december maand.... anti pc maand.... :( :(

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Wat een feest.... Vorige week mijn pc ge upgrade. Nieuw mobo er in en nieuwe proc. Na upgrade heb ik problemen met het beeld. Om en om een beeldlijn. Oorzaak : MOBO kaduuk.

Paar dagen later:
DVD Speler deed altijd al vaag. Ik pc mee naar werk, waar dvd vandaan komt, om te testen met ander exemplaar... Ik andere DVD er in blue screen na blue screen. Ik pc weer mee naar huis. Testen, nieuwe installatie van ME.. WAT ik kan ME niet eens meer installeren.. Ander geheugen er in... damn noe doet hij het wel... Ik 's avonds naar me werk. Geheugen en DVD ruilen... Hehe pc draait goed.

Vandaag:

Vriend wil pc upgraden..... Ik zooi kopen met hem..... Alles inbouwen... DAMN! niet echt stabiel. Na reboot met CTRL + ALT + DEL geen beeld.... En raar beeld met allemaal rare tekens... Ik oude AGP kaart er weer in... hmz... beeld is weer normaal. Maar "software matig" reboot werkt nog steeds niet. ME installatie proberen. GVD werkt niet crash hier.... ongeldige bewerking daar..... :(:(:(:( Ander geheugen er in... DAMN nu werkt het wel... Geheugen en GeForce 2 MX naar de klote... kan ik daar morgen weer achteraan.. Het zit me niet mee de laatste dagen...

Zijn er nog meer Tweakers die het niet mee zit in de december maand?????

• FrankGuthrie
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ja, kreeg 2 dagen geleden geregfeld meldingen van explorer, hirbij werd ales afgesloten(internet explorer), maar na wat tweaks, met behulp van de sire van microsoft draaide alles goed onder windows 98SE, maar nee hoor ik moest zo nodig Windows 200 erop hebben.

Na W2K te hebben geinstallerd, ziet hij m'n DVD speler en brander niet, WTF

Vraag het hier, blijk dat mijn bios een bug heeft, waardoor in W2K de secundair IDE apparaten niet worden gezien :(:(:(:((

Moet nu m'n bios upgraden.

Maar niet alleen dat, W2K is erg traag, blijkt ook weer dat ik een controller moet downloaden om dta weer goed te krijgen, en nog 2 ander download, in totaal 5 download om W2K werkende te krijgen, HHMMMM

Geen goed begin voor W2K.

En geen goe maand voor de PC, kan ik hem weer effe niet gebruiken.

Hebt nooit geflashed, dus moet wachten todat mijn broer thuis komt, die het vaker heeft gedaan, wil namelijk mijn bios niet upf*ck*n,

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

M'n PC doet het nu al meer dan een week niet:(:(:(:(
bleef opeens hangen bij het win98 scherm tijdens het opstarten, ik alleen in dos opstarten, scandisk, bleijft ie hangen bij mapstruktuur, andere hardeschijf erin win98 instaleren, blijft ie hangen bij IE4 profiel aanmaken:(:( het is dus niet de hardeschijf:(
December sucks

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
sommige dingen zijn nou eenmaal moeilijker dan je denkt en al denken veel mensen dat ze wat van computers weten en dat het allemaal zo simpel is voor hen, dat is in veel gevallen helemaal niet zo, schakel gewoon iemand in die er wel verstand van heeft dat kom je een stuk verder en het kost je ook een stuk minder geld omdat niet alles gesloopt wordt.

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 14:17
jah op mijn spiksplinter nieuwe 1ghz :P
1 stopt de internet verbinding er opeens mee alleen upsteam:?
2 optische muis van 1 maand oud stopt ermee:?
3 geen internet meer op beide computers|:(
4 crash crash crash :'(

soms heb ik echt het gevoel dat er een duiveltje in mijn comp zit

DEVIL INSIDE >:)

eigenlijk ligt het niet aan de maand december die computers doen altijd raar>:)

Oja slaan wil wel helpen kan je het beste doen als je computer aan staat

Verwijderd

Maandag zijn al jullie zorgen voorbij... :)

• Dualdude
Ik waag me er nog een keer aan vandag... Netwerk kaart, geluidskaart en cd-rom speler gekocht......

