Probleem met Dual Monitor via DVI

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb een probleem met mijn Nvidia 64MB MX440SE kaart op Win2k.

Ik heb dus mijn 21" CRT scherm op de normale VGA plug aangesloten. Werkt uitstekend.

Ik heb mijn TV via zo'n s-Video => Scart verloopstekker op de kaart aangesloten. Werkt uitstekend.

Ik heb mijn 17" CRT scherm via een DVI => VGA verloopstekker op de kaart aangesloten. Die wordt dus niet herkent.

Hij herkent dus wél de s-Video en VGA, maar niet de DVI met het verloopstekkertje.

Ik heb vrijwel alles afgezocht, toen kwam ik bij dit topic terecht, ook die oplossingen geprobeerd, maar het wil nogsteeds niet werken met deze kaart. Een PCI kaartje heb ik hier zo niet, maar ik neem aan dat het met deze kaart gewoon moet werken.

Iemand die weet hoe je dit probleem kunt oplossen?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Bij veel kaarten kan je ook de monitoren omdraaien en dan het primaire en secundaire scherm verwisselen.

Probeer eerst misschien even of het 17" scherm wel normaal werkt.
Is het verloop stekkertje ook niet beschadigd?

Je moet geloof ik wel even aangeven dat je je desktop naar je tweede scherm wilt verbreden (bij je scherm-eigenschappen).
Verder moet je bij sommige videokaarten ook expliciet aangeven dat je een analoge tweede monitor wil gebruiken. Als de tweede monitor nog op TV staat dan heb je inderdaad alleen TV output. Het komt denk ik omdat veel videokaarten voor de tweede monitor aansluitingen en de S-video aansluiting dezelfde ramdac-chip gebruiken. Een tweede monitor en TV-out is dan niet mogelijk.

Senile! Senile Oekaki

• mcdronkz
_bas_ schreef op 27 september 2004 @ 21:01:
Bij veel kaarten kan je ook de monitoren omdraaien en dan het primaire en secundaire scherm verwisselen.

Probeer eerst misschien even of het 17" scherm wel normaal werkt.
Is het verloop stekkertje ook niet beschadigd?

Je moet geloof ik wel even aangeven dat je je desktop naar je tweede scherm wilt verbreden (bij je scherm-eigenschappen).
Verder moet je bij sommige videokaarten ook expliciet aangeven dat je een analoge tweede monitor wil gebruiken. Als de tweede monitor nog op TV staat dan heb je inderdaad alleen TV output. Het komt denk ik omdat veel videokaarten voor de tweede monitor aansluitingen en de S-video aansluiting dezelfde ramdac-chip gebruiken. Een tweede monitor en TV-out is dan niet mogelijk.
Bedankt voor je reactie, het verloopstekkertje is nieuw, het scherm werkt wel normaal als ik 'm in de VGA prop.

Het probleem is, hij herkent alleen m'n VGA en m'n TV (zelfs als ik die niet aangesloten heb) bij de beeldscherminstellingen. Ik kan ook niet de TV omschakelen naar analoge tweede monitor ofzo, die kan ik helemaal niet aanvinken, is gewoon gedisabled. Ik heb nu momenteel de hele s-Video stekker er niet inzitten dus het zou geen probleem moeten zijn om 'm te laten werken.

Maar wat ik me afvraag, heeft mijn videokaart (zie eerste post) wel een DVI-I, ipv een DVI-D? Dat kan ik dus nergens vinden.

Verwijderd

dewd, je hebt maar 2 RAMDAC's, en je probeert 3 analoge schermen aan te sluiten (DVI-I is zowel analoog als digitaal, zie je aan 4 extra gaatjes rond het "plusje"). Je zult er één moeten laten gaan, óf de TV, óf de 2e monitor.

• mcdronkz
Zoals ik al postte, het kabeltje van de TV ligt er op het moment uit, heb ik ook niet zo erg nodig, ik heb nu dus enkel VGA en DVI.

Ik moet dus op de een of andere manier zien te voorkomen dat ie de TV pakt, ook al zit die er niet in, denk ik.

[ Voor 31% gewijzigd door mcdronkz op 27-09-2004 23:36 ]

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij heeft deze maar 1 ramdac met een seperate video uitgang voor de TV voor wat jij wilt moet je een matrox kaart gebruiken echt super (heb zelf de P750) echter niet voor de nieuwste spelletjes. (Kan max drie monitoren aan)

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:19

Talon

Booooom !

Bij de innitialisatie van de tweede RamDac gaat hij nu de fout in.
Ik denk dat je de detectie van de schermen in nView even overnieuw moet doen.
Je kan overigens ook de output kiezen als hij de schermen eindelijk goed herkent.
Het is even pielen want de manier waarop nview werkt is niet perfect.

• Ajunne
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Ajunne

Uitje

Ik heb zelfs al voorgehad dat ik wel een analoog scherm en een tv kan aansluiten, of natuurlijk een analoog en een digitaal scherm, maar dus niet een digitaal scherm en de tv.

Met digitaal scherm bedoel ik dan wel een gewoon analoog scherm op de VI uitgang. Aangezien ik (nog) geen echt digitaal scherm heb, heb ik dat nog niet kunnen proberen.

• mcdronkz
Talon schreef op 28 september 2004 @ 10:28:
Bij de innitialisatie van de tweede RamDac gaat hij nu de fout in.
Ik denk dat je de detectie van de schermen in nView even overnieuw moet doen.
Je kan overigens ook de output kiezen als hij de schermen eindelijk goed herkent.
Het is even pielen want de manier waarop nview werkt is niet perfect.
Hoe kan ik die detectie overnieuw doen? Als ik op "schermen detecteren" druk dan herkent 'ie alsnog het scherm op de DVI poort niet. Alleen de TV.

Kan ik dit helemaal resetten oid?

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd, maar even voor de zekerheid: driver opnieuw installeren?

• mcdronkz
Nee dit heb ik nog niet geprobeerd, althans ik heb 'm wel geupdate een tijdje terug maar nog niet toen ik dit DVI verloopstekkertje geprobeerd heb. Ik zal het vanavond even proberen als ik thuis ben. (zit op school)
Pagina: 1