[OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 5

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
X800Pro Naar X800xt Topic

Afbeeldingslocatie: http://kookie.nl/av3ng3r/logo.jpg
Delen[rml][ OC] X800pro Naar X800xt Mogelijk?[/rml]
[OC] X800pro naar X800XT mod Deel 2
[OC] X800pro naar X800XT mod deel 3
[rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 4[/rml]
Dit zal je kaart uiteindelijk worden, mits succesvol :)

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/vga/ax800xt/ax800xt_l.jpg
X800 XT PE

Info over de kaarten:

De nieuwe generatie videokaarten van ATI is uit, zoals jullie allemaal wel zullen weten zijn er deze modellen:
*X800pro ~400 euro
*X800pro+Vivo ~450/470 euro
*x800xt ~500/550 euro.

Ik heb een poll gemaakt die je kan beantwoorden om te kijken of het slagingspercentage van mods groot is:
Poll: Is jouw flash of hardmod gelukt?
Ja, hardmod
Ja, Softmod
Nee, hardmod
Nee, softmod
(nog) niet geprobeerd
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=15956&layout=2&sort=prc

Ook een poll of je X800Xt speeds (520/560) hebt gehaald:
Poll: Haalde jou kaart Xt speeds?
Ja, zonder vmods
Ja, met vmods
Nee, zonder vmods
Nee, met vmods
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=15958&layout=2&sort=prc

De hardmod methode
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgHoe werkt de hardmod?
Bij de hardmod is het de bodoeling dat men de 2 punten rechtsboven op de gpu verbonden worden met zilverlijm, even de coating wegkrabben.
Afbeeldingslocatie: http://neoremy.hihome.com/x800Pro_core1.JPG
Let op!! Deze hardmod werkt enkel en alleen op de GA cores van de gewone x800pro!!!
Daarna moet je een x800xt bios in je kaart flashen en dan zijn de 16 pipes enabeled als je een ga core hebt. Voor de GB cores is (nog) geen mod ontdekt.

Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het wegkrabben en verven/flashen
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgX800pro ViVo Softmod naar X800xt
Al snel werd het bekend dat de Vivo versies van de x800pro wél 100% modbaar waren en altijd lukte, en er hoeven geen hardmods meer uitgevoerd te worden, een bios flash was genoeg!
Dus iedere tweaker koopt tegenwoordig eigenlijk ViVo versies van de x800pro, omdat die softmodbaar zijn en en nix meer op de gpu gedaan hoeft te worden wat dus veel minder risico met zich meebrengt. Én je hoeft je niet meer druk je maken of je een GA of GB core hebt, ze werken dus (bijna, er is 1 kaart die 2ns mem had) áltijd _/-\o_

Let op!
Verschillende fabrikante zijn nu 2,0 ns geheugen op hun kaarten aan het zetten, wat dus betekent dat deze NIET meer sofmodbaar zijn :(
Tot nu toe bekend zijn:
-MSI
-Powercolor
-Sapphire

Klik hier voor een uitgebreide tutorial voor het flashen van een x800pro vivo naar x800xt pe

In deel 3 werd vermeld dat er een nieuwe bios in omloop was. Ik weet nog niet wat deze bios doet (betere oc results ofzo denk ik).
Je kunt hem in ieder geval hier downloaden:
Klik hier

Nu (18-9) komen er berichten dat deze bios zeer goed overclockt én meer punten opleverd!
Flashen dus!
Klik

Er zijn inmiddels (21-8) veel x800xt/pro biossen in omloop omdat de kaarten steeds beter verkrijgbaar worden :)
Voor de mensen die dus de perfecte bios zoeken kunnen ze hier kijken.
bios site

Ook is er nu een RaBit uitgebracht die wél core/memclocks aanpassingen ondersteund (dus als je xt speeds niet haalt kun je de bios van te voren editen :) )
Dowload hem hier

Als je de Xt speeds niet haalt (vooral de core heeft hier last van) is er nu een goede oplossing gevonden!
Een potlood vmod bij een weestandje op de kaart verhoogt het vgpu voltage en daardoor kunnen er wel Xt corespeeds behaald worden (echter dit is geen garantie)
Klik hier voor de pencil mod tutorial

Omdat de pencil mod wat vragen opleverde heeft Timtitanium een goed stukje geschreven erover :)
Timtitanium schreef op 01 september 2004 @ 04:10:
Jeps effe een screentje gemaakt, dat het wat handiger is voor (luie ) mensen

http://users.pandora.be/timtitanium/ati/radeon%20pmod.JPG

Je zoekte R1597 bevindt zich op de achterkant in rechterbovenhoek, als je aan de rechterkant ook je uitgangen van beeld hebt staan .Na de pencil mod wat best met een potlood HB2 gedaan wordt, krijgt de gpu ongeveer 1.39 a 1.4 V. Dit zou normaal genoeg moete zijn om een beetje meer uit je kaart te krijgen.
In de delen van dit topic kwam vaak langs dat mensen geen floppydrive hadden en vroegen of ze van bootable cdroms oid konden flashen.
Ja :) Dit kan :*)
Klik hier voor de tutorial om bootable cdroms te maken
Als je cdrom bootable is, zet je er de gigabyte flash utility op en de gewenste bios(sen) en je kunt flashen vanaf cdrom :)

Voltmods
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgVoltmods op de x800pro

De echte die hard overclockers willen hun kaart natuurlijk écht tot het uiterste pushen >:)
Daarom zijn er zogenaamde voltmods, die het core en het memory voltage verhogen waardoor deze nog verder overclocken.
Ik wil graag bio blade bedanken voor de pictures en de guide, deze komt namelijk van www.voidyourwarranty.nl

Klik hier voor een uitgebreide x800pro vmod guide

Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgEigen risico
Onthoud AUB wel dat alles wat in dit topic wordt beschreven en uitgelegd wordt geheel op eigen risico is.
Ik, Gathering of Tweakers en Voidyourwarranty zijn dus Niet verantwoordelijk voor zaken als ze mis gaan of niet blijken te werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.t-spoon.com/atilogo.jpgAfsluiting
Dit was de Ts van dit topic, hij is compleet vernieuwd, ik heb gebruik gemaakt van de uitstekende Topicstart van Het grote ATi Nieuws & Discussie-topic uit V&B.
Ook heb ik gelinkt naar VYW.
Bedankjes
Deze mensen wil ik graag bedanken:
• CJ voor de uitstekende lay out van het topic uit V&B, ik had het zelf niet kunnen doen.
• SmokeyTheBandit En Bio-Blade, voor hun informatie en natuurlijk de vmod guide.
• Av3ng3rtje voor het logo.
• Jullie allemaal, jullie maken het tenslotte mogelijk dat dit topic al weer toe is aant een 4e :9 deel, en jullie voegen alle informatie in dit topic en helpen users met problemen, Bedankt Daarvoor _/-\o_

©El Snorro
GoT 2004.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
lol, zie net dat er een typo is gemaakt door mij
ik heb nog deel 4 in de titel staan
Het is nog vroeg :O

Het moet dus deel 5 worden, ik heb al topic reportje gedaan, hopenlijk komt er snel eem mod langs :)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 12:26
FC Patch 1.2 is teruggetrokken. 1.1 is gewoon beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 13:35
Ik vond het al raar dat er X800pro naar X800XT mod topic Deel 4 nog een keer in stond. Dacht eerst dat er een of andere grapjas hier was.