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Bij mij is ook niet echt alles geweldig gegaan: ik had nog ergens een oude p100, met een primitieve HD (270MB). Dus ik koop er een grotere HD voor (8,4GB). Moet ik eerst de bios zien te kraken (ben ik 3-4 uur mee bezig geweest, o.a programma's zoeken die die bios ondersteunden). Kom ik er uiteindelijk 8er dat ie niet eens op die pc past (te groot :r ). Dan maar aan het netwerk koppelen. Na veel gedoe (ik had geen win95 cd meer, win98 cd werkte niet) kom ik er 8er dat die het ook niet doet. Weg met dat ding.
Nog maar even de 'familie' pc upgraden met het geld van m'n pa: k6-2 333 -> duron 700. Na ook weer veel gedoe om dat ding in elkaar te zetten (klote-kast :( ), geeft dat ding geen beeld! Eindelijk opgelost, start win98 niet op (blijft hangen tijdens opstarten). :'(
Nu maar hopen dat alles goed gaat tijdens het installeren van mijn nieuwe oude (?) aanwinst (de k6-2)...

• Dualdude
Damn het werkt in een keer.... Pfew...

Verwijderd

Het valt wel mee eigenlijk. Ja gister wilde ik m'n mem ff op cas 2 zetten, vond ie blijkbaar niet zo lief. Rebooten, !Flits! (vraag mij niet waarom) en geen opstarten meer :(.
CMOS reset en het werkt gelukkig allemaal weer perfecto.
Tsja en i kben d'r ook gister achter gekomen dat m'n cpu echt niet harder wil dan 1200, althans niet stabiel. *ok is meer luxe probleem maar toch :)*

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Hmm, inderdaad :) ANTI-PC maand.
Windows 98SE deed raar, herkende de apparaten niet meer die ik aan m'n tweede ide poort had hangen. Ik dus vanalles proberen, maar niks hielp. Image eroverheen gedaan. Deed het gelukkig weer, maar even later kon ik niet eens meer normaal internetten of ik kreeg de ene na de andere fatale uitzondering.
Maar nu heb ik alles weer aan de praat. Gelukkig :).

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 17:55 schreef AMDude het volgende:
Eindelijk opgelost, start win98 niet op (blijft hangen tijdens opstarten). :'(
Dat probleem had ik ook! Had gewoon alles goed geïnstallerd vet vaag!

Verwijderd

Mijn mobo geflasht mislukt mobo naar zijn kloten is een :(:(:(jetway :r:r:r
weg gebragt voot hot flashen 1 week wachten
mobo op halen alles vast gezet en wil hem aan zetten doet hij het niet ( jetway was dus niet op nieuw geflasht )
Ik terug naar de winkel weten ze niet hoe ze moesten hotflashen bij na mijn moederbord naar de kloten moest ik bij hun voor doen hoe ze het moesten doen dus ik staat daar in de reparatie ruimte zelf te hotflashen
nu weten ze het ook hoe ze het moeten doen>:)>:)
hahahahahahahah wat een sukkels zeg
ik dus naar huis thuis aan gekomen alles aan gesloten en alles werkt gewoon weer:P

Verwijderd

Ja, zie mijn vraag op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/96585/1

M'n nieuwe hardeschrijf die ik nu 3 weken heb doet het niet lekker. Nou ja, dat wil zeggen het deed het 3 weken niet lekker en hij doet het nu alweer 4uur niet :(

Verder deed @home het 4 dagen niet :(
Ging m'n voeding kapot :(
Ging m'n CDrom kapot :(
Gaat mijn computer niet meer op de normale manier uit en start het gewoon opnieuw op :?

En soms start ie op met een hoop gepiep. Haal de spanning van de stekker doos af en start de computer opnieuw op en dan doet alles weer normaal.

Dat van die voeding en CDrom kan gebeuren. M'n computer wordt over een week 2 jaar :+ Maar die hardeschrijf zit me niet lekker. Er staat namelijk 9gig aan belangrijke informatie op van m'n eigen bedrijfje. Dus als iemand iets van hardeschrijven weet.

