Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar jaar geleden één van de eerste commerciële mp3-discmans gekocht: de 1e Expanium van Philips en deze begint aardig wat kuren te vertonen. nu we toch een paar jaartjes verder zijn, verwacht ik voor dezelfde prijs als toen (500gulden=225euro), nu toch wel een kleinere mp3-speler met toch wel een paar Gb aan opslag.

Dit valt me echter ontzettend tegen. Een fatsoenlijke (kleine) speler met toch wel min. 7Gb (10 cd's, heb ik meestal bij me) aan opslag, zijn nog rete duur als je het mij vraagt O-)

Verwijderd

mwah, de mp3-speler is zo ongeveer wel uitontwikkeld, net als de discman, dat was ook zo gedaan.

waar jij tegenaan loopt zijn de grenzen van (duur) geheugen in het algemeen, maarja: da's bekend he

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:19:
mwah, de mp3-speler is zo ongeveer wel uitontwikkeld, net als de discman, dat was ook zo gedaan.

waar jij tegenaan loopt zijn de grenzen van (duur) geheugen in het algemeen, maarja: da's bekend he
zijn hdd's nog steeds zo schokgevoelig dat dit niet goed werkt in mp3-spelers :? ik ben al wel wat tegengekomen: reviews: X-Clef HD-800 mp3/Ogg-speler review maar deze is toch wat duur :o

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11 14:33

Piggen

Lekker bakkie

Een Creative Zen Touch 20 Gb kost 259 euro. En een Creative Muvo 4 Gb kost 225.
En voor het geld wat je toen voor die Philips hebt neergelegd, koop je nu een absoluut superieure iRiver iMP-550.

Volgens mij valt het wel mee met die trage ontwikkeling :)

Verwijderd

Topicstarter
MPmad schreef op 28 september 2004 @ 21:23:
Een Creative Zen Touch 20 Gb kost 259 euro. En een Creative Muvo 4 Gb kost 225.
En voor het geld wat je toen voor die Philips hebt neergelegd, koop je nu een absoluut superieure iRiver iMP-550.

Volgens mij valt het wel mee met die trage ontwikkeling :)
Nou, die discman is toch echt wel een jaartje of 4 oud :o

Is er geen 10Gb portable voor 200 euro max ofzo :?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:25:
[...]

Nou, die discman is toch echt wel een jaartje of 4 oud :o

Is er geen 10Gb portable voor 200 euro max ofzo :?
Maar kijk wat een mp3 discman nou kost ...
Ik zag er laatst een bij de mediamarkt voor 30 euro ofzo :D (wel supergoedkopie model, maar toch ... )

Verwijderd

Ja en dan heb je 128 of maximaal 256MB |:(

Edit: Mijn verhaal is precies hetzelfde: Had ook 1 van de eerste Expaniums (200 euro toen) en is pas overleden. Heb nu een andere expanium voor 130 euro :) Ben er erg tevreden over en heb toch voor een mp3cdspeler gekozen omdat ik de hdd-mp3spelers te duur vind.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 21:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bartjuh schreef op 28 september 2004 @ 21:34:
[...]

Maar kijk wat een mp3 discman nou kost ...
Ik zag er laatst een bij de mediamarkt voor 30 euro ofzo :D (wel supergoedkopie model, maar toch ... )
Ja, maar de opvolgontwikkeling is toch wat lafjes als je 't mij vraagt. In een paar jaar verwacht je dan toch wel een speler waarmee je je mp3 collectie van 10Gb kunt meenemen voor een redelijke prijs ;)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Meestal hebben de goedkopere spelers weer geen Ogg Vorbis support, radio of afstandsbediening.

Ik vind het ook allemaal nog wat duur :).

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Je betaalt misschien iets meer dan € 200,- , maar daar krijg je dan ook veel meer voor. De Creative Zen 30gb heb je bijvoorbeeld al voor € 249,-. Ben je niet veel kwijt per MB. Leg nog iets meer neer en je kunt nog veel meer: FM radio, opnemen van wat dan ook met een digital line-in, uitgebreidde equalizers, enz. enz. enz....... Je moet het alleen niet voor dezelfde prijs verwachten als waarvoor je destijds een MP3-cdspeler kocht.