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

TopicTitel gefixed :) Nu maar deeltje 5 van gemaakt :) We kunnen dus nu weer on-topic verder gaan :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik heb nu een Ax800 die met gemak 570/550 doet. Hoger nog niet getest. Dit is goed voor 11600 3dmarks. Heeft een XTPE mod nog zin? Het is geen vivo. Natuurlijk heeft het zin, maar ik bedoel... weegt het risico op tegen 1000-2000 3dmarks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65077

Lekker lekker, weer een succesvolle mod bij.
Had ff zitte rondvragen zodat ik zeker een kaart had met 1.6ns mem en vrijdag kwam de lieve facteur af met een Sapphire x800 pro vivo

heb al het benchen wel gedraait op n cheap ass pc, met een sempron en maar 1 latje CAS 3 geheugen |:(

standaard kaart: 8272
pro tege xt speeds: 9317
xt (gigabyte bios): 10259
xt (PE): 10441

nu steekt de kaart in men echte pc, mobile 2.2ghz en 2*256 (barakke) mem en de score is al dadelijk naar 11703 gegaan

de temp van men kaart ligt wel redelijk hoog maar heb al een Arctic Cooling ATI Silencer 4 besteld dan zal het wel beter gaan :P

toen ik ook de pensilmod wou probere heb ik eerst men voltage gemeten en iedereen zegt dat zijn voltage op 1.31 staat, wel dat van mij staat standaard op 1.39, mss daardoor ook dat ik een clockspeed van 580+ en een mem van 590+ kan hale, spijtig genoeg wordt de kaart dan wel wat warm :+

bedankt voor dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybex
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik ben van plan om mijn Sapphire x800 pro (geen vivo) te gaan hardmodden. Maar nu zie ik op mijn gfx kaart dat hier het "trage" geheugen op zit (GC-20). Is deze kaart nu per definitie niet hardmodbaar omdat dit geheugen de xt speeds toch niet haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90220

oef denk dat het wel lukt maar het is een groot risico of je als het bios erin zet wel die snelheid haald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65077

Cybex schreef op 27 september 2004 @ 15:36:
Ik ben van plan om mijn Sapphire x800 pro (geen vivo) te gaan hardmodden. Maar nu zie ik op mijn gfx kaart dat hier het "trage" geheugen op zit (GC-20). Is deze kaart nu per definitie niet hardmodbaar omdat dit geheugen de xt speeds toch niet haalt?
gebruik gewoon atitool om te zien hoever je core en geheugen geraakt, dan kan je nog altijd de xt bios aanpassen met rabit naar een iets lagere geheuge setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 65077 schreef op 27 september 2004 @ 14:48:
Lekker lekker, weer een succesvolle mod bij.
Had ff zitte rondvragen zodat ik zeker een kaart had met 1.6ns mem en vrijdag kwam de lieve facteur af met een Sapphire x800 pro vivo

heb al het benchen wel gedraait op n cheap ass pc, met een sempron en maar 1 latje CAS 3 geheugen |:(

standaard kaart: 8272
pro tege xt speeds: 9317
xt (gigabyte bios): 10259
xt (PE): 10441

nu steekt de kaart in men echte pc, mobile 2.2ghz en 2*256 (barakke) mem en de score is al dadelijk naar 11703 gegaan

de temp van men kaart ligt wel redelijk hoog maar heb al een Arctic Cooling ATI Silencer 4 besteld dan zal het wel beter gaan :P

toen ik ook de pensilmod wou probere heb ik eerst men voltage gemeten en iedereen zegt dat zijn voltage op 1.31 staat, wel dat van mij staat standaard op 1.39, mss daardoor ook dat ik een clockspeed van 580+ en een mem van 590+ kan hale, spijtig genoeg wordt de kaart dan wel wat warm :+

bedankt voor dit topic _/-\o_
Wat is "wel wat warm" en heb je al geprobeerd om de standaard koeling wat gevoeliger in te stellen met atitool? Zodat ie al bij lagere temps op hogere speed gaat draaien?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Cybex schreef op 27 september 2004 @ 15:36:
Softmodden zit er elk geval niet in. Hardmodden heeft wel een kans van slagen alleen moet je dan wel weer de juiste versie van de core hebben
(GA en geen GB, alhoewel ik zelf een GC versie heb en iemand anders hier toch een GB die wel weer te softmodden zijn)

M'n kaart is nu geflashed met een een aangepast Sapphire XT PE 256 1.6 bios.
Als basis heb ik de originele Sapphire XT bios genomen en daarvan de memory timings zo gezet dat ze overeenkomen met de timings van het 'strakkere ATI bios'
Daarna wat gebenched en dit zij de resultaten op met een XP-M @ 2285 en 190 FSB en CAT 4.9:
Gigabyte bios XT PE 595/595 12613 3D Marks '03
Modded Sapphire XT PE 595/595 13003 3D Marks '03

Leuk om te zien dat op gelijke kloksneldheid een winst van 390punten te behalen is met de juiste timings.

Helaas knalt het het geheugen er nog steeds uit bij hoger als 595MHz, da's met beide biossen. Wordt het toch tijd voor ook een vmod op het geheugen. Het mooiste zou zijn als er ook een pencil-mod voor het geheugen zou zijn naast de pencil-mod voor de core

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 27-09-2004 19:20 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60095

Mijn X800PRO VIVO is teruggestuurd naar powercolor, heeft iemand ervaring met powercolor en garantie... zijn ze er soepel in? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Wat was er mis mee? Heb je hem direct naar Powercolor gestuurd of via shop? Ik schat de kans groot in dat je volgende Powercolor niet te modden is.
Nieuwe shipping van Powercolor had op de ene kant 1.6ns geheugen en op de andere 2ns, zo hebben verschillende mensen @Xtreme verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
  • Laatst online: 11-03 14:28
Hey,
ik heb de laatste beta versie van AtiTool eens geinstalleerd, om te kijken of hij de Find Max het dit keer wel goed deed. De memory ging tot 553.50, maar toen ik Find Max deed voor m'n Core, bevroor m'n systeem en ging m'n beeld op zwart. Dit gebeurde op 504.90. Toen ik met oudere versies van AtiTool probeerde om m'n Core te overclocken, ging hij rond de 500 hetzelfde doen.
Ik gebruik trouwens de ATI.X800XT.256.Samsung16.bin bios (en natuurlijk die Gigabyte bios).
Ik heb dit ook al gepost op de AtiTool forums, maar ik dacht, laat ik het ook met jullie delen.
Iemand een idee hoe dat komt? Misschien heb ik een voltmod nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 101975 schreef op 27 september 2004 @ 22:22:
Wat was er mis mee? Heb je hem direct naar Powercolor gestuurd of via shop? Ik schat de kans groot in dat je volgende Powercolor niet te modden is.
Nieuwe shipping van Powercolor had op de ene kant 1.6ns geheugen en op de andere 2ns, zo hebben verschillende mensen @Xtreme verteld.
Hij had zn pelt aan laten staan terwijl wc uitstond....
Core=fried
Maar er was niets aan de kaart zelf te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Juggy schreef op 27 september 2004 @ 22:59:
Hey,
ik heb de laatste beta versie van AtiTool eens geinstalleerd, om te kijken of hij de Find Max het dit keer wel goed deed. De memory ging tot 553.50, maar toen ik Find Max deed voor m'n Core, bevroor m'n systeem en ging m'n beeld op zwart. Dit gebeurde op 504.90. Toen ik met oudere versies van AtiTool probeerde om m'n Core te overclocken, ging hij rond de 500 hetzelfde doen.
Ik gebruik trouwens de ATI.X800XT.256.Samsung16.bin bios (en natuurlijk die Gigabyte bios).
Ik heb dit ook al gepost op de AtiTool forums, maar ik dacht, laat ik het ook met jullie delen.
Iemand een idee hoe dat komt? Misschien heb ik een voltmod nodig?
Als je eerst eens het forum van AtiTool leest kom je tegen dat er nog geen enkele stabiele van AtiTool is voor de X800 serie, had je zelf ook kunnen vinden

[ Voor 71% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-09-2004 11:57 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
El Snorro schreef op 28 september 2004 @ 11:54:
[...]

