PCI IDE Kaart voor meer gig

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:58

TF

bla bla

Topicstarter
Beetje vreemde titel maar kon zo snel met niets beters komen.

Ik heb een redelijk oude hp met 8 gig HD. Hij treed op als router (redhat 9).

Nu wil ik er ook een stukje filesharing ingooien. Dus ik dacht aan een 160gig schijf. Iets zegt me dat het nooit gaat werken met de 'oude' hp.

Kan ik een PCI IDE kaart kopen die wel de juiste grootte zal pakken>>>

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-03 12:17

job

ja dat kan..
zie ook hier: OM FAQ / Beleid:hdd limieten

[ Voor 8% gewijzigd door job op 27-09-2004 18:35 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Jup, een modern PCI-IDE kaartje (odf zelfs S-ATA) zal prima werken. Kijk voor meer info in de FAQ
succes!

@iets:
het gaat hier over redhat9 :X

[ Voor 11% gewijzigd door Sosabowski op 27-09-2004 18:40 ]

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

wellicht ten overvloede: je hebt een recent OS, dus ook dat is het probleem niet ;)

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:41
Zolang je er niet van hoeft te bootten kun je hem ook gewoon aan het mobo aansluiten. De HDD zal dan niet gedetect worden in het bios maar wel in het os. Zo werkt het wel met windowsXP.

tvw

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ok tnx. Ik heb wel gezocht in het forum maar kon mijn antwoord niet echt vinden. Maar goed dat dit gaat werken dan.

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
iets schreef op 27 september 2004 @ 18:36:
Zolang je er niet van hoeft te bootten kun je hem ook gewoon aan het mobo aansluiten. De HDD zal dan niet gedetect worden in het bios maar wel in het os. Zo werkt het wel met windowsXP.
Hee dat wist ik niet, dus mijn linux doos zal dit gewoon herkennen als 160??

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

TF schreef op 27 september 2004 @ 18:39:
Hee dat wist ik niet, dus mijn linux doos zal dit gewoon herkennen als 160??
Je kan het altijd proberen maar volgens mij en de FAQ ligt de limiet bij je bios en niet bij je OS.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
IorGie schreef op 27 september 2004 @ 18:41:
[...]

Je kan het altijd proberen maar volgens mij en de FAQ ligt de limiet bij je bios en niet bij je OS.
Extra I/O controller: mocht het nog steeds niet lukken om de volledige capaciteit van de harddisk te benutten, dan is een extra harddisk controller de laatste oplossing. Zulke controllers hebben een eigen BIOS dat volledig onafhankelijk van de BIOS van het moederbord opereert. Zie ook Links naar I/O controller fabrikanten.

Gaat werken dus! top

[ Voor 44% gewijzigd door TF op 27-09-2004 18:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onder "zoeken op het forum" valt in principe ook het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Voortaan wel doen dus, die FAQ's staan niet voor de sier ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.