Hallo,
Ik heb een klein probleempje. Het zit zo:
Ik heb momenteel een Linux bak met eigen gemaakte case.
Ik heb daarvoor een tijd geleden bij een internet zaak fans besteld.
• 2x zwarte tacho fan.
• Blauwe LED fan. Ook tacho.
Toen kreeg ik de levering binnen en zat er de verkeerde Blauwe fan in. Namelijk een CCFL fan ZONDER tacho.
Dus ik gaan bellen en vandaag heb ik eindelijk de goede fan binnen gekregen. (want hij was niet leverbaar.)
Maar nu zit ik dus met een probleem.
De 2 achterste normale fans met tacho hebben een 3-pins aansluiten op het mobo. deze werken gewoon. Maar die CCFL had een Molex 4-pins aanlsuiting.
Nu heb ik de LED fan maar deze heeft een 3-pins aansluiting vanwege de tacho.
Maar ik heb geen 3-pins aansluitingen op mn mobo meer.
Hoe los ik zoiets op???
Waar heb ik zelf aan gedacht:
• Misschien is 2 fans op 1 connector solderen een mogelijkheid, maar kan dit wel. krijgen ze dan wel genoeg stroom.
• zijn er splitters ofzo in de handel.
• werkt de tacho ook als ik de (led) fan aan sluit op een molex 4-pins aansluiting. (met een beetje mod werk)??
Graag jullie ervaringen en ideeën erover.
Alvast bedankt.
PS: ik wist geen betere topic titel
Ik heb een klein probleempje. Het zit zo:
Ik heb momenteel een Linux bak met eigen gemaakte case.
Ik heb daarvoor een tijd geleden bij een internet zaak fans besteld.
• 2x zwarte tacho fan.
• Blauwe LED fan. Ook tacho.
Toen kreeg ik de levering binnen en zat er de verkeerde Blauwe fan in. Namelijk een CCFL fan ZONDER tacho.
Dus ik gaan bellen en vandaag heb ik eindelijk de goede fan binnen gekregen. (want hij was niet leverbaar.)
Maar nu zit ik dus met een probleem.
De 2 achterste normale fans met tacho hebben een 3-pins aansluiten op het mobo. deze werken gewoon. Maar die CCFL had een Molex 4-pins aanlsuiting.
Nu heb ik de LED fan maar deze heeft een 3-pins aansluiting vanwege de tacho.
Maar ik heb geen 3-pins aansluitingen op mn mobo meer.
Hoe los ik zoiets op???
Waar heb ik zelf aan gedacht:
• Misschien is 2 fans op 1 connector solderen een mogelijkheid, maar kan dit wel. krijgen ze dan wel genoeg stroom.
• zijn er splitters ofzo in de handel.
• werkt de tacho ook als ik de (led) fan aan sluit op een molex 4-pins aansluiting. (met een beetje mod werk)??
Graag jullie ervaringen en ideeën erover.
Alvast bedankt.
PS: ik wist geen betere topic titel