Ik heb zelf en Club3D Pro Vivo en die doet uitstekend zijn werk hier @XT PE en wordt onder full load 62d. Koelprut vervangen door AS5 en fan loopt boven de 50c op 100%.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:28:
majah kijk , heb ook maar een bescheiden budget. maar ik zie dat er veel problemen zijn met de x800 pro vivo club3d , naar xt flashen hoge temps etc...
Even een vraagje , kep een x800 pro via ebay gekocht en nu staat op de Doos (zegel) ;
Radeon X800 PRO 256MB V/VO/D AGP .
Betekent dit dat het een VIVO kaart is ? Het is een een BBA kaart met in een doos waarop een soort van Minotaur staat met een Bijl
.
Betekent dit dat het een VIVO kaart is ? Het is een een BBA kaart met in een doos waarop een soort van Minotaur staat met een Bijl
Even een tipje voor de mensen die de Ati Silencer willen gebruiken. Zorg ervoor dat je de koeler er goed opzet, dat wil zeggen dat alle memchips goed kontakt moeten maken met de koeler. Aangezien bij mijn kaart niet alle memchips even hoog waren moest ik een kleine correctie doen (oftewel extra pasta aanbrengen) om ervoor te zorgen dat alles gekoeld werd. Ik heb dan wel een nVidia kaart, maar ik denk dat het voor alle kaarten hetzelfde is. Aangezien de koeler op meerdere chips moet komen te zitten is wat extra voorzichtigheid best wenselijk
Verwijderd
Ik heb totaal geen problemen ermee hij loopt op XT-PE speeds op 45 graden.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 14:28:
majah kijk , heb ook maar een bescheiden budget. maar ik zie dat er veel problemen zijn met de x800 pro vivo club3d , naar xt flashen hoge temps etc...
Verwijderd
Mijn asus x800pro TVD (vivo dus) is vandaag binnengekomen.
Nu zou ik deze uiteraard willen modden, alleen heb ik nog enkele vraagjes ( ik heb eigenlijk nog nooit iets gemod/geclockt
)
Ik heb al enkele delen van deze topic doorzocht, maar niet direct een antwoord gevonden.
ik heb dus deze site:
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
maar ook deze:
http://www.techpowerup.com/bios/
Nu vraag ik me af welke bios je moet gebruiken? Die van op de eerste site, of het asus X800 xt bios van die techpowerup site?
En in het laatste geval, moet je dan het Gigabyte bios of het ATI Retail X800 XT BIOS vervangen door het asus x800 xt bios ?
Ook was het niet héél duidelijk als ik na de instructies van die eerste site nog iets moet doen, of als alles dan al klaar is?
Laatste vraagje: moet die flash met diskettes gebeuren, of werkt dat ook met een bootable usb stick ?
Sorry voor m'n hele waslijst vragen, maar ik ben liever zeker van iets, voor ik het doe. :-)
Dank bij voorbaat
Nu zou ik deze uiteraard willen modden, alleen heb ik nog enkele vraagjes ( ik heb eigenlijk nog nooit iets gemod/geclockt
Ik heb al enkele delen van deze topic doorzocht, maar niet direct een antwoord gevonden.
ik heb dus deze site:
http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
maar ook deze:
http://www.techpowerup.com/bios/
Nu vraag ik me af welke bios je moet gebruiken? Die van op de eerste site, of het asus X800 xt bios van die techpowerup site?
En in het laatste geval, moet je dan het Gigabyte bios of het ATI Retail X800 XT BIOS vervangen door het asus x800 xt bios ?
Ook was het niet héél duidelijk als ik na de instructies van die eerste site nog iets moet doen, of als alles dan al klaar is?
Laatste vraagje: moet die flash met diskettes gebeuren, of werkt dat ook met een bootable usb stick ?
Sorry voor m'n hele waslijst vragen, maar ik ben liever zeker van iets, voor ik het doe. :-)
Dank bij voorbaat
Sorry dat ik het zeg, maar als je na het lezen van de howto's en dit topic nog zoveel vragen hebt, dan vraag ik me af of modden wel iets is voor jou... 
Op internet staan genoeg beschrijvingen waarin stap voor stap staat wat je moet doen, dan kan je zelfs in dit topic terugvinden... Wees gewoon lekker tevreden met die kaart en begin er niet aan.
Er is iets wat je moet weten, bij modden weet je nooit zeker of het gaat lukken. Dat is juist de fun van het modden, als iedereen het zou kunnen, en het altijd zou lukken, dan zou de howto wel gewoon bij de kaart in de doos zitten, denk je ook niet?

Op internet staan genoeg beschrijvingen waarin stap voor stap staat wat je moet doen, dan kan je zelfs in dit topic terugvinden... Wees gewoon lekker tevreden met die kaart en begin er niet aan.
Er is iets wat je moet weten, bij modden weet je nooit zeker of het gaat lukken. Dat is juist de fun van het modden, als iedereen het zou kunnen, en het altijd zou lukken, dan zou de howto wel gewoon bij de kaart in de doos zitten, denk je ook niet?
