[XP] Dual Monitor & TV-out tegelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ejwagenvoort
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-02 13:37
Ik heb laatst een XFX GeForce 4 MX440SE kaart aangeschaft..

Hierop zit een DVI aansluiting, analoge aansluiting en een tv-out..
Alledrie heb ik aangesloten.
De analoge aansluiting op een normale monitor, de tv-out op de tv en de DVI aansluiting via een convertor ook op een normale monitor (analog)..

Het probleem is echter dat de analoge aansluiting wel werkt, de tv-out werkt ook prima, alleen de DVI aansluiting werkt niet.. Ik krijg geen beeld op mijn 2e analoge beeldscherm.

Ik heb de nieuwste Detonators geinstalleerd.. Bij systeembeheer staan ook gewoon 2 plug & play monitoren en 1 standaardbeeldscherm...

Wat ik dus wil is het liefst dat ik op 3 schermen beeld krijg en anders wil ik graag kunnen switchen tussen de DVI aansluiting en de TV-out!

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Specs:
P3 800
384 MB SDRAM
Intel 815EEA
Windows XP Pro SP1

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Je kan dit het beste aanpakken door er een pci videokaartje bij te prikken. De kaart die jij hebt kan namelijk maar twee beeldschermen tegelijk aansturen

[ Voor 1% gewijzigd door Carnivorous1 op 29-03-2003 17:50 . Reden: typo's, lots of 'em ]

• ejwagenvoort
Maar hoe kan ik in Windows instellen dat ik
óf mijn analoge aansluiting en dvi-aansluiting wil gebruiken
óf mijn analoge aansluiting en tv-out?

• Carnivorous1
dat is als het goed is in je advanced display instellingen te vinden, daarin hoef je alleen maar je tv-out te disablen, en als het goed is is het dan weer mogelijk om je tweede beeldscherm weer in te schakelen

Verwijderd

Carnivorous1 schreef op 29 maart 2003 @ 17:49:
Je kan dit het beste aanpakken door er een pci videokaartje bij te prikken. De kaart die jij hebt kan namelijk maar twee beeldschermen tegelijk aansturen
Ja hier heb ik dat ook gedaan een pci kaartje van 8 of 16 mb is niet zo duur, is makkelijk te installeren en het draait al een tierelier :)

• ejwagenvoort
Maar bij advanced display instellingen kan ik alleen kiezen tussen
1. plug & play monitor op Geforce 4 MX440
2. standaardmonitor op Geforce 4 MX440 (tv-out)
bij geavanceerde instellingen daarvan is de optie bij device selection het hokje van digital display niet aanklikbaar..... hoe kan ik dan mijn tv-out verwisselen voor die analoge monitor aangesloten via een converter op de DVI-aansluiting?

• Carnivorous1
kabel eruit halen, pc opnieuw opstarten, wil wel eens helpen

• ejwagenvoort
Ok, dat heb ik geprobeerd, maar als ik alleen de analoge aansluiting laat zitten en opnieuw opstart zit hij alleen 1 monitor! Dat klopt :)

Maar als ik dan opnieuw opstart met de analoge monitor op de DVI aansluiting dan herkent hij de 2e monitor niet....

Hij detekteert hem echter wel als ook de TV-out kabel is aangesloten....

Hoe kan dit?

• ejwagenvoort
Of ondersteunt deze videokaart dual display op een analoge en DVI-aansluiting niet?!?!
Pagina: 1