Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Mophun
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-08-2022
Binnenkort komt de linuxbased multimedia player van IRiver uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/Store/images/products/7044756F.gif Afbeeldingslocatie: http://www.mobilemag.com/content/images/2715_super.jpg
Volledige specificaties:
Afspeelbare bestandsformaten : MP3, MPEG-1, MPEG-4, DivX, Xvid, JPEG, BMP,
Opslag medium : Harddisk
Meegeleverd geheugen : 40000 Mb
Interface : USB
Gehoorbesherming (AVLS) : Nee
AB in hoofdtelefoonsnoer : Ja
Bassboost : Nee
Batterij indicator : Ja
Design : Zeer compact
Digitale uitgang : Ja
Externe microfoon aansluiting : Ja
Frequentiebereik : 20Hz - 20 KHz
LCD scherm : Ja
Gewicht : 350 Gram
Afmetingen : 138x84x31.7 hxbxd mm
Instelbaar opnameniveau : Nee
Introscan : Nee
Gebruikt type batterij : Li-ion
Oplaadbaar : Ja
Optische Line in : Nee
Shockbestendigheid : -
Speelduur accu of batterij : 16 Uur
Kleur : Grijs/zilver
Meegeleverde accessoires : USB 2.0 kabel,USB host kabel,Ac-adapter,Li-ion batterij,Afstandsbediening,Hoofdtelefoon,TV-out kabel,Microfoon,Line-in kabel,Draagtasje,Installatie CD,
Meegeleverde software : Drivers,iRiver-software
Minimum systeemeisen : PC: Pentium II 266 MHZ, Windows 98SE/ME/2000/XP, 64 MB RAM
Analoge uitgang : Ja

Mijn inziens is dit het ultime gadget. Wat vinden jullie ervan? Er waarom zou deze player beter/slechter zijn dan andere Multimediaplayers (van bijv Archos).

[ Voor 4% gewijzigd door Mophun op 11-05-2004 09:39 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:58
Grote voordeel van deze speler is dat hij meer video formaten ondersteund dan de Archos Av320 en dat hij een betere speeltijd heeft. Voordeel van de Archos AV320 is dat hij toch snel zo'n 150euro goedkoper is dan de PMP-120 en ik vind het design van de iRiver niet echt geslaagd. Qua afmetingen wint de Archos ook net:
112 x 82 x 31 mm en 350gr voor de Archos
138 x 84 x 31.7 mm en 350gr voor de iRiver

Voor de Archos is men een linux-based opensource OS aan het schrijven avOS genoemd. Is allemaal nog in alpha fase, maar het schijnt wel al te draaien: http://avos.sourceforge.net/

BTW: misschien is het een idee om een apart portable video player topic te starten nu meerdere merken met dergelijke spelers komen (zoals nu het harddisk-based mp3-speler topic).

[ Voor 69% gewijzigd door waslijn op 11-05-2004 10:25 ]

• Mophun
Juist het feit dat de PMP zo'n beetje alle formaten ondersteund, is het grote pluspunt. Ook zal het al aanwezige linux OS de cracks uitnodigen tot het maken veel nieuwe apps en tweaks.
Een nieuw topic over alle op de markt verkrijgbare portable mediaplayers lijkt me een goed initiatief!

[ Voor 5% gewijzigd door Mophun op 19-05-2004 10:31 ]

• Mophun
Iemand enig idee wanneer de iRiver PMP in Nederland verkrijgbaar zal zijn?
Ben het wachten wel een beetje zat!

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Wat moet dit ding gaan kosten?

Ik heb net de H340 binnen en zal deze niet in willen ruilen voor een PMP-serie. Deze is echt wel erg groot/dik, steek je niet zo even in je binnenzak, en ik kan me geen situatie bedenken waar ik onderweg een Div-X zou willen bekijken. Als ik ergens naartoe ga, neem ik m'n laptop wel mee, TV-out kabeltje naar TV en audio naar de radio, heb je ook nog surround... Gadgetgehalte is natuurlijk wel ultiem hoog :9 8) , maar ik zou hem op zich niet nodig hebben.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Mophun
Binnenkort in Nederland verkrijgbaar, en al te bestellen.
En dus zodra ik hem binnen heb, schrijf ik wat meer.
De europese versie schijnt qua hard- en software toch wel wat af te wijken van de amerikaanse.
Ik verwacht dat er met de meegeleverde firmware nog wel wat probleempjes meekomen. Gebruikers vermelden in een zwitsers forum dat alleen divx altijd vlekkeloos afspeelt.
Zijn er ondertussen al GOTters die ervaringen hebben opgedaan?

[ Voor 13% gewijzigd door Mophun op 20-10-2004 13:55 ]

Verwijderd

Kan deze speler ook opnemen vanaf de tv

• NrG_82
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

NrG_82

Canon & Apple equiped

Anders ga je even twee topics omhoog kicken....

Maar eeuh, er zit geen TV-ingang op, dus dat betekent dat je er niet rechtstreeks vanaf je TV mee op kunt nemen.

MBP 15" i5 | 7D | 450D | 24-105L | 70-200 F/4L IS | 85 1.8 | Speedlite 430EX II | PS3 | Wii | iPhone 4s | iPad Air 64gb

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Sterker nog, je kan er helemaal geen video mee opnemen. Het videomateriaal moet je er kant en klaar vanaf de PC opzetten.

• Mophun
Inderdaad. De PiMP is een mediaSPELER, en heeft geen mogelijkheid tot opnemen.
Voornaamste doelgroep zal bestaan uit mensen die regelmatig series/films downloaden, en deze op een flexibele manier willen bekijken (in de trein, thuis op verschillende tv's, bij anderen etc.)
Tot de andere doelgroep behoren natuurlijk de audiofreaks, want je complete muziekcollectie kan je er natuurlijk ook op kwijt.
Ik behoor tot beide categorieen, en heb de speler nu twee weken in bezit. Tot nu toe meer dan lof!
Er wordt door IRiver ook druk gewerkt aan de firmware (toevoegen functionaliteiten). In de laatste versie is oa de mogelijkheid tot het bekijken van textbestanden toegevoegd.

• Mophun
Het moment van custom firmware voor de PMP is daar.
Volg de laatste ontwikkelingen op www.misticriver.net
Pagina: 1