[ Voor 28% gewijzigd door mvds op 08-10-2004 21:52 ]
Verwijderd
mja, je moet niet antwoorden hoor, maar het moet toch een keer de eerste keer zijn?
vivo kaarten hebben enkel een softmod nodig, dus kdenk dat die goed is om mee te beginnen...
ik wou gewoon wat zekerheid maarja... (ik heb btw nergens zien staan als die biosreeks van de tweede site uit m'n vorige post een betere keuze zijn dan het bios uit de handleiding)
Ik zal nog eens opnieuw alle delen van deze topic overlopen, het kan natuurlijk wel zijn dat ik het antwoord op m'n vragen niet gezien heb.
het zou me trouwens verwonderen als jij geen hopen vragen had voor je aan je eerste mod begon...
vivo kaarten hebben enkel een softmod nodig, dus kdenk dat die goed is om mee te beginnen...
ik wou gewoon wat zekerheid maarja... (ik heb btw nergens zien staan als die biosreeks van de tweede site uit m'n vorige post een betere keuze zijn dan het bios uit de handleiding)
Ik zal nog eens opnieuw alle delen van deze topic overlopen, het kan natuurlijk wel zijn dat ik het antwoord op m'n vragen niet gezien heb.
het zou me trouwens verwonderen als jij geen hopen vragen had voor je aan je eerste mod begon...
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2004 22:46 ]
Mwah, vragen mag hoor, maar als je ff de vorige delen doorneemt van dit topic en die flashguide gewoon precies volgt kan er niets misgaan.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:43:
mja, je moet niet antwoorden hoor, maar het moet toch een keer de eerste keer zijn?
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Precies. Volgens mij als je alles achter elkaar globaal doorleest, alle delen dus, dan heb je denk ik een beter beeld van hoe of wat als de meesten van ons.
Jeronim0
Tuurlijk mag je het vragen, maar je hebt nou eenmaal geen zekerheid als je gaat modden, die kunnen wij je ook niet geven. En duidelijker dat hoe het is die guides staat kunnen wij het je niet vertellen. Het kan goed gaan, het kan fout gaan. En ik heb zo het idee dat je het niet aankan wanneer het fout zou gaan en je dus een kaart van (geen idee wat ie kostte) 350 euro ofzo om zeep hebt geholpen.Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 22:43:
En ik had idd vragen toen ik de eerste mod uitvoerde, maar de vragen die jij stelt zijn de vragen die je als wannabe modder zelf moet willen beantwoorden.
Niemand hier op het forum kan jou zeggen hoe ver jij je CPU of je GPU kan opfokken voor het misgaat, dat moet je zelf uit (durven) proberen. Als je een mod gaat doen terwijl je zo onzeker bent als jij nu laat zien te zijn, dan is de kans dat er iets misgaat alleen maar groter. En persoonlijk vind ik dan zo'n kaart als jij nu hebt net effe wat te kostbaar om je eerste mod mee te doen.
Ik wil je niet voor lul zetten ofzo, ik wil je alleen zeggen dat je het misschien maar beter niet kan doen
Dat zal hoogstwaarschijnlijk een ViVo zijnGem schreef op 08 oktober 2004 @ 15:42:
Even een vraagje , kep een x800 pro via ebay gekocht en nu staat op de Doos (zegel) ;
Betekent dit dat het een VIVO kaart is ? Het is een een BBA kaart met in een doos waarop een soort van Minotaur staat met een Bijl.
V Video in
VO Video Out
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
YES JONGENS UITEINDELIJK TOCH EEN VIVO GEVONDEN!
1 Asus ATI Radeon AX800Pro 256MB DDR DVI/VIVO € 466.00
Dude! Waarom al die moeite doen voor een Pro om hem dan te kunnen modden, als je voor 4 tientjes extra gewoon een XT kan kopen? (Club3D XT) Die XT kan je dan weer opfokken tot veel verder dan waar jij die Pro zal kunnen krijgen denk ik...Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 13:51:
YES JONGENS UITEINDELIJK TOCH EEN VIVO GEVONDEN!
Verwijderd
die xt's zijn (hier altans) nogal onleverbaar
ik heb er enkele weekjes op gewacht, en dan uiteindelijk toch maar een vivo gekocht
ik heb er enkele weekjes op gewacht, en dan uiteindelijk toch maar een vivo gekocht
Verwijderd
er is een verschil tussen de twee kaarten:
de agp versie:
Sapphire Videokaart AGP ATI Radeon X800XT Plat. 256MB DVI/VIVO € 512.00
Is een X800XT-Platinum edition. Het betekent dat zijn kloksnelheden hoger(520/1120 <=> 500/1000) liggen en dus beter presteert dan de gewone X800XT (Waarvan je de prijs weergeeft voor een PCI-e versie).
Of er een verschil is tussen agp en pci-e weet ik niet, normaal gezien moet pci-e 16x rapper zijn dan agp 8x.
de agp versie:
Is een X800XT-Platinum edition. Het betekent dat zijn kloksnelheden hoger(520/1120 <=> 500/1000) liggen en dus beter presteert dan de gewone X800XT (Waarvan je de prijs weergeeft voor een PCI-e versie).
