij Preferences dan Miscellaneous en dan "Disable pressure support for puck-type pointing devices" uitvinken :)

* nero355 is trots op zijn geheugen :+

Ow ja : Kan je gewoon zo'n tablet naast je PS/2 muis gebruiken ?? En Switchen zonder problemen ??

Ga hem heel misschien kopen.....

[ Voor 14% gewijzigd door nero355 op 01-10-2004 15:48 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115073

Bellsofwar schreef op 29 september 2004 @ 14:43:
K heb em gisteren gekocht en hij doet z'n werk goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:01

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nero355 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

WOEI!!! Ik heb het goed onthouden ooit : bij Preferences dan Miscellaneous en dan "Disable pressure support for puck-type pointing devices" uitvinken :)

* nero355 is trots op zijn geheugen :+

Ow ja : Kan je gewoon zo'n tablet naast je PS/2 muis gebruiken ?? En Switchen zonder problemen ??

Ga hem heel misschien kopen.....
Jahoor, kan gewoon naast elkaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

De wacom +A4 tablets worden vaak best wel goedkoop aan geboden omdat ze dan op de USB versie zijn overgestapt omdat de nieuwe computer geen seriele poort heeft :? .

Ik heb hier zo mooi wacom +A4 tablet en dat wekt super, de mijne was toener tijd nog wel 100 euro. Een half jaar geleden kwam ik eentje tegen voor 50 euro die een vriend toen maar heeft gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Even een licht kickhe geven met nog een 'tip': ik schreef eerder dat mijn oude Trust tablet niet in absolute modus kon werken op mijn dual-monitor setup.

Deze wil - for some reason - ineens wel gewoon werken. Nadat ik wat met display instellingen had zitten pielen (schakelen tussen 'monitor 1 + tv', 'monitor 1 + 2 cone' en compleet 'dual') snapt 'ie het ineens wel!

Beetje vreemd, maar wel lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124984

fietstoeter schreef op 30 september 2004 @ 19:22:
[...]

ja heb ik ook af en toe last van, dan springt de muis op het scherm een stuk opzij, of elke druk die ik maak op de tablet krijg ik linksboven een rechtermuisklikmenu.

nog meer mensen die hier last van hebben?

ik heb de drivers van cd geinstalleerd
win xp pro
en sp1
Ik heb ook dat probleem, ook winxp pro met sp1. Elke keer dat de pen in de buurt komt schiet de cursor omhoog en klikt dan F1, F2 of F3 enzz aan. Dan gaat ie automatisch word of win explorer opstarten...

Hebben jullie het probleem al kunnen oplossen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125081

Vraagje over dat Medion tablet en Fotosoep

Het ding werkt onder XP wel en als ik hem onder de driver test, dan werkt de drukgevoeligheid wel, maar als ik hem onder photoshop start, dan werkt het drukken als een linker muisknop, dwz dan krijg ik het context menu.

Iemand een tip over hoe ik hem *wel* aan de praat kan krijgen?

Overigens werkt hij onder dabbler helemaal niet. Ik kan dan wel met de muis tekenen, maar niet met de pen.

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60146

Heb je in Photoshop de 'brush'-tool geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125081

Update...

Hoe vaak komt het niet voor dat als je je probleem goed onder woorden brengt, je vanzelf op de oplossing komt :-(

Ik gebruik een linkshandige muis. Daar kan de draadloze muis van het tablet wel mee overweg, maar de pen niet. Vandaar dat hij steeds met een context menu kwam...

Dus : Bij het tablet *geen* linkshandige muis gebruiken. Dit werkt niet!

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6bit
  • Laatst online: 19-06-2022
iemand net als ik andere driver gebruikt?
Ik gebruik nu die van trust, eigenlijk hetzelfde als die van Medion, behalve dat toen steeds mijn mousepointer naar de linker bovenhoek sprong.

verder werkt het nu prima in dual monitor setup.

Ik heb gehoord dat Aiptek eigenlijk ook hetzelfde apparaat heeft, hoe zijn die drivers iemand dat al geprobeert.

the things we fear most have already happened to us

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 14:27

-SaveMe-

-klik-

dreamscape schreef op 30 september 2004 @ 19:30:
[...]

Voor PS is hij prima geschikt. Kijk, iedereen roept wel dat een Wacom beter is en dat is inderdaad wel zo, maar je moet wel even in je achterhoofd houden dat het ding 29 euro kost...

[...]

Dat is wat ik eerder al bedoelde: een A4 tablet op standje 'absoluut' is iets te groot om normaal mee te werken als alternatief voor je muis. Dan kun je beter een A6 tablet gebruiken.
Onzin, je kunt ook gewoon het active werkgebied kleiner instellen en dan werkt ie weer prima als muis.

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61973

Mijn buurman heeft dit teken tablet gekocht. Draait prima, maar de muis reageert op een gegeven moment niet meer. Op zich geen probleem, want hij gebreuikt gewoon zijn scroll muismaar toch vreemd.

Iemand met het zelfde probleem dat de muis op een gegeven moment stopt?
(batterijen oke, na herstart doet 'ie t weer een X aantal minuten).

Hans.
Pagina: 1