En trage ontwikkeling? Kijk HIER maar eens naar! Of ga je me vertellen dat je een paar jaar geleden al wel had verwacht op een klein portable apparaat geripte DVD's te kunnen kijken voor ongeveer dezelfe prijs als destijds jouw Expanium. 8)7 ;)

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:02
Ik vraag me af wanneer de eerste MP3-spelers op de markt komen die MP3's van zowel DVD-R als DVD+R kan lezen. :P
Dan heb je nóg meer muziek voor onderweg. :)

Edit:
Uh nee, geen multimediadingen waar je ook filmpie sop kan kijken, maar gewoon MP3-spelers die DVD vol met MP3's kunnen lezen. ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Joen op 28-09-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd DVD-R's zou ook wel leuk zijn, al blijf ik het vreemd vinden dat je een 60Gb IDE HDD hebt voor 50 euro en dat je dan 200+ euro betaalt voor een mp3-speler met een 20Gb hdd :o

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11 14:08
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 01:30:
idd DVD-R's zou ook wel leuk zijn, al blijf ik het vreemd vinden dat je een 60Gb IDE HDD hebt voor 50 euro en dat je dan 200+ euro betaalt voor een mp3-speler met een 20Gb hdd :o
Misschien wel omdat het om een 1,8"of 2" hd gaat? Die dingen zijn veel duurder. Daarnaast moet er een soort mini pctje omheen gebakken worden. lcd display, ide controller, geluidskaartje, voeding, toetsen die aangestuurd moeten worden en een usb/firewire controller.... kortom bijna een echte pc.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18:11
Ik vraag me af hoelang het duurt voordat je een complete PDA hebt met 20/40 gig hd erin. Of zijn die er soms al? Met pda's kun je al video en mp3 afspelen, dus het enige wat nodig is is een hd erin. Dan zou het toch perfect zijn?

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Eigenlijk moeten ze gewoon een laptop ter grootte van een PDA of iets groter bouwen, dan zo'n oprolbaar toetsenbordje erbij, kun je alles onderweg. Uitklapbaar scherm mag ook, en video out erbij voor de films. En een lange batterylife erbij zou wel handig zijn.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

NrG_82, al die mogelijkheden die je noemt zijn er al voor PocketPC's zelfs Smartphones..

Compactflash VGA adapters, Bluetooth opklapbare toetsenborden (Stowaway), etc.

een lange batterylife...is nog wel het enige...maar ja, een laptop doet het ook niet lang op 1 batterij.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op 29 september 2004 @ 14:57:
NrG_82, al die mogelijkheden die je noemt zijn er al voor PocketPC's zelfs Smartphones..

Compactflash VGA adapters, Bluetooth opklapbare toetsenborden (Stowaway), etc.

een lange batterylife...is nog wel het enige...maar ja, een laptop doet het ook niet lang op 1 batterij.
Alles mag wel wat minder hoor, het gaat hier maar om mp3's afspelen :o

• miw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-11 18:11

miw

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:16:
Ik heb een paar jaar geleden één van de eerste commerciële mp3-discmans gekocht: de 1e Expanium van Philips en deze begint aardig wat kuren te vertonen. nu we toch een paar jaartjes verder zijn, verwacht ik voor dezelfde prijs als toen (500gulden=225euro), nu toch wel een kleinere mp3-speler met toch wel een paar Gb aan opslag.

Dit valt me echter ontzettend tegen. Een fatsoenlijke (kleine) speler met toch wel min. 7Gb (10 cd's, heb ik meestal bij me) aan opslag, zijn nog rete duur als je het mij vraagt O-)
Het is maar de vraag of het een redelijke verwachting is. De geheugens groeien met ongeveer Moore's wet, dus een verdubbelling in 18 maanden bij gelijkblijvende kosten. Na vier jaar mag je dus voor dezelfde prijs 4 keer zoveel geheugen verwachten. Dat klopt volgens mij redelijk. Hetzelfde geldt voor HDD schijven van een bepaald fysieke grootte. Mijn 1GB microdrive kostte 4 jaar geleden zo'n 250 Euro en zo'n miniatuur HDD in een moderne mp3 speler heeft nu 4 GB bij een redelijk vergelijkbare prijs.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Ik reageerde alleen even op NrG_82, ik zelf ben ruim tevreden met m'n iPod :P

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:16:

7Gb (10 cd's, heb ik meestal bij me) aan opslag, zijn nog rete duur als je het mij vraagt O-)
YO! Een mp3'tje neemt niet evenveel in als een audio file op een CD! (.cda bestand geloof ik)

Een album aan muziek op goede kwaliteit ongeveer 50MB in. Dus 7GB is, even denken 20x50MB is 1GB maal 7. Dus je kunt ongeveer 140 albums/CD's op 7GB kwijt. Als je ongeveer 10 CD's bij je wilt dragen in een klein MP3-apparaatje, kun je dus een mooie iRiver (flash, 512MB) kopen. Voila!
En over die ontwikkeling van MP3-spelers.... 8)7

• Hercul3s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 12:02
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 15:51:
[...]

