Toon posts:

Uitbreiding geheugen Medion PC

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion PC de 8080 versie (P4, 3.0 Ghz)
Ik ben langzamerhand mijn pc aan het uitbreiden, na harde schijf wil ik nou ook het geheugen gaan uitbreiden. Alleen heb ik een paar vragen over te kopen geheugen.

Wat er op het moment in zit = 2 keer siemens 256 MB PC3200 (200 Mhz)

Om er zeker van te zijn wat ik nou moet hebben, PC3200 (200) of PC3200 (400), heb ik even Aida32 gedraaid en het volgende kwam naar voren:

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Maar nu ben ik er nog niet uit, moet ik 200 of 400 Mhz hebben. Ik heb nog 2 sloten vrij, wat voor geheugen raden jullie mij nu aan? bijvoorbeeld 2x 512 MB PC 3200 (200) of de 400 versie?

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik kom er gewoon niet uit.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Met die 400Mhz versie zit je altijd goed... Geheugen is allemaal backwards compatible qua snelheid. :)

Zie ook: Kan ik het geheugen op een lagere snelheid laten draaien?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

200MHz ddr = 400MHz, oftewel: PC3200 draait altijd op 200MHz tenzij je het langzamer laat draaien of overclocked. (ezelsbruggetje: bandbreedte gedeelt door 8 = DDR-snelheid, DDR-snelheid gedeeld door 2 is werkelijke snelheid).

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 08:29:
Ik heb een Medion PC de 8080 versie (P4, 3.0 Ghz)
Ik ben langzamerhand mijn pc aan het uitbreiden, na harde schijf wil ik nou ook het geheugen gaan uitbreiden. Alleen heb ik een paar vragen over te kopen geheugen.

Wat er op het moment in zit = 2 keer siemens 256 MB PC3200 (200 Mhz)

Om er zeker van te zijn wat ik nou moet hebben, PC3200 (200) of PC3200 (400), heb ik even Aida32 gedraaid en het volgende kwam naar voren:

Geheugenbus-Eigenschappen:
Bus Type Dual DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 200 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 400 Mhz
Bandbreedte 6400 MB/s

Maar nu ben ik er nog niet uit, moet ik 200 of 400 Mhz hebben. Ik heb nog 2 sloten vrij, wat voor geheugen raden jullie mij nu aan? bijvoorbeeld 2x 512 MB PC 3200 (200) of de 400 versie?

Kan iemand mij hierbij helpen? Ik kom er gewoon niet uit.
PC3200 is PC3200, Dit is het zelfde geheugen(timing buiten gelaten).

DDR staat voor Double(dual) Data Rate, dus op 200 Mhz doet hij het werk van een 400 Mhz SDR (Single Data Rate)module, maar die bestaan niet.

Het enigste waar je beter wel op kan letten is de timing (CL2, CL2.5 of CL3), staat op de stikker op het geheugen.
Deze kan je het beste gelijkwaardig aan wat er nu in zit hebben.
*edit* ik moet sneller typen 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Is het erg als ik het nog steeds niet snap ?

PC3200 400 DDR is altijd goed wegens backwards compability. Dat snap ik nog wel.

Maar wat is nou het meest geschikt ? En waarom zie ik eigelijk Effectieve en Werkelijke snelheden, als die 400 niet werkelijk is kan ik toch het beste PC3200 200 Mhz nemen?

Of zijn er nog andere factoren die mee spelen ?

Wat ik dus wel zie staan is de DUAL DDR SDRAM...4 banken verdeeld in 2 verschillende kleuren. Dus kaarten in beide kleuren moeten gelijk aan elkaar zijn denk ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :) RAM FAQ Bij DDR worden gewoon 2 datablokjes per klokpuls verstuurd. Maar marketinglui verdubbelen ten onrechte óók de kloksnelheid waarop het boeltje draait.

Verder staat in de PMG FAQ ook het een en ander over de FSB, daar staat ook informatie in over DDR. Neem deze ook door.

Basiskennis, dicht dus.

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 28-09-2004 09:00 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.