Of er een verschil is tussen agp en pci-e weet ik niet, normaal gezien moet pci-e 16x rapper zijn dan agp 8x.
Heb nu m'n vivo met succes naar een xt gemod. Hebben jullie ook last dat als je pc even heeft uitgestaan dat ie geen beeld geeft. Ik moet dan eerst de molex uit de kaart halen en dan pas geeft ie weer beeld.
[ Voor 62% gewijzigd door Kanter op 09-10-2004 20:11 ]
ikke 2000 punten... van 9500 naar 11500. (catalyst 4.9)Kanter schreef op 09 oktober 2004 @ 20:30:
Ik ben 1000 punten omhoog gegaan met 3dmark03.
Krijgen nergens gok ikVerwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 18:33:
obsidian waar kan ik em krijgen dan?
Ik ben ook 2000 punten omhoog gegaan van 10500 -> 12500
wat denk je... de kaart presteert beter door de flash.Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 23:46:
oke allemaal leuk die punten maar merk je ook vershil kwa fps , betere graphics?
met die punten wordt de framerate tijdens de test weergegeven, dus is dat idd een indicatie van de performance van je kaart.
maar zelfs al laat je tijdens een game de FPS weergeven ed dan kan je nooit een goede vergelijking maken.
Het gevoel "de game loopt niet vloeiend genoeg" kan erg game (level/andere factoren) afhankelijk zijn, en daarom dus nooit eerlijk vergeleken worden. Je kan nooit een game exact hetzelfde als de vorige keer spelen.
toevoeging:
en dat is dus nu net de kracht van benchmarks: ze hebben als het ware een gesimuleerd computerspel, wat nog wel door de GPU verwerkt moet worden. Daardoor kan de route door het level 100% identiek blijven (en alle andere variabelen) waardoor de FPS eerlijk vergeleken kan worden met die van andere kaarten.
[ Voor 20% gewijzigd door bigfoot1942 op 10-10-2004 00:01 ]
Volgensmij gaat ie niet helemaal goed. Heb nog geen artifacts gehad maar net kreeg ik strepen door m'n beeld en liep ie vast. Ook start ie af en toe niet op ik hoor de fan dan volluit gaan maar krijg geen beeld met boot.
Edit: Kaart lag half uit agp slot
Edit: Kaart lag half uit agp slot

[ Voor 12% gewijzigd door Kanter op 10-10-2004 20:03 ]
Van de frontpage:Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 19:25:
er is een verschil tussen de twee kaarten:
de agp versie:
Volgens The Inquirer zou ATi toch een PCI Express-versie van de Radeon X800 XT Platinum Edition op de planning hebben staan. Om dezelfde fout niet twee maal te maken door een kaart aan te kondigen en ze vervolgens niet snel genoeg te kunnen leveren, wou het bedrijf hier echter nog niets over kwijt tot het zeker was dat de productie op volle toeren kon draaien. De PCI Express-versie zal net als de AGP-editie op 520MHz lopen met geheugen op 1120MHz en zal te koop zijn van zodra de officiële aankondiging plaatsvindt.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Verwijderd
Op de frontpage gaat het allebei over de Plat. Edition, terwijl peterdevries de prijs weergaf van een x800xt pci-e non-Plat edition:)Van de frontpage:
[...]
Groeten, Fred
Weet iemand of je Arctic silver 5 (koelpasta dus) kan gebruiken als alternatief voor zilverlak om die punten op de GPU te verbinden voor de hardmod? Er zit namelijk een percentage zilver in dat spul.
[ Voor 16% gewijzigd door SveNRG op 10-10-2004 16:53 ]
All that you know, is at an end
nee, want koelpasta is relatief dun en zeker als et wat warm wordt heeft et de neiging om uit te gaan lopen, dus dat lijt me nie handig om op je pcb te smerenSvenergy schreef op 10 oktober 2004 @ 16:52:
Weet iemand of je Arctic silver 5 (koelpasta dus) kan gebruiken als alternatief voor zilverlak om die punten op de GPU te verbinden voor de hardmod? Er zit namelijk een percentage zilver in dat spul.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
En het geleid geen/slecht stroom.Orion84 schreef op 10 oktober 2004 @ 16:57:
[...]
nee, want koelpasta is relatief dun en zeker als et wat warm wordt heeft et de neiging om uit te gaan lopen, dus dat lijt me nie handig om op je pcb te smeren
E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0
Klopt, maar als het goed is is deze kaart straks wel goed leverbaar.Verwijderd schreef op 10 oktober 2004 @ 16:45:
[...]
Op de frontpage gaat het allebei over de Plat. Edition, terwijl peterdevries de prijs weergaf van een x800xt pci-e non-Plat edition:)
Groeten, Fred
om mezelf maar eens te quoten:Kanter schreef op 10 oktober 2004 @ 20:05:
Wat zijn normale 3dmark03 scores voor een X800 pro standaard?
maar ik zit met de 4.10 beta drivers nu op 12K.bigfoot1942 schreef op 09 oktober 2004 @ 23:05:
[...]
ikke 2000 punten... van 9500 naar 11500. (catalyst 4.9)
Ik zou dus op standaard instellingen dus tegen de 10K aanzitten.
mjah... wat voor mobo gebruik je?