Hij had zn pelt aan laten staan terwijl wc uitstond....
Core=fried
Maar er was niets aan de kaart zelf te zien
Damn!!!

Btw, weet jij eigenlijk of er ook zoiets als een pencil-mod bestaat voor een vmod op het geheugen? Doe liever kleuren dan solderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Demon_Eyez schreef op 28 september 2004 @ 11:59:
[...]
Damn!!!

Btw, weet jij eigenlijk of er ook zoiets als een pencil-mod bestaat voor een vmod op het geheugen? Doe liever kleuren dan solderen :)
Volgens mij niet, bij de vmem mod moet je namelijk 2 weerstanden doen ofzo.
Zal strax ff kijke, want moet nu naar les :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirecrackerBE
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 09:17
Als je nu een MSI X800Pro VTD (VIVO) koopt, zit daar dan zeker 2 ns geheugen op?
En indien ja, wat kan je er dan nog mee? Kan je hem dan nog softmodden om 16 pipes te hebben ipv 12? Kan je er nog iets meer mee (met beperkt risico).

Ik ben geen overclocker, dus wil ik het zo veilig mogelijk houden voor mijn kaartje. Ik wil er wel zo veel mogelijk uit halen natuurlijk.

Wat denken jullie ervan, wat kan ik met dit kaartje aanvangen zonder dat ik me zorgen moet gaan maken?

Tnx,
Firecracker _/-\o_

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117536

Ik heb mijn club3d x800pro nu met ati tool overclocked naar xt speeds (520,560), de kaart heeft nog de standaart koeling en komt tijdens een ritje 3dmark03 niet boven de 68 graden uit? Is dit te heet of kan k gwoon lekker doorgaan hiermee 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
Demon_Eyez schreef op 28 september 2004 @ 11:57:
[...]

Als je eerst eens het forum van AtiTool leest kom je tegen dat er nog geen enkele stabiele van AtiTool is voor de X800 serie, had je zelf ook kunnen vinden
Waarom komen andere mensen dan WEL boven de 500 MET AtiTool , ZONDER problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Juggy schreef op 28 september 2004 @ 13:52:
[...]

Waarom komen andere mensen dan WEL boven de 500 MET AtiTool , ZONDER problemen?
Ik geef alleen aan dat AtiTool momenteel NIET betrouwbaar is. probeer het eerst eens met Radlinker, en geef meer informatie. Wat voor koeling, hoe warm, welke drivers, staat VPU aan of uit. Wij kunnen toch ook niet zomaar ruiken wat er met je kaart aan de hand is?

[ Voor 29% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-09-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
Ok bedankt, sorry voor die post, maar dit is de eerste keer dat ik iets doe met overclocken. Ik heb er nog niet echt veel ervaring mee. Ik heb net eventjes Radlinker gedownload, en laat het dan weten of het wat is.
Hier trouwens dan nog wat info:
-Stock koeling
-65 Graden
-Catalyst 4.9
-VPU aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Juggy schreef op 28 september 2004 @ 15:24:
Ok bedankt, sorry voor die post, maar dit is de eerste keer dat ik iets doe met overclocken. Ik heb er nog niet echt veel ervaring mee. Ik heb net eventjes Radlinker gedownload, en laat het dan weten of het wat is.
Hier trouwens dan nog wat info:
-Stock koeling
-65 Graden
-Catalyst 4.9
-VPU aan
Maakt niet uit :) enne...welkom bij DOC.
Je kan het beste VPU helemaal uitzetten, dat wil nog wel eens juist voor crashes zorgen als je je kaart aan het overklokken bent. Het kan zijn dat je kaart te warm wordt, was 75 graden niet de max?
Is die 65 graden als de kaart idle is, of is dat als de kaart op 500Mhz en op volle toeren draait? In het eerste geval kan het dan zo zijn dat de kaart in stressed stand veel warmer wordt als die 65 en is het wellicht een koeling probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikal
Ow sorry, helemaal vergeten, die 65 graden is stressed. Hij is zo'n 40 graden idle, dus dat zit, denk ik, wel goed.
Bedankt voor je info, ik ga het zometeen weer eens proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117536

Als m'n overclocked x800pro (520,560) stressed rond de 65 graden zit (heel soms erboven) moet ik m dan een btje terugclocken of kan ik rustig deze speeds/temps houden. (Met stressed bedoel ik na ongeveer een half uurtje doom 3 op ultra high settings, of een pot 3dmark03).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45862

wat moet ik nu doen de extra 4 pipelines activeren of juist de clock en corespeed omhoog mod doen?

http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Anoniem: 45862 schreef op 28 september 2004 @ 19:41:
wat moet ik nu doen de extra 4 pipelines activeren of juist de clock en corespeed omhoog mod doen?

http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm
Als je wat wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
Demon_Eyez schreef op 28 september 2004 @ 15:51:
[...]
Je kan het beste VPU helemaal uitzetten, dat wil nog wel eens juist voor crashes zorgen als je je kaart aan het overklokken bent.
Ik ben het niet vaak met je oneens, maar hier moet ik je toch ongelijk in geven. Score met VPU aan is +/- 20 3DMarks lager (oftewel l.b.), maar als ik dan met ATITool (.22) gaat overklokken loop ik vaak tegen blauwe schermen aan en met VPU heb ik hier nooit last van. Ik weet dat het een herstelprogramma is, dus dat pas in actie komt bij problemen, maar juist als ik het inschakel heb ik geen problemen.

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Jeronim0 schreef op 28 september 2004 @ 19:46:
[...]

Ik ben het niet vaak met je oneens, maar hier moet ik je toch ongelijk in geven. Score met VPU aan is +/- 20 3DMarks lager (oftewel l.b.), maar als ik dan met ATITool (.22) gaat overklokken loop ik vaak tegen blauwe schermen aan en met VPU heb ik hier nooit last van. Ik weet dat het een herstelprogramma is, dus dat pas in actie komt bij problemen, maar juist als ik het inschakel heb ik geen problemen.
Bij mij is het juist andersom hoor.
Net als bij Demon_eyez
Vpu recover is altijd het 1e wat ik uitzet als ik ga overclocken want het is gewoon bagger, met vpu aan moet ik gewoon 10mhz lager benchen omdat ik anders blue screens krijg enzo.
Zonder kan ik altijd verder, en heb ik gewoon het gevoel dat het stabieler is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb net van mijn club3d ViVo een Radeon x800 XT PE gemaakt. Ik ben nogal een noob moet ik nu nog andere dingen doen om het sneller te laten lopen of is het zo in orde?

wat is het proggie om je videokaart temperatuur te meten?

Ik heb hem gemod dmv softmode van deze site http://paddy007uk.freeser...0VIVO%20FLASH%20GUIDE.htm

Waar je je 4 andere pipelines ook openzet.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 45862 op 28-09-2004 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is staat het bij overdrive :)

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 28-09-2004 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu met Vivo @ XT PE mod 11730 3Dmark punten.

Core op 520
Memory op 560

A64 3000
512 MB DDR (oem)

Dit is toch een redelijke score?

Nu had ik nog een vraagje hoe warm mag een kaart worden stressed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 12-05 18:34
Zo bij mij is de softmod ook gelukt op mij Sapphire toxic vivo.
De kaart draaide al stabiel op 520/560 maar vond 4 extra pipelines ook wel leuk. :9

Draait idle op 37c en stresed op 49c na een halfuur doom 3 :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

70-75 gok ik, bij 80-90 moet je toch wel actie ondernemen ;)
@th4_d0n

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 28-09-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt ik kijk wel over ik nog verder ga overclocken. Hij staat idle zo rond de 40 graden. Dus kijk even hoever die komt als ie op 70 graden stressed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45862 schreef op 28 september 2004 @ 20:57:
bedankt ik kijk wel over ik nog verder ga overclocken. Hij staat idle zo rond de 40 graden. Dus kijk even hoever die komt als ie op 70 graden stressed staat.
Mijn oude 9800XT was ook 2x boven 100 graden gekomen, hij leefde nog :P
maar doe het maar niet na ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 60095 op 28-09-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat ik het maar even zo laat. Vind het wel prima.