HELP!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Win2k installeren (op laptop) en om de 15 min een vette BSOD. ff een IRQ van het netwerk veranderd en sindsien heb ik de meest vlekkeloze maand van mijn bestaan
* Delerium is nu een heavy win2k user.

Verwijderd

Op zaterdag 30 december 2000 01:09 schreef FrankGuthrie het volgende:

Moet nu m'n bios upgraden.

Hebt nooit geflashed, dus moet wachten todat mijn broer thuis komt, die het vaker heeft gedaan, wil namelijk mijn bios niet upf*ck*n,
Dat gaat wel goed hoor!
Ik heb het 2 jaar geleden ook moeten doen en het ging goed. En ik ben niet eens zo'n hardware expert. Ik weet sinds 3 weken wat jumpers zijn en hoe ik een HD op primair en secundair instel. Sterker nog. Ik weet nu wat primair en secundair is.

Volgens mij moet je alleen zorgen dat je computer niet uitgaat tijdens het flashen...

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

mischien moet je de topic veranderen naar anti Micro$osft maand :)

Verwijderd

Op zondag 31 december 2000 00:56 schreef j3p het volgende:
mischien moet je de topic veranderen naar anti Micro$osft maand :)
Het enige waar ik toe nu toe van baal is dat windows mijn systeem instellingen telkens opnieuw moet installen. Zodat ik als ik wil computeren m'n computer soms minstens 3keer moet rebooten voordat ik "er in" kom.

Verwijderd

Ik ben 6 weken bezig geweest om een Abit kolero 256 GTS om te ruilen omdat deze niet op mijn Abit KA-7 draaide. 1ste keer dat ik in de winkel kwam ben ik er bijna hard handig de winkel uit getrapt met mijn kameraad. Want meneer de verkoper (1 van de twee bazen) had 1 oplossing en dat was de TD bellen en voor de rest was het hem een rot zorg. Dus daar gingen wij niet mee akkoord en wouden als dat alles was wat ze konden doen het geld terug! Als resultaat een winkel verbod :( Effen rond gebeld en alles was weer OK ik mocht weer met mijn kameraad in de winkel komen en de PC werd door 1 van het bedrijf opgehaald en nagekeken. Want de baas van de winkel dacht dat ik de boel zat te flessen.

Anderhalve week later kreeg ik hem terug en ze hadden alleen de netwerk kaart in PCI slot 1 gezet. Deze zat in PCI slot 6. Ik heb mijn comp 16 keer aan en uit gedaan waar 1 van de winkel bij zat. Van de 16 keer starte hij maar 5 keer op, de andere keren kon hij de videokaart niet vinden :( Goed naar gekeken hoor :(

Een dikke week later heb ik er een KA-7 100 ingezet in ruil voor de KA-7. Deze moest het dan wel met de Abit siluro 256GTS werken. Alles geingebouwd en nog steeds het zelfde probleem :( KA-7 100 heb ik gehouden (4 IDE poorten >:) ) de KA-7 terug gegeven en bij betaald voor de KA-7 100. Ze hadden nog een Hercules II 3D 64Mb liggen, die geprobeerd. 1 keer raden.....die deed het ook niet. En op het end van de rit heb ik een Voodoo 5 5500 en 3DFX is op de fles.

Of te wel.....pech aan een stuk door. Gelukkig heb ik alles nu draaien :)

Ik heb nog 1 ding te zeggen over de winkel...........HOMESHOP SUCKS BIGTIME

Ik koop er in ieder geval geen hardware meer. Vooral niet als het f 1049,- kost >:)

/me denkt dat de rest hem een patsertje vindt vanwege die dure kaart

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Okay nu ik:

-Pc geeft geen beeld na resetten
-W98 blijft hangen bij afsluiten/resetten
-USB dingen aangesloten op m'n USB hub (in de LG 795 FT+) en de spanning blijft erop als de pc uitstaat?????

en sinds vandaag moet m'n muis ff wakker worden als ik ff wat getyped heb.

Lijkt wel offie in standby gaat :?
heeeeeel raar
Tis een Logitech Mouseman Optical
Pagina: 1