[ Voor 76% gewijzigd door bigfoot1942 op 10-10-2004 22:17 ]
Dan zal het waarschijnlijk aan je "oudere" cpu liggen,
en eventueel aan je drivers.....welke heb je?
en eventueel aan je drivers.....welke heb je?
Heb nu een AsusX800pro\TVD (vivo) met een GC core, om precies te zijn GC1685.1 0427AA
met 1,6 geheugen.
Ik heb niets gelezen over de GC core. Zijn deze beveiligd want ik krijg het niet voor elkaar met de gigabite tool.
XT speeds haalt ie met gemak moet nog testen ttot hoever die kan.
Iemand een idee over de GC core
met 1,6 geheugen.
Ik heb niets gelezen over de GC core. Zijn deze beveiligd want ik krijg het niet voor elkaar met de gigabite tool.
Probeer het nog eens, vivos maakt niet uit wat voor core ze hebben hoor.-whodini- schreef op 11 oktober 2004 @ 14:53:
Heb nu een AsusX800pro\TVD (vivo) met een GC core, om precies te zijn GC1685.1 0427AA
met 1,6 geheugen.
(Daemon_eyez heeft ook een GC geloof ik)
Miss zit er aan de bovenkant van de kaart wél 2,0ns geheugen?
Check het eens.
Ik heb een Sapphire X800 pro, met GA-core. Het ddr is GC20.. kan ik m na de hardmod wel flashen naar XT? Heeft iemand hier ervaring mee? Wil wel graag die 4 extra pipelines...
[ Voor 26% gewijzigd door Boogieman82 op 11-10-2004 16:27 ]
Ik heb ook een GC core(Saphhire X800 Pro ViVo) en die is gewoon te flashen met de Gigabyte tool. Check je geheugen zoals El Snorro al aangeeft.-whodini- schreef op 11 oktober 2004 @ 14:53:
met 1,6 geheugen.
je kunt hem nog er voorbij klokken net als ik ...Verwijderd schreef op 09 oktober 2004 @ 20:22:
geeft het een echte performance boost als je pro overclockt naar een xt?
stock 9500 nu 13400
Hiermee zit ik dus ook, ik heb geen floppydrive, maar ik kan nergens iets vinden dat wil booten op een usbstick.[b]Verwijderd schreef op 08 oktober 2004 @ 21:33:... Laatste vraagje: moet die flash met diskettes gebeuren, of werkt dat ook met een bootable usb stick ? ...
btw mijn mb ondersteund usb.
Op de memchip staat 16 aan het eind dat is toch 1.6geheugen en het geheugen haalt de 570 zonder fouten ff nog een keer proberen.Demon_Eyez schreef op 11 oktober 2004 @ 16:53:
[...]
Ik heb ook een GC core(Saphhire X800 Pro ViVo) en die is gewoon te flashen met de Gigabyte tool. Check je geheugen zoals El Snorro al aangeeft.
Als ik ga flashen dan tik ik in GVF11 -p -f A:\r80x256v.f1
Zo moet het toch of zijn de spaties niet goed. Ben niet zo'n ster in DOS
Iemand hier nog advies op? Of dit mogelijk is? Wordt er namelijk niet echt wijs uit...Boogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 16:24:
Ik heb een Sapphire X800 pro, met GA-core. Het ddr is GC20.. kan ik m na de hardmod wel flashen naar XT? Heeft iemand hier ervaring mee? Wil wel graag die 4 extra pipelines...

Ik heb zojuist een voltmod uitgevoerd op mijn Club3D X800 Pro!
Deze loopt nu prima op 520/560, XT speeds dus! Nou heb ik alleen de vraag of ik nog iets anders moet doen. Blijft die potloot lijn bijvoorbeeld goed, of moet ik dat eens in de zoveel tijd controleren? Kan ik er nog iets aan doen, zodat ik zeker weet dat de potloot lijn blijft staan?
Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken en gewoon laten zitten hoe het nou zit?
Deze loopt nu prima op 520/560, XT speeds dus! Nou heb ik alleen de vraag of ik nog iets anders moet doen. Blijft die potloot lijn bijvoorbeeld goed, of moet ik dat eens in de zoveel tijd controleren? Kan ik er nog iets aan doen, zodat ik zeker weet dat de potloot lijn blijft staan?
Of hoef ik me hier geen zorgen om te maken en gewoon laten zitten hoe het nou zit?
Verwijderd
Voor mensen die nog op zoek zijn naar een Pro Vivo.
De Asus en Msi Pro Vivo zijn beide op voorraad bij www.informatique.nl , kosten beide 479 euro.
De Asus en Msi Pro Vivo zijn beide op voorraad bij www.informatique.nl , kosten beide 479 euro.
Ja, als je een GA core hebt is deze te hardmoddenBoogieman82 schreef op 11 oktober 2004 @ 17:21:
[...]