Heb ik er nog wel nut aan gehad aan die mod? Dus 4 extra pipelines als ik de core of mem speed niet omhoog gooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4 extra pipelines, is echt wel de moeite waard hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109887

ik doe mijn Sapphire X800 PRO VIVO @ XT weg , dus als iemand interessen heeft laat me maar wat weten, gaat voor 400 euro weg , complete retail , kaart doet 520/580 stabiel . kan als pro en als Xt verkocht worden . ik haal met deze kaart 12406 3D Marks 2003.

ik doe deze kaart weg wegens aankoop X800 XT PE :-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Laatst online: 13-06 10:14

d0s

sssst

Nog meer overclocken ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Anoniem: 109887 schreef op 28 september 2004 @ 22:20:
ik doe mijn Sapphire X800 PRO VIVO @ XT weg , dus als iemand interessen heeft laat me maar wat weten, gaat voor 400 euro weg , complete retail , kaart doet 520/580 stabiel . kan als pro en als Xt verkocht worden . ik haal met deze kaart 12406 3D Marks 2003.

ik doe deze kaart weg wegens aankoop X800 XT PE :-) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Hoever gaat hij zonder pencil mod met stock cooling (zonder artifacts in doom 3) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexio schreef op 28 september 2004 @ 22:40:
[...]

Hoever gaat hij zonder pencil mod met stock cooling (zonder artifacts in doom 3) ?
artifacts krijg ik niet, alleen als hij hoger dan 523/585 is loopt hij soms in 3Dmark 2003 vast ,dus 520/580 is wel het maximum met stock koeling.en doom 3 loopt perfeckt op ultra setting 1280/1024 AA 6* AF 16 *

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 109887 op 28-09-2004 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
Anoniem: 109887 schreef op 28 september 2004 @ 22:51:
[...]

artifacts krijg ik niet, alleen als hij hoger dan 523/585 is loopt hij soms in 3Dmark 2003 vast ,dus 520/580 is wel het maximum met stock koeling.
Ik vind het een beetje magere overclock.
Heb je al wat met de spanning en speciale biossen gekloot?

[ Voor 6% gewijzigd door Solovine op 30-09-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alexio schreef op 28 september 2004 @ 22:56:
[...]

Ik vind het een beetje magere overclock.
Heb je al wat met de spanning en speciale biossen gekloot?

voeg me ff toe op msn

alexkok33@hotmail.com
voor een pro vind ik dit geen magere OC , veel pro's halen de 500 nog niet. maar heb je toegevoegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
Ik heb een A800 Pro. Dus geen vivo. Deze haal MAX zonder mods 375/340. Bij andere komt het mem veel hoger.. Is dat omdat ik 2ns mem heb?

Anoniem: 124415

Hey,

Is er al meer geweten over welke merken 2.0ns geheugen gebruiken op hun ViVo's of over welke modellen van die fabrikanten het juist gaat? (BIJVOORBEELD: Sapphire x800 pro vivo --> 2.0ns sapphire x800 pro vivo toxic -->1.6)

Anoniem: 90653

Ik heb een Asus X800 Pro Vivo. De flash naar 16 pipes is goed gegaan. Score van 3Dmark tov de 12 pipes ging met 450 omhoog in standaard settings.

Daarna flash naar PX800XT bios of Asus of Retail. Helaas hangt mijn pc tijdens 3Dmark en geeft vreemde strepen over het beeld. Ook als ik via Atitool een scan doe naar artifacts (bij wijze van een proef) loopt mijn pc vast.
Via Artitool kan ik wel zien dat mijn kaart standaard op 520/560 draait. En met de Arctic Cooling Silencer V4 die ik erop heb zitten, blijft de kaart mooi rond de 40C, dus daar kan het niet aan liggen.

Enig idee? Zijn mijn pipes rot?

Overige specs:
AMD 64 3400+
Asus K8NE-Deluxe
2x 512Mb
2x 120Gb SATA

• Demon_Eyez
Jeronim0 schreef op 28 september 2004 @ 19:46:
[...]

Ik denk dat je altijd wel een uitzondering op de regel hebt, dat kan altijd. Maar met m'n vorige R9800PRO/XT was het net zo. Hetzelfde verschijnsel dat El Snorro beschreef: VPU aan, kaart crashed eerder. Ook vindt ik AtiTool momenteel absoluut niet betrouwbaar. Then again, it works for you :)

Anoniem: 112412

Misschien een domme vraag, maar waar kun je zien hoeveel pipelines je hebt geactiveerd?

Anoniem: 112412 schreef op 29 september 2004 @ 10:55:
Misschien een domme vraag, maar waar kun je zien hoeveel pipelines je hebt geactiveerd?
Met Atitool

Hmmm...raar.

Ik heb gerpobeerd de 4 pipelines te activeren mbv de walkthrough in de OP, dus met dat floppy gebeuren.
Het ging allemaal goed enzo, alleen geeft Atitool aan dat ik 12 active pipelines heb.
Terwijl ik nu wel 520/5660 freq heb :S

Weet iemand hoe ik alsnog die 4 pipelines kan activeren. Ik heb een vivo kaart...

• d0s

d0s

sssst

Anoniem: 112412 schreef op 29 september 2004 @ 12:13:
Hmmm...raar.

Ik heb gerpobeerd de 4 pipelines te activeren mbv de walkthrough in de OP, dus met dat floppy gebeuren.
Het ging allemaal goed enzo, alleen geeft Atitool aan dat ik 12 active pipelines heb.
Terwijl ik nu wel 520/5660 freq heb :S

Weet iemand hoe ik alsnog die 4 pipelines kan activeren. Ik heb een vivo kaart...
Heb je het met de gigabyte util gedaan ?

Bij mij gaf atitool pas 16 aan na een reboot :)

Het was iets van gigabyte, maar met een floppy in dos, dus rebooten moest sowiezeo....wat heb jij gebruikt?

Kan het liggen aan het feit dat ik samsung geheugen heb met GC20???? :(

• Demon_Eyez
Anoniem: 112412 schreef op 29 september 2004 @ 12:48:
Kan het liggen aan het feit dat ik samsung geheugen heb met GC20???? :(
Ja, da's dus het gevreesde 2ns geheugen. Jouw kaart is niet te softmodden, dat bios met 16 pipes in namelijk geschreven voor kaarten met 1.6ns.
Als je een GA core hebt kan je hem nog hardmodden, hoe en wat prceies staat in de startpost

• FirecrackerBE
  • Laatst online: 22-05 09:17
Demon_Eyez schreef op 29 september 2004 @ 13:53:
[...]
Ja, da's dus het gevreesde 2ns geheugen. Jouw kaart is niet te softmodden, dat bios met 16 pipes in namelijk geschreven voor kaarten met 1.6ns.
Als je een GA core hebt kan je hem nog hardmodden, hoe en wat prceies staat in de startpost
Dus als er 2ns geheugen op zit mag je die BIOS niet flashen naar XT? Het kan dan niet correct werken? Die nieuwe MSI kaartjes met 2ns geheugen kan je dus enkel nog hardmodden? Is daar veel kans op succes?

[ Voor 11% gewijzigd door FirecrackerBE op 29-09-2004 16:00 ]

A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort.

• Pakjebakmeel
waarschijnlijk haalt het mem het niet . Net zoals de mijne... 540 MAX

• Demon_Eyez
Firecracker schreef op 29 september 2004 @ 15:59:
[...]