YO! Een mp3'tje neemt niet evenveel in als een audio file op een CD! (.cda bestand geloof ik)

Een album aan muziek op goede kwaliteit ongeveer 50MB in. Dus 7GB is, even denken 20x50MB is 1GB maal 7. Dus je kunt ongeveer 140 albums/CD's op 7GB kwijt. Als je ongeveer 10 CD's bij je wilt dragen in een klein MP3-apparaatje, kun je dus een mooie iRiver (flash, 512MB) kopen. Voila!
En over die ontwikkeling van MP3-spelers.... 8)7
Jouw gedachte volgde ik ook eerst, alleen als je een beetje beter leest zie je dat hij al een mp3-cd speler heeft en dus (hoogstwaarschijnlijk hoor :P) Mp3 cd's heeft, dan is de berekening namelijk wel goed :)

• NrG_82
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Nitai schreef op 29 september 2004 @ 15:17:
Ik reageerde alleen even op NrG_82, ik zelf ben ruim tevreden met m'n iPod :P
Ik heb aan mijn H340 ook meer dan genoeg hoor :)

Maar ik bedoelde dan wel alle functionaliteiten die een laptop ook heeft hè, dus ook 2,8Ghz. processor, 512Mb ram, 60Gb HD, videokaart, WinXP of Linux, (W)Lan enz. (DVD-RW past natuurlijk niet....) En dan gewoon in je borstzakje steken. Niet dat ik dat wenselijk vind ofzo, zou gewoon leuk zijn.
En inderdaad, de accu van m'n notebook houdt het ook nog geen 2 uurtjes uit :'(

Verwijderd

Topicstarter
idd, mp3-cd's, dus 10 mp3 cd's = +-7Gb

maar me expanium leeft nog (een beetje), dus ik wacht nog wel even tot ik voor 100 euro ofzo aan mijn wensen kan voldoen ;)

• Euc-
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-03-2013
Ik wacht nog altijd op de 1e mp3 dvd speler :) (dus die gewoon dvd-r's uitleest :) )

E-mail naar mp3spelers.nl (gewoon binnen 2 minuten een bericht terug, top service! Al vaker wat gekocht, altijd goed geholpen).
Hallo Robert,

Is geen rare vraag hoor .Dit is zover ik weet nog niet op de markt .
Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk
Nederland

Fax: +31 (0)13 - 5230575
www.mp3spelers.nl
sales@mp3spelers.nl

[ Voor 71% gewijzigd door Euc- op 30-09-2004 14:44 ]

Heuj!

Verwijderd

Euc- schreef op 30 september 2004 @ 14:34:
Ik wacht nog altijd op de 1e mp3 dvd speler :) (dus die gewoon dvd-r's uitleest :) )

[...]

Schijnt heel erg moeilijk te zijn, ik heb dat een jaar geleden wel eens gevraagd aan iRiver en die zeiden dat het voor 99% niet mogelijk was (op dat moment) om de speler dan uit te brengen in een Slim X jasje (geen lomp portable DVD speler formaat dus want dat zal ze wel lukken)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:49 ]

Verwijderd

Euc- schreef op 30 september 2004 @ 14:34:

E-mail naar mp3spelers.nl (gewoon binnen 2 minuten een bericht terug, top service! Al vaker wat gekocht, altijd goed geholpen).
Wachtte ik ook al weer een tijdje op. Gezien het prijsverschil tussen PC CD-spelers en DVD spelers kan dat toch nooit een probleem zijn.

Toen ik laatst bij Halford's was zag ik tot mijn verbazing zo'n ding van een onbekend merk. Het was in feite een DVD speler waar je optioneel een display bij kon krijgen. Hij speelde volgens de toelichting ook MP3 bestanden af.

Intussen heb ik al een iRiver H140 die ik op mijn radio aansluit dus dat is nog beter (ik hecht eraan om *al* mijn muziek bij me te hebben, en dan moet je toch weer dvdtjes wisselen.

PS: Ik zie nu dat je het niet over een auto-speler had. Dit is er wel eentje, maar als het in een auto kan zou het portable ook moeten lukken. Of zouden die DVD's misschien te snel moeten draaien voor de accu?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2004 15:57 ]

Verwijderd

Ik zelf vind dat de Hd based players niet hun tijd voor zijn en nooit echt zijn geweest, zie die iriver ik heb hier een archos av420 films mee afspelen enz dat is zijn tijd wel voorruit en ik denk dat over een half jaartje de andere spelers goedkoper worden en dat er over 2 jaar mensen met dingen als iriver lopen maar dat is nu nog te duur , Maar ja heb je het geld er wel voor over kijk bij mediamarkt staan opzich ook wel goedkopere hd spelers scheelt trouwens een hoop cd`tjes branden :D
Pagina: 1