Iemand hier nog advies op? Of dit mogelijk is? Wordt er namelijk niet echt wijs uit...![]()
Check de ts voor link(s)
Verwijderd
Gehoord dat je er een plakbandje overheen zou kunnen doen, dan bleef het langer zitten,Sonic- schreef op 11 oktober 2004 @ 19:32:
Ik heb zojuist een voltmod uitgevoerd op mijn Club3D X800 Pro!
correct me if i'm wrong
Gaat zo iets ervan af dan na verloop van tijd?
Kan ik niet iets anders gebruiken wat er op blijft zitten?
Kan ik niet iets anders gebruiken wat er op blijft zitten?
Verwijderd
vraagje voor Sonic:
heb je de pencil mod met of zonder een multimeter gedaan??
en heb je gewoon een "streep" gezet of ben je en aantal keer over de weerstand heen gegaan???
alvast bedankt
en heb je gewoon een "streep" gezet of ben je en aantal keer over de weerstand heen gegaan???
alvast bedankt
Wat ik uit zijn verhaal begrijp is dat hij de GA core wil hardmodden, daarna moet je alsnog een XT bios erin flashen en daar zit het probleem denkt hij. Hij heeft 2.0ns geheugen en geen 1.6ns Gaat die flash dan alsnog werken?El Snorro schreef op 11 oktober 2004 @ 20:00:
[...]
Ja, als je een GA core hebt is deze te hardmodden
Check de ts voor link(s)
Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar wil jij gaan pencillen ZONDER multimeter? Dat zou ik dus echt niet doen! Luistert nogal nauw allemaal. 15 euro en je hebt een metertjeVerwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:29:
vraagje voor Sonic:
alvast bedankt
[ Voor 37% gewijzigd door Demon_Eyez op 12-10-2004 15:20 ]
Hier is een multimetertje voor €4,95 + €2.50 verzendkosten, lag binnen een paar dagen op de mat:
http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=1812
http://www.rockingstone.nl/itcenter/detail.php?itemnr=1812
Als ik de mod uitvoer dan zie ik staan
DOS/4GW protected Mode Run-time Version1.97
blabla
Gigabyte Flash Utility V1.1
This Is Ati VGA card
Example of use : GVFlash -p BIOS.ROM
-p <filename> Flash the ROM using <fileman>,then do compare and checksum
-s <filename> Read ROM and save to file to <filename>
-v Display VGA card model name and bios version
-c Display ROM checksum
telkens als ik de diskette in doe en het commando geef, dan krijg ik dit steeds te zien, ik hoor de diskette ratelen(laden van prgramma) en als het klaar is met laden dan staat dit er en verder gebeurt er niets.
Elk commando die ik opgeef krijg ik dit steeds te zien, dus -p -s -v -c maakt niet uit welke. is de kaart soms beveiligd of doe ik het niet goed. Zal wel het laatste zijn
blabla
This Is Ati VGA card
-c Display ROM checksum
telkens als ik de diskette in doe en het commando geef, dan krijg ik dit steeds te zien, ik hoor de diskette ratelen(laden van prgramma) en als het klaar is met laden dan staat dit er en verder gebeurt er niets.
Elk commando die ik opgeef krijg ik dit steeds te zien, dus -p -s -v -c maakt niet uit welke. is de kaart soms beveiligd of doe ik het niet goed. Zal wel het laatste zijn
type dan GVFlash -p -f BIOS.ROM, dan moet het lukken-whodini- schreef op 12 oktober 2004 @ 16:22:
Als ik de mod uitvoer dan zie ik staan
blabla
This Is Ati VGA card
-c Display ROM checksum
of eventueel GVFlash -p -f A:\BIOS.ROM
[ Voor 4% gewijzigd door Boogieman82 op 12-10-2004 16:42 ]
Ja, dat gaat werken.Demon_Eyez schreef op 12 oktober 2004 @ 15:18:
[...]
Wat ik uit zijn verhaal begrijp is dat hij de GA core wil hardmodden, daarna moet je alsnog een XT bios erin flashen en daar zit het probleem denkt hij. Hij heeft 2.0ns geheugen en geen 1.6ns Gaat die flash dan alsnog werken?
Is 11379 trouwens goed voor een standaard pro, nou ja 500/500mhz?
[ Voor 12% gewijzigd door Boogieman82 op 12-10-2004 17:16 ]
Ik heb het natuurlijk met een multimeter gedaan! Ook heb ik een paar strepen getrokken met het potloot, net zolang totdat ik de juiste spanning had.Verwijderd schreef op 12 oktober 2004 @ 12:29:
vraagje voor Sonic:
alvast bedankt
Elke keer even nameten dus!
Ik wilde alvast even met m'n multimeter de spanning meten, maar ik merkte dat die Guide helemaal niet toepasbaar was op mijn kaart (Sapphire, blauwe PCB). Ik kan dat meetpunt en ook die R1597 niet vinden.
Iemand al ervaring met het voltmodden van de Sapphire (blauwe PCB)? Kun je me dan vertellen waar dat meetpunt zit, en waar die R1597 zit?