Dus als er 2ns geheugen op zit mag je die BIOS niet flashen naar XT? Het kan dan niet correct werken? Die nieuwe MSI kaartjes met 2ns geheugen kan je dus enkel nog hardmodden? Is daar veel kans op succes?
Dan kan je alleen nog hardmodden, mits je een GA core hebt

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 15:52
Ondanks het feit dat ik dit topic (deel 3&4 ook) behoorlijk volg, hoe kan ik een Pro@XT PE weer met 12 pipelines laten draaien? Want van XT PE naar Pro is een eitje, maar die 16 pipelines... Vermoed nl. dat m'n kaart de 4 extra pipelines niet zo prettig vind --> temps zijn goed (max. 80ºC) en geen artifiacts maar bij boot erg slecht scherm dat zo'n 2 seconden duurt:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ooms0172/435.JPG

[ Voor 16% gewijzigd door Da*Rule op 29-09-2004 22:10 ]

• natnek
Megapauper schreef op 29 september 2004 @ 22:08:
Ondanks het feit dat ik dit topic (deel 3&4 ook) behoorlijk volg, hoe kan ik een Pro@XT PE weer met 12 pipelines laten draaien? Want van XT PE naar Pro is een eitje, maar die 16 pipelines... Vermoed nl. dat m'n kaart de 4 extra pipelines niet zo prettig vind --> temps zijn goed (max. 80ºC) en geen artifiacts maar bij boot erg slecht scherm dat zo'n 2 seconden duurt:

[afbeelding]
Hoe heb jij hem dan terug geflasht, ik krijg steeds een eror als ik mij backup disk gebruik (ssid does not match with bios file "backup.bin" ssid)

Wat doe ik fout?

• natnek
Het is gelukt het terug flashen maar ik behoud mij 16 pipelines nu, en vind bij opties in control center mij 256 drr geheugen niet meer terug? vreemd.

• jeehaa
ik heb nog nergens een terug flash tuto gevonden voor het terugbrengen van 16 naar 12 pipes. ik wil eerst weten hoe dat werkt want straks zit er ineens een rotte pipe tussen. hij (sapphire x800 pro vivo gc16) wordt nu overigens watergecooled met een asetek set.

                           

Anoniem: 124766

FF een domme vraag jongens,

Ik zie bij komplett de X800 pro vivo staan voor €430 en de X800XT PE voor €499. Ik snap dat het een kick is om je kaart te tweaken in een betere/duurdere maar er zijn ook een paar mensen volgens de poll die het niet gelukt is. Is die 66 pleuries nou het risico wel waard ? Je veliest tevens je garantie op je kaart van meer dan €400 om €69 te winnen. Als je dan toch zulke bedragen uitgeeft doe het dan "all the way". Of zijn de pro's gewoon duurder geworden sinds dit bekend is ? Misschien zie ik de kick niet maar ik ben wel benieuwd naar jullie reacties.

• jeehaa
je moet gewoon zeker weten dat er 1.6 ns geheugen op zit anders is het zowiezo niet mogelijk volgens de huidige methode.

en je verliest niet meteen de garantie hoor.

• natnek
jeehaa schreef op 30 september 2004 @ 00:17:
ik heb nog nergens een terug flash tuto gevonden voor het terugbrengen van 16 naar 12 pipes. ik wil eerst weten hoe dat werkt want straks zit er ineens een rotte pipe tussen. hij (sapphire x800 pro vivo gc16) wordt nu overigens watergecooled met een asetek set.
Ja ben benieuwd naar die tuto.
Wel lachen een x800pro op 16 pipelines, de score van 3dmark 2003 is nog het zelfde als ik hem ook nog op 560/520 overklok

Maar ben benieuwd hoe ik hem toch weer in zijn orginele staat terug kan brengen met 12 pipelines.

Anoniem: 90653 schreef op 29 september 2004 @ 09:30:
Ik heb een Asus X800 Pro Vivo. De flash naar 16 pipes is goed gegaan. Score van 3Dmark tov de 12 pipes ging met 450 omhoog in standaard settings.

Daarna flash naar PX800XT bios of Asus of Retail. Helaas hangt mijn pc tijdens 3Dmark en geeft vreemde strepen over het beeld. Ook als ik via Atitool een scan doe naar artifacts (bij wijze van een proef) loopt mijn pc vast.
Via Artitool kan ik wel zien dat mijn kaart standaard op 520/560 draait. En met de Arctic Cooling Silencer V4 die ik erop heb zitten, blijft de kaart mooi rond de 40C, dus daar kan het niet aan liggen.

Enig idee? Zijn mijn pipes rot?

Overige specs:
AMD 64 3400+
Asus K8NE-Deluxe
2x 512Mb
2x 120Gb SATA
Niemand een idee? :?

jeehaa schreef op 30 september 2004 @ 00:17:
dit is al beschreven op meerdere punten in vorige threads.. kan terug flashen naar 12p met een modified flashrom. dus lezen :+

• Demon_Eyez
Lijkt me dat als je een Sapphire PRO bios erin flashed je pipes weer op 12 staan.

• d0s

d0s

sssst

Nee dat is niet zo, je moet dus de gigabyte util gebruiken OF de modified flashrom.
Als je een melding krijgt dat het bios niet overeenkomt dan moet je de paramater /f gebruiken (force). Zo kreeg ik met de gigabyte util weer 12 pipes.

• TiBoD
  • Laatst online: 12:54
Zo maandag mijn Saphire X800 pro vivo (met 1.6ns mem:D) binnengekregen.. eerst ff beetje gegamed, werkt wel zo fijn.
Vandaag beetje gaan overclocken:

pro@normal+cpu@normal - 8795 3DMarks
Pro@normal+cpu@fsb200 - 9592 3DMarks
Pro@567/537+CPU@fsb200 - 11017 3DMarks

Netjes toch voor een pro, zou ik zo zeggen.

Trouwens ik heb die 567/537 verkregen met atitool? Dit zou niet goed werken, lees ik net?
Ik ga denk ik van het weekend even die extra 4 pipelines activeer. (ff proberen met memstick ofzo, want ik heb geen floppydrive. :P)

edit: stressed 64 graden met stock cooling.

[ Voor 6% gewijzigd door TiBoD op 30-09-2004 15:47 ]

Anoniem: 124415

Is er een manier om te weten of je ViVo kaart 1.6ns geheugen gaat hebben zonder naar de memchips te moeten kijken?

• Pakjebakmeel
Uhrm, wtf... tis maar 10 seconder werk.. of heb je zoon zalman gevaarte of ramcoolers?

• Tikal
Heel vreemd... zodra ik mijn kaart's (Sapphire X800Pro VIVO) Core boven de 500 zet, dan blijft hij altijd, na een paar seconden, hangen. Ik heb het geprobeerd met AtiTool en de 3dView, en Radlinker en FarCry. Allebei hetzelfde resultaat.
De temperatuur komt niet boven de 65 graden, ik heb het geprobeerd met VPU aan en uit.
De Memory kan gewoon tot 553, zonder problemen, maar zodra de Core boven 500 komt blijft m'n systeem dus hangen.
De kaart heeft nog de stock koeling, en ik heb de Catalyst 4.9 drivers. Ik heb uiteraard 1.6ns geheugen op m'n kaart.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

EDIT:
Ik heb trouwens nog een Athlon XP 2000+ processor... ik heb geen idee of dit invloed heeft of niet, maar ik dacht, misschien is dit nog belangrijk.

