Toon posts:

Hardeschrijf doet raar... doet het & doet het niet

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een nieuwe hardeschrijf gekocht een paar weken geleden en hij doet het erg raar.

Als ik de nieuwe HD een tijdje gebruik begint hij rare geluiden te maken en is vrij warm. Als ik het dan afkoel met een ijszak doet ie het weer.

Echter sinds een paar uur doet ie het niet!
Hij begon na een paar minuten al raar te brommen. Alsof de laser z'n target niet kon vinden. En windows liep vast. Echter nu kan ik niet eens meer opstarten met m'n nieuwe hd als 2de hardeschrijf want het begint meteen te brommen en alles zit vast.

Ben nu dus weer online omdat ik m'n HD eruit heb getrokken.

Maar wie weet een oplossing of wat er aan de hand is?

Verwijderd

HD hebben geen laser .
Kzou hem gewoon terug naade winkel doen en een nieuwe vragen

Verwijderd

Topicstarter
Nee, maar het klinkt erg vaag.

En euh, ik heb er 9 gig aan bedrijfs info opstaan van m'n eenpersoonszaak. :(

Misschien weet 1 van jullie wat het is en wat ik er aan kan doen. Want soms doet ie het en soms doet ie het dus niet. Vanavond doet ie het dus niet alleen dit keer wel erg extreem. :(

Verwijderd

Klinkt idd erg vaag. Als er bedrijfkritische zaken op staan zou ik die maar eens gaan backuppen, en een nieuwe schijf gaan halen.

Verwijderd

een backup maken van je hdd en een nieuwe vragen... hdd is stuk. of badsector er op..

Verwijderd

Als het een van de nieuwste hd's is (meer dan 5400 rpm) heeft ie extra koeling nodig. Zijn speciale hd fans voor in de handel. Effe checken bij de hardware leverancier of de website van de fabrikant van de hd wat voor hd het precies is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan hem alleen niet meer lezen!!!

En het is een IBM Deskstar, 20.5GB, 5400RPM

Verwijderd

Op de site van Ontrack http://www.ontrack.com is wel een programmatje te vinden om te proberen de data van de HD te "redden".

Verwijderd

Topicstarter
Weet niemand wat dat geratel kan zijn? En klinkt nogal vrij stom. Net zoals m'n ouwe CD speler die m'n CDtjes niet meer kon lezen...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Geratel is volgens mij omdat ie gecrasht is ofzo :?

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Defecte of haperende schrijfkop of arm waarschijnlijk.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmm, vage boel.
Ik koop wel een nieuwe en copieer dan alles over. Delete dan alle bedrijfs info en hoop dan m'n HD tegen cash in te kunnen wisselen.

Denken jullie dat dat gaat lukken bij NoRRoD?

Hmz, de 20GB hardeschrijven zijn trouwens 50piek duurder geworden bij NoRRoD...

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

Verwijderd

Het lijkt wel of NORROD alleen maar defecte IBM schijven levert!

Verwijderd

NorroD doet meestal niet moeilijk over een hd, maar geld terug denk niet dat 't lukt!

Als je ze verteld wat er mee aan de hand is krijg je vast wel een nieuwe mee terug.
Pagina: 1