Bij voorbaat dank
Iemand al ervaring met het voltmodden van de Sapphire (blauwe PCB)? Kun je me dan vertellen waar dat meetpunt zit, en waar die R1597 zit?
Bij voorbaat dank
Iemand ervaring met het softmodden van de asus x800 pro tvd(Vivo). Is dit een goede keus? zit hier 1.6 ns op?
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
Verwijderd
Er zit 1.6ns geheugen op, er hebben hier al meerdere mensen met die Asus Pro Vivo gepost met een succesvolle softmod.
Jah, zeker.
Ik heb btw @nederlans nog steeds geen vivos langs zien komen met 2,0ns erop...
Mijn AsusX800Pro\TVD is nu eindelijk een XT.
Had een nieuwe diskette gemaakt en toen deed ie het wel.
Alleen als je terug naar windows gaat, moet je het nog een keer opnieuw opstarten en dan staat er ineens 16 pipelines
Had een nieuwe diskette gemaakt en toen deed ie het wel.
Alleen als je terug naar windows gaat, moet je het nog een keer opnieuw opstarten en dan staat er ineens 16 pipelines
Verwijderd
http://www.naturalit.biz/
Heeft volgens de site 34 exemplaren van de ASUS AGP 256Mb AX800PRO/TVD +WebC @ op voorraad. Voor 460 euro.
34
Heeft volgens de site 34 exemplaren van de ASUS AGP 256Mb AX800PRO/TVD +WebC @ op voorraad. Voor 460 euro.
34
Als ik die prijzen zo hoor, dan heb ik het een 3 maanden geleden nog niet zo slecht gedaan met die 450 Euri incl. verzendkosten voor mijn X800Pro die ook nog eens te flashen was naar een X800XT.
Jeronim0
Ik heb m nu geflasht, maar de hardmod is (nog) niet gelukt... Wel ff getest, 3dmark05 draait hij stabiel op 520/530mhz = 5156 punten (ik heb een Sapphire x800 pro non-vivo, met gc20 ddr) maar 3dmark03 wil niet meer????
Vreemd?
Hopelijk doet hij t wel als ik alle 16 pipelines heb, ga zowieso nog volt-mod doen,als ik de artic silencer rev 4 binnen heb.

Wel op 16 pipelines? maar niet op xt snelheden?Heb je de snelheden al wat lager gezet? deed hij het toen wel op 16 pipelines?Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 14:08:
[...]
Helaas, bij mij niet gelukt. Draait niet stabiel
Wat is er niet gelukt?
Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)
ik heb een sapphire x800 pro vivo @ xt en bij mij wil 3dmark03 ook niet meer, voor de rest heb ik in geen enkele game problemen (alleen artifacts in collin mcrea 2004, maar met mijn artic silencer die vandaag is aangekomen zou dat tot het verleden moeten behoren)Boogieman82 schreef op 13 oktober 2004 @ 14:20:
Ik heb m nu geflasht, maar de hardmod is (nog) niet gelukt... Wel ff getest, 3dmark05 draait hij stabiel op 520/530mhz = 5156 punten (ik heb een Sapphire x800 pro non-vivo, met gc20 ddr) maar 3dmark03 wil niet meer????![]()
![]()
![]()
Vreemd?
![]()
Hopelijk doet hij t wel als ik alle 16 pipelines heb, ga zowieso nog volt-mod doen,als ik de artic silencer rev 4 binnen heb.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
als je bereid bent een voltmodje te doen wel ja. Mijn (asus) kaart had namelijk een voltmodje nodig, anders kreeg ik m niet boven de 500MHz core.
Ik heb alleen een non-vivoJTB81 schreef op 13 oktober 2004 @ 14:42:
[...]
ik heb een sapphire x800 pro vivo @ xt en bij mij wil 3dmark03 ook niet meer, voor de rest heb ik in geen enkele game problemen (alleen artifacts in collin mcrea 2004, maar met mijn artic silencer die vandaag is aangekomen zou dat tot het verleden moeten behoren)

Probeer eens de laatste Beta drivers van Ati/Omega. Na de flash deed 3D mark 2001 en 2003 het wel, 2005 wilde absoluut niet, knalde eruit of starte geeneens op. Nu met de laatste Omega drivers draait het als een zonnetje. Ook zou met de laatste beta drivers de support voor kaarten met 256MB RAM beter geregeled zijn in de drivers zelf
Ik gebruik de nieuwste DNA drivers, zal wel eens de beta 8.07 gaan proberen.Demon_Eyez schreef op 13 oktober 2004 @ 15:12:
Probeer eens de laatste Beta drivers van Ati/Omega. Na de flash deed 3D mark 2001 en 2003 het wel, 2005 wilde absoluut niet, knalde eruit of starte geeneens op. Nu met de laatste Omega drivers draait het als een zonnetje. Ook zou met de laatste beta drivers de support voor kaarten met 256MB RAM beter geregeled zijn in de drivers zelf
Verwijderd
weet iemand het comand om mijn pro bios weer terug te flashen?. ik heb geen backup.bin namelijk of hoe em weer terug kan flashen naar een pro bios.... ,,
thx!
thx!