[ Voor 14% gewijzigd door Tikal op 30-09-2004 16:59 ]

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-06 12:03
je kaart krijgt te weinig volts, ik kon hem ook zou koud krijgen als ik wou zelfs tot 2 graden , maar dan kwam ik nog niet aan de 600 , met een v-modje en 16c draait ie nu zelfs 637 :)

• Tikal
Hey bedankt!
Ik heb nog nooit ge-voltmod, dus wat ik me afvroeg is, zitter er nog grote risiko's aan? Of kan het gewoon bijna niet fout gaan?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:24

KneoK

Not in a million lightyears

Voordat ik een leuk weekje Spanje opblaas, voor de zekerheid nog wat vraagjes:

• Zilverlijm zou goed werken. Nu vind ik dat een beetje permanent (zeker omdat ik nog niet weet of de mod goed werkt). Kan ik bijvoorbeeld zilverpasta gebruiken om te testen ? Plakbandje op de kaart om de contactpuntjes en daaroverheen dan de zilverpasta om ze te verbinden en eventueel daaroverheen nog een plakbandje tegen lekken. De zilverpasta die ik hier heb bevat 25% zilver met een Thermal Conductivity van > 7,5 W/m-k en een Thermal Resistance van 0,06 C-in2/W (wat dat ook moge zijn. Conductivity lijkt me een belangrijke...)
• Volgens de tutorial over de hardmod in de TS staat dat ik dit BIOS moet gebruiken: ATI.X800XT.256.Samsung16.bin. Werkt deze gewoon op mijn Asus AX800Pro, want in de tut staat alleen voor Sapphire ? Of kan ik ook de XTPE BIOS van de Asus site gebruiken ? Ik lees ook veel over een Gigabyte BIOS ? Of is die alleen voor de ViVo versies ?
• Core draait makkelijk 535, maar geheugen draait max 545~550 ongeveer. Ik heb nog ramsinkjes van een Ti4200 setje (aluminium) die volgens mij moeten passen op de ramchips op de achterkant. Zouden ze nut hebben of werken ze alleen isolerend ?
• Mocht het niet lukken, is het dan gewoon een kwestie van de zilverpasta verwijderen (mocht ik die kunnen gebruiken) en originele BIOS terugflashen ? Eventueel met een PCI kaartje ? Kan ik hiermee terug naar 12 pipes ?
• Heb ook gelezen dat als je het originele Pro BIOS terugflashed, dat je dan wel je 16 pipes behoudt (zilverprut dus wel laten zitten). Werkt dit in alle gevallen ? Dan hoef ik in ieder geval geen BIOS aan te passen om mem speed te wijzigen, mocht deze niet op 560 willen draaien.

Ik zie net trouwens ook dat ik 2ns geheugen heb (GC-20). Kan ik de mod nu sowieso vergeten ? Of geldt alleen voor ViVo's dat je 1,6ns geheugen moet hebben ?

[ Voor 5% gewijzigd door KneoK op 30-09-2004 17:25 ]

Anoniem: 115695

BioWEB schreef op 30 september 2004 @ 17:18:
Voordat ik een leuk weekje Spanje opblaas, voor de zekerheid nog wat vraagjes:

• Zilverlijm zou goed werken. Nu vind ik dat een beetje permanent (zeker omdat ik nog niet weet of de mod goed werkt). Kan ik bijvoorbeeld zilverpasta gebruiken om te testen ? Plakbandje op de kaart om de contactpuntjes en daaroverheen dan de zilverpasta om ze te verbinden en eventueel daaroverheen nog een plakbandje tegen lekken. De zilverpasta die ik hier heb bevat 25% zilver met een Thermal Conductivity van > 7,5 W/m-k en een Thermal Resistance van 0,06 C-in2/W (wat dat ook moge zijn. Conductivity lijkt me een belangrijke...)
• Volgens de tutorial over de hardmod in de TS staat dat ik dit BIOS moet gebruiken: ATI.X800XT.256.Samsung16.bin. Werkt deze gewoon op mijn Asus AX800Pro, want in de tut staat alleen voor Sapphire ? Of kan ik ook de XTPE BIOS van de Asus site gebruiken ? Ik lees ook veel over een Gigabyte BIOS ? Of is die alleen voor de ViVo versies ?
• Core draait makkelijk 535, maar geheugen draait max 545~550 ongeveer. Ik heb nog ramsinkjes van een Ti4200 setje (aluminium) die volgens mij moeten passen op de ramchips op de achterkant. Zouden ze nut hebben of werken ze alleen isolerend ?
• Mocht het niet lukken, is het dan gewoon een kwestie van de zilverpasta verwijderen (mocht ik die kunnen gebruiken) en originele BIOS terugflashen ? Eventueel met een PCI kaartje ? Kan ik hiermee terug naar 12 pipes ?
• Heb ook gelezen dat als je het originele Pro BIOS terugflashed, dat je dan wel je 16 pipes behoudt (zilverprut dus wel laten zitten). Werkt dit in alle gevallen ? Dan hoef ik in ieder geval geen BIOS aan te passen om mem speed te wijzigen, mocht deze niet op 560 willen draaien.

Ik zie net trouwens ook dat ik 2ns geheugen heb (GC-20). Kan ik de mod nu sowieso vergeten ? Of geldt alleen voor ViVo's dat je 1,6ns geheugen moet hebben ?
Met zilverlijm en dergelijke heb ik geen ervaring, ik heb de standaard cooler er gewoon opgehouden.

BIOSsen flashen is alleen bedoeld voor ViVo's met 1.6ns geheugen of andere X800 Pro kaarten met 2.0ns die al succesvol gehardmod zijn. Uit jouw post neem ik aan dat je een X800 Pro hebt waar je nog niets mee hebt gedaan. :?

Ramsinkjes zijn altijd handig, ze zorgen voor lagere temps wat op zijn beurt zorgt voor ietsjes meer Mhzen.

Mocht het flashen met een ViVo naar 16 pipelines om de 1 of andere reden een teleurstellend resultaat opleveren zal je die met een aangepast BIOS of een Gigabyte BIOS moeten terug flashen naar 12 pipelines, de originele BIOS verandert niets aan het aantal pipelines.

• KneoK

KneoK

Anoniem: 115695 schreef op 30 september 2004 @ 17:35:
[...]

Met zilverlijm en dergelijke heb ik geen ervaring, ik heb de standaard cooler er gewoon opgehouden.

BIOSsen flashen is alleen bedoeld voor ViVo's met 1.6ns geheugen of andere X800 Pro kaarten met 2.0ns die al succesvol gehardmod zijn. Uit jouw post neem ik aan dat je een X800 Pro hebt waar je nog niets mee hebt gedaan. :?

Ramsinkjes zijn altijd handig, ze zorgen voor lagere temps wat op zijn beurt zorgt voor ietsjes meer Mhzen.

Mocht het flashen met een ViVo naar 16 pipelines om de 1 of andere reden een teleurstellend resultaat opleveren zal je die met een aangepast BIOS of een Gigabyte BIOS moeten terug flashen naar 12 pipelines, de originele BIOS verandert niets aan het aantal pipelines.
Hij is inderdaad nog niet gehardmod. Dat wilde ik gaan doen met de zilverpasta (in plaats van de lijm/zilverpen) over de contactpuntjes.
Ik heb dus een normale Asus X800Pro met 2,0ns Samsung geheugen.
Als ik eerst de hardmod uitvoer, kan ik dan gewoon het BIOS uit de tutorial gebruiken of moet ik een aangepaste gebruiken voor 2,0ns ?

Concreet:

Ik heb een Asus X800Pro met 2,0ns geheugen en ben van plan deze te hardmodden.
• Kan ik zilverpasta gebruiken in plaats van lijm/pen op de contacten ?
• Kan ik gewoon het BIOS uit de tutorial gebruiken (Ati-1,6ns) ? Ik gebruik Atitool om over te clocken, dus hiermee kan ik ook iets underclocken mocht het nodig zijn.
• Kan ik na de mod weer me originele BIOS terugflashen zodat me snelheden weer Pro zijn, maar me 16 pipes nog open zijn ?

[ Voor 18% gewijzigd door KneoK op 30-09-2004 17:55 ]

Anoniem: 115695

BioWEB schreef op 30 september 2004 @ 17:38:
[...]

Hij is inderdaad nog niet gehardmod. Dat wilde ik gaan doen met de zilverpasta (in plaats van de lijm/zilverpen) over de contactpuntjes.
Als ik eerst de hardmod uitvoer, kan ik dan gewoon het BIOS uit de tutorial gebruiken of moet ik een aangepaste gebruiken voor 2,0ns ?

Concreet:

• Kan ik gewoon het BIOS uit de tutorial gebruiken (Ati-1,6ns) ? Ik gebruik Atitool om over te clocken, dus hiermee kan ik ook iets underclocken mocht het nodig zijn.
• Kan ik na de mod weer me originele BIOS terugflashen zodat me snelheden weer Pro zijn, maar me 16 pipes nog open zijn ?
BioWEB schreef op 30 september 2004 @ 17:38:
[...]

Concreet:

Stom van me... |:(

Ik denk dat je wel zilverpasta kan gebruiken als het electriciteit geleid.
Dat is namelijk het doel van het verbinden van de puntjes. Voordat ik wist dat de ViVo gesoftmod kon worden, was ik van plan een X800 Pro te kopen en geleidende verf oid te gebruiken.
Het antwoord op de 2e en 3e vraag is ja. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115695 op 30-09-2004 20:17 ]

• natnek
d0s schreef op 30 september 2004 @ 11:00:
Nee dat is niet zo, je moet dus de gigabyte util gebruiken OF de modified flashrom.
Als je een melding krijgt dat het bios niet overeenkomt dan moet je de paramater /f gebruiken (force). Zo kreeg ik met de gigabyte util weer 12 pipes.
Hartstikke bedankt, ik heb je raad opgevolgd en staat nu gewoon op 12 pipelines.
Wou het even voor de zekerheid weten voor het geval dat het echt nodig zal.

• KneoK

KneoK

Anoniem: 115695 schreef op 30 september 2004 @ 20:08:
[...]

[...]

Stom van me... |:(

Ik denk dat je wel zilverpasta kan gebruiken als het electriciteit geleid.
Dat is namelijk het doel van het verbinden van de puntjes. Voordat ik wist dat de ViVo gesoftmod kon worden, was ik van plan een X800 Pro te kopen en geleidende verf oid te gebruiken.
Het antwoord op de 2e en 3e vraag is ja. :)
Ja, inderdaad, da's echt ongelooflijk stom van je ;) :+
Bedankt voor de bevestiging op de laatste vragen in ieder geval !!!
Wat ik nog wil weten, stel, ik flash het XT BIOS en op de een of andere manier zijn de puntjes niet goed verbonden. Wat gebeurt er dan ? Komt Windows met een 12pipe XT op de proppen ? Start 'ie helemaal niet ?
Lijkt me wel dat ik gewoon in DOS kan komen als de puntjes niet zijn verbonden, zodat ik gewoon me oude BIOS kan terugflashen.
Hah, de vragen schieten me te binnen... Kan ik ook eerst de puntjes dichtkitten en dan pas flashen (in de tut staat andersom) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Kan ik na de mod weer me originele BIOS terugflashen zodat me snelheden weer Pro zijn, maar me 16 pipes nog open zijn ?
Zinloos als de hardmod gelukt is, sterker nog, niet aan te raden. Wat ik me nog kan herinneren (mijn hard-mod is alweer van ruim 4 maanden geleden) was dat het geheugen geen 560 wilde doen met de Pro bios zodra de 16 pipes aanstonden, met de XT bios is zelfs 580 geen probleem.
Als je de kaart wilt onderklokken naar Pro speeds (wat ik doe in 2D) doe dat dan met Ati tool of Ati tray tools, maar laat de XT bios met rust.

Over geleidende pasta; niet doen, wordt een kliederboel. Het opp. wat je moet bestrijken is zo gigantisch klein dat de pasta vroeg of laat uit zal lopen/vegen, simpelweg omdat het niet droogt. 2 mm verderop zitten ook puntjes, en die wil je niet raken.
Het beste is zilverlak, bedoeld om kapotte printbanen mee te repareren, dit droogt binnen een paar seconde. Aanbrengen met een gespleten puntje van bijv. een satéprikkertje en je hebt een duurzame verbinding die naar verwachting jarenlang mee gaat. Mijn gehardmodde Pro speelt iig nog steeds de pannen van het dak, hij heeft het erg naar z'n zin met 16 pipes. :) Ik ook. :)
Wat ik nog wil weten, stel, ik flash het XT BIOS en op de een of andere manier zijn de puntjes niet goed verbonden. Wat gebeurt er dan ? Komt Windows met een 12pipe XT op de proppen ?
Ja, Ati tool geeft dan 12 pipes aan. Verder werkt de kaart gewoon

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 01-10-2004 05:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
[noobmode]
waarom geeft mijn atitool geen temperatuur en aantal pipes weer??
[/noobmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand of je de Sapphire X800 PRO Toxic VIVO kun flashen van wegen 1.8ns geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 109887 schreef op 01 oktober 2004 @ 12:20:
weet iemand of je de Sapphire X800 PRO Toxic VIVO kun flashen van wegen 1.8ns geheugen.
1,8ns?
Tjah, ik zou ff zoeken ofzo, en anders gewoon proberen?
Volgens mij zat daar gewoon 1,6ns op hoor :?
noobmode]
waarom geeft mijn atitool geen temperatuur en aantal pipes weer??
[/noobmode]
Waarschijnlijk heb je een oude versie, probeer de 0.22 beta eens?
http://www.techpowerup.com/atitool/ATITool_0.0.22.exe

[ Voor 28% gewijzigd door El Snorro op 01-10-2004 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2024
Ik snap het niet hoor.

Nou heb ik het geprobeerd met een aangepast bios (500/540) en nog crasht m'n kaart na een minuut of vijf 3dmarken. :/
En er zit zeker weten 1.6 geheugen op.

Core nog lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:51
ATI Bios blijft voor mijn Sapphire X800 Pro ViVo het beste. Alleen mij opstarten en tussen sommige resolutiewijzigingen door een wat vreemd beeld. Voor de rest geen problemen.
Ik heb zelfs nog wat tmings aangepast, maar afgemeten tegen die rotating cube van ATITool (.23b4) ga ik er 4 fps op vooruit (398->402AVG).

Ik heb met ATITool getest op stabiliteit (.22) en daarmee kom ik tot 506/573 (ik hou vast aan waardes die je hard met Rabit kan aanpassen en kan flashen).

Timings die ik heb aangepast t.o.v. originele ATI 526/573 bios:
tRCDWR: 4 -> 3
tWR: 7 -> 6
tW2R: 1 -> 0
tR2R: 3 -> 1
tRBS: CL+2 -> CL+1.5
tERST: CL-1 -> CL-2

Zet deze er niet zomaar in flashen want het is echt afhankelijk van je kaart. Wat ik heb gedaan is ATITool aangezet op artifacttesting. Rabit opgestart en realtime. Telkens een instelling aangeklikt EN de schuifbar en deze met LINKERPIJLTJE iets strakker gezet en et resultaat afgewacht in ATITool (of er geen corruptie op trad). Vervolgens als het goed was de volgende instelling bekeken en als de hel losbrak RECHTERPIJLTJE om het snel ongedaan. Dit ging redelijk goed en wel een flink corrupt scherm zo nu en dan gehad, maar geen vastlopers. Corrupt scherm is snel schoon te mkaen door een commandoprompt te open en met alt+enter even het volledig scherm te openen en alt+enter om weer in het venster weer te geven.