[quote]Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:44:
weet iemand het comand om mijn pro bios weer terug te flashen?. ik heb geen backup.bin namelijk of hoe em weer terug kan flashen naar een pro bios.... ,,
thx![/quot]
eerst even een pro bios downen... http://www.techpowerup.com/bios/
command is flashrom -p -f 0 xxx.bin (xxx = biosnaam)
thx![/quot]
[ Voor 8% gewijzigd door Boogieman82 op 13-10-2004 16:47 ]
Bij mij is het zeker geen driver probleem, heb al de catalyst drivers geprobeerd en de omega drivers ook, alletwee de laatste nieuwe versies, maar het mag niet baten. Wat het vreemde is dat als ik aa en af aanzet en ik draai dan 2003 dan is het geen probleem.Boogieman82 schreef op 13 oktober 2004 @ 15:17:
[...]
Ik gebruik de nieuwste DNA drivers, zal wel eens de beta 8.07 gaan proberen.
[ Voor 12% gewijzigd door JTB81 op 13-10-2004 16:56 ]
www.tweakers.net/gallery/107938/sys
Verwijderd
[quote]Boogieman82 schreef op 13 oktober 2004 @ 16:45:
alvast bedankt
hmz een vriend van mij heeft geen floppy hoe kan hij het doen met een cd-rom!Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 16:44:
thx![/quot]
alvast bedankt
[quote]Verwijderd schreef op 13 oktober 2004 @ 17:04:
http://www.nu2.nu/bootcd/ hier heb je m
Kijk ff bij de TS , daar staat een link...Boogieman82 schreef op 13 oktober 2004 @ 16:45:
[...]
hmz een vriend van mij heeft geen floppy hoe kan hij het doen met een cd-rom!
alvast bedankt

Vandaag mijn Asus x800 Pro Vivo binnen gekregen, net ingebouwd en even een testje laten doorlopen.
(systeem P4 3.2 @ 4.0Ghz - fsb 251 mem @ 200Mhz)
3DMark03 build 340 (Ati Catalyst 4.9)
Pro - 10849 3DMarks
Nu nog even kijken of ik m.b.v. de handleiding in dit topic er een XT van kan maken.
Update 14-10-2004:
Pro @ XT - 12977 3DMarks
Update 16-10-2004:
3DMark05 build 110 (Ati Catalyst 4.10)
Pro @ XT - 4796 3DMarks
(systeem P4 3.2 @ 4.0Ghz - fsb 251 mem @ 200Mhz)
Pro - 10849 3DMarks
Nu nog even kijken of ik m.b.v. de handleiding in dit topic er een XT van kan maken.
Update 14-10-2004:
Pro @ XT - 12977 3DMarks
Update 16-10-2004:
3DMark05 build 110 (Ati Catalyst 4.10)
Pro @ XT - 4796 3DMarks
[ Voor 41% gewijzigd door NaZGuLL op 16-10-2004 17:14 ]
I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.
Verwijderd
Hello ben nieuw hier.
Heb alles gevolgd over het modden van die kaart, en heb dit succesvol toegepast met mijn MSI X800pro VIVO.
Vraag: Hoe kan ik die kaart heel zwaar testen om te zien of die kaart succesvol gemod is? Ik krijg in BF vietnam af en toe van die zwarte "artifacts" te zien in de grond, maar heel af en toe, meestal niet....
Farcry speelt zonder problemen......
Wat is de beste biosversie?
Heb een zalman koeler erop gezet die hp80D met optionele fan en die houd het zaakje goed koel.
Denk dat ik die voltmod voor de core zal doen want de core klokt niet veel hoger meer.....
Is scannen voor artifacts met atitool wel voldoende om te zien of die kaart stabiel is?
Groeten!
Heb alles gevolgd over het modden van die kaart, en heb dit succesvol toegepast met mijn MSI X800pro VIVO.
Vraag: Hoe kan ik die kaart heel zwaar testen om te zien of die kaart succesvol gemod is? Ik krijg in BF vietnam af en toe van die zwarte "artifacts" te zien in de grond, maar heel af en toe, meestal niet....
Farcry speelt zonder problemen......
Wat is de beste biosversie?
Heb een zalman koeler erop gezet die hp80D met optionele fan en die houd het zaakje goed koel.
Denk dat ik die voltmod voor de core zal doen want de core klokt niet veel hoger meer.....
Is scannen voor artifacts met atitool wel voldoende om te zien of die kaart stabiel is?
Groeten!
Doom III schijnt extreem kritisch te zijn, zelfs sommige niet-overgelockte kaarten gaan daarbij artifacts vertonen heb ik gelezen.
Ik lees hier van alles over DNA/Omega/Catalyst..
Wat is nou eigenlijk het vercshil tussen deze drivers?
@ Agent Smith, met 3dmark05 kun je je VGA goed testen en met Prime95 kun je de rest van je PC goed testen, het kan namelijk ook komen door je CPU of geheugen
DNA en Omega zijn getweakte Catalyst drivers. Geoptimaliseerd voor snelheid/weergave.TiBoD schreef op 13 oktober 2004 @ 22:33:
Ik lees hier van alles over DNA/Omega/Catalyst..
Persoonlijk zou ik voor de Omega gaan omdat deze door een ATI-ontwikkelaar van de CAT drivers wordt gemaakt.
Van de DNA drivers hou ik m'n handen thuis. Die vertrouw ik gewoonweg niet. Lees maar eens de replies op de Frontpage en de reacties van degene die de drivers maakt. Dat zegt mij genoeg
Ik wil niet opdringerig lijken, maar ik zou toch graag willen weten of iemand mij hier mee kan helpen. Dat zou ik waarderen.Juggy schreef op 12 oktober 2004 @ 19:23:
Ik wilde alvast even met m'n multimeter de spanning meten, maar ik merkte dat die Guide helemaal niet toepasbaar was op mijn kaart (Sapphire, blauwe PCB). Ik kan dat meetpunt en ook die R1597 niet vinden.
Bij voorbaat dank
Heb ik nou toch the verkeerde koeler besteld 
Ik heb een bestelling uitstaan voor onderstaande koeler:
- Arctic Cooling VGA Silencer ATI 4 voor X800
Nu zag ik in het forum de zalman ZM80D-HP en die ziet er ook wel heftig uit.
Maar die twee zijn eigenlijk niet te vergelijken... De Zalman is een passieve koeler en de A-C is een actieve koeler. De eerste is totaal niet geschikt voor overklokken en heeft een goede airflow nodig in de kast, de tweede is ook te gebruiken voor overgeklokte kaarten...innocent schreef op 14 oktober 2004 @ 15:32:
Heb ik nou toch the verkeerde koeler besteld
je kunt voor die zalman trouwens wel een koeler krijgen die de lucht tussen de heatpipes doorblaast.
Maar ik moet het eerst maar proberen met de artic want ik kreeg net bericht dat de koeler verstuurd is, dus annuleren is er ook niet meer bij
En ik heb hem in de eerste instantie gekocht om die kaart van mij wat verder te kunnen overclocken. Zonder mij hele kast te hoeven volbouwen met waterpompen en koelblokken.
Maar ik moet het eerst maar proberen met de artic want ik kreeg net bericht dat de koeler verstuurd is, dus annuleren is er ook niet meer bij
En ik heb hem in de eerste instantie gekocht om die kaart van mij wat verder te kunnen overclocken. Zonder mij hele kast te hoeven volbouwen met waterpompen en koelblokken.
Verwijderd
De Zalman werkt als een CV in je kast, ik persoonlijk zou kiezen voor de Arctic. Of nog beter, een cpu koeler erop modden.
als ik een asus tvd kaart koop met 1.6 ns geheugen is die 100% zeker te modden naar xt ( iig, de pipelines, of hij de clocksnelheid haalt zie ik vanzelf)?
@ hieronder : die van mij ligt klaar in de winkel, 1 week gereserveerd,anders istie weg (ben daar goede klant
)
@ hieronder : die van mij ligt klaar in de winkel, 1 week gereserveerd,anders istie weg (ben daar goede klant
[ Voor 29% gewijzigd door HeepH op 14-10-2004 17:18 ]
Verwijderd
Hier sluit ik mij bij aan! Iemand??
(Enige probleem is dat ik hem sinds vanmiddag in huis heb liggen
)
@Hierboven: Ik ben zelf reseller
Had er vanaf vrijdag (toen er nog 23 op voorraad waren) 2 gereserveerd
Nu is alles op...
(Enige probleem is dat ik hem sinds vanmiddag in huis heb liggen

@Hierboven: Ik ben zelf reseller
Had er vanaf vrijdag (toen er nog 23 op voorraad waren) 2 gereserveerd
Nu is alles op...
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2004 17:44 ]
klopt volgens mij wel (ik heb ook een asus)HeefStan schreef op 14 oktober 2004 @ 17:11:
als ik een asus tvd kaart koop met 1.6 ns geheugen is die 100% zeker te modden naar xt ( iig, de pipelines, of hij de clocksnelheid haalt zie ik vanzelf)?
@ hieronder : die van mij ligt klaar in de winkel, 1 week gereserveerd,anders istie weg (ben daar goede klant)
Ik heb zojuist een Asus X800 pro TVD gekocht,
heb hem aangesloten, de 2 drivers van de cd geinstalleerd en directX 9.
Vervolgens start ik 3dmark 2005 op, presteert hij echt superslecht!
In de 3 filmpjes max. 20 fps en soms zelfs maar 6.
Wat kan er fout zijn
?
heb hem aangesloten, de 2 drivers van de cd geinstalleerd en directX 9.
Vervolgens start ik 3dmark 2005 op, presteert hij echt superslecht!
In de 3 filmpjes max. 20 fps en soms zelfs maar 6.
Wat kan er fout zijn
Das niet fout ,dat hoort.
30 fps in 3dmark05 is SUPER hoog
30 fps in 3dmark05 is SUPER hoog

Dit topic is gesloten.