ATITool .23b4 werkt ook en stuk beter, scannen en heatup scheelden behoorlijk qua temperatuur, maar ik denk dat heatup nu nog maar een extra van 2 à 3 graden toevoegt (ik zit op 69 bij scannen en heatup op ongeveer 72 met standaardkoeling). Hier nog even mee testen zodat ik zeker weet dat het stabiel is.

Dan ga ik Windows XP SP2 opnieuw installeren en mag ik een nieuw verzetje zoeken (voltmodden begin ik niet aan, wil zicht houden op mijn garantie). Oh ja ik kan natuurlijk eens een spelletje spelen, ik geloof dat ik de kaart daarvoor gekocht had.

[ Voor 4% gewijzigd door Jeronim0 op 01-10-2004 14:54 ]

Jeronim0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Ik heb laatst die fx800xt bios geflashed, dus met die 'andere' timings
Maar het kan ook aan de '4.10 beta driver' liggen. Want ik heb op dezelfde dag geflashed en

Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/6084/farcrybug.jpg

Dit heb ik dus op meerdere plekken in farcry

dit is helemaal klote:
farcry hangt beeld ook soms ineens, dan valt ie 1sec weg, komt terug (geluid enzo gaat gewoon door, pc hangt dus niet) en dan gaat scherm definitief op zwart, na paar secs zwart: reboot

ik denk dat het aan de vga bios ligt.
Dus die ga ik nu flashen met de retail ati bios.
Ik post zo of ie t dan wel goed doet.

[ Voor 3% gewijzigd door El Snorro op 01-10-2004 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]El Snorro schreef op 01 oktober 2004 @ 12:27:
[...]

1,8ns?
Tjah, ik zou ff zoeken ofzo, en anders gewoon proberen?
Volgens mij zat daar gewoon 1,6ns op hoor :?

[...]

kijk hier maar eens http://www.rage3d.de/test.php?go=test&nr=0000032

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
El Snorro schreef op 01 oktober 2004 @ 14:59:
Maar het kan ook aan de '4.10 beta driver' liggen. Want ik heb op dezelfde dag geflashed en

[afbeelding]

niks bijzonders, heb ik ook.
is een bekend probleem, maar crytec zou het verhelpen met een patch... helaas duurt dat allemaal zo eindeloos lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
El Snorro schreef op 01 oktober 2004 @ 14:59:

[afbeelding]

dit is helemaal klote:
farcry hangt beeld ook soms ineens, dan valt ie 1sec weg, komt terug (geluid enzo gaat gewoon door, pc hangt dus niet) en dan gaat scherm definitief op zwart, na paar secs zwart: reboot

ik denk dat het aan de vga bios ligt.
Dus die ga ik nu flashen met de retail ati bios.
Ik post zo of ie t dan wel goed doet.
Denk dat het aan de drivers ligt. Ik heb dus ook 'die andere timings' en hier doet Far Cry het perfect.
Ik heb wel patch 1.1 erop trouwens.
Pas ff je image aan, hij verneukt de lay-out ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 01-10-2004 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Demon_Eyez schreef op 01 oktober 2004 @ 15:46:
[...]
Denk dat het aan de drivers ligt. Ik heb dus ook 'die andere timings' en hier doet Far Cry het perfect.
Ik heb wel patch 1.1 erop trouwens.
Pas ff je image aan, hij verneukt de lay-out ;)
Ja, ik heb ook 1.1, maar ik heb in css ook van die verneukte textures soms...
Kheb nu andere bios, ga zo checke zit nu @css en heb t nogsteeds :(
Dalijk ff farcry checke

edit:

Ff sreenshotje van css:
Afbeeldingslocatie: http://img79.exs.cx/img79/7383/de_dust12.jpg

http://img79.exs.cx/img79/7383/de_dust12.jpg

Vaagjes?
Nu ff farcry checken, en als dat ook nog bugt ga ik weer terug naar cat 4.8, want dit is gewoon bagger imo.
Ook al benut 4.8 dan maar 128mb mem enzo.

Edit2:
Ik draai btw geen ccc maar 'gewoon' control panel...

[ Voor 31% gewijzigd door El Snorro op 01-10-2004 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Hahha spacy. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een paddo opgeraapt hebt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Dat bedoel ik.....
Het is niet constant, maar duikt soms op en dan is het zo weer weg...
Farcry had ook nog steeds errors met andere bios (retail ati) dus ik ga nu andere drivers proberen.
(farcry had trouwens net ook andere artis, soms van die zwarte 'driehoeken' flikkerden door mn beeld heen voor 0,5s ofzo, dan waren ze weer weg 8)7 )
Ik kan me herinneren dan Qualix dit ook heeft gehad ofzo, maar hoe hij t toen opgelost heeft :?
Hahha spacy. Weet je zeker dat je niet per ongeluk een paddo opgeraapt hebt?
Kan ik niet echt mee lachen...
Gaat wel over een kaart van €470

[ Voor 14% gewijzigd door El Snorro op 01-10-2004 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene59
Nou ja, beetje relativeren kan toch geen kwaad dacht ik zo.
Je hebt toch gewoon garantie neem ik aan. Als hij kapot is ruil je hem gewoon om.
Maar ik houd m'n mond verder wel ;) Mijn kaart crasht gewoon met een XT bios erin, dus daar heb ik nog minder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El Snorro schreef op 01 oktober 2004 @ 16:51:
[...]

Dat bedoel ik.....
Het is niet constant, maar duikt soms op en dan is het zo weer weg...
Farcry had ook nog steeds errors met andere bios (retail ati) dus ik ga nu andere drivers proberen.
(farcry had trouwens net ook andere artis, soms van die zwarte 'driehoeken' flikkerden door mn beeld heen voor 0,5s ofzo, dan waren ze weer weg 8)7 )
Ik kan me herinneren dan Qualix dit ook heeft gehad ofzo, maar hoe hij t toen opgelost heeft :?
denk echt dat het de beta drivers zijn. had het toen ook met beta drivers,
4.9 en 4.9 werken prima met de 4.11 beta had ik ook vage textures met cs source!
aangezien cs source aleen directx gebruikt en geen opengl meer denk toch drivers..

wat ik me nog bedacht dat het ook door atitool kan komen.. had ook veel crashes met source als ik atitool nog aan had. atitool uit en geen probs meer.

tja en anders hoop ik niet dat je kaart langzaam de geest gaat geven.
heb je het ook als je 10 mhz onderclocked op core en mem?

of toch maar weer gigabyte biosje erin.. had je toch geen probs mee? denk dat die artie's dan toch komen door dat je mem en core wat hoger staat.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 90220 op 01-10-2004 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
Anoniem: 90220 schreef op 01 oktober 2004 @ 17:05:
[...]

denk echt dat het de beta drivers zijn. had het toen ook met beta drivers,
4.9 en 4.9 werken prima met de 4.11 beta had ik ook vage textures met cs source!
aangezien cs source aleen directx gebruikt en geen opengl meer denk toch drivers..

wat ik me nog bedacht dat het ook door atitool kan komen.. had ook veel crashes met source als ik atitool nog aan had. atitool uit en geen probs meer.

tja en anders hoop ik niet dat je kaart langzaam de geest gaat geven.
heb je het ook als je 10 mhz onderclocked op core en mem?

of toch maar weer gigabyte biosje erin.. had je toch geen probs mee? denk dat die artie's dan toch komen door dat je mem en core wat hoger staat.
Nu @cat 4.9 nogsteeds problemen, ik heb nu mn core+mem 10mhz onderblocked en ga nu proberen.
als dat nix oplevert gooi ik atitool uit.
Btw zou die farcry zooi ook door atitool of clocks kunnen komen?

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.